ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Jak na tuning? II.
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Jak na tuning? II.

RE: RE: Felicia 1.3 BOSCH 50kW
Datum: 10.03.2013, 10:49
Od: Jakub Mana

Dobrý den, narazil sem na příspěvek o zvětšení obsahu na Feldu. Nejakou dobu o tom uvažuji, že si v práci převrtám vložky na 79mm nebo 80mm, ale nevím jaké písty můžu použít nebo kde koupit na takové vrtání. Proto prosím o radu, kde koupit nebo jaká značka. Předem děkuji za odpověď


Favorit klika
Datum: 21.07.2009, 1:45
Od: Jiri pav

Chtel bychse zeptat jestly nahodou rozdil mezi klikou z favorita a fabie je v tom ze fabia 1.4 mpi ma kliku ulozenou na 5 krat, u facka je ulozena 3 krat . Dik za echo


RE: Setrvačník
Datum: 28.02.2009, 12:25
Od: Lukas

zdravim, skuste ho odlehcit o 1kg. A uvidite jak pude do otacek ale zase se ztrati o neco malo tah do kopce, budete muset podradit. Ale pak zase pojede...


RE: RE: Setrvačník
Datum: 19.02.2008, 16:24
Od: kapli

Ahoj když seš ten strojař tak sem se chtěl optat o kolik se může snížit hlava na škoda 120?


blok 1203
Datum: 25.01.2008, 19:39
Od: Josef Vinš

Nechá se převrtat blok 1203 s plnoprůtokovým čističem oleje na obsah motoru 1800 ccm?


RE: RE: Setrvačník
Datum: 23.01.2008, 10:45
Od: kkk

Už si to někdy skoušel ty telete. OrigoŠ UŽ JE TO VYVÁŽENÝ NA chuja. Vůbec nic se nestane. Každá uprava je na ukor sptřeby a životnosti.


RE: snizena hlava
Datum: 23.03.2007, 18:05
Od: tom

neškodí snížením o 1,2 mm u š135 ses dostal na kompresi 136 motrorů, tady je OK.


RE: Konkretne prosim
Datum: 23.03.2007, 17:57
Od: tomáš

Pokud tvoje otázky trvají, tak ti je můžu zodpovědět. Tomáš.


RE: 120->130
Datum: 23.03.2007, 17:55
Od: Tomáš

Hlava škoda 120 nepasuje na Blok Favorit.


RE: RE: RE: RE: RE: snizena hlava
Datum: 19.11.2006, 22:38
Od: Honza

nejlepší máš dát motor do polohy kdy je otvor na svíčku vodorovně,,nějakej píst najet do horní úvrati,nalejt válec po snižování hlavy řídkym olejem,odečíst pak 1ccm(škoda 120,Favorit 1,5ccm)a podle vzorce zjistit kompresní poměr.doo sériovýho motoru bych nedoporučoval jít přes 10:1.


RE: RE: RE: Setrvačník
Datum: 19.11.2006, 21:35
Od: Honza

Když zůstaneš u toho PLYNU tak rozlítnutí nehrozí...


RE: MOTOR NA PRODEJ
Datum: 9.09.2006, 20:50
Od: Radek Kotala

Kolik za něho chceš?Budu dávat fačko do kupy a motor tam není nic moc a GO se nevyplatí.Zatím Radus


RE: RE: Setrvačník
Datum: 25.08.2006, 18:40
Od: Wrbca

zdravim...chlapy vy tady porad polemizujete o tech motorech, hlavach a setrvacnicich..:) Ja mel v motoru, teda jeste mam,a le uz nejezdim, pac se mi po druhy v sezone vysipala spojka..v rapidu motor z fa-snizena hlava o 1,5 az 2mm, odlehceny setrvak, typem, ze byl cely po obvodu docela dost navrtany..jezdim LPG a najezdil sem odhadem tak 30-50tis.km v zavodnim tempu pro motor, porad tocil mezi 3 az 6tis ot./min a motor ma stale dobry vykon na vyklepani kdejakeho manika na silnici.. Ted stavim novy..hlava zustava, pribyla vacka a premyslim o tom setrvacniku co snim, pac mam strach ze vrtany setrvak by se mohl rozletet... REkne mi k tomu nekdo neco?? Chytreho!!!:)))


RE: 120->130
Datum: 14.05.2006, 17:43
Od: Kazi

to by se muselo zkusit jestli by sedeli ojnice na lkice a presah valcu a hlavu bis musel taky mozna upravit ale chce to koupit nejakej posranej motor ze 120 a vyskusat to!


RE: Objem 1221
Datum: 1.03.2006, 18:47
Od: DDX

Obrat se na Chovance: http://www.engitec.wz.cz/kontakt.html


RE: Setrvačník
Datum: 20.02.2006, 13:13
Od: jirka

Já bych si to rozmyslel s tím soustružením.Jakožto student ČVUT-strojní vím co to pak obnáší pro ten motor.jestliže se to poté nevyváží jako komplet (tedy setrvačník,klika a řemenice) dostává motor pěknej záhul.ano on sice auto bude jezdit ale už pak nikdo nevidí dovnitř na kliku, co to tam dělá za bordel, a stejně se pak výkon důsledkem toho vrátí zpět ba možná ještě hůře.takže jestliže nemáte motor do šroubku rozebraný tak od toho raději ruce pryč a spokojte se stím co máte.


Setrvačník
Datum: 6.02.2006, 15:28
Od: Lucie Benešová

Ahoj potrebovala bych od nekoho poradit o kolik utočit setrvačník aby zvýšil počet otáček je to na škodu 120 tak jestli si nekdo víte rady tak prosím poradte predem díky.


RE: ODLEHCENI SETRVACNIKU
Datum: 6.12.2005, 17:07
Od: Blecha

Chtěl bych vás poprosit,jstli by ste mi nezaslal planek na odlehčení setrvačníku na favorita. moc dik


120->130
Datum: 5.11.2005, 20:24
Od: Roman Brabenec

Zdravim, Mam skodu garde s motorem z Fa (136) a technickou mi to neprojde, pac tam musi byt pouze 120... Ja se chci zeptat, zdali by tedy slo vzit motor 120 a dat tam pisty, krouzky a valce ze 136 a nechat tam puvodni hlavu ze 120... Jestli to jde... jakej to ma cca vykon? Dekuji Za odpoved


Konkretne prosim
Datum: 20.06.2004, 12:52
Od: Dušan Burger

Mozno to vyzera divne ale zaujima ma ako PRESNE sa zvysi vykon pri zvyseni kompresneho pomeru z 9,7 na 10,5 pri skode rapid 136. Co sa presne zmeni na chovani auta? Je to citit? Koklo koni to prida? A teraz vacka. Preco mam pouzit vacku 280/280 a nie vacku 260/260? Pri ktorej z tychto vaciek ma auto vacsie zryhlenie? a ak pri 280/280 je to vyssie, preco sa vobec vyraba vacka 260/260? Pri licovani zvodov a lesteni kanalikov sacieho a vyfukoveho potrubia, kolko koni to prida? Nehnevajte sa na mna ze sa tak pytam, moc sa do toho nevyznam, ale mna zaujima za co presne davam peniaze. Pretoze ak dam za znizenie hlavy 1000,- Sk a prida mi to dva kone a dam za prelestenie kanalov 2000,- Sk a prida mi to 10 koni, nemam o com rozmyslat. Nechcem vyzerat mudro ale naozaj by som chcel mat presnejsie informacie. Nie take ze auto zacalo po uprave lepsie tahat. Mozno by to aj viaceri ludia chceli pocut. Nieco takehoto: Ked dam do škody rapid 136 10 000,- Sk, o kolko koni mozem zvysit vykon a co presne sa na aute bude robit? Da sa to vobec povedat? Mozno som proste iba "hlupy" a taka vec sa neda povedat ale aspon orientacne.


RE: Objem 1221
Datum: 12.03.2004, 8:50
Od: Fydo

Dočetl jsem se zde, že pro zvýšení objemu u Š120 (typ M, r.v. 86) stačí pouze použít sadu válců a pístů z Favorita bez jakýchkoli úprav. Musím také přetryskovat karburátor (SEDR) nebo mi to pojede dobře na stávající bez úprav? Změní se nějak kompresní poměr? Předem děkuji za odpověď


Objem 1221
Datum: 18.01.2004, 19:58
Od: zombi

Chcel by som sa spytat, ako by sa dal upravit motor zo skody 1203 s objemom 1221 cm3. Ten totiz nema zdvih 88 ale 75 mm. Tento motor by sme chceli pouzivat v hasicskej masine, takze zaujima ma hlavne zvysovanie krutiaceho momentu. Tiez by ma zaujimala priblizna cena upravy, resp. novych dielov potrebnych na upravu. dakujem


136> 1500ccm
Datum: 24.06.2003, 7:42
Od: andi

chcem sa opýtať p. Chovance. ako sa dosiahne toho ze do 136-blohu sa vmestí valec s vŕtaním 75,5-80,4mm, ved bz mu ostala len velmi tenká stena. nemoze sa to prevaliť, alebo popraskať ? dalej sa chcem opýtať kolko bz stála sada na favorit 135-6 s vŕtaním 75,5 až 80,4mm dak. andiandi PS: nestačí dať prevŕtať a vybrúsiť pôvodné valce+ dať nové piesty??


