Komentáře k článku: Podsvětlená táhla topení RE: RE: SHIT Datum: 29.05.2008, 13:48 Od: victor nazdar. A ako si si to urobil? Podla tohto navodu? nemohol, by si mi poslat shcemu zapojenia a tym odporu aky si pouzil, poripade foto ako to cele vyzera.. diky RE: SHIT Tak to si potom riadny amater,ked to vypada amatersky,ja som si to doma spravil a vyzera to profesionalne!!!!! Zbytečnost Proč tolik Led, daleko učinější je použít vodně vybroušené plexisklo se 4mi led, jelikož Led maji docela velkou svítivost,ale smerovanou do bodu.Vypadalo by to daleko hezci a bylo by to profesionalni, svetlo by se rovnomerne rozlozilo o celé plose!!!! RE: Proč LED???znam levnejší Ziarovky nemaju taku vydrz.. a zadalsie nesu ani drahe ja som v svojom prevedeni pouzil len 2 superjasne ledky cervenu (3,50SK) a modru (10SK. a tu je vysledok http://pepko1.webpark.sk/auto1.jpg a http://pepko1.webpark.sk/auto2.jpg Proč LED???znam levnejší ahoj, nevim proč jsou všichni tak hrr do LED:-/ ja bych spis pouzil zarovky (takovy malinky tenky na 12V) ceny jedny je okolo 3Kč(max. 10Kč), ale i tak to vyjde levneji než 18 LED a navic je to mensi nez jedna dioda:-) Jsou i ruzny barvy tech zarovicek a navic osviti cely prostor pod tahlama, ne jako led ze osviti jen bodově. ahoj Jirka639 moje prevedenie podsvietenia ja som to riesil tak ze som vedla tiahla vyfrezoval jednu drazku namontoval som tam tenke plexi ktore som mierne ohol a k tomu som dal 2 led k teplemu vzduchu cervenu a k studenemu modru vysledny efekt je tu http://pepko1.webpark.sk/DSC05316.JPG ... v tme je to krajsie farby sa pekne prelinaju z jednej do druhej. Tak praci zdar majte sa. Něco úplně jinýho Hele, Oltcit 11RL ma ty tahla podsviceny ze serie, tak zajdete na nejakej vrakac tam to z toho vyrvete a namontujte - system tahel je naprosto stejnej akorat to je podsviceny (dioda v kazdym tahle). Musite si akorat dat pozor abyste nevytrhli tahla z modelu 11R MUSI to bejt 11RL!!! SHIT tohle je pěkně na nic..zkoušel sem to a efekt malej nebo spis zadnej, vypada to pekne amatersky a do svyho auta bych si to urcite nedal..a ani to nedoporučuju ostatnim! podsvetlení??? ty rady jsou fajn ale bohuzel ma přístrojovku z rapida co s tim?? RE: RE: RE: Ptákovina a naprd. Výkon topení je dost relativní. Když jsem přesedlal do š 105 z Trabanta (bylo to v zimě (ne téhle)), tak jsem byl přímo uchvácen výkonem topení a jeho rychlostí. Co se článku týče, myslím, že se jedná už prostě vychytávku pro lidi, co už mají ostatní hotové. Jinak taky myslím, že by bylo lepší a jednoduší tam vrazit dvě jumbo LED (obří diody o průměru cca 1cm) - jednu mahoru a jednu dolů. Rezistor (odpor), nebe lépe odporový dělič, se mi taky zdá nezbytný. Ještě lepší by ale asi bylo, jak tu někdo zmiňoval, dát diody přímo do jezdců.. Celkom dobra vec Zaujala ma tato uprava a preto som sa ju rozhodol urobit.Trosku som ju upravil a to tak ,ze som pridal viac letiek .Nie po tri na kazdy slpec ale sest.Ak som to mal urobene som sa rozhodol ,ze si aj podsvietim gombiky zo sipkami a aj otocne gombiky na svetlomety,ventilator a vystrazne smerovky.Vypiloval som potrebny tvar a vlozil po dva ledky.Na otocne vypinace som dal cevenu ledku a tiahla podla vnutornych osvetleni.Vyzera to pekne. RE: Jiné řešení ovládání táhel Dobrý den, Neměl by jste zájem poskytnout nějaká dobrá rady a nápady na vylepšení vzhledu mé dobré a spolehlivé škověnky. Byl bych Vám vděčný, zda se něco