ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Sportovní filtry K&N
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Sportovní filtry K&N

Kravina
Datum: 22.12.2011, 1:17
Od: Karel Pravda

Sportovní filtry Kn jsou jen reklamní bezcené blbosti, neboli líčka na prašule lidí. kdo chce zvýšit výkon vozu tomu doporučuji običejný molitan napuštěný olejem na filtry, učinost je větší životnost stejná cena nulová (50kč kus molitanu, 200,- olej na impregnaci.bavlněný filtr je vyroben za 5kč a prodáván za 1000kč...:D může si ho koupit jen debil...na závodech se používá filtr molitanový na motorkách čtyřkolkách pro sportovní učely taky bavlněný filtr si strčte do prdele a zapalte


RE: Octavia a sportovní filtry
Datum: 13.07.2011, 3:07
Od: karel

Zdravim vsechny skodovkare ja jen k tem sportovnim filtrum kdyz si koupis filtr z internetu za 500 tak si moc nepomuzes naopak maj spatnej pruchod vzduvhu rozlepujou se atd.. ale pokud koupis kvalitni filtr k&n nejlepe do boxu ne kuzel kdyz kuzel tak uz komplet kit tak zednej problem neni mam nejlepsi zkusenost k&n do boxu na octavii 1 vyjde 1800 2000kc a hlavne je nafurt ma az o 40 procent lepsi pruchod vzduchu ziskate 2 az 3 hp podle motoru ale to stejne moc nepoznate TAKZE BEST K&N


RE: filter
Datum: 21.12.2009, 18:07
Od: Jiří Klíma

Mám dotaz, a to jestli se pouze výměnou původní papírové vložky za sportovní vložku K&N nebo GREEN do původního air-boxu změní alespoň nepatrně zvuková kulisa u vozidel s motory MPi. O nějakém nárůstu výkonu neuvažuji, jde mi jen o to aby motor lépe dýchal a proudil do něj oprvadu čistý vzduch. Děkuji.


RE: filter
Datum: 21.12.2009, 18:02
Od: Karel Svoboda

lol


filter
Datum: 21.03.2009, 12:20
Od: lada

Hladam športovy vzduchovi filter na škoda favorit ak niekto ma nech mi napiše mejla diky


RE: prodam K&N kit na favorita
Datum: 29.12.2008, 18:40
Od: Tomas janosek

Dobry den muzu se zeptat co vse je v tom kitu?


RE: Octavia a sportovní filtry
Datum: 22.12.2006, 13:31
Od: divil

No to jsou mi věci, netušil jsem že dvoulitr od VW má váhu vzduchu. Já myslel, že ji potřebují jen turbomotory. Zase jsem o něco chytřejší, nebo někdo o něco blbější.


RE: RE: Favorit & Filtr
Datum: 28.04.2005, 17:31
Od: pecisss

Ahoj.Je možné odvést ovzdušnovací hadičku co vede do vzduchového filtru na favoritu někam jinam než přímo do filtru.Nechci vrtat do kitu K&N.pecisss@seznam.cz


RE: KN je úplně na nic
Datum: 11.04.2005, 23:05
Od: fifo

jo a jak za ty prachy upravis moror?? to mi teda rekni.


RE: RE: Octavia a sportovní filtry
Datum: 3.04.2005, 13:24
Od: Marty

chipovani tohoto motoru je pohadka, musis si naji t dobrou firmu, ja jsem tu moji nechal načipovat na 142kw a 290nm, parada sice ted uz jsemsi zvykl ale das seriove erso. Je to o tom zda ti tvych 150 koni staci na zavodeni nebo ne. No a jeste to je o penezich, ja dlouho hledal a nasel, ted jezdi jak dabel a za malo penez a kvalitne. Filtr mam green v orig.bixu, chystam je dak tam kuzel a udelat pro nej nasavani. Ale i teg stim co mam disponuji 200 konskymi silami, jo pozor- spotreba se bude pohybovat 10-14 litru.