136> 1500ccm
Datum: 24.06.2003, 7:41
Od: andi

chcem sa opýtať p. Chovance. ako sa dosiahne toho ze do 136-blohu sa vmestí valec s vŕtaním 75,5-80,4mm, ved bz mu ostala len velmi tenká stena. nemoze sa to prevaliť, alebo popraskať ? dalej sa chcem opýtať kolko bz stála sada na favorit 135-6 s vŕtaním 75,5 až 80,4mm dak. andiandi


RE: RE: RE: RE: RE: snizena hlava
Datum: 9.01.2003, 12:58
Od: Bohuslav Šolc

Tak, jo, a kolik je tedy podle vas na Fa 136 pri snizeni o 1.1 mm komprese??? no tak, spocitejte si to, a potom az davejte chytre rady. Aby jsem Vam pomohl, tak vzorec na vypocet komprese je tady na Techwebu. :-)))))))


RE: RE: RE: RE: snizena hlava
Datum: 9.01.2003, 1:00
Od: Roman

Já se na tyhle bláboly tady ale fakt už nemůžu dívat. Jestli tady chce pan Šolc někomu tvrdit, že snížením hlavy o 1,1mm u favorita 135(sériová komprese 8,8:1), získá kompresní poměr 11,0:1, tak je to fakt vrchol. V každý knížce, jenom malinko zaměřený na tuning se dá najít vzorec(pro někoho tady zřejmě velice složitý, ale umocňování na druhou a dělení podle mého není zas tak těžká operace) na výpočet kompresního poměru. Je nutné myslím vědět zdvih a vrtání a možná ještě něco, teď nevím přesně. Samozřejmě, že to větší tepelný efekt, a s tím i námáhání motoru přinese, ale musíme na to hledět takto: favorit 135 a favorit 136. Tyto 2 motory mají, co se typu a materiálů týče, absolutně stejné: bloky, kliky, ojnice, čepy, písty(materiál), válce, kroužky, bla bla bla, prostě materiálově a koncepčně stejný všechno. A jak se liší komprese? 135 = 8.8:1, 136 = 9,7:1. Dál nemám, co bych dodal. Bavili jsme se tu teď o životnosti, takže doufám, že když jsem psal o tom, že ty díly jsou némlich to samý, tak že mě nikdo nebude tahat za slovo tím, že 135 má v pístech vybrání a že 136B a 136X maj jiný vačky asi malininko odlišný hlavy(ale jen malininko), protože to nemá s životností co dělat. A jestli mi pan šolc nevěří s tou kompresí, tak ať se jde kouknout do nějaký knížky, nebo ať se zastaví na ČVUT bv Praze, určitě mu to tam rádi objasněj. ČAU Roman


RE: RE: RE: snizena hlava
Datum: 24.11.2002, 11:50
Od: Bohuslav Šolc
WWW: http://www.sendme.cz/motorsport

Pane Cech, pri snizeni hlavy o 1,2 mm, jak ctenar uvadi v dolnim komentari na FA dosahne komprese tesne kolem 11:1. Pokud me chcete tvrdit ze se tato hodnota nepodepise na zivotnosti jinak zcela serioveho motoru, tak v tom pripade mame dost rozdilne nazory. Otazkou zustava kdo z nas dvou tedy potom pise "blaboly" jak jste uvedl.


dotaz
Datum: 29.10.2002, 17:18
Od: vaca

Uz sem se ptal na jinem miste, presto jeste jednou. Nevite nekdo, zda lze do Skody Octavia 1,5 55 KW nainstalovat motor 1,8 turbo 150 koni. Pripadne podrobnosti ke komplikacim, cene apod. Predem dik


RE: RE: snizena hlava
Datum: 25.08.2002, 17:26
Od: Jiří Čech

Opravuji blábol p. Šolce - snížení hlavy o 1,1 mm se neprojeví na životnosti nijak, pokud budeš jezdit na 95 oktanů a seřídíš správně předstih. Nový kompresní poměr budeš mít okolo 10:1 z původního 8,8:1. Tato hodnota je běžná u Feldy 50 kW MPI. Předpokládám dobrý technický stav motoru v době úpravy.


neblbněte
Datum: 25.08.2002, 17:20
Od: Jiří Čech

Turbo dmychadlo do třikrát uložené kliky a navíc Š 105-120 ukazuje na totální neznalost pevnostních poměrů v motorech. Jezdit to bude, ale jak dlouho, jak daleko a kolik bude potom škody.


RE: RE: RE: Turbo je lepší
Datum: 11.07.2002, 9:16
Od: josefs

Mno, ja myslel, aby motor vydrzel do pristi STK, vzdyt je vymeneny za tri hodinky. Se snizenim hlavy mam dobre zkusenosti, vzrostl totiz nejen vykon, ale i ucinnost, jezdim na plyn a neni problem spotreba kolem 8L pri 100 km/h. Muj srotik si na novy - stary motor vydela behem pul roku. Uznavam, ze montovat turbo do skudky neni zrovna to prave orechove, uz tak si kamaradi delaji legraci, ze dostanu "klikou po hlave", ja to nesetrim. Svezl jsem se nedavno v mirne otlucene AR164 - dvoulitr, sestivalec, turbo, 206 koni a jelo to na plyn - spotreba odhadem 15l/100km, i kdyz jsem mu "nalozil". To vse za necelych 40 tis. kc. Bohuzel s rakouskym TP. Asi lepsi je venovat cas ne uprave motoru, ale "papirove valce". Nemate zkusenosti, jak neco takoveho vybavit ceskyma SPZ? Co by to stalo ?


RE: RE: Turbo je lepší
Datum: 3.07.2002, 5:00
Od: martin

panove, uz me trochu unavujou vecny spekulace o tom, jak nejvic snizit hlavu, aby zustala zivotnost, jak vydupat co nejvic koni, aby to zralo stejne nebo min atd. uvedomte si, ze pokud chcete nabrousenej motor s vysokym vykonem, musite ho taky poradne nakrmit a nemuzete pocitat s tim, ze vydrzi pul milionu km. klidne hledejte nejaky kompromisy, ale nechtejte prekonat fyzikalni zakony, jsou celkem neuprosny :-)


RE: Turbo je lepší
Datum: 15.05.2002, 16:50
Od: josefs
WWW: http://www.high-end.cz

Neco jsem nasel, co by vas, myslim mohlo zajimat. Nasel jsem to na netu, je to jakousi nesrozumitelnou reci. Kdosi namontoval turbo do S120, ma to mit zrychleni z 0-100 za 7.4 s, je tam videt, ze si s tim nekdo vyhral, dokonce tam ma i intercooler. Myslim, ze zvyseni plniciho tlaku nizkoobjemoveho motoru je nejrozumnejsi cesta, motor by mel ozit pri vyssich otackach, kdyz se nebude vytacet, tak by ani nemela prilis jit do haje ani zivotnost. Co vy nato ? Proc to nekdo aspon nezkusite ? http://personal.inet.fi/yritys/wallcar/galleria/skoda_120_Turbo_IC.htm


need help!
Datum: 15.04.2002, 9:54
Od: samo

Hello! I have a Skoda Favorit 135 and I started tuning it a year ago! I have already fitted a 295° cam shaft and soon I will replace the original carb with a Dellorto DRLA 36 carb, now I need to know how much can I lower the head? Do I need harder valve springs? How do I get a shorter differential, has anybody got any experience with kits for 1411ccm,1450ccm... .... Please help me with suggeestions!


need help
Datum: 15.04.2002, 9:54
Od: samo

Hello! I have a Skoda Favorit 135 and I started tuning it a year ago! I have already fitted a 295° cam shaft and soon I will replace the original carb with a Dellorto DRLA 36 carb, now I need to know how much can I lower the head? Do I need harder valve springs? How do I get a shorter differential, has anybody got any experience with kits for 1411ccm,1450ccm... .... Please help me with suggeestions!