podobného dá sehnat i jinde: v literatuře či na Internetu. Děkuji Jan Hradil RE: RE: RE: Ptákovina a naprd. Dobrý den, píšete, že máte pár dobrých nápadů, rad a "udělátek" na stařičkou, ale stále spolehlivou škověnku. Měl bych zájem o pár nápadíků, pokud by jste byl ochoten některý nápad poskytnout. Nejlepší by bylo vzužití Internetu. Jan Hradil RE: RE: No nevim nevim Ten kec se ti poved !!! RE: RE: Jiné řešení No ja osobne bych konstantni napeti resil zapojenim stabilizatoru rady 78xx konkretne treba 7808 a tim padem za nim bude trvale 8V at se v palubni siti deje co se deje. Navic stabilizator snese az 38V na vstupu a da az 2A, coz by melo v pohode diody uzivit. RE: RE: RE: slovo do pranice... No s tim ventilatorem mas sakra pravdu! Nepokousel se s tim uz nekdo neco udelat? Docela by to bodlo? Nedalo by se to nejak kombinovat treba s Felicii? V tomhle smeru jsem se jeste nepokousel delat zadne upravy. Kdyz tak dik za rady. RE: RE: slovo do pranice... Dotaz trochu dale od tematu, ale chci se Te zeptat jak jsi vyresil prevodovani krokoveho motoru na topenarsky kohout? Nepotrebuji to do auta. Mimochodem, udelat ovladani pomoci jednocipu by nebyl problem ale aby to melo efekt musel by se lepe vyresit rozvod vzduchu a vyrazne zvysit vykon ventilatoru. RE: RE: RE: RE: RE: kufr tak to jsi mě docela navnadil... Asi to ještě zkusím. Mimochodem z jakýho auta jsi tu vzpěru použil a jak jsi ji upevnil na viko (do vyztuhy?) RE: RE: RE: RE: kufr Zrovna vcera jsem to dodelal slape to uplne skvele. Mas pravdu jedna vzpera to sotva utahne a viko se pak krouti, takze jsem to udelal na dve a je to parada. S tim ze by mela vadit je to docela v pohode prekazi jenom o trosku vice nez stavajici. A s tim ze by viko zustavalo prizvedly, tak toho se nemusis bat drzi to uplne v pohode. Dodrzel jsem v podstate stejne rozmery v uchyceni jako je to u cizich aut, takze kdyz odemknes zamky musis kapotu jeste trochu pozvednout a pak se sama otevre. Uz to mam vyfocene takze to jeste naladuju do pocitace a zverejnim to. Nevim ale jeste jak dlouho mi to bude trvat protoze nemam ke kompu uplne nejlepsi pristup. Takze chvili strpeni, vsechno to sepisu a jsem zvedavy na ty reakce. Zatim cus. Ctirda RE: RE: RE: RE: RE: Jiné řešení Pokud máš eRko, můžeš udělat díry do tunelu a bude to foukat i dozádu, problém je ovšem s tím, že to bude foukat trvale, i když tam nikoho nepovezeš. U 120 je topení ve předu a pokud jsi zavřel topení na nohy už to dozádu netopilo, ale eRko topí ze zádu dopředu a proto to nemůžeš uzavřít. Já jsem v neděli koupil eRko a topí docela pěkně tak nevím. Možná by šly do těch děr zamontovat klapky, kterýma bys to uzavíral. Až dám auto do rozumnějšího stavu budu nad tím přemýšlet. RE: RE: RE: RE: RE: Jiné řešení Pokud vim tak na spodni strane topeni je klapka, ktera pousti teplej vzduch prave k zadnim noham tunelem. A vzadu jsou diry. Ale jestli to topi nevim, protoze vzadu nejezdim. RE: RE: RE: RE: Jiné řešení Omlouvám se těm co přehlédli překlep - pochopitelně šlo o 12V a ne o watty (mimochodem, taková žárovka myslím ani není v řadě) - to by bylo takové malé topení v topení. Ty serva bych taky neviděl jako nic přínosného - prostě škodovka nikdy moc netopila a nespraví to ani sebepropracovanější ovládání. Výkonnější radiátor taky nepomůže, neboť je tam už tak tolika vody, že by to možná sice hřálo víc, ale rozhodně za delší dobu (já mám třeba v erku od minulého majitele vpředu druhé topení ze 120ky. Fouká to víc, ale než se ohřeju, tak abych ujel 30km...). Jedině snad, že by měl nějak líp vyřešený výměník (víc lamel a menší obsah vody). Spíš bych měl jiný námět k přemýšlení - jak předělat rozvody vzduchu. Přiznám se, že 120ku nemám, tak už si moc nepamatuju, jak to tam bylo, ale myslím, že to byl standart - dvě boční kola, fuky na nohy a na okno. Co takhle nechat ohřát taky nohy těm vzadu ? Napadá někoho něco ? RE: RE: RE: Jiné řešení Jasne, konzoli pacek nastrikej na bilo, do plast. krytu ovl. topeni soupni mezi packy 1 nebo 2 (ja mam 1) zarovku z pristrojovky z fava, ta ma 2W tusim a jak to bude osvecovat tu bilou konzoli tak je to uplne akorat. Mam to tam uz par let a je to bez problemu. Da se i experimentovat s foliema aby to melo barvu. Taky by slo pouzit misto pacek tlacitka (6 ks) a misto bowdenu modelarsky serva bez elektroniky a koncovejma dorazama. Ale to je uz dost slozity a zatim jsem se k tomu nedokopal. RE: RE: Jiné řešení Pro tuhle aplikaci bych se taky asi priklanel k bezne zarovce. Hlavne proto, ze ma proti LEDce MNOHEM vetsi vyzarovaci uhel. O svitivost nejde, tu bude mit stejne vetsi LED. Asi to zkusim, ale 12W se mi zda straslive moc. Podle me by musely bohate stacit tri 2W zarovky z pristrojovky. Nebo mozna nejaky jiny zdroj svetla (ilum. folie, ale kde je vzit). A jak jsi to myslel s tim delicem a fotoodporem? Ovladani podle svetla? dobrý ale....... mám taky 105.zelenou.jak dlouho to vydrží fungovat? taky sem dělal něco podobnýho.vzdrželo to 2 měsice. RE: Jiné řešení Jasně - proč dělat něco, co je k ničemu a je to drahé... To samé platí o níže popsaném "regulátoru" topení za 2500 Kč. To už je úplný vrchol... Ještě k ledkám - přátelé, přečtěte si alespoň základy elektrotechniky - závěrné napětí, proud, atd. Ač teoreticky by uvedené zapojení nemělo vydržet jedno nastartování, ono to svítit bude v pohodě. Jenomže časem zjistíte, že to svítí míň a míň, až to přestane svítit vůbec. Odpor 330 ohmů při sériově spojených diodách je pochopitelně hovadina. Já navrhuju (když už tedy připojím na takovýto způsob podsvětlení) spojit to paralelně a do přívodu dát 100 - 300 ohmů odpor. Ideální by pochopitelně bylo zkombinovat to s děličem s fotoodporem. Nicméně ta jediná 12W žárovka se mi líbí přece jenom nejvíc. Ještě bych to podlepil barevnými fóliemi, a je to nastejno, ne ??? Ale plně souhlasím s názorem - DÍKY ZA KAŽDÝ NOVÝ ČLÁNEK - ať je sebezbytečnější... RE: RE: RE: kufr Nebyl jsem si jistej, jestli by to jedna vzpera zvedla (viko by se podle me vzpricilo, ale jestli jsi to uz mel, tak napis zkusenosti), a kdybych tam dal dve, tak by zase jedna vadila pri nakladani do kufru. Taky jsem se bal toho, ze bude viko porad trochu prizvedly... RE: RE: kufr A proc ses to rozhodl nedavat na ten predni, jsou tam s tim nejake problemy? Ja uz to jednou mel zdalo se to byt v pohode akorat ty drzaky znamy udelal moc tenke a nevydrzely to. Zkusim to vyresit jinak a kdyz to zprovoznim tak dam vedet. Zatim dik Ctirda RE: slovo do pranice... Radiator ze zigulika jsem zadelal do favorita, do puvodniho topeni. Protoze je vetsi, musel jsem vyhodit klapky obtoku studeneho vzduchu. Kohot a privodni trubky topenarske 3/8". V zime to topilo mnohem lip nez puvodni, ale z jara a napodzim to neslo moc regulovat. Pohyb packy o 3-5 mm a bud hic nebo zima. Navic kdyz to topilo a ubral jsem, hodne dlouho trvalo, nez se teplota