RE: RE: Octavia a sportovní filtry
Datum: 20.03.2005, 22:51
Od: venon

chtel bych podekovat za radu ktera mi usetrila asi 4000kc.po vymene baterie na oktavii mi začly kolisat otacky a na kazde krizovatce jsem mel co delat abych udrzel motor v chodu.byl jsem v servisu kde se napichli na ridici jednotku a zjistili ze je problem se skrtici klapkou.vymena asi 13000kc .skusil jsem jiny servis tam mi nabidli vycisteni klapky za 4000kc.dal jsem na radu jednoho kluciny abych si koupil sprej na cisteni karburatoru ,sundal saci hadici skrtici klapky a sprejem za chodu zahrateho motoru otvor klapky radne vystrikal.motor ted slape jak hodinky a stalo me to 45kc.moc dekuji.......


RE: Octavia a sportovní filtry
Datum: 20.03.2005, 22:24
Od: venon

sportovni filtr chci se zeptat mam oktavku 1,8 20v turbo jaky sportovni filtr je vhodny a jestli nemate nejake zkusenosti s chip tuningem .dekuji


Dotaz
Datum: 20.03.2005, 14:11
Od: lazzymann

mam dotaz, planuju sportovní poslední díl výfuku a sportovní filtr.Mam Fávo 46kW, karburator. O kolik mužu čekat zvýšení výkonu a spotřeby?Dík


RS + KN
Datum: 18.11.2004, 19:59
Od: Jirka Jandl

Zdravim, rad bych se jenom zeptal, jestli bude mit koupe filtru KN vliv na vykony u octavie RS a dale bych se chtel zeptat jestli nekdo nevite jaky je standartni plnici tlak turba u RS. Predem diky


RE: Octavia a sportovní filtry
Datum: 27.10.2004, 22:38
Od: ivo kratochvil

Díky za článek,sportovní filtry tímto vypouštím z hlavy !


Octavia a sportovní filtry
Datum: 6.08.2004, 17:23
Od: Chozé

Rád bych se s vámi podělil o moji zkušenost s kuželovým sportovním filtrem K&N namontovaným na Octavii 2,0 . Než se začnu rozepisovat dále, chci podotknout , že moje zkušenost je ryze špatná a výměnu u Octavie a obecně u moderních aut s řízeným sáním a elektronickou váhou vzduchu absolutně nedoporučuju. A netýká se to pouze Škodovek . Stálo mě to později mnoho nervů, času a peněz navíc abych uvedl auto alespoň do původního stavu. To na začátek. Pod vidinou zlepšení výkonu a sportovnějšího zvuku auta jsem loni v dubnu podlehl reklamě a tento zázrak na mé auto pořídil. Prvotní radost a hutný sportovní zvuk vycházející od motoru byl po cca 3 týdnech vystřídán naprostou beznadějí následovanou později víc než častou návštěvou v servisu a celá ta sranda včetně nákupu filtru (a to já idiot si přikoupil ještě čistící sadu) mě do teď přišla přesně na 18500,- bruto . Začalo to zcela nenápadně a to kolapsem lambda sondy následované totální destrukcí a znefunkčněním váhy vzduchu u sání . Reklama nelhala, opravdu se do motoru přes filtr dostalo kýžené větší množství vzduchu než je obvyklé, ten si spokojeně pobrukoval až do chvíle , kdy standarně dimenzovaná váha vzduchu zcela zkolabovala. Prostě přestala měřit , došlo k takzvanému přefouknutí. Máte-li moderní auto s váhou vzduchu nedělejte stejnou chybu jako já. Za ten třítýdení požitek z jízdy to opravu nestojí. U škodovek s karburátorem no problem , nic se nestane (tedy myšleno bude to fungovat, nic nezničíte ale taky nic nezískáte) , u novějších motorů řízených elektronicky ruce pryč. Stačí že jsem naletěl já.


Náporové sání
Datum: 5.08.2004, 13:46
Od: Pafka

Když už jsme u toho sání, což takhle "náporové" sání. Máte s tím někdo osobní zkušenosti?


RE: Favorit & Filtr
Datum: 11.05.2003, 11:42
Od: Jirka P.

Ahoj odpovídám na tvoji prosbu jakej by se hodil filtr do tvýho auta. Ja osobně jsem měl ve favoritu Celý kit od k&n a byl na karburátorovou verzi, dá se říct že znát to trochu je ale nezapomeň že je to jen začátek upravy motoru. Ale taky to vypadá pěkně protože starý sání kompletně vyhodíš a namontuješ tam nový. Kdyby jsi měl zajem tak mam ten K&N kit na karburátor mám doma,byl používanej 2 měsíce stal 3050kč nechal bych ho za 2000kč měnil jsem motor a na ten mi bohužel nepasuje. Zatím se měj a kdyžtak se ozvi na tel:721755873 Jirka


prodam K&N kit na favorita
Datum: 11.05.2003, 11:29
Od: Jirka P.

prodam K&N kit na Š. favorit karburator puvodní cena 3050Kč nyní jen 2000Kč. Tel:721755873


prodam kit na Š. Favorit
Datum: 11.05.2003, 11:24
Od: Jiří Pešta

Prodám kit K&N na š favorit monotronic,použitý jen 2 měsíce, puvodní cena 3050Kč nyní jen 2000Kč. Tel.:721755873


KN je úplně na nic
Datum: 10.03.2003, 10:18
Od: Roman

Filtr KN je absolutně na pí.u. Nevim jak u jinejch aut, ale u normálního fáčka jsou to absolutně vyhozený prachy. Za ty prachy se dá motor upravit úplně jinak a daleko líp.


RE: RE: Favorit & Filtr
Datum: 19.02.2003, 12:43
Od: fido

no, tak to bych te chtel videt, kam by si ten chip na favu z roku 90 daval prosimte! asi bys ho pichnul do palubovky na okrasu ci co? prober se!


RE: Favorit & Filtr
Datum: 8.02.2003, 20:01
Od: Pavel Husák

Jestli můžu poradit, žádnej sportovní filtr tam nedávej a kup si radši něco skutečně potřebnýho. Kdybys měl novější fáčko a chtěl to přečipovat, je to o něčem jinym.


Favorit & Filtr
Datum: 2.01.2003, 23:21
Od: JOSEF PETERKA

Mam prosbu.Muže mi prosim někdo poradit mam Favorita z roku 90 (nemam nijak upravený motor)a chtěl bych tam dat onen sportovní filtr a nevím jestli to ma cenu to tam kupovat,nebo-li jestli to nejak přidá na výkonu.A kdzž to ma cenu koupit tak prosim poraďte mi jaký tip filtru a jaké doplňky k tomu přikoupit.Děkuji moc za vaši odpověď


RE: RE: RE: RE: TAK TOHLE MILUJU!!!!
Datum: 22.04.2002, 14:16
Od: dante

Sice nemam Škodovku, ale z mýho auta kat vyhodim až budu dělat novej výfuk. Přidání (jenom) 1 kW (???- ale tohle je číslo při nějakej otáčkách, ne?) je zavádějící, motor táhne daleko víc "odspoda" a nezanedbatelené je taky snížení spotřeby. Když vám jde do sání víc vzduchu, tak musí jít taky vejfukem víc ven, každá takováhle bandaska vám to akorát dusí. Vyhodit ?- Určitě ano. P.S. Když vyndáte kat, tak to smrdí úplně stejně jako každá 105ka nebo i míň pokud nežere olej. Řízenej kat taky neni věčnej, stačí když s nim na polní cestě vemete o šutr a hned je vysypanej.


RE: RE: RE: TAK TOHLE MILUJU!!!!
Datum: 10.04.2001, 6:48
Od: Johny

Pocuvaj Agrafik, Ja mam Filcku 1,6 a riadeny kat. A chcem ho vyhodit. A viem preco to robim, lebo som uz sedel v aute takom istom ako je moje, ale nemalo kat. A ja budem tvrdit vzdy ze to nie je len 1 kW. Jednym s cinitelov, ktory posobi na zvysovanie vykonu motora je aj to, ako je motor zabehany. Ako bol pouzivany, ci tocis motor od nova na nizkych otackach, alebo na vysokych otackach. A ty ma nepresvecis o tom co si videl na nejakych blbych papieroch od Skodovky, ked ja mam uplne inu vlastnu skusenost. A prosim Ta nehnevaj sa, ale zbytocne neosocuj inych tunerov aut, ked ty sam si vobec este netunoval svoje auto a vobec nevies, co su to niekedy sa starosti, aby to vsetko spolu spolahlivo slapalo.


kat.
Datum: 9.04.2001, 16:39
Od: Radim

Rizeny kat. plni funkci zhruba az po 15 km,takze kdo jezdi kratky vzdalenosti-kat neplni zadnou funkci,az po zahrati motoru!!!!


RE: RE: TAK TOHLE MILUJU!!!!
Datum: 6.04.2001, 12:11
Od: agrafik

Ale Vzdyt o tom celou dobu mluvim!!!!Pokud je tam lamda, tj. rizeny kat. tak ho tam nechte! pokud jak jsem psal neni upraveny motor, ale i tak. Ale proc by ho tam nekdo daval kdyz ho tam nemel? To jsem nikdy nerekl. Pokud se jde o vykon, tak v servisu ve skodovce jsem videl papiry. Fa karburator 135 bez katu 43kW, s katem neriz. 42kW .Tj. pouze 1kW. U 136 46kW a 45kW s neriz. Tak jsem si to precet. O tech katech jsem rikal proto, ze kdyby to vytahnul kazdy tak tu brzo zdechnem. Ja taky uvazuji o nejakem Tuningu (v budoucnosti) ,ale upravou na motoru, a ne tim ze vytahnu kat a rozdil stejne nepoznam. Chtel bych videt, kdo pozna rozdil mezi 40kW a 41kW. PS: Jak jsem rikal nejsem zadny ekolog, ale v pripade nejakych uprav sahnu tam kde to bude mit smysl.!!!!!!!!!!!!!!!!! Nekdy mi to tu pripada, ze kazdy za honbou vykonu vytahuje katy, dava sport filtry, tlumice vyfuku ven a mysli si ze ma aspon 10kW navic. Pokud jde o tebe Vici nerypej do me, protoze o tobe a o dalsich lidech s upravenymi motory tady nemluvim!!!!!!!


RE: TAK TOHLE MILUJU!!!!
Datum: 5.04.2001, 19:20
Od: vici
WWW: http://vici.wz.cz/favo.html

Jo jo moje rec... kdyz ma kara lambdu a je pro normalni jezdeni tak at tam kat pekne ma. Ale jestlize je to upaveny motor a jeste k tomu s karbecem, tak nevidim duvod proc tam kat davat, stejne by k nicemu nebyl. Jo, 1450 mam, je to nejen prevrtane (77mm) ale je tam i jina klika (zdvih 78)...


TAK TOHLE MILUJU!!!!
Datum: 5.04.2001, 16:24
Od: Bohuslav Šolc
WWW: http://www.sendme.cz/bonanza

Agrafik: Co se týče ekologie, jsem pevně přesvědčen že majitelé vozů, kteří VYNDAJÍ kat z vozu jsou TI POSLEDNÍ, kteří mají podíl na znečištování ovzduší a živ. prostředí vůbec. Pokud by jsi se chtěl zastávat přírody atd. tak si stoupni na Václavák a tam začni dělat osvětu o továrnách, freonech, cigaretách, dvoutaktních motorech kterých je tu stále spousta a asi tak 1 000 000 dalších důvodů co tu ničí přírodu. Ale prosím tě vynech skupinu občenů, kteří kvůli tuningu vyndají kat. Jak Alena správně napsala o neřízených katech - já sám jsem měl ze série neřízený kat. MOJE PRVNÍ ÚPRAVA BYLA: VYNDÁNÍ KATU!!! Tyto katalyzátory jsou po pár letech NAPROSTO nefunkční a nejsou schopné plnit svoji funkci. Navíc si myslím že mám docela slušně upravený motor, stejně jako např. Vici který má myslím motor převrtaný na 1450 (oprav mě Vici pokud se pletu). A takto upravené motory s katem??? To je úsměvné. Navíc vyndání katu výkonu motoru pomůže. Samozřejmě že ne o 10 Kw ale neslyšel jsem o upraveném autě které by mělo kat. Ptal jsem se ve firmě kde mi upravovali motor a která aktivně několik let jezdí se svými vozy rallye a NIKDY neměli kat. A to včetně Fabie na kterou teď někdy vyšla homologace...Jistě četl jsem o tom že se má vyrábět Porsche s katem ale to je přece úplně někde jinde....A pokud chci jet ostře šlápnu na plyn, vytočím to na 5000 a věř mi: v tu chvíli ale i kdykoliv jinde mě více zajímá úroda rýže v Číně než naše prostředí.A pro JOOTa: já měl naprosto přesně to samé, tak jsem najel na "jámu" vytáhl prodlužovák a karbofrézu a tu část jsem vyřízl a zpátky navařil trubku. /samozřejmě zjednodušeně napsáno/. Ten kat nejde vyklepat protože není keramický, ale je to jakoby "vlnitý stočený plech" na kterém jsou usazeny reakční kovy. Proto jsem jej musel vyříznout. Navíc pokud by jsi tam zasadil prázdnou přírubu, může se ti stát že začne ve vyšších otáčkách "zvonit".