Kulata svetla-poradte!!!
Datum: 15.04.2002, 9:52
Od: Honza Danek

Nevite nekdo jak predelat Skodu typu M na 4 kulata svetla ze Skody GLS???Prosim poradte!!


RE: RE: snizena hlava
Datum: 15.04.2002, 9:49
Od: samo

Hello! I have a Skoda Favorit 135 and I started tuning it a year ago! I have already fitted a 295° cam shaft and soon I will replace the original carb with a Dellorto DRLA 36 carb, now I need to know how much can I lower the head? Do I need harder valve springs? How do I get a shorter differential... Please help me with suggeestions!


RE: snizena hlava
Datum: 14.04.2002, 19:20
Od: Marek Imlauf

Samozřejmě, že každá úprava,která vede ke zvýšení výkonu motoru se negativně podepisuje a jeho životnosti. Některá více jiná méně. Při zvýšení kompresního poměru vzrůstá úměrně i teplota ve spalovacím prostoru a tlak na píst a to nejen ve vertikálním, ale i v horizontálním směru (roste namáhání všech ložisek, pístního čepu, ale i pístu, kroužků a válce a to nemluvím o torzním namáhání klikového hřídele atd..). Při každé upravě je třeba myslet na to, že ne každý a zvláště sériový díl, všechno vydrží. Na to je třeba myslet i při výměně vaček a tím posunování pracovních otáček výše, protože síly v klikovém mechanizmu rostou s druhou mocninou otáček ( schválně si vypočítejte co udělají 2g pří 1000ot/min a při 8000ot/min)


RE: ODLEHCENI SETRVACNIKU
Datum: 14.04.2002, 19:05
Od: Marek Imlauf

Mám doma setrvačník ktrý ma i s přítlačákem váhu zhruba 3,5 kg, kámoši ho jezdili na 120LS/A začátkem 80-tých let, ale to už je hodně velkej extrém. ( je to ale 180-ka)


RE: snizena hlava
Datum: 14.04.2002, 17:32
Od: Bohuslav Šolc
WWW: http://www.sendme.cz/motorsport

NEPOCHYBNE! Spousta lidi se kterymi se setkavam mi tvrdi "mam snizenou hlavu o 1, nebo 1,1 mm..., a jezdim uz 10 000 km a nic ". Je to blbost. Pouzij vypocet pro zjisteni kompresniho pomeru ktery jsi timto snizenim dostal. Pokud mas ze serie 135, ktera ma kompresi pokud se nepletu /pocitam to z hlavy/ 8,5:1. Az si to spocitas dostanes se na takove cislo ktere bude mluvit samo za sebe. Jak to skodi ti nikdo nerekne, je zde spousta faktoru. Tvuj styl jizdy, otacky, najete km. Zbytek jestli chces u me na mailu.


snizena hlava
Datum: 6.04.2002, 14:28
Od: Petr Vybíral

Na svem aute Favorit 135LS/ r.v.92 mam snizenou hlavu o 1.2 mm. Muze se toto snizeni projevit na zivotnosti motoru? Pokud ano, jak moc? Predem dekuji za odpoved. PV


RE: RE: Zadni kridlo
Datum: 3.04.2002, 13:02
Od: Honza Daněk

Ja jsem ale na tu skodu ze ktery je to kridlo napsal odkaz kterej je napsanej nize.Tady je jeste jednou http://skoda.panda.cz/foto.php3?id=30&idr=9&offset=100&kde=fotografie/tuning2001_skoda/tun01112.jpg staci ho zkopirovat do kolonky :adresa!A funguje to-zkousel jsem to!Je to kridlo na zadni haubne.Jeste se chci zeptat kde sezenu masku na skodu 120 typu M kdyz tam mam 4 kulata svetla ze skody GLS a blikny v blatnikach.Videl jsem to na nejakych obrazkach a vypada to dost dobre a parkrat jsem tam videl i stejny masky jen nevim kde ji mam sehnat.Poradte!DIK


RE: Zadni kridlo
Datum: 14.03.2002, 8:34
Od: Laďa

Co to je za auto ? popiš to stručně, kdo to má hledat ?


Zadni kridlo
Datum: 12.03.2002, 12:30
Od: Honza Daněk

Chtel jsem se zeptat jestli nekdo nevite z ceho je kridlo z teto Skody???Tady je odkaz na ni http://skoda.panda.cz/foto.php3?id=30&idr=9&offset=100&kde=fotografie/tuning2001_skoda/tun01112.jpg nebo ktera firma ho prodava.Moc by mi to pomohlo!!!Informace mi poslete na muj E-mail.DIK


RE: RE: RE: klukovy hriadel z S 1203
Datum: 30.07.2001, 15:48
Od: David OTÁHAL

Pokud mám správné informace, tak motor 1.3 MPI ve Felicii má axialní ložisko na kraji (tak jako všechny motory ŠKODA), kdežto u Fabie je toto ložisko přesunuto do středového uložení. Má to jít překopat, ale za jakou cenu, nemám tušení.


RE: RE: RE: klukovy hriadel z S 1203
Datum: 16.07.2001, 15:17
Od: vici
WWW: http://www.vici.wz.cz/favo.html

chovanec.tuning@cmail.cz ti urcite poradi jak je to s klikovkou z Fabie, nicmene co si pamatuju ze mi rikal tak to jednoduche neni, spis si sezen kliku z KitCara 1500 nebo PickUpa 1500.


RE: RE: klukovy hriadel z S 1203
Datum: 16.07.2001, 13:27
Od: Netopyr
WWW: http://plivnik.cz

koukal jsem do motoru 1,4 50kW Fabie a tam se mi zda ten blok dole v klikovce nejak vybrany, znamena to snad, ze nemuzu pouzit beze zmen klikovku z 1,4Fabie do Fáva? jake upravy se musi udelat, aby to slo? nerad bych to nechal frezovat a pak zas vyztuzovat, nedalo by se napriklad odbrousit nakovky na klice? zdaji se mi dooost velke, pozdejsi vyvazeni se setrvakem a remenici beru jako samozrejmost.


Jde o peníze
Datum: 11.07.2001, 21:34
Od: Luboš

Jaký nejvyšší výkon se dá dostat z motoru Š 120 a za jaký peníze?? Prosím i o popis levnějších variant. Druhý dotaz: Je levnější dát do Favorita 136 klikovku z Fábie, nebo ho převrtat a pozměnit vačku sání atd.?


RE: klukovy hriadel z S 1203
Datum: 13.05.2001, 11:36
Od: Zdeněk Chovanec
WWW: http://www.cmt.wz.cz

To samozřejmě vůbec nejde, ta klika by tam vůbec nešla namontovat, má úplně jiné rozměry.


klukovy hriadel z S 1203
Datum: 12.05.2001, 11:28
Od: Peto

Je mozne osadit do motora Skoda 742.136 klukovy hriadel z TAZu 1203 a zvysit tak objem, ci vykon? Ked ano tak potom ako na to?


RE: A šlo by toto
Datum: 20.04.2001, 17:18
Od: Netopyr
WWW: http://plivnik.cz

to jako myslis z 1500? to nevim, ale vim, ze ty motory vychazeji primo ze stare Octavie, Favorit je o dooost dal, takze ti neporadim.


A šlo by toto
Datum: 20.04.2001, 17:07
Od: Jindřich

když sem se tak podíval na ty tabulky o vrtání a zdvihu stačilo by teda dát do motoru z favorita kliku z 1203 abych zvetšil objem nebo se to nedá?


RE: RE: poraďte mi někdo
Datum: 28.03.2001, 9:06
Od: Netopyr
WWW: http://plivnik.cz

a malem bych zapomel na vačku, muzes dat ze 742.13, ale rozdil nepoznas, lepci je 742.136X a uplne nejlepci je z Feliny, ta má 254/254. potom můžeš dát 260/260 nebo víc, ale to uz je dost drahe.


RE: poraďte mi někdo
Datum: 23.03.2001, 16:10
Od: Netopyr
WWW: http://plivnik.cz

jestli to neni po GO, tak te vyjde nejlevneji koupit novy motor. GO na S120 te vyjde min. na 8kkc. kdyz koupis novy motor, tak mas za 3kkc naprosto super. Favo motor, nebo S130 nedoporucuju, protoze bys musel menit brzdy a optimalni by byla i vlecna zadni naprava + petikvalt. motor by te vysel na 4-5kkc. upravy 742.10: snizit hlavu 300-400,-, zapalovani z Fava 1200,-, karbec SEDR ze S130, upravit hlavu valcu na Natural, abys mohl levne jezdit na 95oktanu 800 za sedla, nebo 2500 za voditka ventilu, ventily, sedla, predstih 7st., vymenit rozvody 400,-, saci a vyfukove potrubi z eRka, dobry olej,dobry gumy a jedem :c)


poraďte mi někdo
Datum: 20.03.2001, 20:10
Od: Roman Horak

Kdo mi poradí jak se dá rozumně upravit motor Š105 M .Předem děkuji za každou radu,která mi pomůže. Díky Roman.


Prodám potrubí
Datum: 26.01.2001, 10:00
Od: ladao

Prodám nové, nepoužité, originální sací a výfukové potrubí na Rapid 136-vhodné na přestavbu motoru z Favorita do řady 100- Rapid 130. Jen obě současně.


RE: ODLEHCENI SETRVACNIKU
Datum: 18.01.2001, 10:59
Od: Netopyr
WWW: http://plivnik.cz

novy setrvačník na 742 váží 7070g, tovární plán stanovuje homologací stanovenou minimální hmotnost 7000g, proto se také např. odlehčuje i řemenice na klice, která pro to (co se momentu týče) nemá zdaleka takový význam, jako když se těch 0,5kg sebere na setrvačníku. otázka tedy nezní tak,jestli se narušilo vyvážení motoru, jelikož to se naruší vždy, když na to šáhneš soustruhem, ale kolik budes muset mit volnobeh a jakou tam mas vacku. Takže výsledek je, že pokud to chceš dát do motoru, dohodni se s tim soustružníkem, jestli ti to i vyvážil, jinak to do motoru nedávej.


ODLEHCENI SETRVACNIKU
Datum: 16.01.2001, 10:12
Od: V.SKARA

Nedávno jsem nechal odlehčit setrvačník s řemenicí na Škodu Favorit. Bohužel soustružník se řídil jen výkresem a dodatku o nejnižší hmotnosti si nevšiml.Takže po odlehčení setrvačník váží 5,6kg. V tovární dokumentaci je nejnižší hmotnost stanovena na 7kg.Nedošlo vlivem mého většího odlehčení k narušení vyvážení motoru? Děkuji za odpověď.


Fabia 1.4MPi
Datum: 15.01.2001, 12:57
Od: Radovan J

Aky je rozdiel medzi 44kW a 50kW? Co by stalo prerobenie na 50kW? Pan Chovanec, mate uz vyvinuty tuning pre 1.4MPi?


RE: RE: MOTOR NA PRODEJ II
Datum: 14.01.2001, 1:47
Od: vici

protoze prevrtat a dodelat znamena v dusledku stejne cely motor novy... a zbyla by mi spousta veci samostatne neprodejnych. takze si koupim novou kliku a postavime zbrusu novy motor.a se 1450 si nekdo urcite moc pekne zajezdi....


RE: MOTOR NA PRODEJ II
Datum: 12.01.2001, 11:55
Od: ladao

Proč ten motor tedy prodáváš, když tam už máš velkou kliku ? Stačí ho jen převrtat a dodělat.


Dotaz.
Datum: 10.01.2001, 23:20
Od: T2K

Vazeny pane Chovanec, zajimalo by mne, na jaky maximalni vykon jde zvysit motor 135, aby byl s to vydrzet jeste par desitek tisic km ? Taky cena by mne zajimala. Predem dekuji.


MOTOR NA PRODEJ II
Datum: 9.01.2001, 22:23
Od: Vici

Nekdy na prelomu jara a leta uvazuju o prodeji motoru pro faco/feldu. Obsah 1450, zdvih 78 - klika z Kita 1500, vrtani 77, upravena hlava,vacka 262/258.Momentálně je jety ve facku s karburatorem. Cena by byla 25000, pri prodeji budou preventivne vymeneny loziska a krouzky. Mozno se po dohode svezt, nejlepe sev. morava.... Jinak motor pochazi od CMT, takze jakekoliv dalsi upravy ci prizpusobeni snad lze domluvit,jsem s nim VELMI spokojen, ale chystame obsah 1584 a tak se jej chystam prodat...


RE: Hlava motoru?
Datum: 4.01.2001, 14:47
Od: Netopyr
WWW: http://plivnik.cz

na standardni blok 742.12 nedas jinou hlavu, nez litinovou, sla by tam i zavodni hlinikova, osmikanalova ze S130RS, ale ta stoji okolo 10kkc.podle meho to muzes pouzit, samozrejme ovsem s tesnenim pod hlavu ze 742.13


RE: RE: MOTOR NA PRODEJ
Datum: 4.01.2001, 14:42
Od: Petr Kolar

Stál mě 15.ooo kč, prodám za 10.ooo popř. dohoda, má odjeto 4 x 70 km Rallysprint,sídlím ve Zlíně.Jestli máš zájem tak sebou hoď, budu ho vyndávat z auta.Dík.PK


RE: MOTOR NA PRODEJ
Datum: 3.01.2001, 11:05
Od: Jan Mares

Za kolik a kolik ma uz za sebou a odkud si?


Hlava motoru?
Datum: 10.12.2000, 22:47
Od: Jiří Tham

Ctěl bych se zeptat někoho, kdo dělal úpravu motoru Š120 na 135/136. Mám připraveny vložky, ojnice,písty, karburátor (ruční sytič), rozdělovač a těsnění pod hlavu z Fav. Není mi však jasné, zda můžu bez obav použít původní litinovou hlavu Š120. Co myslíte?


Vykon motoru
Datum: 10.12.2000, 4:03
Od: Marian Vidlička

Mam škoda felicia 1,3 MPI 40kw r.v.99 dal by se zvyšit vykon motoru bez zasahu do motoru (je ještě v zaruce)programem nebo řidici jednotkou a pokud ano kolik by mne to stalo a o kolik by se zvedl vykon. Diky za radu.


MOTOR NA PRODEJ
Datum: 7.12.2000, 17:33
Od: Petr Kolář

Zdravím přátele Škodovek a jejich tungových úprav. Momentálně mi přebývá doma jeden motor vhodný pro Škodu Favorit-Felicie(karburátor).Jedná se o motor,který má seriový spodek (obsah,písty,atd.),hlava je upravená, zvětšené a vyleštěné kanály a snížená.Vačka je 285°.Charakteristika motoru je taková,že motor jde celkem ochotně od spodu a veškeré dění se odehrává od 4.tisíc ot. a končí někde kolem 7.t. Motor je možno vyzkoušet-momentálně je namontovaný v autě. Vaše otázky rád zodpovím na mém e-mailu. S pozdravem P. Kolář


Dotaz
Datum: 18.11.2000, 20:50
Od: I. Pek

Vážený pane Chovanec, zajímalo by mě na jaký největší možný výkon se dá upravit motor Fav. 46kW(karb.) Vámi níže popisovanými úpravami. (prosím o uvedení všech úprav a ceny. Děkuji.)


Zväčšenie objemu 1.6MPi ?
Datum: 17.10.2000, 8:51
Od: Radovan J

Je možné zväčšiť objem na VW 1.6MPi ? Na koľko a za koľko ?


Písty obsahu 1341
Datum: 16.10.2000, 22:28
Od: Radim Šebela

Prosim Vás,zajímalo by mě,kolik by stály písty 77x72-pasující do bloku Fav.Felicie,tedy obsah 1341ccm.Standart blok Fav.Fel.je 75,5x72-1289ccm.To znamená koupit nové písty+vložky,pístní kroužky,těsnící kroužky a tesnění hlavy válců.Kliková hřídel zůstane stejná.(předpokládám) Mě zajímá cena toho kompletu a popřípadě kde by se dala ta sada zakopit.Zajímal by mě aji nárustek výkon/koutící moment. Díky R.Š


RE: RE: Dotaz
Datum: 2.10.2000, 15:28
Od: Radovan J

Ako to je vlastne s homoláciou takýchto úprav? Viem, že neexistuje jednoduchý spôsob (metódy typu "PAV" = Pozriem A Vidím) ako zistiť úpravu typu : vačka, hlava, objem, chip. Ale čo pri nehode, ak takúto úpravu nebudem môcť prihlásiť, tak mi ani poisťovňa nepreplatí škodu. Vyvinul už niekto metódy, ktoré tento problém obídu?


A čo prevodovka ?
Datum: 28.09.2000, 11:01
Od: Radovan J

Prepĺňanie dosť zásadne zväčší hlavne točivý moment, napadlo niekoho uvažovať aj nad tým, či to znesie prevodovka, alebo ostatné mechanické diely? A ešte k tej F 1.6MPi 92kW, čo to urobí zo spotrebou, dynamikou, a životnosťou? Predpokladám, že aj cena bude rozhodne menšia ako turbo, a v neposlednej rade, nebudú problémy pri STK. Pán Chovanec, nemáte náhodou graf priebehu výkonu a momentu na takomto motore? Príp. aj zmerané dynamické vlastnosti auta.


RE: Jak na tuning? III. ?
Datum: 27.09.2000, 22:21
Od: Zdeněk Chovanec

Jistě by bylo pěkné napsat nějaký článek ohledně motorů s přeplňováním, ale na to mi nezbývá času. Měl jsem ostatně v plánu pokračování svých článků Jak na tuning... ale opravdu to nestíhám. Upravit motor atmosférický na turbo není taková sranda, jak si každý představuje. Proti tomu je např. převrtání Fel 1.3 na 1462 ccm hotová brnkačka. Navíc cena za takovou úpravu např. motoru 1.6 MPi se pohybuje okolo 100 000 Kč. Možná vás ta cena zarazí, ale zatímco u Fel 1.6 se na 92 kW dostanu celkem rutinními úpravami vačky, hlavy a počítače, pokud bych použil turbo, musím sáhnout na každý díl motoru. Od mazání, přes chlazení, řešení umístění turba a s tím spojenou úpravu sacího a výfukového potrubí, úpravu hlavy, pístů, vačkového hřídele a v neposlední řadě předělání celé elektroniky. Na to pak navazuje zkoušení a optimalizace na motorové brzdě.


RE: RE: Turbo je lepší
Datum: 18.09.2000, 11:23
Od: Radovan J

Koľko by to stálo na Fel 1.6MPI ? Ten liatinový motor by to hádam aj ľahšie zniesol, alebo nie?


Jak na tuning? III. ?
Datum: 18.09.2000, 11:17
Od: Radovan J

To turbo by si zaslúžilo vlastný článok, čo vy na to pán Chovanec ? Mohla by sa tam popísať problematika prepĺňania motorov od low- až po high- presure prepĺňanie, porovnať mechanicky poháňané kompresory a turbo. Mimochodom istá nemenovaná firma montuje elektricky poháňané (nie posilované) kompresory (0.4 bar max.).


RE: Dotaz
Datum: 16.09.2000, 14:10
Od: Zdeněk Chovanec

Jak se na to dívají leasinkovky, nevím. To, že je v motoru větší objem se ale nikam nehlásí, protože do něho stejně není vidět. Prostě když někdo chce větší objem, tak si ho tam dá.


RE: Turbo je lepší
Datum: 16.09.2000, 13:58
Od: Zdeněk Chovanec

Mít turbo ve škodovce je super, ale kolik ti ten motor vydrží? Ta životnost je značně nejasná, protože sami o takové úpravě uvažujeme a není to tak jednoduché. Je to moc velký experiment na to, aby to fungovalo vždy spolehlivě. Pokud chceš auto jen na parádu, tak je to super, jenže 99,9% lidí chce autem hlavně jezdit rychle a dlouho. Když někomu postavím motor o objemu 1462 ccm, vím, že spolehlivě ujede 150 000 km a přitom na něho nemá ani Fel 1.6. Jinak ti přeju hodně zdaru, a až to budeš mít odbrzděné, tak napiš, kolik ti to dává. Čau.


Dotaz
Datum: 15.09.2000, 8:43
Od: Jiri Horacek

Zajimalo by me, jak se na takove upravy divaji leasingove spolecnosti (konkretne Skofin) - muzu si nechat zvetsit objem valcu kdyz mam auto na leasing?


Turbo je lepší
Datum: 14.09.2000, 20:54
Od: RTL

Zvýšení obsahu je sice hezké,ale já jsem skusil dat do své š105 sp motor 135 a turbodmychadlo a myslím že po doladěni, budu moci víkonnostně soupeřit s š130rs.


Nedošlé odpovědi
Datum: 14.08.2000, 23:46
Od: Zdeněk Chovanec

Prosím všechny, kteří poslali na náš firemní e-mail nějaký dotaz a z technických důvodů mu nedošla odpověď, aby ho poslali znovu na adresu: Chovanec.tuning@post.cz. Díky a omlouvám se.


Postupnosť úprav
Datum: 25.07.2000, 12:57
Od: Radovan J

Viete niekto, ako to je pri postupných úpravach s dielmi. Ak si najprv nechám zväčšiť vŕtanie (valcov), neskôr našporím na nový kľuk. hriadeľ, bude treba piesty, kôli presahu nad blok, vymeniť, alebo sa dá upraviť ich výška?


A čo TAZ
Datum: 24.07.2000, 15:45
Od: Radovan J

CMT: Zaujímalo by ma, koľko by stála úprava motoru TAZ1500 na 80x88 do FAVORITA(FELICIE), a aký rozsah výkonu a toč. momentu sa dá dosiahnuť, resp. naladiť. Ešte by ma zaujímala doba úprav (vzhľadom na to, že som zo zahraničia :-) ), a možnosť upgradov úprav.


RE: motor 1450
Datum: 16.07.2000, 8:24
Od: Zdeněk Chovanec

Omlouvám se za pozdní odpovědi. Takže k úpravám Felicie 1.3 50 kW BMM. Pokud u upraveného motoru výrazně kolísají otáčky, pak se jedná o špatnou úpravu. Bohužel v některých případech nízká úroveň tuningu u nás způsobuje, že se jím zabývá mnoho lidí, kteří mu nerozumí. U našich úprav otáčky motoru nekolísají, protože máme pro každou vačku odbrzděnu úpravu řídící jednotky. Pokud ale někdo "někde sežene nějakou" vačku a dá ji do motoru, kde je běžný chiptuning, pak to není dobré, ani co se týče výkonu a dosažených parametrů, ani co se týče kultivovanosti chodu a spotřeby paliva. My nabízíme na Felicii 3 stupně úprav - hlava, vačka, počitač - 61 kW/117 N.m - za 11 000,-Kč, hlava, vačka, počitač, objem 1340 ccm - 64 kW/122 N.m za 19 800,-Kč a hlava, vačka, počitač, objem 1450 ccm - 69 kW/132 N.m za 29 400,-Kč. Pokud máte již sportovní výfuk a filtr, připočtěte asi 1-2 kW. Co se týče životnosti, ta je jen mírně nižší, ze zkušeností vím, že to je tak 5-15%. Nelze to říct jednoznačně, velice záleží na stylu jízdy, vytáčení motoru atd. To samé platí i u spotřeby paliva, záleží na stylu jízdy. Více na mém e-mailu. Co se týče montáže hlavy z 1.3 MPi na Š135, pro dosažení kompresního poměru 9,7 jako u Š136 je nutno tuto hlavu snížit přesně o 1,1 mm. Co se týče problému s chlazením motoru 1450 ve Š110R, počítám, že se ptáte na sériový vodní chladič vzadu vedle motoru. Prvním požadavkem je to, aby byl průchodný a nepřicpaný, pak je výhodné ho vybavit elektrickým větrákem a samozřejmě musí být chladič oleje a používat kvalitní olej.


motor 1450
Datum: 5.07.2000, 15:20
Od: Eddie

Pane Chovanec chtěl bych se zeptat jestli uchladim upraveny motor na obsah 1450 s chladičem ze 110R a s chladičem oleje při slušné jízdě do 5500ot.min Mohl bystemi na email poslat cenik úprav. Díky


Hlava ze Felicie
Datum: 28.06.2000, 22:40
Od: RAdek

Zdravím, neví nekdo, o kolik se muze snizit hlava z 50kW Felicie, aby to bylo optimální pro Fa 135? Nechce se mi menit písty. Díky.


Felicie 1,3 50kwBMM
Datum: 27.06.2000, 22:20
Od: Watzek

Mam dotaz:nechal jsem si dat do felicie jinou ridici jednotku,filtr a vyfuk.Ptal jsem se jeste na vacku a rikali, ze s touto upravou kolisaji(plavou)otacky motoru pri volnobehu.Je to pravda??,pripadne jak moc? A jeste jestli ma tato uprava vliv na zivotnost motoru?O kolik by se mohl zvysit vykon a jak zmenit charakteristika motoru?(ted je to 55kw),prip. jeste cena.Diky za radu


RE: RE: RE: matriál na úpravu motoru ?
Datum: 14.06.2000, 10:54
Od: Zdeněk Chovanec

Neni vubec problem dát do Škodovky s motorem vzadu motor z Felicie či Favorita. Musí se jen vyměnit sací a výfukové potrubí a spojku ponechat původní-kvůli setrvačníku.


RE: RE: RE: matriál na úpravu motoru ?
Datum: 13.06.2000, 8:28
Od: vici

Jo,da se sehnat klika se zdvihem 78, a sada s vrtanim 78,obsah je potom 1490.Realizace teto prestavby je mozna u CMT. Motor lze provozovat i u skodovek s motorem vzadu,myslim ze bez vetsich problemu.Ja osobne mam 1450 (77/78) ve Favu a tento motor predtim jezdil ve S100.....


RE: RE: matriál na úpravu motoru ?
Datum: 9.06.2000, 11:19
Od: Karbi

Mam dotazy. skodovka vyrabi (prej)motory 1500 pro zavody. daj se dat do favorita. potom ale jdou dat i do skodovek s motrem vzadu ne ? Nevite o tom neco blizsiho (cena atd). vejde se tam vubec. Mate nekdo prakticke zkusenosti s motorem z felicie kdyz se da dozadu? diky karbi


RE: matriál na úpravu motoru ?
Datum: 7.06.2000, 15:04
Od: Zdeněk Chovanec

Samozřejmě, že jsme schopni zajistit nebo upravit jakýkoliv díl, potřebný k provedení úprav motorů. Vzhledem k cenám náhradních dílů, to pak ani nejsou nějak závratné sumy. Co se týče konkrétních úprav, je nejlépe se domluvit pomocí e-mailu nebo tel: 0604/893 058


matriál na úpravu motoru ?
Datum: 7.06.2000, 12:17
Od: Laďa

Pane Chovanec,v případě,že bych si u vá chtěl nechat komplet upravit motor Š 110 R nebo 120 na 1341,co bych vám musel dodat kromě bloku a kliky 72-zdvih.Jakou hlavu,jaké potrubí př setrvačník ? Předpokládám,že ostatní jako ventily ,vačku,ojnice(upravené-odlehčené a vyleštěné )budou vaše ?


120GLS -> 130 s višší kompresí
Datum: 6.06.2000, 10:14
Od: Dan

Chtěl bych vědět jestli lze u 120 s motorem LS provést výmena válců na průměrěm 75,5mm s použitím stávající hlavy válců (chtěl bych zachovat višší kompresi). Co je k tomu potřeba a nakolik by tahle sranda asi přišla. Ještě bych chtěl poprosit Zdeňka Chovance o zaslání nějakého ceníku na můj E-mail dík.


Měření výkonu
Datum: 5.06.2000, 13:10
Od: Aleš Petruželka

Nechal jsem si změřit svůj motor v Š 100 na výkonové brzdě v Rychnově nad Kněžnou a jsem velice spokojen, proto to chci dát navědomí i dalším. Mám ve voze motor z Favorita a naměřil jsem výkon 39 kW (snížená hlava). U měření jsem si mohl být a případně jsem si mohl skusit např. přetryskování karburátoru, změna sání, . . . Za změření jsem zaplatil jen 300 Kč. Měřej i motorky za 200 Kč. Kontakt na ně je na telefonu 0604 / 119691. Kdo chcete změřit výkon, jsou tam jen do konce Června !!!!!


RE: dotaZ
Datum: 30.05.2000, 14:01
Od: HOnza

Jo bez problemu lze do skodovky 120 dat motor z felicie, protoze ma stejny blok jako je u favoritaa 120!!! Kazdopadne prevodovka nejde!!! To bys potom jezdil bokem!!!! Je tam par problemu s karburatorem. Jako napr. automaticky sitic je napojen pres hadici od chlazeni tzn. je potreba natahnout hadici!! Pokud to teda neni stikacka!!!


RE: RE: RE: Vrtání 73,3 mm
Datum: 16.05.2000, 12:07
Od: CMT

Válce se umistují v bloku stejne jako u Favorita - tedy soumerně s rozteci 86 mm. Hlava samozrejme zustava take na stejnem miste.


RE: RE: Vrtání 73,3 mm
Datum: 15.05.2000, 13:44
Od: EDA

Nemám zatím s tímto druhem úprav skoro žádné skušenosti,a proto se ptám možná hloupě,ale jak je to potom s hlavou. Ta zůstává na stejných roztečích?Nemůže přece soustředně sedět na všech jednotlivých vložkách.


RE: Vrtání 73,3 mm
Datum: 15.05.2000, 12:32
Od: CMT

Samozřejmě, že je možné použít tyto písty, nevýhodou je ovšem to, že tyto písty jsou závodní a nejsou tedy příliš vhodné pro běžný provoz. Když si však vezmeme, že sada pístů průměru 73,3 a sada pístů Favorit + převrtání stojí stejně, zjistíme, že je výhodnější blok převrtat. Zisk výkonu při zvýšení objemu na těch zminovaných 1215 ccm je jistě menší než při 1289 ccm.


Vrtání 73,3 mm
Datum: 10.05.2000, 16:47
Od: EDA

Chtěl bych se zeptat na úpravy s tímto vrtáním. Moje domněnka je taková,že 73,3mm je největší možné vrtání, aniž bych musel převrtávat blok motoru.Je to tak? Mám Š 110LSse zvvýšeným zdvihem na 72mm,mělo by nějaký efekt u tohoto obsahu (1172,59ccm)zvětšením vrtání na těch 73,3 dosáhnou teoreticky (1214,70ccm)? Jaký používáte písty?Chtěl bych dosáhnout max. obsahu bez větších úprav na bloku motoru.Díky


RE: dotaZ
Datum: 19.04.2000, 8:48
Od: Mára

ano, už je tam, je to stajné jako favorit, pokud to tam chceš dát i se stříkačkou tak příjemnou zábavu.


dotaZ
Datum: 13.04.2000, 13:43
Od: pepi

Zajímalo by mně zda jde do skody 120 přehodit motor z Felicie.díky


RE: Dotaz
Datum: 10.04.2000, 18:08
Od: CMT

Prectete si muj clanek Jak na tuning I. Tech vacek 280 stupnu muze byt nepreberne mnozstvi. V podstate se vyskytuji vacky se zdvihem 6,6 - 7,5 mm. Prumer základní kružnice je také různý, souvisí se zdvihem vačky a prumerem lozisek.


Dotaz
Datum: 7.04.2000, 7:53
Od: Pit

Ví někdo jaké rozměry by měla mít 280° vačka? Stačí mi výška zdvihu a průměr vačky.


RE: Levnejsi reseni...
Datum: 3.04.2000, 18:02
Od: CMT

To určitě je, ale přihlásit takový motor nejde, a dnes už každý policajt pozná, jaký motor má ve Felicii být a jaký ne.


Levnejsi reseni...
Datum: 1.04.2000, 22:33
Od: Viktor Sosenka

Vazne jsem uvazoval ze bych chtel u FELICIE 1.3 zvetsit objem na 1447. Cena by byla 29.500.- Kc... Ovsem muj kamarad co ma take Felicii si za 1000.- DM Privezl z nemecka turbo motor tusim ze z golfa... Myslim ze je to rozumejsi reseni...


RE: MOTOR 120 S
Datum: 28.03.2000, 9:50
Od: CMT / Zdeněk Chovanec

Co se týče úprav setrvačníku, rozdělovače, karburátoru a výfukového systému, chystám se napsat na tato témata články. Bohužel jsem nyní velmi vytížen, první článek na témata úpravy rozdělovače, setrvačníku a karburátoru by měl být do 14 dnů. Co se týče úpravy motoru 100/110 na 120S pro závodní použití, samozřejmě jsme schopni úpravu takovéhoto motoru provést. Zde je pro případného zájemce sleva - protože jsme zatím málo známí, nabízíme úpravu motoru, převodovky či celého vozu pro závodní použití po dohodě pouze za uhrazení nákladů na materiál a za reklamu na autě. Cena materiálu je odvislá od požadavků zákazníka - motor odbrzdíme, zajistíme výrobu speciálních dílů, výfuku atd. Prosím pošlete mě požadavek s konkrétním popisem požadavku na můj email.


RE: MOTOR 120 S
Datum: 28.03.2000, 9:50
Od: CMT / Zdeněk Chovanec

Co se týče úprav setrvačníku, rozdělovače, karburátoru a výfukového systému, chystám se napsat na tato témata články. Bohužel jsem nyní velmi vytížen, první článek na témata úpravy rozdělovače, setrvačníku a karburátoru by měl být do 14 dnů. Co se týče úpravy motoru 100/110 na 120S pro závodní použití, samozřejmě jsme schopni úpravu takovéhoto motoru provést. Zde je pro případného zájemce sleva - protože jsme zatím málo známí, nabízíme úpravu motoru, převodovky či celého vozu pro závodní použití po dohodě pouze za uhrazení nákladů na materiál a za reklamu na autě. Cena materiálu je odvislá od požadavků zákazníka - motor odbrzdíme, zajistíme výrobu speciálních dílů, výfuku atd. Prosím pošlete mě požadavek s konkrétním popisem požadavku na můj email.


MOTOR 120 S
Datum: 27.03.2000, 15:23
Od: Jean Truksa

Zvládli by jste také úpravu motoru 100/110 na motor používaný dříve v závodní verzi těchto aut - Škodě 120 S Ralley? A na kolik by tato úprava přišla?


dotaz
Datum: 27.03.2000, 11:50
Od: pit

Zatím nebylo nic řečeno o úpravě setrvačníku, rozdělovače a karburátoru a výfukového systému. Zajímalo by mě, jakým způsobem se upravují a jaký vliv mají tyto úpravy na výkon motoru.


Dotaz na aktualni cenu
Datum: 24.03.2000, 14:07
Od: Godis
WWW: http://mujweb.cz/www/godisduch/

Zajimalo by me na kolik vyjde (jednotlive pro kazdou kubaturu) zvetseni objemu na motoru S 130GL rv.86 Diky za info Godis.


RE: RE: RE: Felicia 1.3 BOSCH 50kW
Datum: 12.03.2000, 20:12
Od: janwatzek

Bohuzel jsem nenasel vas mail.Mohl by jste mi zaslat nejake podrobnejsi informace na jan.watzekzavinacpost.cz.Diky


RE: RE: RE: Felicia 1.3 BOSCH 50kW
Datum: 10.03.2000, 9:14
Od: vici

Pokud je rec o firme Cimbu Autosport, dovoluji si nezaujate tvrdit ze napr. dosazeny vykon 61kW u upravy jejich jednotky MPi je docela peknej nesmysl, protoze napr. jiz nejakych 59kW a 113Nm je dosazitelnych jen pomoci jine vacky, popr. i upravy hlavy. Zkuste radeji www.motor-excel.cz, nebo pokud jste z Moravy tak se obratte na autora clanku Jak na tuning..... Mam zkusenosti s upravenou jednotkou MPi, auto jede vic odspodu, lepe reaguje na seslapnuti pedalu - zmizi prodleva, znama u ser. MPi.... ale narust vykonu je maly,mozna jen jisty narust kroutaku a zmena jeho prubehu... nicmene upravu vrele doporucuju, je to potom jina kara....


RE: RE: Felicia 1.3 BOSCH 50kW
Datum: 9.03.2000, 10:28
Od: Viktor Sosenka

RIDICI JEDNOTKA PODRUHE. Jestli ale chcete jednotku, mam moznost Vam ji sehnat za podstatne nizsi ceny nez jsou bezne k sehnani. Je to na vsechny typy skodovek, se zarukou i uctem... Jestli budete mit zajem byl bych radsi kdyby jste mne kontaktoval e-mailem, je to preci jen vice pohodlne nez se sem stale vracet...


RE: RE: Felicia 1.3 BOSCH 50kW
Datum: 9.03.2000, 10:23
Od: Viktor Sosenka

Stranky CIMBU Autosport jsou na adrese www.cimbu.cz kde jsou vsechny mozne grafy. Jelikoz mam BOSCHku tak to je znat jen malicko, chtelo to jeste Remus vyfuk a sport. filtr. Ted uz je to lepsi... Sedel jsem ale ve Felicii MPI s jednotkou a ta byla super!!!


RE: Roztece valcu
Datum: 7.03.2000, 17:24
Od: CMT

Je třeba blok motoru převrtat tak, že se kromě vytvoření vývrtů pro usazení válců zároveň vytvoří prostor pro proudění kapaliny kolem válce. Zde je třeba dávat pozor na to, že se při příliš velkém odběru materiálu zeslabí stěna bloku. Proto je převrtání nutno věnovat pozornost.


Roztece valcu
Datum: 7.03.2000, 9:16
Od: Stuchlik Jan

Letos se chystam na prestavbu skodovky 105 na 130 vcetne zvetceni kanalu v hlave pro vetsi ventily a upravy spalovaciho prostoru v hlave kvuli vetsim ventilum.Dokumentace a moznosti praktickeho provedeni mam dostatek.Neni mi uplne jasna jedna vec.Osove vzdalenosti valcu u motoru 105 a 120 jsou jine nez u motoru 130,kde je roztec valcu 86 mm.Pri prevrtani 105ky na 130ku se osa prvniho a ctvrteho valce musi posunout o 3 mm ke kraji bloku.(osa 2 a 3 valce se posouva o 2 mm ke stredu).Pak pravdepodobne dojde ke spatne cirkulaci vody okolo ctvrteho valce,nebo k uplnemu zamezeni cirkulace okolo prvniho valce, protoze vlozky se budou dotykat nebo temer dotykat steny bloku motoru.Pokud se mylim,prosim o blizsi vysvetleni.Je snad nutna jeste jina uprava ? Dekuji.


RE: a co s favoritem 40kw ?
Datum: 6.03.2000, 19:48
Od: CMT

Dobrý den, ptal jste se na upravu motoru Fav 40 kW na objem 1500 - 1600 ccm. Mohu vám tedy nabídnout úpravu na obsah 1490 ccm - klika zdvih 78 mm, písty 78 mm, leštěné ojnice, kované písty. Cena této úpravy je celkem 34.000,- Kč. Nebo na objem 1584 ccm klika zdvihu 78 mm, písty průměr 80,4 mm. Cena cca 48.000,- Kč. Ceny jsou kompletní včetně DPH. Životnost úprav je min 150.000 km při používání kvalitního plně syntetického oleje. My dodáváme oleje Sunoco 5W-50 za 215 Kč litr. Naladění motoru je možné provést podle požadavku zakaznika. Provádí se volbou vačkového hřidele a úpravy hlavy. Při emisní kontrole by neměl být problém. Spotřeba se zvýší o asi 0,5 - 1,5 litru, podle stylu jízdy. Co se týče jednobodového vstřiku, je na úpravu stejně náročný jako vícebodový. U vícebodového je ale vyšší dosažitelný výkon. Nabízíme také snížené podvozky HP - 6 stupňů od 6.500,- do 37.000,- Kč.


a co s favoritem 40kw ?
Datum: 6.03.2000, 15:13
Od: Bohuslav Lysa

Může někdo ( nejlépe p.Chovanec CMT ) nabídnout úpravu motoru u favoritu r.v.93 40kw (jednobodové vstřikování paliva, třícestný katalizátor ). Cena úpravy okolo 40 tis. je přijatelná, představa je převrtání na zhruba 1500 ccm + vše, co je třeba (úprava z článku RE:Felicia 50kw, za 34 tis. jako zvláštní nabídka mne zaujala). Dotaz, na vhodnost jednobodového vstřiku pro úpravu, a co udělá úprava motoru s katalyzátorem tj. problémy s emisní kontrolou ? Děkuji za odpověď


RE: Felicia 1.3 BOSCH 50kW
Datum: 5.03.2000, 11:59
Od: jan watzek

Chtel bych se zeptat p.Sosenky na druh ridici jednotky od CIMBU a na zkusenosti a dojmy z ni.Uvazuju totiz o necem podobnem a zatim nevim pro jakou firmu se rozhodnout. Diky


RE: Zivotnost???
Datum: 2.03.2000, 12:43
Od: CMT

Úpravu Fav 40 kW na 56 kW a 109 Nm dělá i naše firma za 11.000,- Kč. Jde o úpravu hlavy, vačky a počítače. Jede to samozřejmě lépe než 50 kWatový Favorit. Spotřeba i životnost se téměř nemění.


RE: Felicia 1.3 BOSCH 50kW
Datum: 2.03.2000, 12:19
Od: CMT

Nejlepší kombinací zvýšení objemu, výkonu a ceny je obsah 1447 ccm - písty prům. 80 mm. Cena je 29.500,- Kč, výkon 71 kW, krouťák 135-140 Nm. Jde o úpravu, kde se mění jen písty, píst. kroužky a válce. Klika zůstává. Životnost této úpravy je min. 150.000 km. Úpravy na větší objem jsou již dražší (od 43.000,- výše) díky ceně klik. hřídele s větším zdvihem. Převrtání na objem 1340 ccm stojí 20.800,- Kč. Přírůstek výkonu ale není takový. Sady pístů průměru 78 a 79 mm jsou pro závodní použití, přičemž cena je téměř stejná jako u sady prům. 80 mm.


Zivotnost???
Datum: 1.03.2000, 23:02
Od: sotek

Má někdo nějakou zkušenost s upravenymi motory Favoritu 1.3 40kW na asi tak 56kW?? .Jak to jede? Spotřeba... Dejte vědet.


Felicia 1.3 BOSCH 50kW
Datum: 1.03.2000, 22:47
Od: Viktor Sosenka

Uz delsi dobu premyslim o prevrtani na vyzsi obsah, ale nevim jeste na kolik... Zajimalo by mne co mi muzete nabidnout a za kolik penez... Dekuji.


Felicia 1.3 BOSCH 50kW
Datum: 1.03.2000, 22:46
Od: Viktor Sosenka

...jeste jsem zapomnel napsat ze uz mam ridici jednotku od CIMBU Autosport.


Felicia 1.3 BOSCH 50kW
Datum: 1.03.2000, 22:42
Od: Viktor Sosenka

Uz delsi dobu premyslim o prevrtani na vyzsi obsah, ale nevim jeste na kolik... Zajimalo by mne co mi muzete nabidnout a za kolik penez... Dekuji.


RE: Felicia 1.3MPi
Datum: 1.03.2000, 16:21
Od: CMT

Úpravu na objem 1600 nebo 1500 ccm ti jsme samozřejmě schopni udělat. Předělání Felicie na objem 1600 ccm by stálo 43.000,- Kč + odbrzdění a úprava ŘJ - 15.000,-. Při takovéto úpravě se totiž musí kompletně přeprogramovat celá řídící jednotka podle požadavků motoru a to jde jen na brzdě. Vzhledem k již zmíněnému brzdění je možno při stavbě motoru udělat charakteristiku motoru podle požadavků zákazníka. Jestli chce, aby měl velký krouťák odspodu a tím nižší výkon ve vysokých otáčkách, nebo ho chce více sportovnější. Výkon by se pak mohl pohybovat okolo 98 - 115 koní. Výhodou takovýchto motorů je však již zmíněný krouťák odspodu v rozmezí 145 - 155 Nm. Upororňuji, že mluvím o motoru pro běžné jezdění, který vydrží min. 150.000 kilometrů. Jistě by se dal udělat ještě sportovnější motor, ale životnost by šla dolů. Úprava na obsah 1500 ccm by stála 40.000,- Kč + 5.000,- úprava ŘJ. Jistě si říkáte, proč je zde cena úpravy ŘJ nižší? Je to v tom, že již na motor o tomto objemu je již vyvinut speciální program, který se jen doladí na vozidlové brzdě. Výkon i krouťák tohoto motoru by byl úměrně nižší, 98 koní a 140 Nm. Pro toho, kdo má o takovouto úpravu zájem mám teď výhodnou nabídku - jedná se o úpravu motoru na obsah 1490 ccm, kitová klika zdvih - 78 mm, leštěné odlehčené ojnice, kované písty průměru 78 mm. Kompletní cena celé úpravy včetně ŘJ by byla 34.000,- , do vozu s karburátorem by cena byla 31.000,-.


Felicia 1.3MPi
Datum: 1.03.2000, 13:51
Od: Jirka

Zajimalo by mne, kolik by zhruba stalo predelani motoru u Felicie 1.3MPi(50kW) na 1500 ci 1600 a jaky by byl asi priblizny vykonovy narust. Urcite by me take zajimalo, kde by mi to udelali.


RE: 1400ccm
Datum: 29.02.2000, 12:01
Od: CMT

Omlouvám se za zpoždění, pokusím se odpovědět na všechny otázky. Takže pro Kutima: vložky válců z Favorita jsou aplikovatelné do motoru 120 bez jakýchkoliv úprav, protože bloky Fav i 120ky jsou rozměrově stejné - mají stejnou výšku bloku, délku ojnice, výšku pístu i válce, stejný zdvih atd. Větší délka spodní válcové části válce nevadí. Dále nevím, jak jsi přišel na to, že se vložky nahoře opírají o blok. Ony se o blok dokonce nesmí opírat, jsou ustaveny pomocí vývrtů v bloku - proto se tyto vývrty frézují na přesné frézce. Pro Jirku Dobrého: opravdu lze při předělávání 105 na 120 vyměnit jen tyto díly. Cena je závislá na ceně materiálu a ceně práce. My jsme těchto motorů takto přestavěli plno při generálce, je to nejlepší příležitost, protože cena generálky je stejná u 105ky i 120ky. Práce navíc je jen osoustružení spodní části vložky. Pro Marka Sládka: Předělávka stojí asi jako generálka motoru plus úprava bloku těch 1200 - 1500 korun a větší ventily - asi 800,-. Pokud by jsi to chtěl spojit s úpravou, tak počítej ještě 3000,- za úpravu hlavy a 3000,- za vačku a rozdělovač. Celkem tedy asi 14.000,- až 16.000,- Kč. Vliv na výkon a spotřebu se odvíjí podle naladění motoru. Jak jsem říkal, je možno udělat jen mírnou nebo třeba velkou úpravu - podle dohody. Pro ŠiMiho: Zatížení převodovky se samozřejmě zvýší, ale tyto převodovky mají dost velkou rezervu, takže k nějakému výraznému snížení životnosti nedojde. Dále: problémy s přihlášením motoru z Fav jsou vždy, to už si musí dotyčný rozmyslet, co mu stojí za to. Pro Máru: při montáži kliky o zdvihu 78 mm zůstávají ojnice s původním rozměrem, musí se použít písty nižší o 3 mm. Sady by se určitě daly sehnat. Cena je od 5.000,- do 11.000,- za sadu. Pokud to chceš vědět konkrétněji, napiš mi na email.


RE: RE: RE: Kolik stoji predelani 105 ?
Datum: 28.02.2000, 13:50
Od: Zabakus
WWW: http://www.bigfoot.com/~zabakus

Ja to vyresil tak, ze jsem motor z 110R upravil na S120. Je to sice slozitejsi (technicky) nez vymena celyho motoru, ale zase ti odpadnou problemy s policajtama, protoze kdyz proste upravis svuj starej motor, tak nikdo nepozna, jakej to ma obsah (ani se po tom nepidi, protoze podle cisla je to jasny), nehlede na to, ze i kdyz mam vlastne S120 platim povinny ruceni za S1000MB.


1400ccm
Datum: 25.02.2000, 12:12
Od: mára

když chci do felicie zamontovat kliku zdvih 78mm je třeba sehnat i jiné ojnice a písty nebo jen písty, protože jinak to zákonitě musí mít zdvih až 3 mm nad blok?????, dala by se u tebe koupit sada pro větší vrtání???? a co by stála????


RE: RE: Kolik stoji predelani 105 ?
Datum: 25.02.2000, 11:38
Od: mára

Přihlásit motor z favorita do 105 - 120 je problém protože se musí žádat o povolení k přestavbě a to ti DI nemusí povolit. Je mnohem jednodušší sehnat papíry na 130L nebo GL a tam ho stačí jen přihlásit a přihlásit tam i tvojí starou kastli. Paradox je, že na 130 lze dát kastli ze 120, ale do 120 kastle ne 130 motor.


RE: Kolik stoji predelani 105 ?
Datum: 25.02.2000, 11:27
Od: Kamil Horák

Nejlevněji vyjde sehnat jiný motor (nejlíp z favorita). A navíc se, pokud se ta přestavba má přihlásit, musejí dát čtyřpístové brzdy, emkové nápravy, snad i hřebenové řízení a možná další věci.


otazka
Datum: 25.02.2000, 11:00
Od: ŠiMi

Zajimalo by me, jak se na zvysovani vykonu motoru, zejmena cestou zvyseni objemu, tvari seriove vyrabene prevodovky. A jake jsou limity jejich pouziti. Diky za odpoved. ŠiMi.


Kolik stoji predelani 105 ?
Datum: 25.02.2000, 10:18
Od: Marek Sládek

Zajimalo by me, kolik stoji predelavka 105L na 130L a jak se zvetsi vykon a spotreba ?


Tohle staci?
Datum: 24.02.2000, 13:21
Od: Jiří Dobrý

To vopravdu staci při přestavbě 105->120 vymenit: vlozku, pist, krouzky, tesneni hlavy ? Hlava je stejna? Kolik tahle sranda stoji?


Dotaz
Datum: 24.02.2000, 8:50
Od: Kutym

Je to super vědět,že se někdo profesionálně zabývá tolik žádanýma úpravama motorů ŠKODA a proto bych měl jeden dotaz, ikdyž to možná bude výrobní tajemství. U zvětšení objemu Škody 120 na 1289 ccm mi není jasné,jak vyřešit problém s částečnou odlišností usazovací částí vložek z Favorita? Mám na mysli délku spodní válcové části pro usazení do bloku. Je totiž o 7mm delší.(že by broušené podložky?) A nahoře má menší válcový průměr, takže už by se neopírala o blok tak jako vložky ze Škody 120. Díky Kutym



© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů