ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Škoda FAVORIT 115 S/115 L
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Škoda FAVORIT 115 S/115 L

RE: RE: RE: ostřikovače
Datum: 25.01.2006, 20:30
Od: Mára

Uz jsem ty tlacitka na ostrikovace svetel videl! Ja to ale na svym favu nemam, ostrikuje to prece jen kdyz je to tlacitko zaply ne?


RE: RE: ostřikovače
Datum: 29.12.2005, 16:36
Od: THOMAS

Vyser si oko!


136 3X
Datum: 25.10.2005, 16:44
Od: David

Je to tak. Puvodne meli byt 3 stupne vybavy. Nakonec byla dlouho jedna a pak pribyla 2. 135 L,LS vznikla roku 1987, ale delala se pozdeji - 136 byla lepsi, ikdyz mela horsi zakl. prevod...(ja s ni jezdil 160 uplne v klidu a kamos s 135 tak 145...) Taky 136 je na benzin 95, kdezto 135 na 91 :) a kdyz tam lil special - hnus...:( tady je prehled vybavy: 136 - viz 115 S takze nic :) + samonav. pasy (ty 115 nemela resp. nemela mit) 136L - hodiny, stav.zrcatka, nocni rezim zpetneho zrc.,vyhr.zadni sklo..(od 91 stirac vzadu) atd...jak je to dneska 136LS-otackomer, mlhovky,lepsi kresla, hodiny nad zrcatkem digi, kontrolka rucky, zadni sterac, cyklovac, central od 92 priplatek - ostrik svetel, stresni okno, alarm(od 92), el. okna(od 93) Nakonec se vyrabely pouze dve verze L a LS (LX a GLX od 93).


Vyráběl se až jako Junior
Datum: 19.03.2003, 10:59
Od: Karel

Kdo četl knížku Škoda Favorit vyjíždí, ví, že motor do Favorita byl zpracován v mnoha modifikacích, z nichž se sériově měly vyrábět varianty 115/135/136. 115 měl být očesaný holobyt pro kutily a široké vrstvy obyvatelstva, 135 byl vyvíjen jako ekologická, úspornější varianta pro spolupráci s katalyzátorem. Na motor 136 se nakonec také podařilo napasovat stříkačku (nejprve elektronický karburátor), ale trvalo to, než vyladili emise a i tak měl znatelně vyšší spotřebu, než motory 135. Mimo to byly vyvinuty varianty až do max zdvihového objemu tuším 1600 ccm, hlavně varianty 1,4. Když se mi pak dostala opět v roce 1999 do ruky ona knížka, připadalo mi, jako bych četl prospekt k motoru 1,4 OHV, který se tehdy začal montovat do Octávií. Jinak celá koncepce vycházela z potřeby vyrábět motory se stejným vrtáním, aby bylo možno využít jednu technologii na všechny, kterážto koncepce je běžná a uplatňuje se v rámci koncernu VW, čerstvě např motory 1,4 16V / 1,2 6V-12V. Jinak motor 1,0 MPi, montovaný krátce do Fábií byl opět ten starý známý škodovák OHV a ne výběhový motor z Pola, jak se často mylně uvádělo. Neznám sice všechny detaily, jen vím, že vrtání měl jiné než 1,4, ale i tak to chápu jako naplnění té původní vize s Favoritem 115. Dnes už je to labutí píseň, motory OHV bohužel skončily (bohužel?).


RE: RE: RE: ostřikovače
Datum: 4.02.2003, 19:10
Od: stam

nevím přesně jak je to u fava,ale filda ostřikuje jen při rosvícených světlech a to jen krátce.to znamená,že na okna můžete dát dlouhý proud a na světla to jen pod celkem velkým tlakem a zeširoka šplíchne.bacha jen někdo má zvyk při stírání na přední okno pošplíchávat ,to pak spotřeba směsi pěkně roste.


RE: RE: ostřikovače
Datum: 18.01.2003, 8:57
Od: impact

koukal jsem do katalogu nahradnich dilu a je tam zvlast tlacitko pro ostrikovace svetel, ma svuj vlastni roztomily :) graficky symbol, pasuje presne do toho volneho slotu nalevo od volantu, kdyztak se pokusim zjistit jake ma objednaci cislo... je fakt ze jsem to nikde v cesku ve favu nevidel, je mozny ze to bylo jenom pro nektery auta na vyvoz, treba kvuli odlisnym zakonum nebo tak neco


RE: ostřikovače
Datum: 14.02.2002, 21:31
Od: LIMAK

A co si tam vrtnout dirku a dat si tam ostrikovac jako na zadnim (prednim) okne?? Ja to tak mam, je to krasne, neodstavaju mi nejake 2 pitome krabice a hlavne to vypada tak nejak decentne. A navic: neni nic jednodussiho, nez "postavit" si svuj vlastni spinac(vykaslat se na nejake fackovske zapojeni). Takhle si muzu ovladat ostrikovac svetel podle potreby uplne nezavisle na okoli,kapaliny je furt dost,nemizi a je to proste perfektni. No jo hosi, tobyste ale museli trochu zapojit mozky a neco vymyslet, ze?! LIMAKtuning


ostřikovače
Datum: 5.02.2002, 6:30
Od: brok

čau všichni.Já si myslím,že ostřikovače světel nejsou až zas tak potřeba,protože když skla světel oschnou tak je ani ostřikovač neočistí.To by tam musel opravdu být stěrač.Výhoda je objemnější nádobka na kapalinu.To je paráda.Ale s ostřikovači světel ubívá náplň rychleji. Kdyby mě to někdo urval tak bych tam dal nárazník bez ostřikovačů.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Je?tě k těm 135
Datum: 11.07.2001, 6:05
Od: Šlaušek

cena podle škoda auto...


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Je?tě k těm 135
Datum: 10.07.2001, 21:52
Od: Favoritman

To je nějak podezřele drahý. Tolik bych nedal ani za oba. Takže spíš vyzkoušet vrakoviště, stejně to budu muset kupovat i s nárazníkem.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Je?tě k těm 135
Datum: 10.07.2001, 6:01
Od: Šlaušek

tak jsem se poptával na cenu: jeden stojí 1.600,- a je zvlášť levej a pravej, já tam budu dávat místo menší podložky kus plechu aspoň milimetrový šířky - ať na tom někdo nechá ruce a nervy...


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Je?tě k těm 135
Datum: 8.07.2001, 12:47
Od: Favoritman

No jo, co naděláme s takovýma volama. Je škoda, že ten nárazník nelisovali i s ostřikovačema rovnou, nebylo by co urvat. Až je tam budeš příště dávat, zkus je na nárazník pro jistotu ještě přilepit. SuperAtak lepí docela fajn, mám tím spravenej vnitřní mechanismus kliky a drží. :)


RE: RE: RE: RE: RE: Je?tě k těm 135
Datum: 8.07.2001, 4:17
Od: Šlaušek

kluci, ostrikovace NEBRAT, je to sice frajerinka, ale vsechno ma dve strany mince. Mame doma Favo 94 silver line, ma je uz od serie, za tu dobu co ho mame (asi 4 roky) nam uz je stacili 3x oba servat, zatim -az na dnesek- vzdycky zustaly lezet u auta, tak jsme je tam dali zase zpatky (to je taky docela sranda, musi se sundat celej cumak - kvuli narazniku). Dneska jsem po dlouhe nocni postavil auto v 6 rano na parkoviste a sel jsem spat, v 15 jsem ke svemu uzasu zjistil ze nejakemu č******i se jeden z nich asi hodil, takze ted muzu akorat vesele schanet jeden ostrikovac... o rejhach po (asi) sroubovaku ani nemluvim, takze dobre zvazte jestli se vam chce kazdou chvili schanet dalsi a obcas i nejaky ten naraznik...


Chladic oleje
Datum: 21.06.2001, 17:43
Od: Favoritman

Takze podle oficialniho vyjadreni Skoda Auto se chladic nevyrabi a neni uz ani vedeny ve skladovych zasobach. Jedina sance je, ze to maji nekteri prodejci nekde v zasobe, nebo to proste sehnat z vrakoviste. Montoval se na prani az do roku 92 na karburatorove motory (zvlastni vybava). Cislo dilu je 115-040-400 (pro vsechny Favo).


RE: RE: RE: RE: Dotaz
Datum: 18.06.2001, 10:07
Od: Paja

Vyvody na bloku urcite jsou standartne. V servisní knizce je popsano, ze chladic oleje se da namontovat dodatecne a to na jiz pripravene vyvody. Chladic se umistuje vedle chladice vody.


RE: RE: RE: RE: Je?tě k těm 135
Datum: 18.06.2001, 9:02
Od: Petr Hanek

tak si tam dej i sterace a budes to mit jak volvo ... :)) petr


RE: RE: RE: Je?tě k těm 135
Datum: 13.06.2001, 19:52
Od: Favoritman

No zapojeni znam, to problem neni, ale nema ty ostrikovace, akorat diry v narazniku. A ten naraznik je od puvodniho majitele auta po kolizi, takze hodlam stejne koupit celej novej. Mimochodem, kdyz chci splachnout okno kvuli nejakymu humusu (musky, bahno,...), da se predpokladat, ze ten humus bude i na svetlech. A mimo to, to auto s tim prece jen vypada o neco lip, tak jakoby "draze" :)) Ostrikovace nemaji ani vsechny Felicie.