Ke katalyzátorům
Datum: 5.04.2001, 9:17
Od: Joot

Já mám ve favoritu neříz. katalyzátor kdovíjak dlouho, už jsem to s tím koupil, takže funkční určitě nebude. Když to někde prudce vytočím, třeba při jízdě do kopce a potom zastavím, tak výfuk. plyny docela prapodivně smrdí, takovej čpavej smrad, od začátku z toho podezřívám ten katalyzátor, ale nedostal jsem se k tomu, abych ho vyhodil (nahradil trubkou). Když jsem ho sundal, tak jsem zjistil, že není keramický, ale je tam kovová vložka, takže to nejde vyrazit. Nový jsem viděl za 3500, neřízený, ale problém je že já tam mám údajně z felicie(a ten je dražší - řízený) a ten má jinou přírubu k výfuku a délku, pouze nemám zapojenou lambda sondu či co. Takhle mi to tvrdil jeden člověk co si to prohlížel.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Funguje to, ALE!!!
Datum: 5.04.2001, 6:26
Od: Chipmen

Tadyto neni hadani, tadyto je slusna diskuze a proto tady taky ty komentare jsou, ja tady nechci uverejnovat jen svoje myslenky a zkusenosti, casto v komentarich najdu stejne hodnotne informace jako v clanku samotnem. Pokud nejde o nejake osobni napadani a urazeni tak jsou vsechny prispevky na dane tema vytany.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Funguje to, ALE!!!
Datum: 4.04.2001, 12:36
Od: alena

jen k tomu katalyzátoru- pokud není řízený a s lambdou, je po 3-4 letech k ničemu, ale to nikdo nekontroluje, stejně jako kec o olovu a naturalu, pokud kat nefunguje, tak, jak má, valí se ven aromáty, které jsou horší než olovo(možná se trochu změnilo složení naturalu v pos. letech k lepšímu já už v tribotechnice asi 6 let nedělám)


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Funguje to, ALE!!!
Datum: 4.04.2001, 9:25
Od: vici
WWW: http://www.vici.wz.cz/favo.html

Ja jsem kat nikdy nemel a davat ho tam urcite neminim....


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Funguje to, ALE!!!
Datum: 4.04.2001, 6:43
Od: Johny

Samozrejme, ze som nechcel zhadzovat autora clanku mojim komentarom, len som sa chcel pochvalit, co som si dal urobit a viacmenej ake upravy som si urobil sam na motore mojej Filcky. A k tym ekologom. Chote niekam !!!!!!! Urcite neznecistim prostredie tak, ako napriklad jedovaty odpad, ktory unikol zo zlatych bani na Balkane, alebo tak ako znecistila a este len znecisti ocean potamajuca sa ropna plosina. A co uz len poviete na stare skodovky 100...135. KDE maju oni katy. A to uz nehovorim, kym sa u nich zohreje motor - musia ist na sytic a vtedy len vypustia kolko exalatov. Na tych sa vyvrsuj a nie na mojej Filcke, kde prebieha riadeny proces spalovania. A vobec nie je pravda, ze vybratie katu nezvysuje vykon. Viezol som sa vo viacerych Filckach, kde bol kat a kde nebol a citit tam rozdiel. A to uz nehovorim ako to prispeje k zlepseniu zvuku Vasho sportoveho vyfuku. Chipmen, ja sa nehadam, ci potrebuje motor studeny alebo teply vzduch. Ja sa snazim ziskat z tohoto skveleho serveru a samozrejme od teba dobre a uzitocne rady a vylepsit mojho milacika. Tak porad, ako priviest do motoroveho priestoru studeny vzduch bez toho aby sa tam prasilo. Ved ty mas Favorita ak sa nemilim. Motorovy priestor vo Fave a Filcke je podobny.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Funguje to, ALE!!!
Datum: 4.04.2001, 6:34
Od: Chipmen

Mam doma nakresy na sportovni vyfuky na 130L/A a favorita, u ty 130 je logicky ze tam kat neni, ale u favorita neni take... Na novejsi nakresy bohuzel nemam. Jinak je pravda ze kdyby to udelali vsichni tak to bude katastrofa, ale pro zvyseni vykonu to udela tak maximalne 1% majitelu vozu s katalyzatorem coz je v podstate zanedbatelne. Spis by ti mel vadit vozovy park, kdyby se omladil o rekneme v prumeru o 5 let (zazrak) tak by se emise skodlivych latek z silnicniho provozu asi zmenili daleko lepe, nez kdyz si par lidi necha katalyzator.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Funguje to, ALE!!!
Datum: 4.04.2001, 6:12
Od: agrafik

Tak si to nastartuj doma. Nejsem ekolog, ale rozciluje me hopneni vykonu kde se da, a zadna poradna uprava. Vzdyt i soutezaky maji katy.


RE: RE: RE: RE: RE: Funguje to, ALE!!!
Datum: 3.04.2001, 21:47
Od: -

No a co tak vytahne clovek kat co na tom nehraj si na ekologa, když ekologiwe tak by se mělo začínat jinde!!!!!!


RE: Funguje to, ALE!!!
Datum: 3.04.2001, 18:06
Od: Netopyr
WWW: http://plivnik.cz

vzduchove filtry JR a Green prodava napr. http://www.jkdesign.cz


RE: RE: RE: RE: Funguje to, ALE!!!
Datum: 3.04.2001, 17:57
Od: agrafik

Pochybuji ze to udela ty 3kW. Jel jsem v Citroenu 1.4l s katem a pak bez a nebylo to vubec poznat. Nevim presne co to byl za model, ale rocnik tak 92. Pokud chce nekdo zvysit vykon,tak at si neco necha udelat na motoru. Kdyby kazdy vytahnul kat, tak jak to tady bude vypadat.PS: natural bez katu dela jeste vetsi bordel nez olovnaty benzin.


RE: RE: RE: Funguje to, ALE!!!
Datum: 3.04.2001, 12:30
Od: vici
WWW: http://www.vici.wz.cz/favo.html

u toho Facka ty 3kW nejsou jen katem. K tomu znecistovani-treba se podivejte na autobusy, jakej je za nima dym... jeden takovy vyda za hodne Skodovek bez katu...


RE: RE: Funguje to, ALE!!!
Datum: 3.04.2001, 12:00
Od: Chipmen

Teoreticky nemuzu schvalovat vyhozeni katalyzatoru, jsou tu dve ale, 1. Katalyzator po 100 000 km je jiz jen nepotrebny dil protoze nema schopnost puvodni funkce, u hromady aut jiz daleko drive (da se znicit roztahovanim apod) a malokdo ho vymeni za novy funkcni. 2. Vykonovy rozdil je, nejlepsim prikladem je asi facko 40kW s 43kW bez katalyzatoru. Ale samozrejmne ze to neni povolene a neprojde emisemi.


RE: Funguje to, ALE!!!
Datum: 3.04.2001, 10:57
Od: agrafik

Je to pekna blbost vyhazovat kat. Nejsem zadny ekolog, ale ad zije nase zivotni prostredi. To co ti to prinese myslim ani moc nepoznas.


RE: Funguje to, ALE!!!
Datum: 3.04.2001, 10:07
Od: Chipmen

ad 1 Tento clanek neni prurezem sportovnich vzduchovych filtru na trhu, proto se zde "nezminuji" o jinych znackach. Co se tyka pristupu jinych firem tak asi ani nikdy nebudu zminovat, pokud totiz zastupci jinych firem ohrnuji nos s cimz jsem se v tomto pripade setkal a dalsich dvou firem ktere dodavaji vzduchove filtry jinych znacek tak ja se na ne muzu ... To je jejich problem a jejich antireklama. <br>ad 2 Privod vzduchu - motor pro optimalni vykon potrebuje vzduch urcite teploty, pokud nasava teply vzduch od motoru rozhodne to vykonu neprispiva, spise naopak, privod studeneho vzduchu u kitu (jakekoliv znacky) je nutno resit jiz pri zastavbe. <br>ad 3 V clanku je tusim zmineno, ze filtr je casto v sade urcitych uprav, a take ze sam moc velky vykonovy prinos nema, coz je celkem logicke. <br>Zaroven bych zde take zodpovedel jiny komentar kde je zminka o tom ze si nikde nepise ze filtr typu kit potrebuje privod studeneho vzduchu, pokud vim tak o tom zminka v tomto clanku je a v podobnem napr. na tuning serveru je to rezebrano jeste lepe.


Funguje to, ALE!!!
Datum: 3.04.2001, 6:46
Od: Johny

Autor článku zabudol ešte na jednu českú firmu, ktorá vyrába športové filtre. A podľa môjho názoru lepšie filtre ako vyrába JAMEX. Ide o firmu JR. Moja chyba je, že neviem odkiaľ v Čechách pochádza. Ja mám Filcku 1,6 MPi. Mám tam namontovaný celý vzduchový kit, ktorý sa obchodne volá JR AIR KIT. Je tiež bavlnený a očistiteľný. Je to kit šikovne vymyslený pre Felicie 1,3 MPi, 1,6 MPi. Obsahuje aj nový držiak pre uchytenie športového filtra (hrušky!?!) Držiak sa prichytí na dve skrutky, ktoré držia na vrchu pružiacu jednotku. Potom sa celý obal pôvodného vzduchového filtra vyhodí preč. Ostane tam dosť veľký priestor. Nie je vhodné ho hneď zapratať nejakým náradím na malé opravy. Myslím si, že je tento priestor vhodný a potrebný pre sanie. Iba jednu chybu to má, že sa úplne odstráni čidlo, ktoré reguluje prívod teplého vzduchu od motora a studeného vzduchu. ALE mne to zatiaľ nerobí žiadne problémy. Čo sa týka prívodu studeného vzduchu do motorového priestoru, neviem. Ja s tým zatiaľ nemám žiadne problémy, keď sa zohreje motor a vzduch v motorovom priestore je horúci a taký je nasávaný do motora. Mám trošku strach robiť otvor do kapoty a použiť okrasné plasty na kapotu. Môj názor je, že sa zvýši prašnosť v motorovom priestore. Ak sa mýlim, alebo mi vie niekto poradiť ako to vyriešiť inak, nech mi kľudne napíše. Čo sa týka hlučnosti, tá sa trošku zvýši, ale určite nie tak, že po prejdení 100 km vystúpite z auta hluchí, alebo že v aute po sebe musíte kričať. Určite to nie je taký hluk ako v starých 100 … 120 škodovkách. Chcel by som upozorniť na to, že bez úpravy motora a úpravy výfukového potrubia to ani nemá zmysel. Moja Filcka prešla celým tuningom. Najskôr som vymenil vzduchový filter za športový JR AIR KIT. Na výkone som nič nepocítil, akurát motor rýchlejšie reagoval na stlačenie akcelerátora (plynu). A sem tam sa podarí aj nejaký medziplyn, čo je prakticky nemožné na motoroch so elektronickým vstrekovaním. Motor sa rýchlejšie dostane do vyšších otáčok. ALE inak nič…. Lepšie je výmenu vzduchového filtra za športový filter skombinovať s úpravou motora. V mojom prípade som si dal urobiť CHIP TUNING. To znamená, že mi zmenili v jednej firme program na čipe v mojej riadiacej jednotke. A to už bolo o inom. Motor super zaberá už od 2000 otč./min. A to už nehovorím ako fantasticky ide na 3000 otáčkach. Budete sa čudovať, ja moju Filcku 1,6 vôbec nemusím vytáčať do 4000 otč./min. a v pohode sa na ceste vyrovnám aj štvorkovému Golfu. Motor sa správa tak, že cítite, že má ešte rezervu vo výkone. Však to samy poznáte. Čo sa týka spotreby, nezbadal som, že by sa nejako výrazne zvýšila. Všetko záleží od vodiča ako jazdí. Keď chcete jazdiť športovo, musíte si za to aj patrične zaplatiť. Podľa môjho názoru, takáto úprava motora a sania, nie je vôbec zbytočným vyhadzovaním peňazí, práve naopak, ja si myslím, že životnosť motora sa len predĺži. Pretože takto upravený motor nemusím vytáčať do vysokých otáčok aby som získal potrebný výkon, lebo motor výborne zaberá už pri 2000 otč./min. Ja jazdím od 2400 do 3200 otč./min. a podotýkam, že nie som vôbec pomalý vodič, práve naopak mám rád športovejší štýl jazdy. Zámerne nepíšem o koľko sa zvýšil výkon motora, lebo to nemám ako odborne odmerať a blbosti sem nechcem písať. Všetko by to vyriešila jednoznačne brzda !!!!!. Ak ste niekto čítali tento komentár až do konca a viete mi poradiť, čo s prívodom studeného vzduchu do motorového priestoru, tak aby sa tam moc neprášilo, tak mi kľudne napíšte na môj e-mail, alebo napíšte reakciu na tento môj komentár na tomto skvelom servri. Pravidelne ho navštevujem. Ešte som zabudol–––- výfukové potrubie mám tiež trošku upravené. Posledný výfukový tlmič som vyhodil a nahradil som ho športovým výfukom od firmy S.L. Tuning Stará Ľubovňa. Je to napodobenina Sebringu. Inak sa chystám vyhodiť aj katalyzátor, POZOR!!!! nie LAMBDA Sondu, len katalyzátor. Musím ísť však najskôr na technickú kontrolu. Ak bude mať niekto záujem, poskytnem kontakty na firmy, kde mi robili CHIP Tuning motora a kde sa dajú zohnať dobré športové výfuky, podobné ako REMUS alebo SEBRING.


Zbytečnost
Datum: 2.04.2001, 21:31
Od: ladis

Sám si myslím, že je filtr typu KIT je blbost. Možná by přidal na výkonu ale u škodovek typu 100 - 130 saje teplej vzduch z motorovýho prostoru a výsledek je ten samej jako u série. Když filtr tak i přívod studenýho vzduchu. Ale o tom se už nikdo nezmiňuje. Takže filtr za dva a půl litru plus den práce plus ostatní materiál a pod.


RE: RE: KN
Datum: 2.04.2001, 11:33
Od: Nami
WWW: http://favorit.zde.cz

Ja mam na favoritu (bez uprav motoru) K&N kit a po namontovani filtru a pretryskovani karburatoru jde motor lip do vyssich otacek (do 5500ot./min. vpohode a sel by i vic, ale to jsem nezkousel). Privod studeneho vzduchu mam reseny dvema rourama, ktere vedou od narazniku kolem chladice k filtru (foto - favorit.zde.cz ) Nami


RE: RE: KN
Datum: 31.03.2001, 22:13
Od: Martin Bláha
WWW: http://vaab.misto.cz

Mne se taky zda, za filtr K&N zbytecne vyhodit tolik penez, ja jsem to u sve 120 vyresil jednoduse, koupil jsem jeste jeden originalni filtr, potom 1x prodluzovaci matku M8 a zavitovou tycku M8, kterou jsem prodlouzil puvodni kratky sroubek a druhy filtr narazil na ten prvni. První dojem - nadměrný hluk, druhý dojem, motor jde točit do 7000 ot/min.


RE: KN
Datum: 31.03.2001, 21:45
Od: Pepin

Ja osobne mam na S130L motor 136 karbec KN kit /upraveny motor/ a zadny zmeny nepozoruju, ovsem slibovany zvyseny vykon 2- nevim kolik koni asi nikdo krome brzdy nepozna. Vice me zajima jestli nekdo z vas ma zkusenosti s privodem studeneho vzduchu, ja jsem to resil vrapovanou hadici natahnutou od spodni casti motoru, ale strasne se filtr zanasel. Dik za radu. Pepin


KN
Datum: 30.03.2001, 19:43
Od: vici
WWW: http://vici.wz.cz/favo.html

Za KN vlozku se mi zdaj vyhozene penize - zadny rozdil nepozoruju. Az budu chtit nekdy vyhodit dalsi tak zkusim KIT, snad to bude lepsi. Ten test s mickem je sice skvely obchodni trik,ale me pripada z praktickeho hlediska k nicemu. Spis by bylo dobre na stejnem motoru na brzde vyzkouset ruzne typy filtru a kitu. A to nejlip aspon na dvou motorech - seriovem a upravenem.... pak to k necemu bude...



© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů