Komentáře k článku: Úprava chlazení Š110R Chlazení Datum: 30.10.2014, 0:18 Od: alu Nejlepší řešení je udělat náporové chlazení do kufru. V přední masce udělat mřížku, v haupně výdechy/takto upravené se dají už koupit, je to častá úprava erek/, přepažit kufr a alespoň trošku utěsnit. Pokuď si ještě pohraješ s výkonem motoru, jako třeba kované T písty, odlehčená klikovka, setrvák, Weber, tak je docela vhodný ještě přidat chlezení oleje. Ps: Trubky na náporové chlazení táhni pod autem. vačka ze 110Rka helejte klucí nemáte náhodou nekdo zbytečnou vačku z Rka ted mi přijde Favory%táckej motor a budu přestavovat Rapida130 a rad bych aby o neco malo více jel tak se ozvěte dík Koki RE: RE: RE: RE: ???? Ahoj,funguje chladič s 2-rychlostním elektromotorem z nové octavie, nutné upravit zadní podběh, aby tam šel(rychlá flexa a pak vyvařit). Drahé řešení, ale funkční. Takto jezdí zelená Š1000MB z Bakova n. Jizerou, majitel J. Zlámal. Držím ti palce, já jsem to taky zkoušel a zabalil jsem to, dal jsem zpátky řemenici. Měl jsem přesně stejné chlazení, co ty, motor 120LS taky ve 1000MB, 5-kvalta, ale nefungovalo to.Teď zase jezdí klasicky. Ahoj, Martin RE: ???? Říkáš,že ti to připadá jako šílenost,ale zkoušel jsi to?Pokud chceš mít chladič venku z důvodu zachování místa v kufru, tak jak lépe bys to udělal-náporák v kufru ti místo zmenší.Mě osobně se tento chladič z fáčka taky nelíbí, ale zkus sehnat nějaký obdélníkový o rozměru 100x20cm,aby ti přesně padnul pod nárazník. Já jsem ho nesehnal. A vzadu v kapse to neuchladíš. Jednou jsem viděl na jedné 1000MB z Bakova n.Jizerou, zadní podběh měl rozřezaný, vsazený chladič z nové Octavie a 2-rychlostní elektromotor. Jenže ten chlápek ho sehnal ze škodovky z crashtestů, kde ho seženeš ty? Kupovat nový? To radši nechám tu vrtuli. Vím o čem mluvím, protože těch chladičů a elektromotorků jsem se něco nasháněl a vyzkoušel. A pak mi taky vadilo s chladičem vepředu to množství vody, které se tam musí nalít. Takže blahopřeji, že to funguje. Martin RE: RE: RE: ???? Zapomněl jsem napsat jak je ten chladič vysoko. Takže spodní hrana chladiče je 17.5 centimetrů nad zemí. RE: RE: RE: ???? Asi by nebyl problém k chladič ze zadu dodělat "bočnice" aby nebyl tak otevřený a omezilo se tedy možnosti dopadu kamínků, ledu atd od předních kol. Ale v zimě moc nejezdím takže o tom neuvažuju. Určitě by byl problém zapadnout ve sněhu, to by pak poškození chladiče záleželo na tuhosti spojleru. Jinak s tím tvým řešením motoru před chladič, nemusí to být špatný, přišel mi e-mail že to dělali s elektromotorem z Opla. Začínam o tom uvažovat místo toho mýho elektromotoru za původním chladičem. O náporák už ale nechci přijít, protože je to "přirozený" chlazení bez požadavků na další energii ( elektrika ). Víš-li něco bližšího o tom motoru před chladič, pošli e-mail (Typ elektromotoru, kam jste to chytili, jak to chladilo ). RE: RE: ???? CO budes delat vzime??? Jakmile napadne snih tak nejaky ty zmrazky a ledovy koule co vznikaj u zasterek?? Nemyslis ze ti to tenchladic muze poskodit??? Odletavajici kaminky si vyresil. Proc ne i to je reseni!! Ovsem ja bych bud dal pred kufr a nebo dozadu jak jsem psal. Jak to mas vysoko nad silnici?? RE: Dost dobrý Chladič určitě zakryju i trubky. Náporák je z Favoritu takže i čidlo snad jsou lepší než u 105 a víc. Ale spínač na palubovce budu nechávat, člověk nikdy neví. Fotky nä webu snad přibudou v pondělí, už mam připravený scanner. S tím plechem je to asi dobrý nápad, ale přemýšlím že předělam sání na sání z kapsy případně chci vyzkoušet hnát vzduch do filtru elektromotorem. Takže jak u mě sání skončí zatím nevím. Na téma topení ty bych mohl vyprávět. Viděl jsem ve škodovkach topení ze žigulíka, prý topí skvěle. Bylo umístěno pod palubovkou nad tunelem místo rádia. Klapku na vzduch to má i kohout a slušnej ventilátor. Já jsem zatim rozhodnut pro bufík je sice na naftu, takže druhá nádržka, ale je zase levnější. Má brát asi půllitr na hodinu což snesu. Dost dobrý Dost dobrý řešení. Chladič bych opravdu překryl mřížkou, nejlépe jemně děrovaný plech. Trubky bych zakryl tak jak jsou na 120, možná i o něco lépe, znám spousty případů kdy chytly o zem výpustné šrouby (ty je tam ale nemáš). Jediné z čeho bych měl strach jsou obdobné problémy jako 120, zapříčiněné velkým objemem chladící kapaliny. Také tě musím varovat před čidlem teploty. Většina 120-tek má toto čidlo nefukční a to už z príncipu (je nevhodně daleko od motoru, dal bych ho blíž). Naíc tato čidla jsou dost poruchová a mají krátkou životnost (obalí se vodním kamenem a spínací teplota se posune bůh ví kam do p...). Ten spínač na palubce bych si tam pro jistotu nechal. Tvoje stránky jsou dost dobrý. Ale nevím kde máš ty popisované fotky závoďáků?!?! Mezi vzduchový filtr a motor bych vřadil velký kus plechu s nalepenou tepelnou izolací z takovété divné hlikové fólie se skelnou vatou. Nasávaný vzduch by měl být chladný. Proč asi montují do turbo aut mezichladič vzduchu??? Neznám sice konkrétní poměry ve 110R, ale na své 120, již delší dobu pozoruji nevyhovující výkon topení při teplotách pod 5 stupňů, natož když mrzne. Vůbec nechápu proč je voda přivedená tak tenkejma hadičkama (tenčí už asi neměly:-))). Jako řešení mne napadla montáž druhého chladiče paralelně připojeného k hlavnímu a dvěma ventyly přerozdělovat vodu mezi nimy. Montoval bych ho dopodlahy u spolujezdce těsně pod kufr (samozřejmně nějaký malý nerozměrný model). Musel by však být doplněn klapkou pro uzavření průchudu vzduchu když se netopí a ventilátorem pro vyšší ůčinnost a když vůz stojí. Konstrukci jsem ještě nepromyslel do konce, asi bude dost složitá, ale využívá pouze odpadní teplo, kterého motor produkuje až až, takže při provozu nás nestojí ani korunu navíc :-))) Zdraví Luboš RE: ???? Proti odlétávajícím kamínkům je jednoduchá pomoc. Stačí před chladič dát nějakou síťku (mřížku), tak jak je to u nových aut. Chci jí tam dát a stříknout chromovou barvou. Samotnému chlazení elektrikou já už moc nevěřim, hlavně se mi nelíbí zvýšený odběr proudu. Několikrát jsem už takhle nedojel ( se starým alternátorem ) ???? Nevim jestli tohle reseni je to spravne. Mel bych strach kvuli kaminkum co rozsypaj po ulici. Potom taky o esteticky dojem a pohled na vuz. Me osobne se to zda jako silenost, ale je to tvoje auto. Ja bych toto vyresil jinak. Je to osvedceny a videl jsem to na erku. jedna se o chladic s elektromotorem, ktery je umisten v leve kapse u motoru. Studeny vzduch proudi na chladic a elektromotor jej stele ochlazuje. MYslim si ze udelat vypinac na chladis neni problem, kvuli studenym startum. Teply vzduch co jde od motoru neni tak horky aby poskodil chladic!! Myslim si ze toto reseni je mnohem lepsi a jednodusi nez tahat nove hadice a umistovat chladic tak jak si ho umistil ty. A olejovy chladic muzes ddat prece kam chces!! RE: Trubky vespod Časem předpokládam že tam dam ještě krycí plech. O tažení trubek vnitřkem jsem přemýšlel, ale musel bych dělat díry do karoserie a to se mi moc nechtělo. Trubky vespod Nemaš strach o ty trubky na spodku auta. Měď je docela nachylna na prorazeni. Natah bych to vnitřkem a oizoloval a mozna dal dovnitř jiný topení to ze skodovek malo topi myslim typy 1000-110-110R. Jinak to vypadá docela zajimave. Blahopreju. RE: Nebojíš se, že do toho uděláš díru? Nebojim, jezdil jsem už takhle s chladičem z Tatrovky z klimatizace a ten byl ještě o dva centimetry níž. S ním jsem jezdil celý rok a dobrý. Jinak vejš už to asi nepůjde, chladič je přišroubovanej k hornímu plechu traverzy a dál už je jenom asi centimetr vzduchu a potom nárazník. Jediná možnost je menší chladič, nebo ho víc naklopit ( to ale zase nejde kvůli "S" hadici, která by se škrtila o přední čelo) Nebojíš se, že do toho uděláš díru? Ten chladič ti dost leze pod auto, nebojíš se, že ho někde štrejchneš? Možná bych se ho pokusil dát vejš :-) Sakra to zní zle. :-))
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|