snizila. Udelal jsem pohon kohoutu krokovym motorkem rizenym termostatem s posumen asi po 1-2mm/minutu, ale napred to vyhralo interier a pak to pomalu uplne zavrelo, takze po 20 min jizdy byla zase kosa. Bez ovladani jednocipem, kde by se nachaly nastavovat ruzne hodnoty pro velikost kroku a jejich prodlevu neni sance na komfortni ovladani. Tak jsem to po dvou zimach vyhodil a poridil jsem si topeni z feldy. RE: kufr ja mam hotovy pneu otevirani zadniho vika. Na predek jsem se rozhodl to nedavat. Jestli to chces videt v realu, tak mam o tom clanecek na svejch strankach. kufr Vim ze to tady s tim nema nic spolecneho ale uvazoval nebo udelal uz nekdo otevirani kufru na hydraulicke vzpery? Zrovna na tom delam a rad bych se kdyz tak od nekoho kdo uz to ma poucil. Kdyz tak dik. Ctirda slovo do pranice... Má otázka s tímto článkem asi moc nesouvisí, ale přesto - kdo máte zkušenosti s montáží topení z žigulika? Údajně to prý jde a narozdíl od originálního není poddimenzované... RE: RE: RE: Ptákovina a naprd. Vzdyt rikam ze umis jenom krytyzovat. RE: RE: Ptákovina a naprd. Kritizovat se píší s měkkéma I. Tatare. RE: RE: Ptákovina a naprd. Ne, ale vypadá to dost blbě už na fotkách. Určitě se najde lepší a daleko účinější řešení. Jiné řešení Já jsem zvolil jiné,jednodušší řešení. Na mém "Miklískovi" mám podsvětlený celý panel táhel topení i s otočnými vypínačí ventilátoru, cyklovače stěračů a varovných světel. Stačilo udělat držák (takové stahovací očko z pásku AL plechu)na patici od kontrolky,co jsou v budíkách a ten přišroubovat šroubkem M3 s maticí do horního zadního levého rohu bakelitového pouzdra popelníku a nastavit ho do takové polohy, aby svítící žárovka nebyla vidět z místa řidiče.Kabely jsou připojeny samozřejmě na pojistku parkovacích světel a kostru pak na nejbližší šroub.Použitá žárovka 12V/2W plně dostačuje příjemně osvětlit celý prostor pod panelem.Tímto řešením je podsvětleno vše co jinak ve tmě není normálně vidět.Málo práce,peněz,funkci to plní.Zdravím všechny nadšence. RE: Něco málo podstatných informací Ty anody a katody jsou skutecne nekdy obracene, ale jen u vysocesvitivych diod, ktere si tam snad nikdo davat nebude (v noci by svetlo z takove diody do oci nebylo to prave) RE: RE: RE: Ptákovina a naprd. Uz jsem na timto problemem taky premyslel a udelal bych to trosicku jinak a to tak ze bych nedaval ty LED diody pod ten panel ale vyvrtal bych male dirky (LEDky lze koupit jakehokoliv prumeru) primo do tech bazmeku, ktere jsou nasunute na tech tahlech, a tam bych prave ty LEDky dal aby vlastne svitilo jenom to tahlo a nebylo to podsvicene cele jestli bude fotak tak to vyfotim a poslu tak jako vice uprav, ktere jsem na berusce udelal. :)) Zdar a maslete ty svy skudky at je se na co divat a co obdivovat... :o)) RE: RE: Ptákovina a naprd. Dekuji za takove clanky, ja patrim k tem co dokazi upravy tohoto druhu ocenit. Naproti tomu zase nechapu lidi co investuji tisice za „subjektivni“ zvyseni vykonu sve skodovky. I kdyz se mi tahle uprava celkem libi, asi bych ji nedelal, protoze to v konecnem dusledku nevypada tak jak bych chtel. Uz delsi dobu premyslim nad zrusenim tohoto panelu, protoze jak se mnou urcite budou mnozi souhlasit stejne vyuzivame jen krajnich poloh tahel a tak o nejake regulaci nemuze byt ani reci. Dalsi problem je v tom ze topeni a ventilator jsou poddimenzovane vzhledem k prostoru kabiny, takze v zime je nemozne vytopit vnitrek na primerenou teplotu a pri zamlzeni oken je ucinejsi nez vetrak otevrit okna. Zpet k clanku, ja jsem misto popelniku na stredovem panelu udelal panel na kterem jsou podsvetlena tlacitka oken, dale tlacitka zrcatek, ventilatoru a otevirani kufru a svetlo od nich spolehlive osvetli nejen tahla topeni, ale i spinace nad nimi. Ps: vite co je zajimave, ze nejvice kritizuji ti(zbabelci) co nenapsali zadny clanek RE: Něco málo podstatných informací Není pravda,že ve škodě nelze regulovat přesně napětí palubní sítě.Nesmí zde být ovšem mechanický regulátor.Mám regulátor elektronický,běžně v prodeji za 350.- .Tudíž napětí v celém rozsahu nebude větší než napětí regulátoru(14.0 V..).Ale jas diod bude kolísat směrem dolu při nižšších otáčkách alternátoru(V rozsahu 12 - 14V).Spíše doporučuji použít pro diody zdroj proudu(Jsou to 3 součástky..)Pro každou barevnou větev...Jen pro upřesnění... RE: RE: Jiné řešení ovládání táhel Zdravim - nad timhle sem taky premejslel,jak to upravit a zlepsit,az sem nedavno nehlede na topeni delal stredovej panel na radio a zabudoval jsem tam z fiata Uno na kterym jsou otocne knofliky - vse je zamozdrejme radne podsviceno a mechanismus po prvnim ohledani vypada,ze pujde upravit a skombinovat se skodovackym,takze az na to prijdu a udelam (pokud to teda pujde,tak dam vedet) - jen tak dal a skoda zdar Engi RE: Jiné řešení ovládání táhel Uvital bych nejake clanky na toto tema. Tahla jdou tezko posouvat ikdyz jsou lanka perfektne promazane (asi jsem zlenivel z novejsich aut), takze bych uvital kompletni reseni vsech ovladacich prvku vytapeni. Dekuji Něco málo podstatných informací Co se týká některých předchozích příspěvků ať si kdo chce do auta dá co se mu líbí.... Pro ty co budou tohle stavět bych měl několik podstatných informací: 1/ Napětí na svítivé diodě se pohybuje od 1,8 do 3,7V. Záleží to nejen na barvě ale hlavně na použitém polovodiči (GaAs, GaP, GaAsP atd...). Je značně neprozřetelné zapojovat diody bez odporu. Charakteristika diody je totiž za ohybem značně strmá a malé zvýšení napětí tak znamená značnou změnu proudu. Bez odporu lze tedy zapojit LED pouze pokud jsme schopni zajistit napětí na diodě stabilní což u alternátoru s regulací jakou má Š120 rozhodně zaručeno není... 2/ Další lehce zcestná informace je rozpoznávání anody a katody dle tvaru chipu. Z rozvojem technologií a počtu různých polovodičů které se na výrobu LED používají toto již neplatí. Osobně jsem viděl několik různých diod které měly anodu a katodu přesně naopak. diody nestačilo by odvrtat dírky nahoře a dole podpáčkami a osadit různě barev.diodami? stačilo by jich jen 6, nebo přímo do knoflíků táhel?to by stačily3 Jiné řešení ovládání táhel Zdravím všechny,co nějak vylepšují svůj vůz a posílají příspěvky.Já jsem vyřešil ovládání teploty jinak.A to pomocí mikrospínače,relé,termostatu a dvojbarevné diody.Nejprve přišla na řadu táhla,ty sem demontoval,všechny.Potom sem si nechal zavařit bronzem kohout na topném tělesu(Byl rozebrán,zbaven pohyblivích částí a paciček.Protože by to dírkama teklo tak se to zavařilo...)Až do těď funkce stejná jako před ůpravou,jen nejde řídit teplota ani směr foukání a do tělesa teče kapalina na plno.Panel s dírama po lanovodech sem okobercoval,tím se skovali podlouhlé drážky.Do panelu sem nyní namontoval potenciometr,mikrospínač a pouzdro s dvoubarevnou led.Pod palubku přišel termostat s čidlem Pt 100 umístěným v prostoru kabiny.Na hadici,která vede ke kohoutu topného tělesa sem namontoval elmag.ventil na 12V(Na objednávku za 1200.- 12V/30W/130 st.celsia).Ostatní páčky systemu jsem zajistil pružinou tak,aby vzduch do tělesa foukal na plno a současně druhé páčky.Tak aby to foukalo na okno i nohy .Po zapojení to vypadá následovně..Po ohřátí kapaliny motoru stisknu mikrospínač na panelu táhel,led změní barvu ze zelené(netopí) na červenou (topí).Elmag ventil přitáhne a pustí vodu do topného tělesa,začne ohřívání kabiny.Při teplotě v kabině,která se mi líbí,otočím potenciometrem do polohy tak,kdy právě dioda přepne zpět(Na zelenou).Tím sem si v kabině nastavil teplotu,kterou regulátor bude udržovat.Když se ochládí vzduch v kabině,čidlo dá příkaz regulátoru a ten opět zapne topné těleso..Jedná se o dvoupolohovou regulaci(On Off). Výhody:Samočinná regulace teploty kabiny. Žádné páčky a zkřívané lanovody. Přehled o fci Led(Topí netopí)tzn. v noci snadná orientace. Nevýhody:Dvoupolohová regulace a ne plynulá(Tak jako u táhla).Cena systemu cca 2300,-.Nelze si navolit směr foukání (Jen na nohy,nebo jen na okno),ale i to by se dalo vyřešit pomocí serva. Závěr:Nebýt toho že se mi zbortil panel s táhli a nenaštvalo mě stávající řešení panelu rozhodl sem se pro toto řešení jak sem popsal.Ten krásný pocit,když demontuji panel s výstražným přepínačem a nevystřelí na mě žádné táhla.Možná si myslíte že sem blázen,ale takovýchto doplňků mám více.Nebýt těchto bláznů,neměli by jsme co číst...Škodě zdar RE: No nevim nevim proc jako?! Kde je zpetne zrcatko vi prece taky kazdej!!! RE: Ptákovina a naprd. Vymisli neco ty, jak jsi tak chytrej.Krytyzovat umi kazdy ale delat nikdo. RE: Ptákovina a naprd. A vy jste to podle toho stavel, ze mate takovehle zavery? RE: RE: No nevim nevim Presne. Da se souhlasit s tim, ze je to ptakovina, ale je dost lidi, kterym se to libi. Nemusi preci kazda uprava hned zvysovat vykon auta, ne? :o)) A argument, ze ty packy najdes i po tme, protoze vis kde sou?? O to preci nejde. Znam nahodou dost lidi, ktery jsou ulitly do vsech moznych svetylek a i me se libi, pokud jsou vkusne a nenasilne zakomponovana. HAWK. Pavel Ptákovina a naprd. To to je teda ptákovina. Vymyslete děco lepšího. Taková námaha a výsledek stojí uplně za hov... . Doufám, že příště bude něco lepšího. Ostatní články SUPER. RE: No nevim nevim A ktera podobna uprava neni zbytecna? Vsechny jsou v podstate nedulezite, jde jen o ten pocit. Neco vylepsit, upravit, dodelat sam, atd. Nemame snad proto Skodovky (na BMW si ani neskrnes :-) Myslim ze by to mohlo byt good, ale asi to bude chtit jeste nejak vychytat (lepsi rozmisteni diod, jine zapojeni). A pokud chces premyslet o svetle pred zpetne zrcatko, tak se nejdriv mrkni do rubriky SVETLA...myslim ze nekdo uz premyslel za tebe. Tak zdar a silu. odpory Tak především v autě máš přibližně 12V z baterie a při jízdě asi 14V z alternátoru, červené diody mají asi 1,6-1,8V, takže bez odporu je naprosto spolehlivě zničíš, modré mjí asi 3-3,5V takže šest by jich zaručeně nesvítilo, takže bych doporučil je zapojit vždy do serie po třech a dát k nim odpor asi 330 ohmů. No nevim nevim Zdravim. Myslim si ze tohle je lehce zbytecny, protoze stejne kazdy vi kde ty tahla jsou!! Podle me docela prace navic, ale nekdo to treba oceni!! Spis bych premyslel jak dat dat treba svetlo na prostrebek pred zpetne zrcatko!!!!
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|