Komentáře k článku: Zadní brzdy Š105-136 RE: poptávka po bzdových bubnech na škodu 130 Datum: 29.12.2009, 17:45 Od: Adam Novák zkus se zeptat tady: http: //www.2r.cz/ - mají zde ještě hodně dílů na tyhle starý škodovky za nízké ceny...ve zboží to našlo toto: http://www.zbozi.cz/items?r=hint&itemType=new&q=buben+s130 Kdyžtak piš na mail...čau poptávka po bzdových bubnech na škodu 130 nazdar všichni, scháníme brzdové bubny na škodu 130, respektive náboje na tisícihran, díky za každý postřech či radui na email. Díkyyyyy Brzdy 130 GL Mam dlouho problém s tím, že když jedu autem tak nad 50 Km/h a šlápnu prudce na brzdu, začne mi to bouchat do pedálu. Mam nové přední kotouče, zadní bubny, oboje obložení a vyměnil jsem i zadní náboje za nové. Nevím co s tim je. Je možný, že by nový zadní bubny byly křiví? Myslím si že to dělá zadek, protože když zatáhnu při jízdě ručku, tak to dělá taky. Je možný že by to dělal náboj, když jsem ho tam dal správně? Ještě mě napadlo, že to muže být nevyváženost zadních kol ale to už mi přijde jako blbost. Fakt nevim co s tim. RE: RE: RE: Jak sundat buben? Na buben si sežeň stahovák.Potom stačí jen klepnout do toho středového šroubu u stahováku a buben v pohodě odskočí.Jeětě jedna vychytávka je povolit odvzdušnováky.Pak to jde lépe.Dělal jsem to u Renaulta protože v bubnech byli vybroušené drážky a to souhlasí že frží jak pes a je fuk čím do toho mlátíš.V případě že jsi do toho takle třískal doporučuju vyměnit ty ložiska v bubnu.Takovéto zacházení moc nemusí.V případě že tam máš vyjeté ty drážky tak doporučuju vyměnit i bubny nebo je nechat stočit na soustruhu.Ale bacha nesmí se to přehat a je lepší poradit se s někým kdo tomu rozumí.Já osobně bych raději koupil nové... RE: Mastný či suchý Neodmašťovat, válečky sou mastný od konzervace a taky od toho, aby byly gumičky namazaný před kontaktem s brzdovou kapalinou a nedošlo k jejich poškození. Rozhodně to nemá negativní vliv na jejich životnost, spíše to může prodloužit jejich životnost pokud nebude váleček v dohledné době namontován a používán. Mastný či suchý Prosím o radu - koupil jsem brzdové válečky na výměnu a jsou pěkně "promaštěné". Je před montáží třeba váleček rozhodit a odmastit nebo mohu montovat tak, jak je? Mám z oleje podvědomé obavy. Ale když odmastím váleček i gumičky, bude pak prasátko "běhat"? Díky, s pozdravem M.L. re: .......................s ruckou Problem je v tom ze je zrejmne vymackana rozpera mezi pakny. Vyndej tu rozperu mezi pakny a kup novou nebo do toho U zarezu kam tlaci paka od brzd.lanka navar kus materialu a zabrus. Kdys sundas buben a chodi samostav zjistis ze ta rozpera mezi pakny lita a to nema!!!!.Je tam dlouhej krok a ta paka se na konci opre o naboj kola a pakny vic neroztahne.Jsou uz asi ojety pakny i buben a macklej samostav a ty vule se nactou. Navareni je jen takova provizorka lepsi je to kompl. vymnenit. Trochu pozde radim ale treba to pichne jinym skodovkarum kutilum.... RE: prosim o radu Ahoj,zkus se zeptat u Bartoňka v Teplicích u Ústí nad Labem. prosim o radu Chtel bych nekoho pozadat o radu,mam veliky problem nemuzu sehnat nove zadni bubny na Skodu Rapid rv.87.Daji se jeste nekde vudec sehnat????Jesli ma nekdo kontakt na nejakeho prodejce,at napise sem nebo na muj email,predem moc dekuji. RE: RE: Jak sundat buben? ja som potom trieskal po poloosi asi hodinu s 25kg kladivom az nakoniec konecne odpadol .. ked sa to dlho nedava dole to tam drzi jak pes... RE: brzdy 105L 1988 Nazdar, uz delsi dobu mam stejny problem na me skode 105l, r.v.81 po prestavbe na mko. Primo za jizdy se postupne brzdy zablokuji, pedal ztuhne a je to potreba odvzdusnit na valci. Taky jsem skousel vsechno mozny a nic. Ted jsem menil posilovac, tak uvidim co to udela. Problem muze byt v nastaveni vule mezi tlacitkem posilovace a pistem hlavniho valce (sroubovanim ma byt vule nastavena na 0,3 az 0,7mm), nebo taky v samotnem posilovaci. Podivej se na tu vuli mezi posilovacem a valcem a kdyz ne tak skus jinej posilovac. Skode zdar. Tom, Kosice, SR. brzdy 105L 1988 mam velky problem s brzdama na s105l z roku 88. stridave bud nebrzdej vubec nebo brzdej furt. hl.brzdovej valec je vymenenej, vsechny kola jsou zkontrolovany vycisteny, posledni dobou me teklo levy zadni kolo, vymenil jsem valecek za novy. pri odvzdusneni se stala takova zahadna vec a to: odvzduslil jsem obe zadni kola a potom predni, vse vypadalo ok, ale jakmile jsem znovu odvzdusnil zadni, tak prestaly uplne brzdit. ted me peijde pri jizde ze nekdy brzdi nekdy ne. stala se me taky ze prijdu k autu a jsou uplne zablokovany predni brzdy, po povoleni odvzdusnovaciho sroubku se brdy odblokuji, uz nevim co dal vsem dekuji za rady a napady ja uz fakt nevim co s tim takyto pohlad? Prave riesim problem s brzdami (po...........) zadnymi. Ako ich udrzat dlhodobo OK. Po nastudovani funkcnosti som dospel k zaveru, ze vsetko je to asi zapricinene automatickou aretaciou. Tam sa to zasekne a je to nanic. Na obrazku ktory si poslal spolu s clankom (takyto pohled se Vam naskytne) nemas tu "esickovitu" pruzinu na aretacii. Nieje tam potrebna? Inak by ale fukcnost tej aretacie nebola dobra, nie? Ja som rozmyslal o tom, ze by som malinko zkosil hrany tej listy aretacie a tak by sa mozno nezadierala v tych dvoch trnoch v ktorych ma bez pruziny chodil lahko. ruční brzda Chtěl bych jen upozornit ještě na jednu drobnost, která zde nebyla zmíněna. Pokud vyměníte pakny, je nutné také povolit lanka ruční brzdy na co nejdelší délku, jinak tam nedostanete zpátky buben i když bude ruční brzda povolená až na podlahu. RE: Jak sundat buben? Musíš povolit ručku!!!!!!!! Kolesá neflekujú obrý deň. Mám jednu otázku pre tunajších odborníkov. Vlastním škodu 105 L a mám problém so zadnými brzdami. Pri prudkom zabrzdení mi flekuje vždy iba jedna strana, nikdy nezaflekujú obe kolesá naraz. Išiel som preto s autom na válce a mám dva rozdielne výsledky. Kým na digitálnom zariadení my to ukazovalo rozdiel v brzdnej sile medzi kolesami takmer 50% (skúšané 1 krát) v inom servise kde robia aj STK a majú mechanické (ručičkové) zariadenie bolo všetko v 100% poriadku (skúšané 2 krát). Obe zadné brzdy majú nové pakne na ktorých je najazdené asi 1200 km takže by už mali byť zabehnuté. Mechanik, ktorý mi pakne menil mi povedal, že pri výmene pakní bol vymenený aj jeden brzdový valček lebo tiekol, druhý bol v poriadku a tak ho tam nechali. Je možné, že ten starý válček spôsobuje tieto problémy. Radili mi tiež brzdy odvzdušniť. Nemám však pocit , že by v systéme bol vzduch, pedál zaberá úplne normálne. A aby som nezabudol predné brzdy sú v poriadku pri oboch testoch. Vopred ďakujem za rady Na PICU je to cely na picu pedal Ahoj, mam Š 130 a když šlapnu na pedal, tak brzdí až někde v pulce kroku. Da se to nějak vyseřidit aby brzdil o něco výš? Mam nový pakny, valečky, bubny, kotouče i destičky. Měnil jsem i kapalinu, ale krok je pořád stejnej, jen to brzdí ostřeji. Dik Jirka poradte mne nekdo s ruckou Poradite mne nekdo s rucni brzdou?Vubec mi nebrzi,kdyz ji dotahnu tak mi zacnou pribrzdovat kola ale stejne nebrzdi - nezaslajfuje.predem dík za radu Občas prošlápnu pedál Zdravim všechny škodovkáře. Mám jeden dost závažnej problém, který spočívá v tom, že mi brzdový pedál nebere nahoře, nebo když bere tak když trochu zaberu tak ho prošlápnu až se mi rozsvítí kontrolka. A teď to má jeden háček, když zatáhnu ručku, tak je pedál ja má bejt krasně drží nahoře a je tvrdej. Už nevim čim to může bejt pumpu jsem měnil, pakny taky, samostavy jsou taky zbrusu nový a odvzdušněný to mám taky. Pravy a lavy bubon sa nesmu zamenit !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Prip novom je to asi Jedno, mali by byt rpovnaky ale ked sa uz zabehnu tak potom sa uz nesmu vymenit medzi sebou..... Upozornuje Andrt Misojogi RE: Nebrzdi Mal som obdobny problem s Rapidom. Po tom, ako som vymenil uz takmer vsetko, pomohla vymena hlavneho brzdoveho valca. Jeho predny piestik totiz ovlada zadne brzdy. Ak je uz opotrebeny a prepusta, vsetky brzdy tlakuje ten zadny, ktory na to nestaci.Hlavny valec ani netecie, a pritom je uz nanic. Vymena gumiciek problem vacsinou nevyriesi, tak ako v mojom pripade. Už si nevím rady Mam problém,už poněkolikátý se mi kousl buben o brzdu a zníčil natahovak brzdy,poté totiž nejde couvat jelikož se to vždy kousne a jde to jen jet do předu.nevíte někdo co by to mohlo dělat.mam škoda 105l.dik moc RE: Jak sundat buben? Jde o to, jaký máš stahovák. Ale jinak:jednou pákou vzepři stahovák o zem (pokud na něm nemáš navařený oko, tak to dej mezi šsouby - bacha na závit) a druhou ho pořádně utáhni, ale s citem, ať si nezdeformuješ poloosu. No a potom tomu dej jednu ráznou krátkou ránu palicí a při tom, co udeříš, tak dotahuj stahovák. Stejným způsobem pokračuj a on povolí. Jak sundat buben? Nedari se mi sundat buben, drzi jak privarenej. Koupil jsem ten "horsi stahovak". Mam kyvadlovou nápravou. Potil jsem se sti alespon dve hodiny. Mlatit velikou silou se mi do toho nechtelo, proste citovka. A nic. Mate nekdo osvecenej postup jak to servat z toho konusu? Odvzdusneni brzd Dobry den, chtel bych poprosit jestli by tady nekdo mohl popsat postup odvzdusneni brzd. Predem Diky. S pozdravem Zdenek Stava. RE: Nebrzdi Zkontrolujte stav samostavu. Jednak vůle na čepu, pružiny a podobně. Nepíšete jak vypadají brzdové válečky. Pístky se ve válečcích rádi zadřou vlivem koroze(hliník - litina - vlhkost) RE: Brzdí Není dobře seřizovat ruční brzdu na "málo zoubků" na př. 5. Lanko se potom příliš nepohybuje a rádo v bowdenu zarezatí. Brzdí Já měl zase jinej problém s tím,že to brzdilo-přibržďovalo. Rozebral jsem,vyčistil,odzkoušel,složil jsem..a fungovalo to,ale za čas to zase začalo přibržďovat.A rozuzlení.. nakonec to bylo lanko od ruční brzdy,ono se "po čase" seklo. Prostě blbost,ale stalo mě to nový obložení. Nebrzdi Vymenil jsem zadni oblozeni a a odvzdusnil jsem brzdy i spojku, ale stale zadni brzda pribrzduje nez brzdi!!!! Vim ze to chvili trva nez se nove oblozeni zajede, ale najel jsem uz pres 1000km. Zkusil jsem nekoilikrat sundat buben a vse vycistit a odmastit, ale stejne nebrzdi!!!!! Kostice je v poradku, protoze jsem ji vymenil. Novy hadice!! Uz nevim cim to muze byt!!!! Stahovak Jedna mala, ale dulezita poznamka ke stahovaku. Az budete bouchat kladivem na sroub, chce to nechat tam "orisek" (no spisovne se tomu asi rika nastrcny klic, nebo tak nejak). Jde totiz o to, ze pokud do hlavy sroubu bouchnete rovnou, tak se vam casem trosku "roztrepi" a pak pujde blbe nasadit klic, zatimco kdyz nechate orisek na sroubu, tak ten sestihran nijak neposkodite. Druha mala poznamka - novy prasatko stoji asi 150,- Kc. Nedavno jsem resil, jestli opravit stary, nebo koupit novy. Koupil jsem radsi novy a kdyz jsem pak podrobne prohlizel ty stary, bylo videt, ze jsou mistama poskozeny, proto si myslim, ze opravovat prasatka je blbost a lepsi je koupit novy. Tech par korun navic nikoho nezabije, ale spatny brzdy uz na svedomi "par" lidi maj...
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|