Komentáře k článku: Snižování vozidla Škoda 105-136 RE: snizeni Datum: 11.11.2011, 6:02 Od: Martin uděla geometrii a bude to cajk... RE: RE: RE: Máte rozum? Jen jestli má rozum člověk, kterej chce jezdit s rodinou na výlety a chce si snižovat auto, já mám sníženo a jsem spokojenej, nikdy jsem nepřemýšlel nad tím, že si snižuju auto abych mohl jezdit po polňačkách a jako průměrně inteligentní člověk si díry na vozovce všimnu a objedu jí, je to super úprava ke zvýšení sportovního požitku z jízdy a je zadara, jezdím to už 8 let a jsem spokojen Snižování škodarny Zdar všem tunerům!!!!! Při pročítání článků mi to nedá a musím se s Vámi podělit o své zkušenosti. Je zajímavé, že v podstatě každé auto se po dá se říct stejně provedené úpravě chová jinak. Mám Škodu 105L z roku 1986, když jsem před dvěma roky uvažoval nad snížením předku (ten efekt motorového člunu je fakt strašný), řekl mi kamarád, že se dají uřezat pružiny. Takže jsem jel koupit fungl nové péra a hned k němu do dílny a autogenem jsme to řízli o dva a půl (!!!!!) závitu. Samozřejmě došlo i na vytvarování posledního závitu tak aby perfektně sedl do lůžka, takže se dá říct, že ve vysledku se ta pružina skrátila o tři závity. Před montáží na auto byla mezera mezi pneumatikou a lemem blatníku 14cm (mám obuto 165/80 R 13), po snížení měla mezera 6cm. Seřízení geometrie a světel je nutností!!! Sumasumárum, výsledek byl perfektní. Co se týká jízdních vlastností, určitě se zlepšily. Takto "nahrbené" auto líp drželo v zatáčkách, vůbec nelítal zadek jek tu někteří píšou, prostě paráda. Mám-li napsat negativa, je to hlavně o nepohodlí cestování, ve městě pohoda, vesměs hladké rovné silnice ale okresky a tak, horor, auto skáče a ty rany co to dostává do nápravnice a do volantu, radši nemluvit. Mylsím, že nechat auto v tomto stavu tak budu brzo dělat generálku nápravy, takže jsem ho vrátil do původního stavu. Nebudu tu psát, že je to super úprava a že doporučuju, má to své plus a mínus, takže závěrem toto: vyzkoušejte si to a uvidíte, není to pro každého. RE: RE: RE: RE: Pružiny podle LA Ja sem na svoji 105L zvedl zadek tak, ze sem koupil v mototechne takovou gumu, ktera se nacpe do jednoho zavitu pruziny. Je to pomerne pracne tam dat najednou, tak jsem ji narezal na 5-10cm kousky, kterym jsem jeste serazal i vnitrni hrany a pak je tam namydlene nabouchal kladivem (jenom jsem si zvedl auto na heveru a nechal viset napravu). Vysledek byl uspokojivy, auto bylo o neco tvrdsi a taky se to zvedlo o par cm. [uz zadne / :)] RE: RE: RE: Pružiny podle LA Mám pro tebe odzkoušenou vychytávku.Do zadu jedině z rapida, samozřejmě zadní z rapida, je kumšt to tam dostat, ale zaručeně ti to kurevsky zvedne prdel. A to s tím žigulem je blbost, protože kvůli pružinám bys měnil komplet misky, nahoře i dole. RE: RE: Pružiny podle LA Mám asi opačný problém než ostatní, potřeboval bych auto spíš zvednout než snížit a to samozřejmě vzadu... Trochu se už ztrácím ve všech příspěvcích o možnostech náhrady zadních pružin(mám 105 L z 83...) Mohl by mi někdo poradit jaké pružiny je možné namontovat dozadu místo orig.? Někdo říká že zadní ze žigula, někdo že přední... Má někdo podobnou zkušenost? díky moc :-) RE: Pružiny podle LA Sakyho 260tky su dobre na seriovky, ja som ich dal na lahky special a predok isiel hore tak ze skusim inu vec, klasicke pruziny, 3,2 zavitu dole, upravene dosadacie plochy, odstranene dorazy, tvrdsie tlmice vyzera to perfektne, a jazdi sa stym uplne perfektne...predok je tvrdy a uz sa tam v zakrutach nenaklana.... inu moznost som nemal....este som nenasiel take pruziny co by mi boli dobre ,volnu dlzku mam cca 20 cm (origos 28 cm) Pružiny podle LA A co tyhle pružiny? Myslim ty 260mm. Ty by nápravu kurvit nemuseli ne? Chci taky snížit předek, ale řezat pružiny se mi nechce. http://www.skoda-upravy.wz.cz/main/index.php?co=32 RE: snizeni Praskni tam Micheliny 185/60 R14, do predu podlozky aspon 1cm na stranu, do zadu aspon 2cm na stranu, do zadu pruziny z zigulaku, do prednych zavitov daj gumy co kupis v mototechne a praskni tam tlmice, co pruzia spri chode hore aj dole a mas to vybavene. Zrezanu pruzinu otoc zrezanym koncom do napravnice, nie do ramena. Ak das 185/60 R14 na origos skodovacke 14ky, predok fukni na 2,5 baru a zadok na 3. Nadrz Polejva me studenej pot kdyz si prectu ze by nekdo resil zlepseni prilnavosti predni napravy presunutim nadrze jeste z jineho vozu dopredu. Proc jse presunula nadrz ve 100 umistena vpredu na 105-rapid doprostred i kdyz by jse tam vesla a rozlozeni hmotnosti by bylo lepsi?????. No protoze po celnim barierovym testu na 100 ta kaluz benzinu pod autem byla dost dost padnej argument ke zmene. A dat tam vodu aby jse tam prelejvala zrovna podle toho jak pusoby odstrediva sila na auto tak to si rovnou jeste kup lepsi brzdy,tlumice,helmu a 4bodovej pas. RE: Nestačím se divit A ty si myslis ze se to nedela?? Jak to tak vidim ma to pomalu kazdej druhej na stodvace co potkam... A pud vim, na zabiti to neni, ale litat s tim nekde na poli na to to taky neni... Tlumice na Favo Cau,mam Favo a chci dat nove tlumice (klasicke) zadne sportovni a na ne dat sportovni pruziny..Muzu to tak udelat..Ono se me nechce rezat ty pruziny,protoze to mel kamos a slysel jsem na to sami negativa:)))))Martin Přeplnění Mám takový dotaz - mám favorita z roku 1990 a chtěl bych tam přeplnit tlumiče... (popř. i zkrátit pružiny tak o půl až 1 závit). Po tom co je tady ale napsané mám celkem strach... Má to cenu? Nebo tam mám nechat radši sériovky? RE: RE: Máte rozum? OK, trochu praxe. Na svém autě jsem si zkrátil přední pružiny o 1 závit. Opticky to vypadá velice dobře (proto jsem to dělal). Z blízka to do očí nebije, z dálky je znát, že je auto velice mírně skloněné dopředu. Auto líp sedí jak na rovině, tak v zatáčkách. Tím pozitiva končí. Z dříve pohodlného auta se stal příšerný kostitřas, každá nerovnost je znát. Je to opravdu nepohodlné, na větších hrbolech nepříjemné a cítím s přední nápravou, když vezmu větší díru. Předek klesnul tak nízko, že ani nevím, jestli půjde v případě potřeby vyndat rezerva. Takže... kdo chce kam, pomožme mu tam. Když snižovat, tak důkladně, použít originál krátké pružiny a upravit gumové dorazy. Nestačím se divit Jen tak dál, jen mi z toho vstávají vlasy na hlavě, když to čtu. Přečtěte si co to pružiny jsou, k čemu slouží, něco o vlastnostech železa a tepla a co to je těžiště vozidla. Jinak když se chcete zabít... Snizeni uriznutim.... Zdar tuneri, k tomu snizovani seriznutim pruzin: Mam Favo, koupil jsem pruziny z Felicie, ale z Dieselovy. Jsou fakt hodne tuhy a auto vypadalo ze predu dost "offroadove", takze jsem se nebal je seriznout, ukrojil jsem jeden funkcni zavit. Abych vyresil problem se zatezovanim toho jednoho ukrojenyho zavitu a "nezakonceni" rozparal jsem misku tlumice, a "zvetsil schod", do ktereho zapada posledni zavit tlumice. Efekt je dobry, jizdni vlastnosti lepsi a po vyvareni ramen je to fakt dost tuhy. Vymenou pruzin, tlumicu a vyvarenim zadni napravy a ramen jsem docilil toho, ze auto sedi jako motokara a odstranili jsem "naklaneni" auta v zatackach. Jo a rad bych souhlasil s nazorem vyjadrenym v teto diskusi, ze vzdycky zalezi na ridici..... Pomoc Nemohl by mi někdo pomoci ze skrácením předních pružin a navasřením předního mračítka na mou Škodu 120??díky snizeni Zdar,tak ja jsem vcera svoje auto snizil o ty 2 zavity a musim rict ze to byla asi pekna picovina,protoze kromne toho ze auto vypada lip z boku,to nic jinyho neprineslo.Do ted mi vsichni zavideli jak mi auto pekne sedi v zatackach(mam ho obute na 185|60 R13),ale po tomto snizeni je to hruza.Auto sice sedi pri rovne jizde dopredu o neco lepe,ale jakmile se objevi nejaka nerovnost tak ho to rozkymaci jak kolotoc.V ostrych zatackach mi ted prdel ulitne mnohem snaz nez driv,celkove je to ted takovy nestabilni a nevyspitatelny,nevite nekdo cim to,ze vam to vsem tak super sedi a me ne?Dopredu si vyprosuju odpovedi na blby tlumice,vse(pera+tlumice vpredu i vzadu)jsem daval pred pul rokem nove.Po zkraceni per jsem jeste serizl na pulku ty gumovy dorazy v napravnici a gumy co jsou pod tlumicem premistil k tem co jsou v kufru.Jeste jsem dal dole delsi srouby a podlozil tak 10mm tlumice i dole.Fakt nevim,poradte mi nekdo,jinak pujdu koupit novy pera a dam to do puvodniho stavu,lepsi 10 cm dira nad prednim kolem,nez takovahle silnicni pobehlice,je to fakt na zabiti! RE: tuning po česku-úvaha nezbývá než s tebou souhlasit kámo... RE: 2 1/4 otáčky nazdar, ja to mam snížený uřezáním o 2 3/4 a porad je blatnik 4.5cm nad kolem. Zaroven novy tlumice s tvrdsim olejem. Ale musi se snizit i zadek aspon o 1 zavit, jinak se to neda ridit.Zadek klouze jak na lede... Mam to tejden a zatim je to super az na to ze na sobe sedej dorazy:-( Kraviny Nejlepší a nejlevnější je pružiny uříznout o 2 závity, spodní drát zabrousit do půlky do roviny a 1-2 zavity pružiny zavařit. Pak to nemá chybu a nestojí to nic. Super. RE: RE: Pomozte mi Záleží také na tom, jak jsou moc ramena zdeformovaná. Dá se totiž použít fígl, který se používá při snižování vozidla (kratší pružiny) a to tak, že se musí navařit úchyty ramen na příčce převodovky cca 2 cm výše (max). A jemný odklon do "A" není na škodu. Podívej se na BMW nabo Porsche jaké mají pěkné áčko. Náprava s "rozumným A" určitě drží lépe než úplně kolmá nebo do V. RE: Jak sou na tom? Rozhodující je, zda máš ve předu uříznuté pružiny, nebo sportovní zkrácené. Naznačil jsem to již v jednom příspěvku, ale zopakuji to znovu, neboť opakování je matka moudrosti a ne každý tuto radu mohl zaregistrovat. Nejlepší řešení je si pořídit nové zkrácené pružiny, které mají stejný průběh zatěžjící síly ale na kratší dráze. Tato pružina se bude chovat tím, že bude mít kratší rozkmity. Pokud bude dobrý tlumič, neměl by se předek vůbec houpat. Máš-li ale druhou úpravu - uříznutou pružinu, potom je pružina měkká, neboť na stejné dráze musím působit menší silou. Předek je sice dle, ale při kažném hrbolu to jde na dorazy. Něci sice zachytí tlumič, pokud je tvrdší a dost utlumí, ale měkká pružina je stále měkká. A při vyšších rychlostech a nerovnostech se více bude předek houpat. Všechna závodní auta mají krátké a tvrdé pružiny pro zlepšení jízdních vlastností na úkor pohodlí. Neviděl jsem a nedočetl jsem se, že by soutěžní auta takové úpravy dělali uříznutím pružiny. Soutěžáci se něchtějí dobrovolně zabít. Jediný případ, kdy se změkčují pružiny jsou speciály monster truck. Jak sou na tom? Zdravim všechny škodofkáře! Nedávno sem koupil rapida ve sportovní upravě. Má upravenej motor s favorita, příčnej vejfuk, parádní liťáky a mimo jiný je v předu sníženej, v zatáčkách sedí parádně a i boční vítr nedělá problémy(jel sem s ním 175km/h), jedinej problém je když sním jedu po vesnickech prdelačkách a vyskytujou se na nich muldy(ne díry) tak se předek dokáže až neuvěřitelně rozskákat.. čím to? nebo to je normální? kdyžtak mi odpovězte na email.. nevím kdy se sem zas dostanu. Všem dík! RE: Máte rozum? Je třeba poděkovat za názor toho, kdo "otůněné" auta spravuje. Uříznout pružinu, abych snížil předek vozidla je dle mého názoru jedna z nejhorších rad, která na tomto webu byla poskytnuta. Minulý týden jsem měl tu čest chvíli jet za škodovkou s řádně sníženým předkem. Vepředu seděli dva mladíci. Dojel jsem je v oblasti Bruntálu a v serpentinách okolo Šťáhle jsem měl možnost za nimi pozorovat, co s takto upravenou škodovkou to dělá. Předek měli až na zemi, zadek zvednutý kamsi do nebe a každá zatáčka smykem se silným přetáčením. Já jsem jel za nimi bez jakýchkoliv problémů, kolekogé tuneři měli v očích smrt. Po cca 15 km jsem je nechal svému osudu, jeli dál jiným směrem než já. Chci tím reagovat na skutečnost, že takováto úprava vozidla je sice na první pohled pěkná, ale bezpečně se v tom autě nedá jet. Máte rozum? Předem Vás chci upozornit, že taky vlastním Škodovku a jsem příznivcem tuningu a nikoho se nechci dotknout, ale to, co tady čtu, tak z toho mi vstávají vlasy na hlavě. Autor této úpravy asi neviděl, co to přináší kromě pěkného vzhledu auta v praxi. Pracuju jako automechanik a už jsem opravoval dost tzv. "tuning car" značky Škoda. Touto úpravou dochází k nadměrnému zatížení spodního ramene v jednom bodě, což způsobuje jeho deformaci a v lepším případě vám jednoho dne pružina vyběhne na cestu, v horším rameno praskne a uletí vám kolo, což ve větší rychlosti asi bude trochu štípat. Zesílením ramene akorát docílíte toho, že se vám vymlátí uložení do nápravnice. Nahříváním a zarovnáním konce pružinu maximálně vyhřejete a naprosto změníte její charakteristiku, takže auto bude věčně sedět na dorazech a budete si připadat jak na řechtačce. V jednom komentáři jsem se dočetl cosi o uřezání pružiny přímo na autě a navaření zbytků k pružině, toto je úplně zcestný nápad. Z vlastní zkušenosti můžu doporučit buď originální krátké pružiny, nebo si nechat namotat vlastní. Není to nejlevnější, ale nezničíte si auto a nezraníte sebe ani nikoho ostatního. Doufám, že mě za můj názor a kritiku nezabijete, není mi jedno, že by mě, nebo někoho jiného na silnici trefilo kolo s nápisem "TUNING CAR ŠKODA". RE: tuning po česku-úvaha Konečně po dlouhé době jeden z těch, který dal kůži na trh, a řekl, že některé tzv. tuningové úpravy jdou proti bezpečnosti vlastního vozidla a silně zhoršují jízdní vlastnosti. Jednou z těch méně kvalitních je snižování předku 120 uřezáním pružin. Dojde sice k citelnému poklesu předku vozidla, ale ten kdo to provede, by si měl nejdříve trochu přečíst, co je to pružina, k čemu vlastně je v autě namontována a jaká je její zátěžová charakteristika. Tím že ji zkrátím o více jak 1 závit a vrátím zpět musí samozřejmě docházet na "kvalitních českých cestách" k prokmitnutí až na dorazy. Tam to pak celé chytne náprava a rameno. Tlumič má jinou funkci a nezachrání to. Sám uvažuji o snížení předku a po získání všech dostupných informací je jediná cesta, pokud chci zachovat plnou zatížitelnost kufru a relativně nízké síly v řízení. Je to kompletní výměna předních pružin za kratší, ale se stejnou maximální zatěžující silou na kratší dráze. K tomu musí odpovídat délkou a tlumícím charakterem tlumič. Po takovémto tuningu mohu bez problémů jezdit po českých cestách v létě i v zimě a nemít problém s STK. Je to ale openězích. Pro ty, kteří si netroufají jakkoliv zasáhnout do konstrukce, ale předek jim plave mám jednu radu. Každý rok firma ELIT provádí zdarma proměřování tlumičů. Neváhejte a nechte si je prověřit. Pokud je náznak jejich poškození, ihned vyměnit. Škoda 120 s dobrými předními tlumiči velmi dobře sedí i v ostrých zatáčkách a hlavně je podstatně méně citlivá na boční vítr. Já ročně najezdím se svoují škoudou cca 30 000 km. Mám již třetí škodovku a tlumiče měmín co dva roky. Dél nevydrží. V zimě jezdím za každého počasí v horských podmínkách a nemám problémy, aby mi auto sedělo. Tento názor někoho potěší, někdo vypění do maxima. Berte ho tak jak je. Až budete dělat úpravy, tak myslete na to, že na cestě nejste sami, ale je tam spouta dobrých a ještě větší množství špatných řidičů. Žijeme jen jednou a úpravy děláme pro svoji radost, ne abychom se zabili. Jirka Pružiny FA Čau, jenom bych chtěl něco málo říct k tomu řezání pružin. Je to hlavně pro ty, kteří to chtěj realizovat na svým fa a mohli by tady bejt negativně ovlivněný takovejma hláškama, jako že si někdo seříznul sériový pružiny u fa o 3 závity. Jo, to je hezký, ale už se tady ten někdo nepochlubit s tím, jaký negativa mu to přineslo. Takový lidi mě fakt štvou, protože věděj, že udělali pí_ovinu, ale nejsou schopný si to přiznat a ještě to tady publikujou. Jestli někdo chcete snižovat přední pružiny u fa, tak max. o 2 závity, a to už je fakt hodně. 1.5 je tak až dost, protože už při tomhle snížení je jízda po městě a po nerovným asfaltě velmi nekonfortní. A co takhle předepínání těch skrácenejch pružin-že by to ani jednomu z vás, co jste si to takhle brutálně snížili nedělalo?????? To je mi tedy záhadou, jak jste to dokázali. Zřejmě nějaký fíííííígl nebo nová technologie řezání, ne? Proč to sem nenapíšete sakra. Když už píšu ty pozitiva, který tu samozřejmě nesporně jsou, tak proč sem taky nenapsat ty negativa. Samozřejmě, že to auto daleko líp sedí, daleko líp to vypadá a tak podobně, já to vim, protože to mám na svým formanoj taky, ale má to prostě i svý mouchy. V žádným případě to neodsuzuju, je to good, jen to chce napsat všechno. Kdo se chce obrat o 3 závity, ať to klidně zkusí, uvidí sám, že to není to pravé. 2 je ještě jakš takš zdravý maximum(u fa). Víc podle mě ne. Čau, MPI RE: Pomozte mi Ahoj mám pro tebe bohužel asi špatnou zprávu a ta je asi taková: Rapidy,Garde a 130 měli tzv.vlečnou zadní nápravu která je sice super co se týče jízdních vlastností ale má jednu velkou nectnost a ta se týká náprav vyrobených asi tak do r.1987(nejsem si přesně jist).Šlo o to že u těchto nápravy se deformovali vlečná ramena a to způsobuje následný A-efekt.Ramena vyrobená v závěru výrobní produkce AZNP to již nedělala a tak mám pocit že delší pružiny nic nevyřeší a že ti pomůže jen to když seženeš na vrakáči jinou nezdeformovanou vlečku. Pomozte mi chtěl bych pomoct s problémem,který zná každý škodovkář, u mého Rapida mám zadní kola tzv,do áčka a nevím jak je mám srovnat,poňevadž nový pružiny na Rapida nelze sehnat.jestli někdo máte zlepšovák,jak na to, tak mi prosím poraďte.Nebo jak by se dali pružiny nastavyt.Toto vše je mi záhadou,ikdyž jsem zkusil vše možný i nemožný.Děkuju Pavel RE: Pomozte mi!!! mam pro tebe jednu radu.Vyser se ne snizovani predku protoze to vidim ze zase otravis sve kamarady jako treba s piskovanim skel.Prastan tolik pit a setri si na nejake AUTO na kterem to snizeni bude mit smysl.Hallo a pa pa.skode zdar a VIPERUM obzvlaste. :-) Pomozte mi!!! Chtěl bych si na své 120 snížit předek, protože po výměně zadních per i tlumičů se nestalo téměř nic. Kamarád mi říkal že se to dá říznout přímo na autě a zbytky podřezaných per přivařit k pružině. Zkuste mi poradit, jak na to co nejjednodušeji provést, dík moc a Škodě zdar Pomozte mi!!! Chtěl bych si na své 120 snížit předek, protože po výměně zadních per i tlumičů se nestalo téměř nic. Kamarád mi říkal že se to dá říznout přímo na autě a zbytky podřezaných per přivařit k pružině. Zkuste mi poradit, jak na to co nejjednodušeji provést, dík moc a Škodě zdar skratenim sa to zhorsilo Otcovu skodu120l som dostal/zachranil pred srotom/ po tom co ju zadrhol. Ako automechanik-ziak ma prax v skole strasne nebavila /12ludi menilo piestne kruzka na LIAZke/, tak som sa bavil so 120. Po 300 000km bol z nej poriadny Scarab /ten cln v Baywatch/. Tak som teda zrezal predok o jeden zavit, ku tomu sa mi podarilo zohnat hove skodovacke tlmice ku vsetkym kolesam za super cenu. Vsetko co sa v motore hybalo som zohnal nove, alebo vybrus. lenze, co to robi teraz? pri 80 km/h to plave - skutocne jak ten cln, normalne sa na tom bojim chodit, hoci len maly tukes do volantu a cele auto je rozkmitane./ a to auto preslo STK - na slovensku je iny bordel :-(/ Malo to byt stabilnejsie a stal sa pravy opak, moze mi povedat dakto, kde som mohol spravit chybu? a este sa chcem spytat na ziarovky s modrym sklom /nie kondomy/, predavac v obchode /ako inac/ tvrdil, ze tie ziarovky mozem pouzivat, doma som ale zistil, ze na krabicke zospodu je napisany opak /nepouzivat na verejnych komunikaciach/ - stali 600,-sk, prednedavnom som ale videl ziarovky osram za 200 -zlte aj modre sklo, a ziadny taky napis som tam nevidel, vraj este viac na seba upozornite, ako to vlastne je? 2 1/4 otáčky Seřízl sem přední pružiny o 2 a čtvrt otáčky a pořád mam mezi kolem a bletníkem 5cm mezeru a to už mi to sedí na dorazech.Jinak si nemůžu stěžovat-fakt sedí líp RE: Jaký je rozdíl? pro pouziti jineho tlumice je spise rozhodujici tuhost pruziny nez jeji delka i kdyz je potreba pri velkem zkraceni pruziny vzit v potaz delku tlumice. Jinak tlumice lze snadno predelat na jinou charakteristiku (pritvrdit). Tuto sluzbu ochotne provede vyrobni drzuzstvo MOTEX v Praze 10 za relativne smesnou castku. Po svych zkusennostech nemohu jinak nez doporucit. Jeste bych rad dodal svuj nazor na kraceni pruziny "flexou", bez noveho vytvoreni zakoncovaciho zavitu je to cunarna... pardon panove, ale je to tak. Pro male hodnoty snizeni je vhodnejsi pruzinu stahnout stahovakem a autogenem ohrat prvni zavit nad zakoncovacim a stahnout tim trvale dva zavity k sobe... pri vetsi potrebe snizeni pruzinu zkratit flexou a pomoci autogenu zarovnat jeji volny konec do stejneho tvaru zakonceni jako ma original pruzina..... Jaký je rozdíl? Jaký je rozdíl mezi krátkými pružinami a zkrácenými ,uřezané o 1 - 1,5 závitu, ve smyslu rozdílnosti použití tlumičů. V článku se totiž píše, že na uřezané pružiny stačí seriové tlumiče, ale na orginální krátké je třeba použít tlumiče jiné. Poraďte mi jaké tlumiče jsou v poměru cena/výkon pro Š120 nejlepší. V praxi Zdravim vsetkych tuningacov! Mam svoju skodicku po otcovi,ktory,aj napriek tomu ze to bolo nase "rodinne" auto a vozilo sa v nom na jesen 80kg jablk malo akosi predok priliz vysoko.Neprispievalo to velmi ani jazde po dialnici.Kasna plavala ako "ryba" a pri rychlosti nad 110km/h a malym pohybom volantu tu a tam sa chovalo auto ako huspenina.Nasledovala teda cesta za mojim priatelom automechanikom s ktorym sme struny spilili o 2zavity.Auto sme spustili a ja som len vykulil oci.Predok sa super spustil.Nasledovala skusobna jazda.Moje dojmy boli dobre,hlavne zmizlo to hlupe plavanie kasne pri toceni volantom.Vyskytli sa vsak nie moc kladne dojmy.Hned po prichode domov som rozmlatil obe hmlovky o "zvyseny obrubnik" (moja chyba).Nasledujuci den nastal cas na skusobnu jazdu Bratislavou.Hned na prvej ceste som si,nepriputany (vsak naco?!),rozbil "hubu" o volant,ked cesta bola prepadnuta a predok nahle vyletel.Naskytla sa vsak otazka.Medzi napravou a dorazom su cca 3cm a ked nalozim kufor,idem na dorazoch a nie na strunach.Nieje to dobre ani pre napravu,ked doraz stale trieska o rameno,treba to nejak vyriesit.Poslednu skusenost som mal,ked som kamaratovi pozical (uz znizene) auto.Myslel si,ze asi prekona fyzikalne zakony a ze tazisko auta sa znizi az na asfalt.Proste ostro zobral zakrutu,zadok uletel a skoncili sme vo zvodidlach.Auto sedi inac prefektne aj v zakrutach (fyz.zakony tu stale su a netreba to zrovnavat s inymi autami).Spilenie je super,ale myslim,ze bohate staci 1-1,5 zavitu. Prajem vam vsetkym krasny den a vela uspechov pri TUNINGU. S pozdravom. RE: Svislák Ja to dělám takto. V přední části prahů auto podložím heverem, buď jednu stranu, nebo obě současně, zvednu a demontuji kola. Demontuji tlumiče a uchycení stabilizátoru k ramenu (ne k nápravnici). Povolím šruub horní ramene, podložím dolní rameno v místě otvoru pro tlumič a pomale spouštím auto dolů. Při tom zkouším jestli jde vyrazit šroub horního ramene. Musí se najít ta správná poloha, kdy jde šroub lehce vyrazit (pokd není totalně zarezlý). Když mám šroub venku auto na heveru opět zvednu. Zvednutím horního ramene (např "monter pákou") uvolním hlavu svislého čepu. Zatlačím dolů spodní rameno i se svislákem a nábojem kola a pružina se tím uvolní a jde lehce vyjmout. Montáž nové pružiny je opakem demontáže. Nemusím tedy vůbec povolovat svislý čep, ani dolní excentrický šroub, tak že geometrie nápravy se vůbec nezmění. Kompletní výměna obou pružin mě trvá asi hodinu (pokud nejsou zarezlé srouby). Škodě zdar Jirka P RE: Motorový člun Řekl bych, že záleží na tom, jakou máte kastli a zadní nápravu. Mám takové tušení, že L-ková kastle má níž umístěné hrnce nad zadními pružinami, čímž by při použití s klasickou kyvadlovou nápravou mohlo dojít zřejmě opravdu k neúměrnému zvednutí zadku auta. Ale??? Není to právě to co chceme? Rapiďácký pružiny jsou ty nejdelší, které se sériově vyráběly, takže lze samozřejmě použít zhruba o 2 cm nižší pružiny Garde (pokud je seženete) nebo je zkrátit. Já mám původně L-kovou kastli, úhlovou nápravu a Rapid pružiny. Dostávali jsme je tam sice tak, tak, ale s obezřetným snížením předku je to akorát. Motorový člun Chci se zeptat, kdž jsi dal na zadek rapiďácký pružiny, není to náhodou moc zdvižený? Mě už to taky pěkně sedí a přemýšlím, jak to zvednout. Nové pružiny se stejně brzo unaví. Může mi někdo poradit? Díky. RE: RE: Snížení předku Nazdárek, měl jsem předek snížený o dva závity a bylo to až, až. I při nevelkých nerovnostech dostávala náprava celkem silné kopance, navíc jsem seděl na dorazech, takze nic moc (jako první odešli svisláky). Nyní mám předek snížený o jeden závit a je to akorát (na starších pružinách). Mám vzadu Rapiďácký pružiny, takže je auťák vodorovnej a to i s těžkým LPG za sedačkou. Svislák Potřeboval bych poradit s touto věcí : Kvůli výměně předních pružin povolím dole svislák. - musí se po smontování znova mazat tlakovou maznicí ? nebo to není třeba když byl před tím správně namazán. - pokud si označím správně všechny polohy, musí se znova dělat geometrie + seřizování odklonu kol ? - já si osobně myslím že samotná geometrie by se dělat nemusela když nebudu hýbat s kulovým čepem + rameny. Můžete mi někdo poradit ? Díky Jirka RE: Snížení předku Ahoj, to je docela hustý o 3 závity. Jak vysokoto ti to sedí od špuntů ? A pak bych ještě prosím potřeboval vědět jak daleko to bylo od špuntů při šmiknutí o 1,5 závitu ? O kolik mm je pružina kratší oproti sériovým 276 mm ? Máš tam nějaké tužší tlumiče ? Cítíš nějaké první příznaky snížené životnosti ? Nezlob se, že mám tolik otázek, mám už doma taky kratší pružiny a ještě nejsou na autě. Tak mám nerva co to bude dělat a jestli mě to ve městě nerozšvíká. Díky a zdar. Snížení předku Tak bych vám jen napsal jak sem to udělal já.Možná si řeknete že sem barbar, ale moje 120a měla uplně nový pružiny a tak sem je nejdřív seřízl o 1,5 závitu a pak protoze to nemělo žádnej efekt ještě jednou o 1,5 tak sem se dostal na 3 závity. I když sem měl strach že budu bourat blatník tak se tak nestalo, auto sedí asi tak blatník-kolo 2-3 cm. Můj názor: krásně sedí v zatáčkách a neustřeluje když je v zatáčce díra nebo brdek.Jediné co se mi nelíbí tak mě to chodí na dorazy i při malejch dírách takže obrátím dorazový misky. Doufám že se to zpraví. Tak hodně zdaru. Snizit Fa Nejlepsi bude, kdyz se obratis na renomovane tuningove firmy a oni Ti poradi. Bud muzes snizit jen pruzinami nebo jen tlumici nebo kompletnim kitem pruz. + tlum.. Amaterske zasahy do Favo nedoporucuji. snížit fačko? kdo poradí jak snížit favorit RE: RE: tuning po česku-úvaha Ano!, přesně tak jsem to myslel, i když jsem to asi napsal trochu jinak. Myslím, že ty Šimi si to pochopil naprosto přesně a souhlasím s tebou. Ale teď se musím omluvit, jestli to vyznělo tak, že to platí jen o škodovkářích, to proboha ne!!!! škodovka sloužila pouze jako příklad a protože je toto techweb převážně škodovkářů(tedy i mně). Nakonec jsem rád, že jsme našli alespoň trochu stejnou řeč. Je to opravdu o lidech. Díky. RE: tuning po česku-úvaha Názor bezesporu zajímavý, s něčím se dá souhlasit. Nicméně hluboce nesouhlasím s tím, že zmíněné problémy jsou zde házeny na hlavu pouze škodovkářům. Vždyt jsou nesčetné řady rádoby tunerů jezdících v různých golfech, 205tkách, či ve zmíněných oktávkách, jejichž tuning spočívá v přehnaně tmavých sklech, která z pravidla auto spíše hyzdí, mračítkách a reproduktorech obrovského výkonu. A řada z nich jezdí jako prasata a jsou dle mého názoru ještě nebezpečnější než jim obdobní ve Š120. Lze snadno odhadnout, jak asi bude jezdit Š120 s motorem např. z Felicie, pokud to porovnáme s výkony zmíněných aut (třeba oktávka - i přes 110kW), můžeme snadno usuzovat na bezpečnost ostatních účastníků provozu. Ano, lze namítnout, že Š120 a spol. má horší jízdní vlastnosti než např. oktávka, což je bezesporu pravda, ale pokud se řidič systematicky pohybuje na, či dokonce za hranicí možností svého vozidla, pak je pro okolí jednoznačně nebezpečnější auto, které se pohybuje vyšší rychlostí. Je to tedy spíše o řidičích. Ano, lze jen souhlasit s tím, že k úpravám je nutno přistupovat odpovědně. Zárověn si však myslím, že např. rozumná úprava podvozku může i vozidlům typu Š120 a spol. prospět. Neodsuzoval bych ani úpravy motoru, vždyť i to může k bezpečnosti přispět (já osobně bych preferoval výkon tak okolo 70kW, a časem to hodlám zrealizovat), samozřejmě pokud není cílem řidiče jezdit za všech okolností na plný plyn (a to mým cílem rozhodně není). Znovu opakuji, že hlavně na řidičích záleží to, jak s tím, co mají pod pedály, naloží a nemyslím, že škodovkáři jsou v tomto směru nějak horší než ostatní. RE: RE: tuning po česku-úvaha Úvaha byla směřována spíše obecně, apelovala na ohleduplnost a toleranci na silnici, a aby lidi na ty auta nervali věci, které můžou přímo ohrozit bezpečnost. Myslím, že naši záp. sousedé mají s tímto měnší potíže než u nás. Musím ale souhlasit, že náš systém schvalování není dobrý. Kdyby za něco stál, nedělal by problém lidem, který si tam chtějí dát lepší/hezčí/větší kola a nebo třeba ten rám. (A naopak by dělal problém jiným). Nebo ne? RE: tuning po česku-úvaha Dal bych si do kary ram velmi rad to mi ver,ale myslis ze se mi chce porad platit pokuty a chodit si na dopravku pro technicak, hned potom co ten ram vyrezu a pak ho tam zas varit zpatky? o stk nemluve... jo kamarade v rakousku maj torku jinou vyhlasku... tuning po česku-úvaha Na začátek předesílám, že jsem fanda tuningu a zajímám se o něj. Poslední dobou mě ale čím dál více znepokojuje několik věcí a některé články a komentáře na tomto serveru mě v tom utvrzují. Jakoby češi opět dělali dělali vše po svém. Ale jako ke všemu, se i k tuningu musí přistupovat s mírou a hlavně rozumem. Dneska si každej, s prominutim d_b_l, nalepí na kdejakej vrak mračítka, totálně začerní světla, aby on ani ostaní ho neviděli, někdy to ještě voblepí spoilerama a vůbec nejlepší je dát si ještě nálepku "Tuning". A pak, se sebevědomím Don Juana, se v lepším případě vydá závodit do ulic, v tom horším přímo drze a arogantně vyzívá svým jednáním k bezohledné jízdě. To je má zkušenost. K_rva, uvědomte si, že na tý silnici NEJSTE SAMI. PRÁVĚ o to je to horší, když člověk vidí, v čem takový, s prominutím, h_v_da jezděj. Naprosto mě jímá hrůza, když se taková Š 120 ve smyku, za pískání gum, řítí 110 km/h do zatáčky, kde i majitelé Š Octavia jedou 90 km/h. A už se dostávám k tomu tuningu. Dobře, všichni nemaj na nový a _bezpečný_ auta, ale ty starý (neupravený) škodovky (ale i jiný, často vraky) alespoň jedou, vzhledem ke svejm výkonům a stavu, relativně pomalu. Nebo alespoň většina normálních lidí se s nimi drží při zemi. Vím, že i sériová škodovka upaluje 140 km/h, ale zkuste v tý rychlosti manévrovat, brzdit, natož havarovat!! Je totiž náramně lehký (technicky) dát do Š 120 motor z Favo nebo Felicie, ale je taky zatracenej rozdíl, když s tou Š 120 do něčeho potom prásknete v 70 km/h nebo ve 150 km/h ("obrazně řeč."). A nejhorší na tom je, že to většinou _taky_ odnesou ty druhý. Vždytˇ ruská konzerva od "volejovek" má snad větší tuhost, než karoserie starejch škodovek, ale ani favorit na tom není _vůbec_ o nic líp. A to mám na mysli auta nezkorodovaná. Takže: Když už "tuníte" ty starý káry, místo ňákejch plastů, vejfuků, prolisovaných ráfků a podložek, zkuste si nejdřív pořídit pořádnej vnitří RÁM, kvalitní kotouč. BRZDY a raději přestěhujte svou cihlu z plynovýho pedálu _pod něj_. Myslím to opravdu vážně a to, co se dá vidět na našich silnicích, je katastrofa. Třeba v SRN/Rakousku se dávaj do starších vytuněnejch aut rámy zcela běžně. Vždyť takovej rám se dá pořídit levnějc, než celá sada spoilerů. Nehledě na to, že přináší až o 100% větší šanci na přežití v případě havárie. Je překvapivý, jak málo aut ho u nás má. Tuning je určitě především o penězích a je mi jasné, že ne všichni mají NA kvalitní, jízdní vlastnosti, ale hlavně pasivní bezpečnost zlepšující, tuning. Pokud na to nemáte, nelze to nahrazovat "po česku" vyřešenými náhražkami. Buď neupravujte vůbec nebo upravujte jen po estetické a/nebo bezpečnost nijak nesnižující stránce. Nesnižujte už tak nízkou bezpečnost starších aut nevhodnými doplňky a nebezpečnými úpravami. Udělejte aspoň něco pro svoje bezpečí. A komu je vlastní (potažmo ostatních) bezpečnost ukradená, ten na cestu nepatří. Takový, že někdo uřeže pružiny nebo je dokonce unaví, nalepí zevnitř 100% neprůhlednou černou fólii (vídávám 1x-5x denně), zatmaví světla tak ,že i za tmy vzadu svítí jak kapesní svítilna a ve předu má trvale zapnutý dva 100W MAXTELy (taky už jsem viděl) - tak z toho mě vstávaj vlasy na hlavě. Uberte prosím raději na spoilerech a investujte do bezpečnosti. Stranou nechávám samozřejmě ty, kteří si své auto vylepšují pouze esteticky (kola, křídla, interiéry, polepy) a _v rámci předpisů_ a většinou se na silnici chovají slušně. Samozřejmě, jako všude, se na obou stranách barikády vyskytují opačné případy. Vím, že jsem asi většinu z vás minimálně popudil, ale věřte, že toto není jen můj názor. Přece se nechceme všichni rozmáznout za prvním rohem. Chtěl jsem zkrátka říct, že i k úpravám by se mělo přistupovat s trochou nadhledu a rozmyslu. Ještě závěrem se sluší doplnit, že taky spousta sebe/vražednejch řidičů nemá s tuningem nic společnýho. Dost keců - tolik z mé úvahy, nekamenujte mě za můj názor, mějte se dobře a přeji všem spoustu dalších šťastných kilometrů. PROSBA Chtěl bych snižit svou Skodu 105 M. Kdo mi doporučí vhodný postup této úpravy.Díky Roman. zvyseni Cau lidi, premyslel sem o urezavani ale nakonec sem pristoupil na jednodussi vec a to pytel s piskem - jak se zde zminovalo vicero lidi s timto pridavkem - auto opravdu lip sedi pri vyssich rychlostech ani nemluve a bocni vitr s tim uz tak moc nenadela - i v zatackach to zatim neujelo a to sem pokousel co se dalo.... auto je sice vodorovne,ale nez bych znicil predni napravu - jak by se dal nadzvednout zadek ?? Nedelal to nekdo nebo nevi nekdo jak na to ? dik.... Znizenie podvozku Rad by som vam popisalal moju upravu. Mam S-100, prerobil som ju ma siroke napravy z m-ka. Pruziny som pouzil povodne, teda originalne zo S-100. Tieto pruziny su makksie ako m-kove. Vplyvom vacsej paky dlhsieho ramena (poloosi) cely podvozok vyrazne sadol nizsie. Efekt motoroveho clna sa neprejavil (auto stoji rovno) a jazdne vlastnosti su super. Takisto vzhlad auta je vznikajuci. Jedinou nevyhodou je snad az prilis nizka svetlost vozu, ale na bezne jazdenie je to v pohode. Vela uspechov v tunovani Marian RE: svepravnost ?? Všichni ti co mají závaží mají pravdu, protože ti ostatní asi nejeli autem s motorem ve předu, to totiž brzdí i na mokru narozdíl od škody rapid kterou vlastním, čtyřpístkové brzdy jsou uplně na hovno, kdyby tam byly bubny tak by se to beztak zablokovalo taky, ale se závažím je to jiná věc, akdyž tam dám pořádny pláty železa přes celej kufr, vysoky 4cm tak to kufr neubere a hodně to přidá. unavování pružin Zdravím všechny,zajímalo by mě jak moc je náročný to unavování pružin a co je k tomu potřeba popř. kde by se to dalo sehnat (nebo vypůjčit....) - do řezávní se mě moc nechce už z důvodů STK a jelikož i moje škůdka spíš "sedí na zadních", tak bych něco málo s tím chtěl udělat. Snizit 130L, ale vzadu Cau vsichni! Ja by chtel snizit svoji 130l,ale vzadu. Predek je jiz asi o 7cm snizen (uz sem ji tak koupil), ale chtel bych snizit zadek. Vubec nemam paru jak se to dela. Chtel bych hlavne vedet jestli se to vubec da, nejlip nejaky kratsi originaly. Jestli mi nekdo muze poradit kde se daji koupit, predni i zadni kratsi pruziny, treba i se sport. tlumicema na S130L tak bych to ocenil. Jo a jeste jeden problem, co s tou hnusnou zadni vlecnou napravou? 1. Vypada to strasne, 2. sjizdi se mi jenom 1/3 pneumatiky, takze 185/60 jsou mi vzadu uplne k .... 3. da se to vubec vyrovnat? Jo, jenze mam vzadu i 3cm krouzky a kdyby kola nebyla do / \ tak jse mi nevejdou do blatniku, to by sem ale vyresil. Hlavne chci mit zadni napravu rovne!!! Dik moc... SEMTEX (SK) PS: Jo, a na "svym WEBU", prosim po zahlednuti nekomentovat, mam nejaky ten tuning.... Moje úprava Já osobně jsem syndrom motorového člunu odstranil namontováním nových tlumičů i s pružinami dozadu a "unavením" předních pružin popisovaným způsobem. STK to prošlo bez problémů a Škodovka sedí vodorovně a ne předkem dovrchu. RE: RE: Zvyseni podvozku !! PRE SVOJPRAVNYCH: Ja som mal na 110 GLS vzadu normalne skodovacke pneumatiky disky R13, a vpredu som mal favoritove plaste (tie su nizsie) a tiez disky R13. je to jednoduche, nenicia sa napravy a znizenie zhruba o 1-2 cm mi stacilo. Je dobre dat aj puklice, keby nahodou policajti... P.S. Nie je lepsie radsej vzadu zdvihnut pruziny? (podlozky) ako rezat vpredu a nicit napravu? Dobrej levnej tunning, ale... Zarezavani pruzin mohu jen doporucit. Snizi teziste a tim prilnavost auta k vozovce. Doporucuji je ale zariznout maximalne o jeden funkcni zavit. Tak to mam ja a v anatomickych sedackach z dvojkovyho golfa to na hrbolech pekne drnca. Mimochodem s TK jsem nemel problemy staci tvrdit ze mate sedle pruziny po pripade dat do kufru pytel cementu (ale s hoblinama). Jedina negativni vlastnost teto upravy, ktera mne vadi je, ze do kufru nenalozite vice jak padesat kilo. Rozšířené blatníky Š100 Nevíte někdo, jak rozšířit a zvýšit zadní blatníky na Š100? Viděl jsem pár fotek z Mělníka2000 a ty zadní blatníky maj podobné lemy jako přední blatníky. Poraďte Dík Marek RE: formule Nevíš, jak se rozšiřují zadní blatníky na Š100? Na fotkách z Mělníka2000 maj zadní blatníky super zvýšený a rozšířený, nevím, jak na to? Dík Čau Marek autogen ja mam ty pruziny este zarovnany autogenem... kvuli mensimu namahani toho sedla... pomoooooc Skratil som pruzini asi o 2,5 zavita teraz to po meste nadhadzuje oko na polnej ceste s tim bi sa dalo zit ale ako mam vistuzit ramena ak to niekto vie mailnite mi Dik. RE: pru?iny z S 1203 A ty vis jak je vyztuzit??? Nebo staci jenom navarit urcite plechy do ramen???? Rad bych si taky snizil predek, ale nevim jak s ramenama???? Zvyseni Nevite nahodou kde se dai koupit podlozky pod zadni pruzinu a to proto abych zvednul trosku zadek. mam 130 a i kdyz vymenim pruziny za nove tak to stejne nicemu nepomohlo. Pokud vite kde se daji koupit a kolik stoji a nebo by mi stacil vykres nebo planek jak maji vypadat!!! Diky pružiny z Š 1203 kámoš chtěl brutálně snížit škodovku tak sme uřizli péra o 3 závity na pohled super ale jízní vlastnosti to byl problém, šíleně to mlátilo a mohli v tom jet nanejvýš 2 lidi. Tak sme tam zkusili pěra ze Škody 1203 (přední) a výsledek super. Nic nemlátí a auto vypadá taky super. Ty samý péra sme dali i dozadu a auto sedí jako přišitý. Jo a ještě to chce vyztužit ramena jinak to vydrží tak 5 000 km. krácení pružin Ahoj, zajímalo by mě jak to vyřešit s technickou a zda jde zapsat snížení do technického průkazu a zda je potřeba úprava i tlumičů? dík moc za odpověď na můj e-mail RE: Zvyseni podvozku !! slysel jsem ze je dobry tam dat mezi pruziny par tenisaku. ale je to bez zaruky RE: pružiny Jak to rešíte z dorazama Já to mněl na rapidu snížený o 1,5 zavitu a behem 1000km jsem rozbil totálně dorazy a většina nárazů šla do nápravy což jí určitě nesvědčilo. Musel jsem tam dát pružiny zkrácený o 1 závit a dorazy mi odešly cca po 5000km. Co s tim?? pružiny Skrátil jsem na svoji 120 péra o 2 závity. Zlepšilo se řízení, auto sedí jako přišité a netrpí vzhledem "motorového člunu" ale při takto skrácených pružinách je nutné dát do spodních ramen gumy které jsou na zadních pérách, aby neklepaly pružiny. formule Tak sem na sví Š110L zkrátil péra o dva závity. Sedí to při vyšších rychlostech jako přišitý, ale na normální jízdu po městě je to moc tvrdý. RE: RE: RE: RE: svepravnost ?? Možná nádrž s vodou je dobrý nápad, ale ten písek se mi zdá méně náročnější na výrobu. Ne každý může uplně zabít kufr u auta. Já jsem původně vozil 60KG plát v kufru. Auto sedělo perfektně a vypadalo efektně. Pak jse zkrátil pružiny a myslel že to bude stačit bez toho plátu, ale nestačilo jak na brzdy tak na boční vítr. Teď vozím 32KG a zdá se mi to málo každej větší boční vítr je znát. Uvažuju o tom přidat závaží. Nebo má někdo nějakej nápad jak zvýšit stabilitu? Dotaz . Slyšel jsem , že Škodovky 130 měli na přední nápravě original nižší pružiny , nevíte někdo co je na tom pravdy a jestli je to jediný rozdíl . Nejsou třeba i jiný ramena , nechci aby mi to potom prdlo . Díky RE: RE: svepravnost ?? Stačí voda , před zatáčkou lehce přibrzdit - voda přeteče dopředu - předek vozidla stěžkne a je možno bezpečně říznout zatáčku . Zvyseni podvozku !! Zdar, narozdil od vsech predchazejicich prispevku bych chtel trosku zvednout zadek auta - mam Formana. Staci tam dat nejaky podlozky, nebo je to narocnejsi uprava ??? Diky. RE: RE: RE: svepravnost ?? Promiň, ale věčině z nás jde o to aby auto bylo co nejlehčí, hlavně u malých obsahů. Váhu rozložíš např. přemístěním nádrže na dno kufru, vpohodě tam pásne nádrž ze Š 100. Někdo tam cpe i baterku, ale to už bych se docela bál. RE: RE: svepravnost ?? Jak chceš rozložit tu váhu ?? ). A proč jsem nesvéprávnej pokud hodim do kufru 'pytel s pískem' ?? Můžete to někdo vysvětlit? Já vo tom taky uvažuju... RE: Slyšel jsem Pokud někomu tluče stabilizátor do "kufru" tak je to závada, nejspíše ulomený jeden z držáků. Slyšel jsem Že stačí do M-kové nápravy dát pružiny ze Škoda 100 a jeto. Známej mýho znamýho to udělal a teď mu tluče stabilizátor ze spodu o kufr (samozřejmě na velkejch hrbech). Abych to upřesnil tak si jezdí ve Škode 125L RE: svepravnost ?? Rozložit váha se dá i jinak. svepravnost ?? No ja sem urizl ani ne jeden zavit a pridal do kufru 50kg zavazi a nepripadam si jako nesvepravnej spis naopak pac at urezavas jak urezavas tak predek je porat hrozne lehkej a se zavazim to sedi jednoznacne lip takhle se ti nestane ze pri prudkem zatoceni jedes dal rovne Dobry efekt Ja som skratil o 2 zavity. Auto kleslo asi o 6 - 7 cm. V meste ma to sice vyklepe, ale mimo na cestach to sedi ako prilepene. Nezabudnite si nastavit vyssie svetla. Miro RE: Dobry efekt Pokud chce někdo kvalitní pružiny na míru, tak to není problém si je nechat udělat v nějaké pružinárně, většinou to sice pro ně není kšeft, ale udělají to, stačí znát volnou delku, počet závitů, směr točení, průměr pružiny a materiálu, zakončení (závěrný zavit) a sílu potřebou pro stlačení na určitou hodnotu. Podle těchto údajů přijde výroba páru pružin i s povrchovou úpravou na cca 3000 Kč. Dostupné materiály pro doporučené hodnoty pro závodní vozy jsou např. v knižnici AMK Popis Úprav podvozku Š130L/A. Prodej snížených pružin Kámoš prodává snížené pružiny již od výrobce B+G. Celá sada vyjde něco málo přes 4000 Kč. Telefon je 0602/477878 Dobry efekt Zkracoval jsem predni pruziny presne podle tohoto navodu a musim rict, ze to funguje. Jen ty pruziny pri prvni jizde vydavali dost hruzostrasny zvuky. Delali jsme to ve dvou a trvalo nam to neco kolem trech a pul hodiny. V podstate ne prilis narocna uprava s dost viditelnym efektem (urezal jsem 1,75 zavitu a auto sedlo o cca 6 cm). Ted jsem jenom zvedavej, jak dopadnu na technicke... Mimochodem originalni kratke pruziny jsem videl asi pred rokem a stly okolo 5000 Kc.
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|