RE: RE: RE: Je?tě k těm 135
Datum: 13.06.2001, 14:38
Od: Def

Souhlasim s tim ze ty ostrikovace jsou co se uzitku tyce naprd, na druhou stranu kdyz jsem pujcil sve auticko me pritelkyni tak me zachranili predni masku, jelikoz ma draha polovicka zacala pred betonovou zdi brzdit o neco pozdeji nez mela (nastesti jela rychlosti asi 10 km/h , takhle akorat zustaly na zdi dva cerne obtisky.


RE: RE: Je?tě k těm 135
Datum: 13.06.2001, 12:44
Od: Lukas

Ostrikovace prednich svetel. Ja je na mem autu mam naraznik zustava stejny ale akorad do nej jsou navrtane diry prumer asi 2,5cm presnše nevim odhad a do tech dir jsou dany takzvane rohy od nich druhou stranou jsou vedeny dve tlakove hadice k byndasce kde je cerpadlo pomerne s velkym vykonem urcite tak 2x vedsim nes standardni odstrikovace oken opravdu tlak. Jinak ono te to casem dost omrzi napriklad ja je mam vypnute protoze se aktivujou pouze pri zapnutych svetlech aspon z vyroby s klas. prednima na okno. Takze kdyz chces si ostriknout okno a je tma nebo hnusny pocasi a svitis tak ti to splachne cely auto a taky ta voda tam dost mizi pri pouzivani ostrikovacu svetel stve te to kdyz tam mas nejakej koncentrat a zachvilku to je pric. Z toho vyplyva ze naklady nebudou moc velke s pozadovanym prumerem a delkou zahradni hadice nadoby 2+1cerpadlo a ty rohy jednoduchy a asi urcite samostatnej spinac . Cau Lukas


RE: RE: RE: RE: Dotaz
Datum: 13.06.2001, 11:40
Od: Favoritman

Jo, tak to nevim, ale neni nic jednodussiho, nez otevrit kapotu a mrknout se na ty popsany mista. Ja se tam taky mrknu. Blok motoru bude urcite stejnej, je stejnej pro 135 a 136, takze takova drobnost by urcite nebyla duvod delat jinej. Nemas zac.


RE: Je?tě k těm 135
Datum: 13.06.2001, 11:36
Od: Favoritman

Ja jsem tusil, ze budes mit radost. :) A navic je to pravda. Jinak co se tyka 135, nerekl bych, ze byl urceny na vyvoz, naopak spis pro domaci trhy, protoze konzumoval i benzin special s olovem a nizsim okt. cislem nez 136ka. Tudiz byl levnejsi provoz (relativne, protoze 135ka papirove zere vic nez 136ka). S tema ostrikovacema je to taky hezky, nikde o nich neni v te kopirovane prirucce SKORO zadna zminka, ale na schematu zapojeni je carkovane nakreslena alternativni nadobka s trema motorkama (predni sklo, zadni sklo, svetla). Ja ten naraznik s ostrikovacema chci, ale nevim kolik stoji a navic k nemu budu potrebova i tu nadrzku se trema prolisama na motorky. Casem.


Ještě k těm 135
Datum: 13.06.2001, 10:49
Od: Pivson

Jestě k těm 135, motor byl původně určen na vývoz, zaleželo na jaký trhy se to vozilo. Ale na zahraniční byly auta hodně dobře vybavený.A katalyzátor byl v určitém státě normální výbava. Vím že vývoj favorita začínal tušim v roce 1984 (ted nevim abych se nepletl) ale viděl jsem návrhy interiéru z roku 1984. A třeba na prvních prototypech byli i ostřikovače světel a jiný věci co se začli dávat pozdějc. Pivson


Pochvala
Datum: 13.06.2001, 10:41
Od: Pivson

Ó , dík za pochvalu Beavere! To tedka budu chodit s nosánkem nahoru :-) Milan Hlupík Pivson


RE: RE: RE: Dotaz
Datum: 13.06.2001, 9:44
Od: lukas

Dekuji za pomoc jeste by me zajimalo jestli na bloku motoru jsou jiz pripravene diry na napojeni techto hadic napr zaslepene nejakym sroubem to by melo bejt snad by kvuly chladici oleje nedelali extra blok. Dik Lukas


RE: RE: Dotaz
Datum: 12.06.2001, 11:53
Od: Favoritman

1/ V horskych oblastech je zima, fici tam a chladic oleje je ti na prd. Ledaze by ses pomalu splhal do svahu s nalozenym autem - to pak stoupa zatez motoru, olej se zahriva a chladic najde uplatneni. Obecne chladic oleje "ma za ukol udrzovat stalou teplotu oleje za ztizenych podminek". Ztizene podminky jsou samozrejme vyssi zatez motoru nez za beznych podminek. Mit ho po ruce, asi bych si ho taky namontoval, kapku to prodlouzi zivotnost oleje i motoru. 2/ V podstate souhlasim, porizovaci naklady na 115S by byly pro mnoho lidi jiste snesitelnejsi, zvlaste vzhledem k vyhodam moderni koncepce vozu s velkym kufrem vzadu (do Skodovky 1XX se proste kancelarska zidle bez omezeni cestujicich nalozit neda...). Nicmene z clanku je patrne, ze spotreba motoru 115 o mensim objemu a vykonu je napadne vyssi, nez motoru 135, o 136 ani nemluve. Mozna i to byl duvod, proc 115ky nesly do seriove vyroby.


RE: Dotaz
Datum: 12.06.2001, 9:58
Od: JardaK

Chladic oleje ma vyznam spis do horskych oblasti, nez na dalnici - tam napor vzduchu je vyrazne silnejsi nez od elektrickeho vetraku a motor i olej v pohode uchladi. Jinak si vzpominam, ze jsme si v r. 89 koupili S 125L prave proto, ze Favorit 135 byl relativne hrozne drahy (67 tis. Kcs vs. 85 tis. Kcs). To bylo tehdy priblizne o 7 hrubych vyplat vedeckeho pracovnika navic! :-) Myslim, ze spousta lidi by si TEHDY chudsiho favorita koupila.


RE: Krok mimo?!
Datum: 12.06.2001, 7:19
Od: EMC

Nestastny napady maj porad. Co Fabie 1.0 s 38(?) kW? Anebo Octavie 1.4 44 kW? Nastesti je to snad neprodejny...


RE: Dotaz
Datum: 11.06.2001, 20:21
Od: Favoritman

Tak jsem se spletl, tu knizku mam po ruce. Je tu uvedeno, ze chladic oleje je namontovany na prave strane normalniho chladice a s motorem je spojeny dvema (logicky) hadicemi. Privodni hadice je prisroubovana ke krytu rozvodoveho retezu tesne nad vystupem olejoveho cerpadla. Vratna hadice je prisroubovana vepredu k bloku motoru vpravo vedle olejoveho filtru. Ten chladic by mel jit teoreticky sehnat na vrakovisti, pokud tam maji nejakyho Favorita/Formana s takovou nadstandartni vybavou, nebo jde mozna i koupit jako nahradni dil (to nevim, neptal jsem se na to). Zkusim to jeste zjistit.


Krok mimo?!
Datum: 11.06.2001, 19:49
Od: Bohuslav Šolc
WWW: http://www.sendme.cz/motorsport

Myslim ze tohle byl jeden z velkych nestastnych napadu Skody!


RE: Dotaz
Datum: 11.06.2001, 13:15
Od: Favoritman

Chladic oleje byl montovany jako zvlastni priplatkova vybava i do motoru 135/136. Ty hodnoty otacek jsou u techto motoru stejne, ale maximalni rychlost je vyssi. Podivam se do prirucky na ty hodnoty. Nicmene, jizda po dalnici neni takova zatez, jako je treba vleceni privesu nebo jizda do tahleho stoupani. Takze to neni tak kriticke. Mimo to, dnesni synteticke oleje maji snad lepsi hopdnoty. Doufam. :) Jinak chladic oleje se umistoval kdesi u chladice normalniho, kam vedla ktera hadice nevim, mam to myslim v jedne knizce, ale k te se dostanu nejdriv tak za tyden.


Dotaz
Datum: 11.06.2001, 13:06
Od: lukas

Existuje vubec neco takoveho i u novejsich motoru 136 Kde se nesmi bez chladice oleje dlouhodobe prekracovat otacky napr 4000. Protoze kdyz jedu po dalnici tak napr 10minut jeste dyl jedu tak treba okolo 4400ot/min. Je to potreba? A jestli jo tak nevite kde bych sehnal navod na jeho pripojeni k motoru? Dekuji



© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů