Komentáře k článku: Montáž zadních reproduktorů RE: To je divný.. Datum: 30.11.2011, 0:25 Od: pecold ahojte chci se zeptat jestli nevíte nejaký nápad kam dát do fabie kombi zadní repráky?ovály 3pásmy mám celou muziku ale nevim kam dát ty repra zadní:-( pooradte napad, jo jde udelat plato ale co s roletou...tu tam chci nechat RE: Fabia kombi Repro ahoj chtěl bych se zeptat,v mý nový feldě rádio nebylo tak jsem tam dal nějaký německý s výkonem 4X40w ale repráky mám jen dopředu 2X80w a v platu 2X40w,nevadí že ty repráky mají větší výkon než rádio?je to jen o 80w ale nerad bych je zničil nebo spálil rádio díky martin RE: Fabia kombi Repro ahoj chtěl bych se zeptat,v mý nový feldě rádio nebylo tak jsem tam dal nějaký německý s výkonem 4X40w ale repráky mám jen dopředu 2X80w a v platu 2X40w,nevadí že ty repráky mají větší výkon než rádio?je to jen o 80w ale nerad bych je zničil nebo spálil rádio díky martin Fabia kombi Repro nainstaloval jsem tyto zadní repro do přípravy fabia kombi: http://www.prohifi.cz/reproduktory-do-auta/crunch-gp-462cx Musím říct že jsem velice zklamaný,hrajou oproti předním velice výrazně potichu.Ve předu mám repro orig. od škoda.Věděl jsem,že to nebude valné,ale takto jsem to nečekal.Měl jsem co dělat je tam vůbec dostat(velký magnet na repru koliduje s karoserií),trochu pomohlo odendání kruhových gum z magnetů,ale i tak je to tam napresované na sobě-(magnet na plechu karoserie).radio Pioneer DEH-2120UB Nevíte někdo proč mi ty zadní hrajou potichu????Ostatní píšete že se vešli v pohodě,to jsem koupil s nějakejma většíma magnetama nebo co? Může mít napresovaný magnet na plechu karoserie negativní vliv na výsledný zvuk apod.????? RE: RE: kabeláž do zadu Já jsem řešil stejný problém s kabeláži u Fabie Combi Classic a tak jsem koupil za 1169,50 Kč originál sadu dvoupásmových reproduktorů Škoda pod označením ABA 020 001 kde byla kabeláž 5 a 6m s koncovkama i upevňovacími šrouby a návod na montáž. Jediné čeho málo byly umělohmotné stahovací pásky.Práce mi zabrala asi 4hodinky. Nejsem žádný audiomaniak tak mi kvalita vyhovuje. Čaues. RE: kabeláž do zadu Zdravím. četl sem článek o kabeláži do fabie combi a právě řešíím tento problém u svoji fabky.Nemáš nějaké informace nebo zkušenosti???,,mám orig. rádio. díky RE: Ozvučení . Fabie jaky ovaly jsi si koupil? rozmer, typ, cena atd diky moc RE: RE: Jake reproduktory pro fabii? zdar vypada to ze se vyznas. prosim te jsou natazene kabely na zadni repro u felicie hatchbac r.v. 97??? moc diky RE: Zadné repro zdar ja mam feldu a dost uvazuju o zadnich repro hlavne kvuli tomu ze do dveri se vejdou jen 13 cm reproduktory a i kdyz si koupim kvalitni 13 cm repraky tak nikdy nebudou mit zvuk jako 16 cm a nebo 20 cm. proto uvazuju o 20 cm reproduktorech do plata kvuli hlubsim basum a celkove mohutnejsim basum. Mam rovnou takovej dotazek jsou natazeny kabely dozadu u Felicie verze Hatchback r.v. 97? diky RE: piskani v repro pri zapnutom zosilovaci Zdravim, Zkus vymenit kondik-kondenzator u rozdelovace kabeláž do zadu četl jsem návod jak a co je potřeba k montáži - ale v návodu je popsáno připojení Iso konektoru .na kterem jsou ( i podle fotky ) připojeny jen 4 kusy drátku . já když koukám na muj iso konektor na repráky - tak tám mám drátku 8 kusu - měl jsem felicii a bylo to také tak - příprava pro zadní repráky končila hned u předního podběhu na obou stranách . kde to tedy najdu u fáábieee ?????- musí to přece někde končit ??? jsem čerstvím majtelem Fábie Combi - tak mě prosím hned nekamenujte -pokud to tu už bylo někde popsáno . předem moc moc děkuji RE: piskani v repro pri zapnutom zosilovaci řešil jsem stejnej problém u feldy, v elektro servise na nic nepřišli casem jsem prisel na to ze byla spojena signalova zem s napajeci a v místě kde bych to necekal!!!! Prodrena nepajiva maska na plosnem spoji,tak jsem to podlepil izolacni paskou a bylo to v pohode do doby nez me to kurvy ukradli!!!!!!pokud je to stale aktuali tak to odskousej a uvidis,treba to bude v pohode.nebo se ozvi e-mail cao JMs piskani v repro pri zapnutom zosilovaci zdravim Mam problen pri nastartovanem motoru na S125L pri pridavani plynu je pocut piskani v zadnym repro ktory su zapojene cez zosilovac rockwood /2x60w/. predny repro je zapojeny cez autoradio a tam je vsetko v poriadku. uz som zapojil na napajanie zosiku aj odrusovaci clen a nic nepomaha podla mna sa jedna o nejake rusenie z motorovej casti prosim o radu dakujem pomóóóóc potrebuju pomoc v škoda120 mi nesmírně píská zesík při nastartovanym motoru lecos sem skoušel ale nepomohlo za jizdy se to neda poslouchat dik krtek Zadné repro Podľa môjho názoru namiesto zadných repro sa oplatia radšej kvalitné predné, k tomu kvalitná montáž, zatlmenie dverí (minimálne). Doma tiež predsa nepočúvame hudbu zozadu, teda aspon ja nie. Keď už zadné repro, tak do zadných dverí, a púšťať ich len keď niekto sedí v zadu. Alebo dať dozadu len basové repro s výhybkou, basy sa šíria všesmerovo, takže to nevadí. Ak repro dozadu, tak repro umiestniť do zadného plata z MDF. K téme repro káblov - 2*4mm je štandard, minimum je 2*2,5mm. Repro káble sa dajú kúpiť celkom lacno, nevidím dôvod pchať tam nejakú pochybnú dvojlinku. Tienený repro kábel som ešte nevidel, v predajniach hifi sa síce dajú nájsť všelijaké divočiny, ale aj za divoké ceny, do auta je to zbytočnosť. Veľa vecí o montáži rádií a repro sa dá nájsť na nete alebo v časopisoch, zaoberajúcich sa auto hifi - sú to montáže od profíkov a videl som už dosť popisov aj na škodovky (feldy a novšie). RE: Autorádia Škoda Ale, a odkdy neumí autorádi symphony s CD ovládat changer? já mýslím (vím) že umí ... RE: Nechme hovořit čísla u non-DC techniky ale nemluvime o "odporu", ale impedanci (doporucuju v tech zminenych tabulkach hledat pismeno "Z"). Schvalne si zmer ohmmetrem reproduktor, ma ty 4 (8) ohmy, nebo to ukazuje nesmysly ? :-))) RE: praskání v reproduktorech Nejspolehlivejsi reseni je vymena radia. Kdyz uz investujes do reprosoustavy, nema smysl ji budit nejakym low-end radiem, ktery nema vyresenu filtraci (nejen v napajeni) a podobne. Filtracni clen si tam klidne dej (nejlepsi by byl primo DC-DC convertor, pak nehrozi /teoreticky/ pronikani cehokoliv z palubni site), ale pokud radio chyta i preskoky jisker od Lucase a podobne, nepomuzes mu. re re praskání v repro Neznam presne tvuj problem, tohleto bejva taky problem starsich autoradii.Pokud tam mas zesilovac muze to byt i tim. Mel sem drive ve formanu stary autoradio MTC a mel sem ten samej problem.Zkousel sem tam ruzny odrusovaci cleny a nic s tim nehlo, snad jenom kdyz se povytahlo autoradio ven.Pak sem zakoupil novou Sonku, nevim presne model a bylo po problemu, kdyz sem vsak pridal na zadni plato zesilovac, jen na zadek, tak je tu problem zase, to s tim zesilovacem sem slisel od vice lidi. Nekdy se to da resit taky tlumivkou na privodni napeti,nebo velkou kapacitou v napajeni, muzes zkusit taky ten odrusovaci clen, co se normalne prodava, ale ten ti nedoporucuju, protoze vetsina radii uz ho v sobe ma, ostatne i to stary MTCcko ho taky melo, jak sem potom zjistil, kdyz sem ho rozebral. Skode zdar. re re praskání v repro Neznam presne tvuj problem, tohleto bejva taky problem starsich autoradii.Pokud tam mas zesilovac muze to byt i tim. Mel sem drive ve formanu stary autoradio MTC a mel sem ten samej problem.Zkousel sem tam ruzny odrusovaci cleny a nic s tim nehlo, snad jenom kdyz se povytahlo autoradio ven.Pak sem zakoupil novou Sonku, nevim presne model a bylo po problemu, kdyz sem vsak pridal na zadni plato zesilovac, jen na zadek, tak je tu problem zase, to s tim zesilovacem sem slisel od vice lidi. Nekdy se to da resit taky tlumivkou na privodni napeti,nebo velkou kapacitou v napajeni, muzes zkusit taky ten odrusovaci clen, co se normalne prodava, ale ten ti nedoporucuju, protoze vetsina radii uz ho v sobe ma, ostatne i to stary MTCcko ho taky melo, jak sem potom zjistil, kdyz sem ho rozebral. Skode zdar. re re praskání v repro Neznam presne tvuj problem, tohleto bejva taky problem starsich autoradii.Pokud tam mas zesilovac muze to byt i tim. Mel sem drive ve formanu stary autoradio MTC a mel sem ten samej problem.Zkousel sem tam ruzny odrusovaci cleny a nic s tim nehlo, snad jenom kdyz se povytahlo autoradio ven.Pak sem zakoupil novou Sonku, nevim presne model a bylo po problemu, kdyz sem vsak pridal na zadni plato zesilovac, jen na zadek, tak je tu problem zase, to s tim zesilovacem sem slisel od vice lidi. Nekdy se to da resit taky tlumivkou na privodni napeti,nebo velkou kapacitou v napajeni, muzes zkusit taky ten odrusovaci clen, co se normalne prodava, ale ten ti nedoporucuju, protoze vetsina radii uz ho v sobe ma, ostatne i to stary MTCcko ho taky melo, jak sem potom zjistil, kdyz sem ho rozebral. Skode zdar. praskání v reproduktorech Prosím o radu. Namontoval jsem si do felicie dvoupasmove repro DEXON. Výškáč na palubovku, basák do dveří. problém je v tom, že z výškáče slyším každý el. výboj. Jakékoli sepnutí spínače, ať brzdových světel, nebo blikačů se projevuje lupnutím jiskry. Že slyším ránu do repro, když se přehodí kazeta už jsem si zvykl, ale to je mechanická záležitost. Tohle je ale docela nepříjemné. Můžete mi poradit čím to je, popřípadě co s tím? ISO Fabia Trošku jsem v článku postrádal upozornění na odlišnosti zapojení ISO konektoru v originálních přípravách na autorádia ve Fábiích a Octáviích (asi od roku 1998). Většina škodovkářů asi ví, ale pro ty, kteří nevědí uvádím: 1) Přehozené pozice pinů č.4-obvykle trvalé napájení a č.7-obvykle napájení spínané otočením klíče v zapalování. Tato záměna ovšem podle mých zkušeností u současných kvalitních přístrojů nepůsobí obtíže. 2) Pin č.3 je obvykle nevyužitý, ale u některých přístrojů je na něj vyvedeno napětí spínané přístrojem pro elektrické výsuvné antény. Ve Škodovkách je tento pin vyveden na diagnostickou sběrnici CAN, kde může poškodit případně připojený diagnostický přístroj! 3) Pin č.5 je ovšem lahůdkou nad jiné vybranou. Zatímco drtivá většina přístrojů má na tento pin vyvedeno přístrojem spínané napětí pro el.výsuvnou anténu (někdy se toto napětí používá také pro booster), škodovka na tento pin přivádí druhé trvalé napájení, což po přímém připojení přístroje může mít za následek zničení právě tohoto spínacího obvodu. 4) Problém je také s tzv. aktivní anténou, jinak řečeno anténou s předzesilovačem napájeným přímo ze signálního kabelu - tedy koaxiálu. Škodovácké rádia jsou vybavené tzv. výhybkou, takže odpadá separovaný vodič pro napájení předzesilovače. Tuto výhybku však většina rádií nemá a proto je třeba ji zapojit mezi rádio a originální svod od antény. Napájecí vývod této výhybky se pak připojí nejlépe na vývod autoádia - pin č.5, aby po zapnutí přístroje byl napájen i předzesilovač. Touto výhybkou lze také vyřešit častý problém, že totiž hodně autorádií používá tzv. 150W nebo-li DIN anténní zdířku, zatímco svod antény je vybavený tzv. 50W nebo-li ISO anténním konektorem. Proto se výhybka vyrábí ve dvou provedeních, a to ISO-ISO, nebo ISO-DIN. Výhybka se pak prodává pod označením "Separátor napájení", nebo u Škodovky jako "Adaptér pro fantómové napájení antény". Autoelektrikáři situaci obvykle řeší tak, že na konektoru v autě ustřihnou přívody na pin 5 a 3, prohodí pozice pinů 4 a 7 a zapojí mezi svod antény a zdířku přístroje výhybku/separátor napájení, jehož napájecí vodič zapojí do uvolně né pozice č.5, tak aby se do antény dostávalo napětí až po zapnutí rádia. Mi se toto řešení nelíbilo, proto jsem si raději vyrobil redukci ze dvou ISO konektorů a separátoru napájení, tak abych nezasahoval do originálního konektoru ze Škodovky a mohl tak kdykoliv nasadit originální rádio Škoda, navíc takové zásahy zavánějí požárem. Údajně má tuto komplexní redukci dodávat fa Blaupunkt, ale právě kvůli kutilskému přístupu techniků značkových servisů je obtížné ji získat - budu ještě pátrat a informaci podám. Závěrem chci ovšem doporučit, aby si každý, kdo si kupuje nové auto, nechal instalovat komplexní radiopřípravu i v případě, že si nechce hned koupit rádio. Příplatky za ni jsou minimální a prostředky ušetřené v budoucnu značné. Každý zásah v interiéru hrozí jeho poškozením, zásahy do elektroinstalace hrozí požárem. Jinak zvuk ve Fábii je s originální přípravou výborný, ale pozor: Příprava se čtyřmi reproduktory znamená, že budete mít repra jen vpředu - dva výškové a dva basové, rozhodně si připlaťte za repra dozadu! RE: Info Standardní zapojení je, že jeden zesilovač zpracovává celou sinusovku. Můstkové zapojení jsou dva zesilovače a každý zpracovává půlku sinusovky - u tohoto zapojení nesmí být ani jeden výstupní vodič uzemněn. (mohlo by dojít k poškození zesilovače) RE: RE: A co to bylo za vybavu Příprava pro rádio u verze klasik zahrnuje vedle antény opravdu 4 repro pouze však v předních dveřích (2x výškový, 2x středobasový reproduktor s pasivní výhybkou(podle specifikace AUTO ŠKODA s výkonem 25W - originální utorádia mají výkon 2 resp. 4x 20W). Kabeláž pro zadní repro (zase 4 2x výškový ve dveřích a 2x středobasový na bocích zadního plata (u combi rolety)) lze nechat domontovat nebo si instalovat sám. RE: A co to bylo za vybavu Mam Fabii Classic 6/02, ma psano priprava 4 repro a kabely dozadu taky nejsou natazeny, RE: Jake reproduktory pro fabii? Je to rozmer 9 * 15 cm. A kabelu je potreba 10m, me zbylo asi 40cm. A srouby pro upevneni doporucuji samorez 5 mm a skutecne ne delsi nez 10mm, jak uz jsem cetl. Cela montaz je hotova za 4 hodiny volneho tempa. Jirka RE: Autorádia Škoda fakticky dobrej komentář ! Vic takovejch a jsem spokojenej. RE: Autorádia Škoda diky za odpoved ... ale preco je potom v manuale z vasej stranky popisany aj fader a aj uvedene 4x20W ?!?!? Autorádia Škoda MS202 má výstup pouze 2x20W viz. níže, takže bez dalších komponent nelze přímo využívat 4 výstupy a samozřejmě nemůže mít Fader. Autorádio MS202 pro vozy Fabia, Fabia Combi, Fabia Sedan FM(VKV), AM(SV) 4x6 předvoleb (FM1,FM2,AM1,AM2) rychlé ladění stanic PLL - stabilizace kmitočtu RDS/EON TP - dopravní hlášení 2x20W (2x17W podle DIN na 4Ohmy) balance - vyvážení pravé a levé strany Autorádio MS402 pro vozy Fabia, Fabia Combi, Fabia Sedan Navíc proti MS202 SCAN pro FM, AM autorevers vstup pro HF MUTE pro HF 4x20W (4x17W podle DIN na 4Ohmy) fader - vyvážení pro přední a zadní repro Autorádio MS303 pro vozy Octavia, Octavia Combi FM(VKV), AM(SV) 4x6 předvoleb (FM1,FM2,AM1,AM2) RDS/EON TP - dopravní hlášení SCAN pro FM, AM autorevers vstup pro HF MUTE pro HF 4x20W (4x17W podle DIN na 4Ohmy) balance - vyvážení pravé a levé strany fader - vyvážení pro přední a zadní repro kódování podle čísla ř.j. motoru Autorádio SYMPHONY pro vozy Octavia, Octavia Combi Navíc proti MS303 AIM - záznam dopr.informací 4min. DOLBY elektonicky ovládaná kazeta popř. CD přetáčení do mezery ovládá CD changer(mimo verze s CD) GALA - regulace hlasitosti podle rychlosti Pro bližší informace jsou zde http://www.kei-autocentrum.cz/03-audio1.htm připraveny uživatelské návody ke stažení ve formátu pdf. ms202 radio caf fabia comfort ma skodovacke radio ms202 s 4 reprakmi (2 + 2 v prednych dverach) Ma toto radio aj moznost zapojit dalsie 4 repro (dozadu) a ma fader ??? pretoze v manuale fader popisany je, ale v menu radia nie je ... diky RE: Jake reproduktory pro fabii? Do připravených mřížek pro zadní reproduktory potřebuješ oválné reproduktory 4" x 6" (cca 9x15 cm). V zadních dveřích je prostor pro stejné výškové reproduktory jako v předních dveřích u zrcátek. Pokud neuvažuješ o hifi tunningu postačují levné Fenner SPA 915 cca 600,-Kč, popř. s plast. membranou Fenner SPC 915 za cca 900,-Kč, nebo Dax ZGC 916 za cca 600,-Kč. Pro dosažení podobné úrovně kvality zvuku vpředu i vzadu do poručuji spíše Magnat Car Fit 915 za cca 1200.-Kč, Clarion SRC 4663 za cca 2000,-Kč, Axton CAX 147 N - 70 W RMS, 2290,- Kč,Velocity VRC 150 30W RMS, 3290,-Kč apod. Jake reproduktory pro fabii? Montáž zadních reproduktorů byl pro mne velmi zajimavy. Rad byh se dozvedel, jake sou montazni rozmery zadnich reproduktoru pro fabii combi. Diky, a omlovam se pro mojou Cestinu. Wojtek s Polska PS To byh si pral takove forum v Polsku! RE: RE: RE: Rada Tusim, ze uz jsem to tu nekde psal, ale... pokud schanite jakykoliv konektor (iso nevyjimaje), tak vam kazdy elktrikar rekne (jak to rekl i me v konferenci HW news), ze je nejlepsi se obratit na firmu Rasel, ktera se na konektory specializuje... muzete se podivat na stranky www.rasel.cz do sekce Nabidka->Autodoplnky->Konektory maj tam ISO konektory osazeny i neosazeny (pro laiky: s jazyckama i bez) a spoustu dalsich veci. Ta prodejna je kousek od Namesti Miru, je to jedna stanice tramvaji nebo parset metru pesky a urcite vam tam poradite, i kdyz presne nebudete vedet, coze to vlastne chcete, staci se zeptat (vlastni zkusenost). Konec reklamni vsuvky. :) Info Ahoj všem, co se týče audio věcí, jsem skoro úplnej laik. Chtěl jsem se zeptat, jestli někdo nevíte o nějaké dobré stránce, kde by byly srozumitelně popsaný způsoby zapojování zesíků a repráků apod. Např. netuším (a zajímalo by mě) co je to často zmiňované můstkové zapojení, apod. Za jakýkoliv info předem děkuji. Jirka RE: RE: Rada Díky moc za radu, nejvíce mi šlo o ten ISO konektor jestli je osazenej a koukám, že není :( No snad seženu ty jazíčky. RE: Rada Daval jsem repro dozadu do Octavky 4/2000 GLX. Mela z vyroby pripravu pro autoradio, ale repro bylo osazene jenom v prednich dverich (kos reproduktoru z plastu - hruza) a vyskace u zrcatek. Dozadu zadne kabely nevedly. Nezbylo nez sundat plasty podel prahu, za prednim podbehem a taky plast na zadnim podbehu vedle sedaku a kabely natahnout tudy. Pri sundavani plastu u prahu je potreba dat pozor na jejich uchyty, jsou dost forove. Plast u predniho podbehu je myslim na trech sroubech a u zadni jsou asi 2 plastove vruty s velkou plochou hlavou. Pokud chces davat repro do tech plastu na krajich kufru, tak pouzit kratke vruty, max. 10mm dlouhe, jinak prolezou na horni stranu. Do ISO konektoru je potreba vlozit kovove jazycky pro pripojeni zadnich repro, ty pozice nebyly v konektoru osazene. Jinak se mi behem instalace zadny dalsi problem neobjevil. Nedaval jsem ale dozadu do dveri vyskace, asi by se musela sundat jejich vypln. Rada Zdravím příznivce škodovek.Mám Octavii r.v.98 GLX bez zadních reproduktorů a chtěl bych si tam dodat své, ale předem mě zajímá zda s tím nemá někdo zkušennost. Nejvíce mě zajímá jestli není někde už například příprava a pod.. Já s tím doposud mám zkušennosti jen od jiných aut kde jsem si to tahal celé sám. Díky za každou Radu RE: RE: ISO konektor - kde rozumně A co to je takovy normalni autopotreby, na rohu kterej ulic takyvy normalni autopotreby najdu, cece? Vis, nechci vypadat jako ponaucitel, ale takhle bych tam asi netrefil. Tomas. RE: ISO konektor - kde rozumně Normálně v auopotřebách jsem kupoval plast+dutinky na oba dva za asi 85,-Kč RE: linky na hifi tuning Pekny, mam rad lidi, kteri neco udelaj taky pro ostatni lidi. Jenom je skoda, ze tam v html kodu chyby: <base target="_top"> Mej se, (email se mi asi trikrat vratil, tak ti pisu takto) Tomas. linky na hifi tuning Ahojky na svejch stránkách sem poscháněl odkazy na hifi tuning. www.mujweb.cz/zabava/skoda.rapid RE: ISO konektor - kde rozumně Na smichovsky burze, kamos tam neco podobnyho koupil za 120,- (funglovkej) . JO a priste napis co je pro tebe hodne penez at kdyztak nepisu zbytecne. Vladinek ISO konektor - kde rozumně Směl bych se někoho se zde přítomných, zeptat na radu ,kde by se dal koupit ISO konektor. Potřebuji oba, resp. všechny čtyři, pokud možno neosazené drátky a navíc pár dutinek. Zatím jsem viděl jen osazené krátkými drátky a za moc peněz. Ozvučení . Fabie Ahoj všem, já mám Fabii dvoulitr v max. výbyvě a samozřejmě tam byly i sériové repráky vzadu. Hned jsem je vyměnil, protože hráli příšerně a navíc v tom plastu, kde je vymysleli konstruktéři, nic moc!!!! Mám je v platu ty nový a hrajou božsky, byl ale jeden problém a to fakt, že do zadních reproduktorů(k mému údivu) vedou 4 kabely. 2 na basáky a 2 do výškáčů v zadních dveřích. Na stejném místě jsou i zadní basové a dveřní zadní výškové propojeny, tzn,že pokud odpojíte kabely k basovým reproduktorům, tak nehrají ani výškové ve dveřích, coš je trochu hloupé. Jinak ta muzika s novým a oválama je prostě SUPER. RE: RE: RE: RE: RE: Výkon autoradia cauky,mimo tema,nemel by nekdo rozbity CD menic do radia sony (potrebuju rozchodit audio vstup),diky RE: RE: RE: RE: Výkon autoradia Ano, existuji obvody pracujici ve tride H, ktere pracuji na uvedenem principu. Maji jen jednu malou nevyhodu - vystupni vykon klesa smerem k nejnizsim kmitoctum, coz je dane vlastnostmi pouziteho zdvojovace napeti. Pro "normalni" pouziti je ale jejich realny vystupni vykon kolem 30-35W naprosto dostacujici. Vladimir RE: RE: RE: Výkon autoradia Jenom bych si dovolil poopravit ten udaj o max. 20W/4ohm pri nap. napeti 14V v siti auta. Vyrabi se rada koncovych integracu, ktera pri napajecim napeti 14V opravdu "vypoti" cca 35-40W. Finta je v tom, ze rozkmit. a budici stupen zesilovace je krmen z interniho menice maleho vykonu(nabojova pumpa s externim elytem) a koncove tranzistory jsou komplementary v zapojeni se spolecnym emitorem a to cele jeste do mustku. Maximalni mozny rozkmit vystupniho napeti je potom jeste o neco vyssi nez u prosteho mustku. Maji to tusim radia kolem 10kkc (dneska uz snad i levnejsi), treba SONY. Autorizovany servis SONY si za vymenu koncaku rikal 2kkc, pricemz koncak samotny tenkrat prisel na nejakych 300kc. Ale to jen tak na okraj. RE: RE: RE: Kable Tiez si myslim ze tenke keble su na prt. Obobne mam 2,5 Jamo vzadu. Tam je 4x100W zo zosilovaca do TVM repro. 2x140 a 2x200W a do predu idu 2mm2. Tam su dva výskove 40W Philips a dva prevazne stredove 80W Pioneery. Urcite by som tensie nedaval. RE: RE: RE: RE: RE: Výkon autoradia Hm, tak to si klidně hudební výkon nechám dovysvětlit. Mně byl vždy předkládán jako právě ten výkon při největším rozkmitu s výstupním obdelníkovým průběhem. (Tedy že se počítá prakticky stejně jako stejnosměrný proud). Nic víc o hudebním výkonu nevím, vlastně mně to ani nezajmá, beru ho spíše jako hovorový výraz, než technický pojem, ale jak říkám, nic víc o hudebním výkonu nevím,, takže poslouchám, co mi na to řeknete. Tomáš. RE: RE: RE: RE: Výkon autoradia Pro Tomase - trosku si zamenujete pojmy hudebni vykon a maximalni rozkmit vystupniho napeti. V pripade efektivniho vykonu mate pravdu, je to koneckoncu stejna definice jako v mem komentari. Pouze jsem mlcky predpokladal, ze kazdy vi, jaky je vztah mezi maximalnim a efektivnim napetim sinusoveho signalu - to je prave ta odmocnina ze 2. Takze se s spolu vlastne shodneme. Zdravi Vladimir HELP ME!!!! Trochu mimo tema... Zdarec! Toto je sice ne trochu,ale hodne mimo tema,takze se v prvni rade omlouvam. Mam ted zrovna na 125L zhozenou hlavu, sehnal jsem hlavu z 120LS. Udajne ma mit motor 125L zesilene ojnice, stejne jako LSka. Puvodne je kompres. pomer 8,5:1 na LSu 9,5:1. Dale je na prvni pohled odlisny talirek nad pruzinou ventilu. Ma LSo jine ventily, pruziny popr. co vsechno ma jine? Dotaz: Je opravdu ojnice 125L stejna jako na 120LS? Dotaz: Je stejny rozvod(ventily, pruziny, talire na prutinach) na 125L a 120LS, popr. v cem je jiny? Nikde to nemuzu najit. Predem strasne moc dik, s pozdravem Chatra 0605 547 195 j.prochazka@msp.mesit.cz RE: RE: kabely & ozvucnice No, ale to je nesmysl... Nebot stineni kabelu z fyzikalniho hlediska vytvari tzv. Faradayovu klec, ktera chrani vse co je uvnitr od elektromagnetickych vln (ruseni), proto se napriklad merici pristroje umistuji do takovychto kleci. Faradayova klec ale NECHRANI okoli od rusivych elmg. vlivu toho zarizeni v kleci umisteneho!!! Takze tim nic v okoli neuchranis :o))) Zrejme si chtel okoli chrait pred elmg. polem, ktere vznika pri pruchodu proudu vodicem (k repro), ale to bys naopak musel dat ty okolni draty do "klece", aby byly chraneny. RE: RE: RE: Výkon autoradia Jsem rad, ze to nekdo shrnul do uceleneho komentare, ale presto jsou ve mne nektere nepravdy zakorenene tak hluboko, ze si nedovolim nereagovat. Napriklad to, ze jsem si myslel, ze se vystupni vykon zesilovace pocita nasledovne: (((napajeci napeti / 2) - ubytek na jednom tranzistoru) = napeti, ze ktereho se pocita hudebni vykon ) to je prave ten obdelnik to znamena prebuzena sinusivka a to se prave neda poslouchat. To napeti, kdyz vemu vydelim ho odmocninou ze dvou (1,41) tak dostanu napeti, ze ktereho se zase podle mne pocita efektivni hodnota vykonu. Takze se s Vami vlastne neshodnu. Proto mi nekdo dejte vedet, jak to vlastne je, diky TOmas RE: RE: Výkon autoradia Protoze kolem vykonu zesilovacu panuje mezi lidmi porad spousta nejasnosti, pokusim se to trochu objasnit. Za normalnich okolnosti je v palubni siti auta pri bezicim motoru napeti asi 14V. Maximalni vystupni napeti bezneho zesilovace je polovina napajeciho zmensena o ubytky na koncovych tranzistorech. Toto max. napeti odpovida efektivnimu (sinusovemu) vystupnimu napeti cca 4-4,5V. Pri jmenovite impedanci reproduktoru 4Ohmy to predstavuje vystupni vykon 4-5W. (Sinus, nebo chcete-li RMS.) Vic ani tuk. Hudebni vykon je v tomto pripade prakticky uplne stejny, protoze se zpravidla udava jako max. vykon zesilovace, pokud by byl napajen tvrdym zdrojem - jinak receno, pokud by vlivem vybuzeni zesilovace nedoslo k poklesu napajeciho napeti. Palubni sit auta je pro takovyto zesilovac ale vic nez dostatecne tvrdy zdroj, proto hudebni vykon u autoradii a zesilovacu bez menice nema smysl. Pokud se presto udava, zpravidla se taktne zamlcuje hodnota zkresleni, pri ktere je meren. Ta muze totiz byt az 50%. Dalsi skupinou zesilovacu, ktere maji vyssi vystupni vykon a presto nemaji menic, jsou tzv. mustkova zapojeni. Zde je max. vystupni napeti rovno napajecimu zmensenemu rovnez o ubytky na koncovych tranzistorech a vystupni vykon tak muze byt az 20W/4Ohmy (opet sinus). Vic opet ani mrnu. Udavaji-li se vykony kolem 40W/4Ohm, jedna se opet o nic nerikajici udaj, viz vyse. Vystupni signal se jiz blizi solidnimu obdelniku. Snizi-li se impedance reproduktoru na polovinu (2Ohm), vystupni vykon se zvysi na necely dvojnasobek, naopak pri zvetseni impedance 2x se vykon zmensi na necelou polovinu. Zcela jina je situace u zesilovacu s menicem, tam muze byt vystupni vykon i nekolik desitek az stovky wattu. Zde pak uz ma vyznam i udaj hudebniho vykonu, protoze menic neni dokonale tvrdy napajeci zdroj. Omlouvam se za zjednoduseni a odboceni problematiky od vozu Skoda. RE: A co to bylo za vybavu Nedavno jsem dělal alarm do fabky Clasic,a ta mela jen napajeci konektor.Po ISO na repraky a antane ani pamatky,o repro ani nemluve.Protoze to bylo auto vyhraný v HYPERNOVĚ,tak tam asi nebylo vubec nic navíc,co tam nemuselo bejt. RE: RE: A co to bylo za vybavu Byl to jen nepodlozeny nazor a strohe informace z webu. Nekamenujte me... RE: A co to bylo za vybavu Ad fabie do které se to instalovalo: určitě nebyla junior, pokud se podíváš, má demontovanou schránku a pokud by jsi se podíval na junior, ten žádnou schránku nemá. Pokud se podíváš blíž na fotku přístrojovky, před spolujezdcem je logo Airbagu, takže to auto by měl být minimálně COMFORT (samozřejmě ve standardu, za příplatek můžeš mít airbag spolujezdce i v junioru a classicu). RE: A co to bylo za vybavu Junior to rozhodne nebyl, byla to verze classic nebo comfort.Z toho se daji vyvodit dva mozne zavery bud to v tom roce vyroby jeste nebylo v zakladni vybave, nebo a to spis 4xrepro mysli jen ty predni tj. jeden par dole ve dverich a druhy u zrcatek. Takze zadni smula... A co to bylo za vybavu Zajimalo by mne co to bylo za vybavu u popisovane Fabie. Zrejme asi Junior. Na strankach skodovky se da docist, ze pripravu pro radio (4 repro + antena) maji vsechny verze od Clasic (zaklad). Co chcete od juniora. Skoda 105 S taky nemela stahovaci okynka vzadu, madla vzadu - jenom takovy provazky, plastovy "koberce" a nikdo si na to nestezoval. Kdyz chce nekdo Fabii a nema na to.... (priplatek za pripravu pro radio (4 repro + antena) pro juniora je 4500 Kc) RE: RE: To je divný.. Aby nedoslo k mylce. ISO konektor je ten konektor, ktery se zapojuje primo do radia - takova ta velka kostka. Zapojoval jsem repro do Felicie Combi GLX '96 (tam jsou jiz seriove) a zadny konektor ISO jsem v kufru nenasel. Maximalne tak 2 fastony, ktere se pripoji primo do repro. Jinak v predni casti pod palubkou (bocni kryty dole vlevo a vpravo, kde jsou temer vsechny propoje mezi predni a zadni casti vozu) je na kazde strane 1 2-polovy konektor s modrym a hnedym kabelem, ktery slouzi pro repro - na jedne strane konci v ISO pro radio a na druhe strane fastonama pro repro.... Nazaver bych chtel jeste pripomenout, ze Skodovka a i dalsi automobilky nabizeji tzv. pripravu pro radio, coz neni nic jineho nez instalovana antena a natazeny kabely od repraku k radiu. Tudiz u nekterych vozu kabely v kufru budou a jinde ne. PS: mimochodem, natahnout 4 draty pres cele auto je nejaky velky problem? RE: To je divný.. Můžeš to, prosím, ještě víc upřesnit - kde se přesně v tom kufru u Felicie '97 ISO konektory nachází. Díky RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Kable II Pozor, rozfazovani se muze projevit taky jako akusticky dipol(neco podobneho pouziva subwoofer. Hodne zalezi na tom co poslouchas. U metalu se Ti to nemuze zamotat, ale diskofilni hnus...tam je to stejne jedno.A diskofilove, nekamenujte me, stejne tuc tuc skodi bodovym svarum. Cau, Chatra RE: RE: Fazujeme :o) Tak to je vychcaný jak mraky, čeče, kam na to chodíš? TO by mě nenapadlo. To s tou žárovičkou je méně elegantní, protože musíš táhnout ještě další gábl zpátky od jednoho konce měřené dvoulinky k druhýmu,kde měříš (samozřejmě jen prakticky, teoreticky ne, protože zase nějakej retard řekne, že to jde i jinak), takže to s tou diodou je fakt vychcaný. Tomáček Černoušek. RE: Fazujeme :o) Možna, že teď řeknu blbost, ale pokud jde jenom o tu neoznačenou dvojlinku, neni jednodušší pomocí baterky a žárovečky proměřit který konec je který a označit si je? Na reproduktorech jsou stejně výstupy označené a na ISO konektorech taky... Pokud se pletu nekamenujte mně... Fazujeme :o) ..a kdyz se nekdy stane, ze koupime neznacenou dvoulinku, nebo pouzijeme montaz "od pantaty vedou draty" tak se necha velmi snadno poznat kerej je kerej nasleduicim zpusobem: na jeden konec se prilozi baterie a na druhej konec LED dioda s odpurkem (abychom ji prilis velikym proudem nespalili). protoze LED dioda sviti pouze kdyz ma spravnou polaritu .... RE: RE: RE: Nechme hovořit čísla "Nahradni scehma" kabelu je nekonecny mnozstvi takovyhle Pi, popr. T clanku. :-))) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Kable II impact..No tak já jsem počítal s tím,že pokud budeš mít repro rozfázovaný že to poznáš sluchem že něco není v pořádku a pak je nejsnadnější to vyzkoušet tou baterkou,protože v tu chvíli snad víš,že se přepojovnání nevyhneš..Pokud je to tak že nepoznáš nic,tak na co ti je měření mikrofonama..to můžeš rovnou nechat tak k plné spokojenosti ne? RE: RE: Nechme hovořit čísla Aha, tak to jsem nevedel, ze je impedance ve stridavim el. poli tak vzdalenejch gáblů +/- 50% oproti stejnosmernymu. Tak to sorry, fakt jsem to uplne posral. RE: RE: Nechme hovořit čísla Hej, to je tiez pravda, ale nemozes brat kabel zasa ako cievku. Nahradna schema kabla je vlastne Pí clanok kondik, cievka kondik. Prihod si tam napr. 10kHz a vyrataj vyslednu impedanciu a budes sa divit cislam. Ale na tu dlzku je to oba nieco +-0,002 ohm. A pisme uz aj o niecom inom. Cakam na pokracovanie serialu Chladim, chladis chladime. mam nejake info ako som to ja vyriesil. Zdravim vas. Peter RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Kable II Ohledně přefázování: stačí přece pustit stereosignál do repráků a poslechnout si to, jak to hraje, ne? nicméně když už taháte ty kabely, tak si kupte označenej kabel a ten dejte všude na plus a pak se s tím nemusíte opichovat. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Kable II Jasne, ale komu se chce furt rozebirat auto a pripojovat baterku ke vsem reprakum a sledovat co delaj, navic kdyz jeste ani nevis kterej kabel je plus a kterej minus :) Minidisk ma tu vyhodu, ze si behem minuty nahrajes vsecky repraky, pak si to doma na pocitaci v klidu prohlidnes, zjistis u kterejch ti nesedi faze, takze potrebujou prohodit kabely a jdes primo na jistotu. Samozrejme nejlepsi by byl laptop a stereo mikrofon, to bys to moh v tom aute delat primo v realnem case. RE: Nechme hovořit čísla Ohmicky odpor je pekna vec, ale jak bylo jiz receno, hudebni signal neni stejnosmerny proud a proto se kabel nechova jako ohmicky odpor. RE: To je divný.. Co se týče tažení kabeláže ve Felicii, tak musím říct, že v krátké verzi jsou konektory vytaženy jen předním podběhům - tam končí ISO konektorem. Mám poslední výrobní verzi z 2/01.... Je fakt, že škodovka nad těmito věcmi moc neuvažuje.... a to je škoda.... RE: Výkon autoradia Jojo, ten podvod s tema vykonama je znamej, ja sam mam na radiu s magnetakem 2x60Wa pritom ma hnedzespod prikon 8W. Neda se nic delat, ja sam nevim o nejakym zakone, kterej by zakazal udavat jinej vykon nez sinusovej, kazdej podle mne muze udavat, naco mu staci zaludek. Zaplat tak panbuh za lidi, co udavaj vykon hudebni ( tedy sinusovej * 1,41). Tomas. Výkon autoradia Panove asi vas zklamu, ale autoradia s udavanymi vykony 4*40W a vyse, budete se nekteri divit nemaji vice nez 16-19W sinusoveho vykonu na kanal, tudiž cca 4*16W RMS. Pokud neverite, kouknete se do nekterych katalogovych listu primo od vyrobce. RE: RE: RE: RE: RE: RE: Kable II Jenom bacha hoši,aby vám ty vaše 4mm2 káble průměru zahradní hadice neurvaly svou váhou ty svorky u repráku..:o))Ale jinak stříbro je stříbro a čím větší průměr tím líp(lehká ironie)...Tak si to tam namontujte..:o)) No jinak jak mám reprák připojenej zjistím i lehčeji než minidiskem a mikrofonama..:)Stačí ho odpojit od rádia,sehnat si pomocníka a mít obyč plochou baterku..Možná bude stačit i tužková..:)) RE: RE: RE: RE: RE: Kable II to ale nekdo musi tusit, ze se to tak ma delat (respektive musi) Tomas RE: RE: RE: RE: Kable II Kazdy snad dovede pripojit + kabel na + svorku a - kabel na - svorku. Rozhodne je to snadnejsi dvakrat prekontrolovat pri instalaci nez pak blbnout v aute s minidiskem a dvema mikrofony a hledat u ktereho repra jsou kabely prehozene. RE: RE: RE: Kable II Reakce na Pavla_t: Zfázování reproduktorů neni žádnou samozřejmostí. Nechci přeháně, ale málokdo, kdo ví vo co de je opravdu pečlivě sfázuje. Každej už dovede vyříznout do plata díru, koupit vruty, dráty a protáhnout je, kombinačkama připojit (spíš připevnit) fastony, ale málokdo zná trošku teorie. alespoň co já jsem viděl, tak jsou většinou připojený hala-bala. Nechme hovořit čísla Napadlo mne demonstrativně spočítat, jak to s tím odporem je. Tak jsem vytáhl tabulky ze základky a dal se do toho. Kdyby v kabelech byla pouzita tabulková měď, tak by měl mít kabel při průžezu 1mm2 a délce 10m ( 2x5m (tam a zpátky)) podle mých výpočtů odpor 0,169ohm. Pak by při průřezu 2mm2 a stejné délce měl odpor 0,0845ohm a tak dál. Teď už je jednoduché dát si do poměru odpor zátěže a odpor vodiče a člověk hned vidí, kolik se toho cestou ztratí. Na konec jen dodám, že jsem čekal větší odpor, ale i tak to na 1mm2 drát vychází docela nepříznivě Tomas RE: RE: RE: Kable II Musim souhlasit temer se vsim, co bylo napsano v poslednich 4 komentarich predemnou. To ze jsou nejtenci, v tom bych videel snahu o usporu, ale taky obchodni zamer. Fanda si ty tlusty proste dokoupi aa tak utrati dalsi penize (opravdovej fanda treba prave u stejneho vyrobce jako bedny nebo ....). To ze neni slyset uder bubnu to je opravdu trosku prehnane, to vetsinou ( myslim u sitove napajenych zesilovacu) delaji spatne (male) "filtracni" kondenzatory primo v koncovem prvku. Zasilovac z nich v takove spice prestane cerpat a nezbyva mu, nez cerpat z primarniho zdroje. Nedivil bych se, kdyby se neco podobnyho delo i v Carsoundsystemech. Treba kamos z firmy SHAN, ktera dela opravdu spickove reptra (na domaci poslech, pravda) si ke svym bedinkam dava po celem byte stineny kabely (tlusty jak hromosvod). Rika, ze je to znat ale pravda, on ma usi fakt zbytecne dost dobry. To s tema startkabelama muzu potvrdit, kamos si je na Hajich u pumpy koupil a vubec nefungovali, tak si auto radeji nechal odtahnout. Takze na ne bacha, dalsi kamos si je koupil jen kvuli tem koncovkam a udelal si je z 3 fazovejch kabelu (takovy ty co jsou uz od pohledu vyhovujici). Ja dodnes nemam zadny :-( Toams. RE: RE: Kable II Jo nezbyva nez s tebou souhlasit, podobny nazor jsem ted ziskal od cloveka ktery uz leta dela pro muzikanty a rikal ze na prurezu se nema setrit ale ani to neprehanet a neni to nejdulezitejsi. A lepsi je koupit repro dvojlinku(pruhledna izolace) ktera je bezne k dostani za cca 10 - 30 kc/m podle prurezu a prodejce, ma tu vyhodu ze vodice jsou kvalitni a izolace taktez jak elektricky(kapacita...) tak mechanicky. A kdyz uz stineny kabel na repro tak URCITE specialni prave kvuli prizspusobeni jinak radsi dvojlinku. Sfazovat repro je snad samozrejmost, ne? Jinak je taky pravda ze vyrobci dnes setri kde muzou, takze se ani nevidim ze neni tazena kabelaz pro zadni repro, kdyz to nedela snad ZADNY vyrobce(krome vybavy s pripravou pro zadni repro) tak proc by to mela delat zrovna skodovka, mimochodem uz u 120 byl rozdilny svazek pro modely s otackomerem a bez proste tam ten JEDEN kabel nebyl. A stemi startovacimi kabely mam stejnou zkusenost akorat jsou trochu silnejsi ale zase nezvladli pripojeni kabelu ke svorce, byl jen tak lehce omotan okolo svorky... pro zmenu zlata China:-) RE: Kable II Pánové, zase se tady projevujou klasické omyly a nepravdy. Teď bohužel nejen motoristické, ale i zvukařské. Například zmínka o tom, že kabel s malým průřezem přenese špatně špičky (úder bubnu) mě poměrně pobavila. U kabelů pro připojení repráků se pochopitelně nejedná o proudovou zatižitelnost (to jako myslíte, že když byste osolili rádio, že se Vám ty káble přepálí ???), ale především o kapacitní a indukční poměry. Je potřeba si uvědomit, že se zde netahá stejnosměrný, ale střídavý (no dobře, tak pulsní) proud, pročež parametry jako proudová hustota můžeme s klidem ignorovat. U těch zvukařských velkých reprobeden také nejsou palcové kabely kvůli přenosu (i když pochopitelně táhnout do 2x500W signál 2mm průřezem by nebylo zcela ideální), ale z mnohem prozaičtějšího důvodu - kvůli vyšší mechanické odolnosti. Stíněné kabely pro repro pochopitelně existují, stínění zde není kvůli rušení (které se při tak velkých napětích nemůže projevit), ale zejména kvůli kapacitní přizpůsobenosti. Průřez je zcela zanedbatelný, pokud se nejedná o velké vzdálenosti - pak má kabel poměrně velký odpor a způsobuje impedanční zátěž. Ideální je běžná bílá dvojlinka 2mm, která je laciná (řekl bych tak 5-8 Kč na metr) a která má jedno lanko označené černou čárou (kvůli sfázování). Amatérům (ostatní prominou) připomínám, že repra mají obvykle jeden fous označen pluskem, nebo tečkou, takže sfázování nečiní problém. Ještě bych se rád podělil o jednu příhodu. Kdysi jsem od jakési tetičky dostal darem startovací kabely, takové ty za kilo z "akce" v plastové taštičce. Dva roky jsem je vozil v kufru, až jednou díky zapnutým světlům na ně přišla řada. Přistavil jsem záložního favorita, přidělal kabely a zkusil nastartovat. Startér jemně cvakl a jinak nic. Přehodil jsem tedy baterky a doma se pak na ty kabely podíval. Když jsem ucvakl jednu koncovku, rozesmál jsem se a smál se asi půl hodiny. Půcoulový kabel tvořilo půl coulu gumy a uvnitř bylo lanko ze čtyř (!) měděných drátků - dohromady průřez tak 1mm... Jó, zlatej tchaiwan Hezkej den ! Kable II No este sa vratim k mojmu uplne novemu prispevku. Tu blbu poznamku v zatvorke o ZS beriem spat. Chipmen ma pravdu o menicoch. Ale bacha, su to zosiky vecsinou externe. V radiu menic nechcem ani za nic. Skreslenie pani. Mate naslahanu hlasitost a vy ste spokojny ze vam praskaju bubienky v aute. A hluk od vecsieho hluku neni rozoznat. Napr taka dedinska zabava. Ked ste na parkete tak spievaju a hraju dokonale. Ale ked odidete takych 500-600 metrov dalej az potom pocujete tu falosnost. A v aute je to to iste. Okoloiduci sa budu smiat akurat vasim chrapcaniam a nie peknej cistej hudby. Eta vsio. Skode zdar a vam tiez RE: RE: Kable Zdravim Chipmen a ostatnych. Ma spravdu. Sony a pod. davaju tenke z iso na pripojenie. Ale bacha. Cez 2 roky som prave v Sony pracoval a momentalne pracujem pre Invensys (Samsung). A vsetci (z mojho pohladu hlavne Sony) davaju prierez kabla co najmensy ako sa len da. A preco. Peniaze. Teraz vsetci vyrobcovia elektroniky kaslu na predpisy a normy a namiesto zreniciek maju dolare. Tak preto. A co do buducna. Co ak za nejaky cas si kupis lepsie repeo a radio, alebo pridas ten tvoj xplood zosik.. Zasa budete rozoberat 1/2 auta? Prave toto nema zmysel. Tych 4mm2 je uplne ideal. Ked uz nieco robim a zaberie mi to pol dna tak nech to ma aj ucel na dlhsiu dobu. Takto vsetko robim v mojej 125L. A som maximalne spokojny. A taky maly prierez kablov. Pozri sa hlavne ake su dlhe. Maju 5 metrov? Alebo len zopar centakov a kazdym modelom su kratsie a kratsie. Mam velmi rad tuto stranku. A navstevuzjem ju denne. Tak si dajme motto. Kvalitne, k maximalnej spokojnosti uzivatela s co najmensou cenou a s co najvecsou zivotnostou a univerzalitou. Zdravim vas a dakujem za pripomienky. Skode zdar a 125L zvlast A co Octavia? Nedělal někdo z Vás něco podobného o Octavie? Uvažuji o přidání zadních repro. RE: Kable Lidi, mne audio ceka a to zadlouho, az dam dohromady cely auto a budou prasule, ale vim a vubec o tom nepremejslim,, ze pod 2mm2 nepudu (premejslim prave o 4mm2). A halvne! Jak tady kolega zminuje, sfazovani vsech reproduktoru je opravdu dulezite, snad dulezitejsi nez kabel, jakym jsou pripojeny. Tomas. RE: Kable Ja teda nevim ale prurezem 6mm2 je napr. u skody 120 veden jediny plus mezi aku(starter) a veskerymi elektrospotrebici, tedy ke svorkovnici. Takze tahnout ctyrmy kabely stejneho prurezu vystupni vykon od autoradia (ktere ma jiste ztraty a ani nahodou nemuze mit vetsi vykon nez ma prikon, o ktery se deli jeste s dalsimy spotrebici) a navic se to deli jeste mezi ctyri repro tak proste mi to pripada jako uplna zbytecnost. Mas pravdu castecne s tim vystupnim napetim 8-9V ale to plati predevsim u levnejsich radii (nepopiram ze tohle bylo jedno z nich) vsechny lepsi aby mohly dosahnout prislusny vykon maji menic. Navic mi teda rekni proc vyrobce (sony rada explode) k tomu dava takove smesne kabliky (0,5mm2) ze by u nich neumeli pocitat? Proste si jen myslim ze nema cenu chodit na mouchu s puskou na slona. ...a co fázování repráků Zdar, nikdo se tu nezmínil o sfázování reproduktorů. U repráků v páru je to úplně jasný, pokud jeden "tahá" a druhej "tlačí" tak to nikdy pořádně hrát nebude. Stejně je třeba dodržet i sfázování předku se zadkem. Věřte, že jsem viděl už pár SUPR rádií s ještě víc SUPR reproduktoram, který hrály totálně hnusně (tudíž NE-SUPR) právě kvůli blbě připojeným reprákům... RE: Kable No, zalezi tez na tom, jaky vykon chceme prenest, ze? Kable Tak, teraz k tym kablom. Do auta je v zasade najlepsie a jedine najlepsie pouzit audio specialne kable s bezkyslikovou medou s prierezom min. 4mm2!!!!. Totiz. Z radia vam nejde 100v rozvod ale o maximalnom napeti len okolo 8-9V. Takze musi zakonite na taky vykon pretekat velky prud. A staci si vyratat pomocou ohmovho zakona (aspon u nas v SR to ucili kazdeho v 7. triede ZS, neviem ako u vas) a vyjde vam pekny ubytok. A potom zbohom vykon. Skode zdar RE: RE: RE: RE: kabely & ozvucnice To je fakt. Ja mam doma pripraveny jeden_a_pul_pasmovy koaxialni TVM (Tesla ValMez) ARX 165-21/4. Kabel asi nakonec natahnu 2.5 mm2: i kdyz je mi naprosto jasny, ze tenci kabel nemam sanci poznat;-) - ale kdyz uz to budu delat, tak at je to poradne:-). Ozvucnici bude cely prostor za sedackama (S105) - jenom koketuju s myslenkou na rozdeleni - ale asi to nema vyznam...? RE: RE: kabely & ozvucnice Netvrdim, ze je to nemozne - s can-busom nemam ziadne skusenosti, ale aj ked uz tam realne bude potrebny tieneny, tak nech ma co najvacsi priemer. Ja som tu pripomeinku napisal len kvoli tomu, aby tam neaky "profesional" nahodou netrepal tieneny kabel urceny na sluchatka... :-))) ako Verich povedal "Lide jsou ruzni, hlavne nekteri" To bolo teda jedinym cielom mojej pripomienky. Hmmm To neni nic oproti vusekavani plechu na zadnim plate ve Skode 100. To je divný.. Je to divný a zároveň škoda že tam nejni kabeláž připravená, protože jsme dávali zadní repro do tatíkovo Feliciie rok 97 a ta tam měla přípravu pro zadní repro. Končilo to ISO konektorem a vše bylo schováno pod čalouněním v kufru. Stačilo pouze koupit repro, kousek kablíku a protikus ISÁče. Instalace pro krátkou Feldu je stejná jako pro kombi a ta repra vzadu má, zde není pouze zapojena. Ono na tej Fabii vůbec šetří na nesmyslných korunových položkách, ale ty pak výsledně dost tlučou do očí a omezují komfort. RE: RE: RE: kabely & ozvucnice 1mm2 je podle me dost, vzhledem k realnemu vykonu repraku cca 25W (co by jsi chtel po pr.10cm) a vykonu radia 4x40W, podle me tenhle prurez v klidu snese 5A bez vetsiho ubytku coz je odhadem 70W (to je muj elektrikarsky pohled) v kazdem pripade je asi vetsi rezerva lepsi pro budoucnost i pro mensi zkresleni. V tomhle pripade to vsak nemelo smysl, proste ta sestava je tam vyvazena a majitel neni hi-fi fanda. Delka je cca 4,5 a 5,5m. Reprak je uchyceny do plastu, prostor pod tim se da špatně popsat je to určitý mnohohran s minimálně třemi materiály, objemem asi tři litry ? a vzhledem k tomu, ze prevaznou cast prostoru kryje pruzny koberec tak bych rekl ze idealni ozvucnici to nema. Nejsem ale zadny znalec tehle veci. Tohle bylo rozumne reseni rozsireni moznosti audia za rozumnou cenu. Mimochodem abych nezapomnel originalni kabely k tem repro sony mely prurez asi 0,5mm2 mozna jeste o neco mensi. RE: RE: kabely & ozvucnice REPROKABEL: 1 mm2 se mi zda celkem malo, uz jenom vzhledem k delce vedeni (hadam tak min. 4 m?). Ja se chystam tahnout 2.5 mm2, mozna 4 mm2. OZVUCNICE: to mam prave na mysli: jak ten prostor vypada (Fabku jsem zatim nestudoval)? Do ceho je ten reprak uchyceny? Do plastu? Aby to pak nerezonovalo... RE: kabely & ozvucnice Reprokabel jsem pouzil obycejnou dvoulinku audio prurez asi 1mm2. Ozvucnici ? Pouzil jsem proste to co tam je pripravene, nic jsem nemeril nebo nepredelaval. <br> S tim stinenim to mam od elektrotechnika a nejednalo se o "ochranu" audio pred rusivymi vlivy ale naopak ostatnich veci tazenych ve svazku u audia, rikal ze can-bus se to moc nelibi. RE: RE: tienene kable??? Omlouvam se za chybny nick, zde je oprava -> SAMANTUS RE: tienene kable??? S tim musim jen souhlasit. Stineny kabely k reproduktorum je velka <|>ovina tienene kable??? Ja mam len kontrolnu otazku - na co si chcel tahat tienene kable k reproduktorom??? Tienene kable sa tahaju len na signalove cesty od zdroja signalu k zosilnovacu, teda ak mas externe CDcko, tak od CD k autoradiu. Od zosilnovaca k reproduktorom sa tieneny kabel netaha - naco?? Ide tam predsa podstatne vacsi vykon ako od CD, co sa potom moze prejavovat kadeako - napr. nemas dostatocny vykon na reprakoch (odpor tensich vodicov je zakonite vacsi ako hrubsich, cim v tensich vznikaju omnoho vacsie straty ako v hrubsich), spicky (uder do bubna) to zahra fakt o nicom - ten kabel nie je schopny preniest tu spicku tak, ako by mal. Riesenie je strasne jednoduche - od zosika vzdy tahat aspon sietovu dvojlinku a podla moznosti co najhrubsiu - usetrite si robotu pri vymene audiosustavy za vykonnejsiu. Berte to ako moj osobny nazor (mozno niekto ma ine skusenosti), ale ak budete niekedy na neakej ozvucovanej akcii, tak si vsimnite, ake kable idu od zosiku k reprakom - tenke tienene kable, alebo kable hrube ako palec? :-) (napoveda: ak ma kapela normalneho zvukara, tak jednoznacne palcove a hrubsie) kabely & ozvucnice Jaky jsi pouzil reprokabel? Jak to vypada ve Fabce vzadu s ozvucnici: tuhost, rozmer,...? Predni vs Zadni Musím potvrdit autorovu myšlenku ze závěru článku - k sestavě se 4 reproduktory je bezpodmínečně nutné rádio s faderem, jinak se při cestách ve čtyřech lidech nevyhnete situaci, kde na předních sedadlech není slyšet nic nebo jen motor a lidé na zadních sedadlech si stěžují, že to rádio moc řve. Jak to vím? :0) Inu, také jsem měl rádio bez faderu napojené na 4 repro a výše uvedená situace byla na denním pořádku. Nakonec jsem to nevydržel, investoval dva tisíce (miluju nejmenovaný_obchodní_řetězec a jeho akce!) do modernějšího autorádia s faderem a od té doby spokojenost veliká. Opravdu vřele doporučuje všem, kdo uvažují o 4 reproduktorech v autě, navíc získáte spoustu dalších funkcí a auto bude hrát mnohem lépe.
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|