Komentáře k článku: Senzor pro stěrače samostmívací zrcádko Datum: 11.10.2006, 17:17 Od: thomas Nevíte náhodou, jak zapojit samostmívací zrcádko na oktávu, senzor na déšť již mám vyřešen, ale zrcádko ještě ne, díky dešťový senzor dešťový senzor nabízí ve své nabídce i firma DS TECHNIK( www.dstechnik.cz). Je pravda, že je poměrně drahé ( má ho ve svém ceníku), ale je vhodné pro všechny typy aut. Senzor sestává z řídící jednotky, vypínače a k němu svazkem drátů připojenému čidlu. Toto čidlo se nalepí z vnitřní strany skla na činnou plochu stěračů a připojí se k řídící jednotce, která se umístí někde skrytě pod palubovku.Senzor je dvourychlostní, reaguje na určité množství vodních kapek, které dopadnou do prostoru čidla. Mám Škodu 136 RAPID a se senzorem jsem velmi spokojen, protože nemusím při jemném dešti neustále zapínat a vypínat stěrače Asi snad jedinou nevýhodou je, že když stěrače nestírají kvalitně a bezezbytku tak čidlo neustále pouští stírání. Ale v případě potřeby se dá čidlo vypnout pomocí připojeného vypínače. Zapojení je celkem jednoduché, jen při nalepování čidla je potřeba být opatrný, protože lepidlo čidla opravdu silně lepí. RE: RE: Řídicí jednotka stěračů OK, zkusím to sesmolit, ale termín neslibuju - mám příliš práce. RE: Řídicí jednotka stěračů mam zajem o podrobnosti! Řídicí jednotka stěračů Tak jsem si taky sehnal popisovaný senzor z Ochcávky, ale i s původní ŘJ stěračů. Zapojení je pak jednodušší - ve Feldě stačí napojit se na pár drátů od přepínače stěračů a na jeden od spínací skříňky. Nová ŘJ se zapojí současně se starou jednotkou a na přepínač si můžu volit starý cyklovač v původní "ŘJ" nebo senzor přes novou ŘJ. Používám ale téměř výlučně senzor, funguje dobře. Přes ŘJ z Oktávky by měla jít regulovat i citlivost senzoru. Pokud senzor dává pouze impulsy, nevím jak by to dělali a v praxi taky žádné rozdíly zatím nevidím. Musím to ještě víc vyzkoušet, až bude pršet. Taky mi připadá, že ta nová ŘJ na senzor spíná i druhou rychlost stěračů. Tu jsem totiž nezapojil a několikrát když byl přísun vody hodně velký (za náklaďákem) mi stěrače přestaly stírat. Z toho vyvozuji, že ŘJ přepnula na druhou rychlost, čímž to v mém zapojení přestalo stírat :-). Až budu mít čas, zkusím to zapojit a vyzkouším. Kdybyste měl někdo zájem o podrobnosti zapojení (je to jednoduché), napište. RE: RE: RE: RE: RE: RE: Co schéma? Za predpokladu spravneho odhadu principu to nebude fungovat jen v pripade, ze je sklo mokry, neprsi a auto stoji. Jinak dalsi dopadajici kapky, nebo kapky honene proudem vzduchu za jizdy obstaraji potrebnou zmenu. RE: RE: dalo by se to postavit na koleni :-)) Kde lze tento senzor koupit za tech 500kc? dik Radek RE: RE: dalo by se to postavit na koleni :-)) Chipmene, poradis, kde se da ten sensor sehnat? Diky bIRDIE RE: dalo by se to postavit na koleni :-)) Schema senzoru nemam, a nevidim duvod proc ho stavet, kdyz se da sehnat kolem 500kc. Coz je myslim prijatelna cena i pro studenty. dalo by se to postavit na koleni :-)) Student si asi takovy senzor jen tak nekoupi, ale rad bych ho skonstruoval. tzn. Schema by bodlo. RE: RE: RE: RE: RE: RE: Co schéma? > pokud to zapnes a sklo uz je mokry tak to samo nesetre... to by bylo dost hloupe ne? aby to clovek musel zapnout jen za sucha.... nebo nejdriv rucne setrit a pak honem zapnout... RE: RE: RE: RE: RE: Co schéma? Princip je jednoduchy po obvodu je nekolik infra diod a tranzistoru a pracuje to podle me na principu lomu svetla, pri dopadu kapek na sklo, tedy funguje to pouze na zmenu, stejne jako PIR cidla, pokud to zapnes a sklo uz je mokry tak to samo nesetre... RE: RE: RE: RE: Co schéma? Vnitrni schema senzoru by se dalo po rozebrani nakreslit, ale otazkou je ma-li to smysl. Mne by spise zajimalo, na jakem principu to snimani deste funguje. RE: RE: RE: Co schéma? Tak to jsem to spatne pochopil. Schema senzoru neexistuje, senzor se kupuje jako samostatna soucastka, z nej vedou jen tri draty dva napajeni a jeden jako vystup... Jak vi ze je cas prestat stirat ? Dava puls pouze na jedno setreni, jeden cykl steracu, je pod stiranou plochou, takze proste kdyz uzna za vhodne tak setre znova. Popisovany problem (mrholeni) prave tento senzor resi, tj. je schopen setrit klidne jen jednou za minutu proste zcela podle toho jak je treba, jedine co neumi je ve vhodnou dobu inicializovat i ostrikovac. Jinak senzor je v tom zapojeni jak jsem to popisoval vypinatelny, pracuje pouze v poloze pro cyklovac - misto nej. RE: RE: Co schéma? Ja by som prave privital schemu toho senzora, nie ako to zapojit do auta, to nie je az taky problem. Tiez by ma zaujimalo, ake je tam cidlo a ako vie, ze uz je dostatocne zotrete a prestane stierat. Bolo by to zaujimave prave ked mrholi a treba len raz zacas spustit stierac na jedenkrat. Bolo by zaujimave, keby to elektronika vedela rozlisit a usetrila mi zbytocne znervoznovanie sa P.S. da sa to vypnut, ked napr na pumpe si umyvam skla, vtedy by asi bolo blbe, keby stierace zacali pracovat? RE: do Skodovky A neslo by to treba na tu volnou polohu co je na pacce ?? pak by se to asi ridilo jen impulsama - ale asi by to delalo ,jak se autor zminil ,ze by to treba zacalo stirat pri startovani nebo tesne po :-( Engi RE: Co schéma? Schema by nebylo, jak jsem psal tak jsem to zastavoval do jine znacky... Takze jsem akorat nastinil co je v elektronice potreba udelat, mimo to zalezi na stavajicim provedeni cyklovace. Kazdej trochu schopnej elektronik je sto to udelat za pul hodinky, a tem zbylym doporucuji at se do toho radsi nepousteji. Co schéma? Nebylo by tam i schéma?Dík. do Skodovky nevite nahodou nekdo, jak to mam zapojit do stodvacitky bez cyklovace?
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|