Komentáře k článku: Výměna 4-stupňové převodovky za 5-ti stupňovou RE: 5kvalt do S120/1978 Datum: 26.03.2011, 13:44 Od: Suchymann skus vymenit vsetky loziska a mas po probleme... RE: Montáž otáčkoměru mam problem v skodovke mam moto z felicie 1.3mpi pristojuvku zo skodovki a neukazuje mi otackomer RE: RE: Mám problém Odpověd je pro Míru RE: Mám problém Ahoj, jaksi dopadl s tou 5-kvaltovou převodovkou?? Mám ten samý problém?? RE: cvakání 5kvaltu Ahoj, nezní to spíš jako drnčení? U zařazené pětky to necvaká? A když akceleruješ a držíš šaltpáku pevněji na tom ryhlostním stupni co tam máš, a skoro to neslyšíš, tak stačí obalit nějakou pryží táhlo od šaltpáky k převodovce, obal to v těch místech co se seřizuje ruční brzda. Protože to cvaká o tu brzdu. obrazky je to len u mna alebo aj vam sa nezobrazuju obrazky? pomocccc dobrej potrebuji poradit demontoval jsem prevodovku ctirkvalt a pokousim se tam dat prevodovku z rapida ramena jsem nechal puvodni takze se prizpusobila i prevodovka na ty stary poloosy ale je delsi takze ji nemohu uchytit na kasli co stim poradte prosim dekuji dotaz myslite si že vyměnit 4q za 5q na kolikbce bude problem nebo to pujde pěkně? diky za kazdou odpověd Honza Mozem dat 5q ? Zdravim...ako zistim ci si mozem do svojej 120L dat 5q prevodovku? RE: motor No hele co se týče spojky tak hlavně záleží na tom z jaký Feldy ten motor bude jestli z 1.3 i nebo 1.3 MPI nebo 1.6 MPI AEE De hlavně o to že u feliny samozřejmě máš systém buď MONO-Mtronic to je u 1 bod. vstřiku de o to jetli tam chceš dávat právě 1 nebo vícebod a k tý spojce konkrétně budeš muset dávat jiný vypínací ložisko. a bacha na to že Felda 1 bod a 1.3 MPI má Hallův snímač umístěnej na převodovce a snímá to vlatně otáčky kliky ( přes setrvačník) . ta 1.6 MPI má halla přímo na rozdělovači . De oto že bez Hallova snímače to nepojede protože řídící jednotka potřebuje k řízení motoru alespoň 2 zákl hodnoty a to sou otáčky a poloha škrtísí klapky, dále potom množství nasávanýho vzduchu . Jo ale jde hlavně o toho Halla . Kdybys něco potřeboval, tak naiš. Zatim Čauky Rapiďák-: cvakání 5kvaltu Ahoj mám dotaz, po výměně 5rychlostní za 4rychlostní převodovky (respektive komplet převodovky, nápravy, motoru)mi při sešlápnutí plynu kdy se motor začne více klepat slyšim i já klepání (cvakání) Příjde mi že klepe převodovka o neco. Nemá s tímto někdo zkušenosti? motor pasuje motor z felicie na 5q převodovku ze Š125,nebo budu muset dělat nějaký úpravy,co se týče spojky a svorníků? Za každou informaci předem děkuju. RE: Tunel Tunel se měnit nemusi vše pasuju suprově a zbyde ti jeden držák který tam nejde spasova tak ho tam ani nedavej,prože stím je zbytečný mrdání.S tunelem nic nedělej nebo to můžeš posrat tak že to nervama zahodíš....... Tunel Mam uzkou Shade 120 r.v.82 a zajimalo by me jestli je nune menit ten tunel-protoze kdokoli menil 4q za 5q tak o tomhle nikdy neslysel! Diky za radu!!! Mám problém Ahoj, nemůže mi prosím někdo poradit s mojí šádinou? Dělal jsem výměnu 4q za 5q. Auto mi jezdí, je to super, ale mám jeden zásadní problém! Mám vyměněnou kulisu a tyč řazení za 5q a přesto mě to moc neřadí. Jednička jde zařadit ztuha a jen když jsem lehce rozjetý. Při zařazení z trojky na čtyrku to jde jen ztěží, občas se ozvou zuby. A při podřazení ze čtyrky na trojku se rychlost nechce zařadit, musím chvílku štělovat s řad. pákou. U dvojky to jde občas taky ztuha. Pětka a zpátečka je v poho. Kulisu řazení jsem poladil, nastalo chvilkové zlepšení. Spojku mám seřízenou. Poraďte mi PROSÍM co nejrychleji!!!!!!!! Za případné rady předem DĚKUJI. míra 5kvalt do S120/1978 Prevodovku som kupoval za 2000Kc, s tym ze boli menene loziska v prevodovke. Vymena trvala asi 1,5 dna so sikovnym opravarom:-) Problem nastal pri prvej jazde.Neslo vyradit 1.rychl. stupen pocas jazdy,az po zastaveni a potlaceni auta dozadu!?Tak som skusal rozjazd na 2. . Podradenie z3. na 2. islo len s pocitanim zubov ... Pri zaradenej 3.ke a 5.ke hucalo lozisko.neprijemne. Tak sme to museli vymontovat , a dat to opravit. Oprava stala 1700Sk.Prevodovka udajne bola zle poskladana, bolo treba vymenit synchrony na 1. a 2. stupni. Problem s hlucnym loziskom na 5. zostal , teraz pocut prevodovku(loziska?) vzdy.Hucat prestane po vytlaceni spojky.Na 5.ke pri 90 viac pocut prevodovku ako motor. Olej v prevodovke samozrejme mam... Na vymenu prevodovky ma inspiroval tento clanok, ale o tomto probleme nepise nikto a nikde.ani v komentaroch.Tak asi mam smolu...:-( fotky Nemáte někdo stažené fotky co byli zde k dispozici k pžestavbě 4kvaltu na 5tikvalt ? Díky OT: Prodám 5q Prodám 5q převodovku, bližší info na mailu a nebo telefon 737425056. Chci za ní 2.000,-, kupoval jsem za 3 Omlouvám se za OT RE: zmena staleho prevodu podle me se to musi otevrit a vymeni se soukoli staleho prevodu. nikdy jsem to nedelal, ale takhle mi vymenili staly prevod pri GO na 5q. problem to tedy zjevne neni. akorat to soukoli tenkrat stalo asi 3 tisice, to se ti vyplati koupit jety 5q. zmena staleho prevodu Akym sposobom sa da zamenit staly prevod 4q prevodovky 4,22 na 3,9? 5q Prodam 5q i s vlecenou napravou za 5000,- Super stav,pri rychlem jednani sleva.Brno a okoli,tel 777958117 RE: 5q do S100 rekl bych ze podle clanku B-))) 5q do S100 Jak postupovat pri zástavbe 5q zo S 125 do S 100? RE: RE: de dát motor z fav. 136 na 4q. ??? a nebo se daji ty stefty stahnout a udelat na nich zavit z M10 na M8, ale bacha na delku, ty na 136kovem bloku (742.136) jsou na 5q prevodovku, jak je to na favu nevim (jeste jsme si mysleli ze jde pouzit prechodovy steft co je na vodni pumpe na favomotoru, ten je m10/m8, ale ma kratky zavit a drik moc hubeny a nejde tedy dal prorezat ...) a ta ma ty srouby nejen M10 ale i delsi ... delal jsem to predminuly vikend a jde to v pohode, muzu zajemcum poslat popis a fotku jak na to, vcetne podrobnejsich rad na ktere jsem v prubehu montaze narazil ... ale napiste mi na mejl, ja nemam moc casu sem chodit ... RE: de dát motor z fav. 136 na 4q. ??? neboj,vše pasuje ok,zbyde Ti jeden uchyt,co ma favo blok navic,bude treba prevrtat uchyty na spojeni motoru s prevodovkou(2), mají vedsi pruměr a taky tycinku od spojky bude potreba dat delsi...tod vse de dát motor z fav. 136 na 4q. ??? de dát motor z fav. 136 na 4q. ??? mám škodu 120 se 4 st. převodovkou potřebuju vědět jestli když tam dám motor z favorita tak jestli to bude běžet v poho. Ako je to s tou vymenou a typom karoserie? Mam skodovku 120L typ M-2 r.v. 8/88 so 4 st. prevodovkou, je mozne ju bez problemov vymenit za 5 st. prevodovku zo S 120GLS? rozpraval som s jednym mechanikom a ten tvrdil, ze to raz robil ale bol s tym nejaky problem ze ta prevodovka bola ulozena nejako nizsie a ze to musel nejako vypodlozovat, ci co. a este ze mal neajke problemy s tiahlom riadenia ze ho musel nejako skracovat alebo co... je to naozaj taky velky problem, alebo staci len vymenit prevodovku spolu s rychlostnou pakou a tiahlom za 5 st.? dakujem mam kastli pripravenou na 5q ? - navod snadno a rychle 1. odklopit sedaky zadnich sedacek, 2. strcit prsty do jedne ze dvou der (fotka toho mista s dirami je zatim zde: http://hafan.no-ip.com/tacmoud/opravy/htm-pics-opravy/o_zprovozneni070.htm, je to uplne dole od stredu obrazku do prava, je to okolo natrene zakladovkou ... pozdeji bude lepsi k videni na http://garde.plivnik.cz), kterou uvidite primo uprostred pred sebou a pokusit se je prostrcit smerem ke druhe dire, pokud prsty pujdou prostrcit skrze (no ony asi nepujdou, protoze je nemate tak dlouhe B-) tak mate kastli JEN na 4q, pokud prsty narazite na plech ktery vam nedovoli strcit prsty dale, mate kastli s pripravou na montaz 5q. A jeste poznamka, pro pouziti 5q prevodovky je potreba vymenit i pricku prevodovky u vetsiny vozu GARDE, jsou totiz dva druhy techto pricek, jedna je jen na 4q a druha i na 5q, ta ma vprostred, mezi kozliky na upevneni silentbloku takovou prohluben ... RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1983? jj, ja vim, ze v roce 84 jeste 135 a 6 nebyly, spatne sem se vyjadril. A jeste jedna pripominka, NIKDY nejezdilo GARDE jako eMko, ale na vyvoz jezdilo GARDE (tedy uzovkaú s pojmenovanim Rapid (dale pak po rozsireni pojmenovano i tadyú ono totiz ve frankofonnich zemich je to nazev pejorativni, tedy posmesny, tak proto (tyto informace mam z webu Skoda auto a.s.) <br> <br> to s tema jmenama sem myslel taky ve srande, dost lidi, skoro vsickni, si me tim taky dobiraj B-)))<br><br>GARDE 4ever RE: Typy Škodovek chyba, GARDE melo VZDY 4pistkove brzdy !!! RE: RE: RE: 1983? 1. prepregove narazniky nejsou hrozne, ale nejhezci B-)))<BR> 2. v roce 1984 po skonceni vyroby GARDE se nejprve vyrabel Rapid (bez jakehokoliv cisla) a ten mel stejnou prevodovku i motor jako GARDE ... jen tak pro uplnost RE: K tem 4pistkum, 5ti kvaltum Ono to spis fungovalo, ze ve fabrice se tam cpalo, co bylo zrovna po ruce a bylo veci nahody, v jake vybave to dostal zakaznik. Treba v obdobi mezitypu bylo kazde auto unikat. Náhon rychloměru Může mi někdo poradit? Koupil jsem do éRa vlečnou nápravu i s převodovkou, ale ona nemá na sobě vstup na náhon rychloměru, a ta díra kde by měl bejt je zaslepená. Může mi to někdo vysvětlit co s tím??? otazocka. zdravim.mam jednu otazocku.mam skodu 120 gls rok vyroby 84. Zda sa mi ze nieco je s prevodovkou dost mi pri malych otackach rezonuje a pri radeni rychlosti akoby nieco hrkotalo.Radit rychlosti idu dobre takze neviem v com je chyba.Prosim poradte.Dakujem. tunel Zdravim Mam jen takovej malej dotaz..mam doma rozebranou 105ku rok 83 a je to takovej malej hybrid.Chystame se do ni po male oprave dat taky petikvalt. Zajimala by me jen hloubka toho vybrani na tunelu. Me se zda ze ten co tam je je hluboky dost, ale abych nezavahal. dik moc RE: AKo na stovku Robil som tuto upravu asi pred 3 rokmi na 110 R. Musis upravit tunel v zadnej casti bud roztlacenim, alebo omnoho efektnejsie je vyrezat rohy pod zadnymi sedackami navarit tam plech do tvaru lievika. Jedna sa asi o 10 cm, To mas na prevodovku. Na napravu je potrebne zakupit original plechy v tvare U do Skody z M kasnou a navrit ich tiez pod zadne sedacky, nieje to az take tazke, len si treba davat pozor na vyslednu geometriu. RE: RE: Voda?? Kup si normalny odhdzovac v obchode s farbami. Funguje perfektne a je to prakticky kyselina fosforecna. Pozor, existuje akysi odrezol T a ten sa na to celkom nehodi. Tiez a s tym perfektne cistia vodvodne armatury od vodneho kamena. RE: AKo na stovku Nejlépe koupit Š 105 - 120 od modelu 1984, pak je to sranda. AKo na stovku Ako postupovat pri Skode 100, ked tam chcem dat 5.- stupnovku a vlecene ramena? AKo na stovku Ako postupovat pri Skode 100, ked tam chcem dat 5.- stupnovku a vlecene ramena? RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1983? Skleróza sice postupuje, ale od 1984 se začal vyrábět Rapid se 120 LS buď 4 nebo 5 rychlostní (podle požadavků nebo co jim asi zrovna vyšlo) a také Rapid 130 s motorem 130 a 5 rychlostmi. Rapid 135 a 136 se vyráběly od roku 1987 s náběhem Favorita (unifikace motoru). Pro motor 120 je vždy 4,22 a pro 130. 135. 136 zase 3,9 - platí i pro sedany. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1983? Ehm... oprava - chtel jsem napsat v roce 84, v roce 83 bylo jenom uzke Garde a nic jineho. Prani vseho nejlepsiho ale plati! ;-) RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1983? No, hadat se s tebou nebudu, ale nemas tak uplne pravdu. Minimalne v roce 83 jezdilo oboji s Mkovou kastli a lisilo se to v podstate jen napisem na zadni kapote. Opravdu napisem - v tom roce ani o rok pozdeji to jeste nebyl ten klasicky stitek, na spoileru byl fakt napis jak krava. A v roce 1984 se skutecne jeste nedelal ani Rapid 135, ani Rapid 136, to mi muzes verit. :-))) Ze me urazi kdyz o mem aute nekdo rekne ze je to Garde jsem psal v zertu, proto ty smajliky, nicmene muj mechanik (ktery tomu sakra dobre rozumi) si timto nechutnym zpusobem ze mne utahuje. Kupatkum zdar (nejkrasnejsi kupe od Skodovky je stejne 110R ;-)) a vsem Skodovkarum hezke Vanoce a veseleho Sylvestera. RE: RE: RE: RE: RE: 1983? no nic, tak este jednou, aby to slo pochopit: original text:>>>>>>> moje odpoved:--------- >>>>>>>>>>Mam original Rapida 85 s motorem 120LS a ctyrkvaltem, takze nejde tak uplne tvrdit ze v roce 84 dostalo Garde motor 130 a petikvalt. --- to je pravda, nedostalo, dostalo vlastne jenom eMkovou kastli - tedy Rapidovou a siroke napravy, motor i prevodovka zustaly stejny. Jo a dostqalo taky novy jmeno: "Rapid" >>>>>>>>>>Co ja vim, tak v roce 84 se delala Mkova kupatka Garde i Rapid, pricemz oznaceni se lisilo pouze podle toho pro jaky trh byla urcena (Rapid export, Garde pro tuzemsko) --- to je podle mne nesmysl, Garde je Garde (tedy uzovka) a Rapid je Rapid (tedy eMko) >>>>>>>>>>dela jen Rapid, a to bud bez cisla (a tedy 120LS) a nebo Rapid 130 (130, 5q). --- no spis: Rapid (120LS, 4q 4,22), Rapid 130 (130, 5q 3,9), Rapid 135 (135, 5q 3,9), Rapid 136 (136, 5q 3,9) sem stoura, ja vim :-) >>>>>>>>>>Kazdopadne me vzdycky smrtelne urazi, kdyz o mem Rapidovi nekdo rekne, ze je to Garde. ;-) --- a ver tomu, ze ja jsem na tom jeste hur :-) ja zrudnu vzteky, kdyz o me Gardovce nekdo rekne, ze je Rapid. Rapida totiz pozna kazdej, Gardecko malokdo, pak nechapu, jak muze nekoho napadnout, ze je eMkovy kupatko Garde, opacne to sice chapu, ale nejsem ochoten tolerovat :-))) Kupatkum zdar, Gardovkam obvzlaste ... P.S.: cau Honzo, zdravim Te :-) RE: RE: RE: RE: 1983? Mam original Rapida 85 s motorem 120LS a ctyrkvaltem, takze nejde tak uplne tvrdit ze v roce 84 dostalo Garde motor 130 a petikvalt. --- to je pravda, nedostalo, dostalo vlastne jenom eMkovou kastli - tedy Rapidovou a siroke napravy, motor i prevodovka zustaly stejny. Jo a dostqalo taky novy jmeno: "Rapid" Co ja vim, tak v roce 84 se delala Mkova kupatka Garde i Rapid, pricemz oznaceni se lisilo pouze podle toho pro jaky trh byla urcena (Rapid export, Garde pro tuzemsko) --- to je podle mne nesmysl, Garde je Garde (tedy uzovka) a Rapid je Rapid (tedy eMko) dela jen Rapid, a to bud bez cisla (a tedy 120LS) a nebo Rapid 130 (130, 5q). --- no spis: Rapid (120LS, 4q 4,22), Rapid 130 (130, 5q 3,9), Rapid 135 (135, 5q 3,9), Rapid 136 (136, 5q 3,9) sem stoura, ja vim :-) Kazdopadne me vzdycky smrtelne urazi, kdyz o mem Rapidovi nekdo rekne, ze je to Garde. ;-) --- a ver tomu, ze ja jsem na tom jeste hur :-) ja zrudnu vzteky, kdyz o me Gardovce nekdo rekne, ze je Rapid. Rapida totiz pozna kazdej, Gardecko malokdo, pak nechapu, jak muze nekoho napadnout, ze je eMkovy kupatko Garde, opacne to sice chapu, ale nejsem ochoten tolerovat :-))) Kupatkum zdar, Gardovkam obvzlaste ... P.S.: cau Honzo, zdravim Te :-) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Voda?? Pokud ten otvor nenajdes mrkni se na nejakej motor ze S100. Pokud se nemylim je u tohoto typu provedeno preklenuti topeni prave pres tento otvor.(proste z nej vede hadice k trubce topeni..je to kousek nad cidlem oleje... RE: RE: Voda?? Přiznání je polehčující okolnost... Knihy se dají koupit v prodejnách náhradních dílů na škodovky, v Praze jsem je viděl i ve velkých knihkupectví, možná že jsou momentálně vyprodané, stačí se zeptat prodavaček, třeba ji objednají. RE: Voda?? Tak jsem nasel ten clanek. Jmenuje se Chladíš, chladím, chladíme I, najdete ho v menu "motor". Jde mi ale o komentare k tomuto jinak skvelemu clanku. Nasel jsem v nich opravdu mnoho dobrych rad, takze doporucuji, bud precist, nebo pro nektere, pracist znovu. Jeste bych dodal, ze v Andrtovi, na te strane 336 je obrazek, na kterem je vypousteci sroub dokonce oznacen cislem, tak si rikam, proc musim bejt tak blbej zrovna ja, ze sem to prehledl. TOams RE: RE: RE: RE: RE: RE: Voda?? aha, Jiri Cech me stacil predbehnout, nez jsem stacil prispevek odeslat :-))) RE: RE: RE: RE: RE: Voda?? Jmenuje se Údržba a opravy automobilů ŠKODA 105 * 120 * 125 * 130 * 135 * 136 * GARDE * RAPID; autor: Jaroslav Andrt; Po roce 1990 ji vydalo nakladatelství Tomáše Maliny (1995, 1997, 1998) Před 1990 netuším. Nesháněj ji ale v knihkupectví, nemáš šanci (alespoň v těch pražských). Já ji koupil právě na burze po někom (140 - bezvadnej stav a ten tip si myslel, jak na tom vydělal) v knihkupectví je doporučená cena 248,- ale jak říkám, nemá kdo to vytisknout, nakladatel už žádné nemá. Při shánění už jsem byl opravdu zoufalej. Jediný co se mi podařilo sehnat bylo IČO nakladatele, tak jsem si podle rejstříku sehnal alespoň adresu (nakladatelství !!) a vydal se z nich vytlouct aspoň jeden výtisk. Když jsem vešel do ulice a před č.p. tak jsem koukal na takovou soukromou vilku, rikam si "hm, tak to byl blbej napad" a jeste v ty ulici je velvyslanectvi nejakejch arabaku a ochranka po me porad koukala, tak jsem to zabalil. Ta stranka (str. 336) sedi, dokonce je tam doslova napsáno " při prvním vypouštění kapaliny se může stát, že jsou otvory částečně zaslepeny po zinkování. " Ja si ale říkám, jestli chladícímu okruhu nebude vadit nějaká ta kovová špona, nabo spíš to, co při minimální tloušťce zbývajícího materialu budoucí díry vyvře směrem vrtu (prakticku k vode) a rikam si, jestli si s tim chlazení poradí. Preci jenom sou ty hadice gumový. Toams RE: RE: RE: RE: RE: Voda?? Údržba a opravy automobilů Škoda 105 ... Rapid (tvrdá vazba). RE: RE: RE: RE: Voda?? Děkuji za vyčerpávající odpověď. Zkusím pohledat důkladněji. Aku vrtačku nevlastním, tak to budu muset risknout s normální. Nějaké dielektrické rukavice by se u nás v rozvodně snad ještě měly nacházet, pokud už je někdo zase nezabavil (je to hodně žádaný artikl, hlavně ty bavlněné vložky uvnitř...:o)..) Žádnou literaturu od Andrta bohužel nemám. Jak se ta kniha má jmenovat? Díky. Hash RE: RE: RE: Voda?? Šroub je nad tlakovým snímačem oleje, při pohledu od zadního čela vpravo na bloku u čtvrtého válce. Neslouží k čištění od bahna, ale vypouštění kapaliny z bloku. V Andrtovi je obrázek na str. 336. Pokud Ti záleží na úplném vyčištění, na několika místech rozpoj okruh chlazení a hadící proplachuj oběma směry. Demontuj šroub na bloku a zkus propíchnout šroubovákem, pokud nejde, nutno provrtat (akuvrtačkou, na síťovou vrtačku může natéct voda a elektrika Ti nafackuje). A opět oběma směry proplachuj, nech vytéct a opět proplachuj. Propláchni i chladič a vložku topení. Celá operace může trvat i dvě hodiny. Pokud někdo z vás chce odstranit kotelní kámen, doporučuji Petrocid - pokud ho v drogerii seženete. Návod je na obalu a funguje dobře. ------- Matice na kyvadlové nápravě je 32 mm, na vlečené 36 mm, ostatní souhlasí. RE: RE: Voda?? Tome, neboj já tu budu otravovat tak dlouho, dokud mi někdo uspokojivě neodpoví...:o) Taky se do sundávaní hlavy nehrnu, ale už jsem jeden motor odepsal, vážně netuším čím, ale odešel, respektive přivařil se mi právě onen 4.válec. Jestli to způsobilo nedokonalé chlazení kvůli toho marastu, nechci chybu opakovat. Taky to mohlo být úplně něčím jiným, ale onen pověstný červíček nejistoty hlodá a hlodá......... RE: Voda?? 2 Čech: Co je to topna vlozka (samozrejme ze tusim, ale zeptam se, neeeee?). Jo a chladic mam kdovijakej, nemam original, ten nam na jare 2001 prorezivel, tak nam ho chlapek v servisu vymenil za kus z vrakoviste a nalil tam vodu z vodovodu. ________________________________________ 2 Petkar: nektery veci proste neres, nema cenu nekoho presvedcovat. _________________________________________ 2 Hashman: Vyjimka potvrzuje pravidlo, tedy kdo se moc pta ten se moc ( nic ) nedozvi. Sundavat hlavu mne ani nenapadne, ani poradne nevim, co to je, takze budu jezdit s motorem chlazenym ani vzduchem, ani vodou, ale bahnem :)))) ______________________________pro vsechny: omlouvam se za hrubku ("vyčistil" nikoli "vičistil") tomas RE: RE: RE: RE: RE: RE: Voda?? Důkladně jsem prostudoval obě chytré knížky co mám (Cedrych, Mach), ale ani v jedné z nich se o žádném šroubu, nebo otvoru určeném k čištění chladicí soustavy nepíše. Rovněž na motoru jsem nic podobného nenašel. P.Čechu, kde přesně má být ten bazmek umístěn? Díky.Hash RE: RE: RE: RE: bokem Ten tvůj způsob určování typu nápravy je mnohem komplikovanější než se sehnout rovnou pod auto, nehledě na to, že to dá jednoduše poznat i při stojícím autě, které nemá kryty kol podle střední matice. Vlečka je totiž na klíč 36 a zajištěna kozklepnutím matice a kyvka 34 a hlavně matice je jištěna závlačkou. RE: RE: RE: bokem Hele, muj komentar byl psany pro lidi, kteri treba v zivote nevideli vlecku a kyvadlovku. To "saskovani" s kolesem bylo uvedeno jako alternativa k tomu, ze nemusis koukat pod auto. Asi mas moc dobry zrak, protoze u stojiciho auta, pokud nejsou zkroucena ramena a nedela to Acka dost spatne poznas, jestli to je vlecka nebo ne, pokud se samozrejme nesehnes a nekoukas pod auto... A tvoje pripominka stahovaku... Navic muj komentar navazoval na to, ze existovaly vlecky se stalym prevodem 4,22?!? Pokud jsi takovy expert pres skodovky, tak by te nemelo prekvapit, ze do 125L se daval otackomer pouze za priplatek, ve standardu nebyl (i kdyz skodovka, co kus to original)... RE: Voda?? A ma nekdo nejakej dobrej zpusob, jak okruh vycistit bez rozabirani? Nasypat sul by slo, jenom se mi to zda dost kruty. Andrt radi kyselinu fosforečnou (na kotelní kámen) Když už to budu čistit, tak bych to vičistil klidně i od toho kamena, jenže nevím, kde kys. fos. sehnat. A hlavně chci dostat ven to bahno, a nemam pristup ke stlacenymu vzduchu. Kdyby mel nekdo nejake dobre zkusenosti (nebo alespon zkusenosti) tak dejte vedet. Nechce se mi 400,- nalit do uplny stoky. Tomas. RE: RE: RE: RE: RE: Voda?? Podotýkám, že r.v. je únor 1986 a model Š 120L RE: RE: RE: RE: Voda?? O.K. Existuje tedy nějaký způsob, pokud možno jednoduchý, bez nutnosti demontáže hlavy, jak tyto úsady odstranit? Onehdy jsem se tu chvástal bezproblémovou převodovkou, ale hnědá voda mi z chladicího okruhu teče taky. Při výměně motoru (V.2002) se vypouštěla všechna voda (maras jako svině), nalila se nová, podotýkám že bez Fridexu, no a když jsem tam potřeboval ten Fridex nalít (11.2002), tak těch vypuštěných 5l bylo, co do barvy, odstínu hodně řídkého průjmu...:o) RE: RE: RE: Voda?? Bahnité úsady vznikají z používání vody místo nemrznoucí kapaliny. Jde o korozivní zbytky a případně vápna z běžné vody. Voda prochází od prvního válce ke čtvrtému, kde ale má tendenci stoupat nahoru do hlavy k termostatové skříni a tak naplavené zbytky se ve spodní části 4. válce usazují. Tento problém je známý již od Š 1000 MB. Pokud máte již hliníkový chladič a topnou vložku (od modelu 80) a používáte Fridex a pravidelně jej měníte, k tomuto jevu dochází minimálně. Jednou jsem z modelu 77 vysypal při GO asi 1,5 litru úsad, vše nahrnuto u čtvrtého válce. Vypláchnout to asi úplně nepůjde pokud nesundáš hlavu. Otvor u 4. válce na vypouštění kapaliny (nad čidlem tlaku oleje) od nějakého hodně vzdáleného roku není provrtáván, je tam sice zátka, ale za ní hliníková stěna. Zkus ho provrtat a uvidíš dál. RE: RE: Voda?? Nevim o jakem motoru autor tohoto clanku psal (nedival jsem se na nej) ale co ja vim tak skoda 1000 i skoda 120 (jine nevim ale nevim proc by byla treba 105 jina snad jen hlinikove hlavy moho byt jine) maji resene chlazeni tak ze kapalina prochazi blokem (kolem valcu) i hlavou od 1. (kde je tlacne cerpadlo) ke 4. valci (kde je termostat), tak by to tedy melo byt podle vykresu a chladicich kanalu ale je mozne ze neco zvorali a vzhledem k ruznemu proudeni apod ve skutecnosti dochazi k jevu ktery popisujes. V kazde pripade chladici system je resen jako pretlakovy a utesneny (prepad je resen pretlakovym ventilem), takze pokud tam mas bordel znamena to ze je nekde nejaky pruser nebo byl a nekdo se vys..l na cisteni. Sam jsem videl motor (po sejmuti hlavy) ktery mel s minimalni udrzbou natocino cca 120 000km a na dne chladiciho okruhu bylo jen trochu bordelu. RE: RE: Voda?? proto u 4 valce je otvor na cisteni chladiciho systemu. RE: Voda?? Nekde na tomhle webu se jednou nekdo rozapsal, ze je v motoru spousta bahna, ze prej kdyz se to proufoukne vzduchem, tak se clovek nestaci divit. Prej je chlazeni valcu udelany tak, ze je voda privedena k 1. a odteka taky u prvniho, takze druhej je taky v poho, tretimu je horko a stvrtej je rad, kdyz se nespoti (proto udajne odchazi 4. valec nejcasteji) Taky se tam prave usazujou vsechny sr***y, z okruhu. ja to zitra budu cistit, (voda je zakalena, ze pres ni neni videt. Taky to nekolikrat proplachu (kamarad na vycisteni doporucoval sul, ale me se to zda hooodne surovy). uz si ale nevzpominam, jak na to prisla rec, takze nevim, kde je to o tom bahne a profukovani zmineny, kdyby vyhledavac hledal i v komentarich, tak by nebylo co resit. tomas Voda?? Lidicky, pomozte, proc porad i kdyz casto menim vodeu je hneda, jakoby bahnita v motoru? A to tam leju destilku ale stejne vzdy zhnedne... RE: RE: RE: RE: bokem no ja zas mel Skodu 120 z 12/88 od nejakyho inzenyra z AZNP a ta skudka mela : 5 tikvalt, hranatou pristrojovku s otackomerem, pasy vzadu, stresni okno, jezdila jak cert a vepredu mela 4 pistkove brzdy. Ale byla to 120 L ( podle technicaku ) co mela za napravu fakt netusim :-) takze priplatkova vybava ( s malou :-) tlacenkou ) RE: RE: RE: bokem My jsme meli ve 125ce z tehoz roku hranatou pristrojovku s otackomerem, ale ya priplatek a na objednavku. Mozna v tom to bude. RE: RE: bokem Zdravim. No neviem ako ty, ale mne staci to len vidiet. Hadam nebudem saskovat s kolesom a pozerat sa na bubon, aka je tam zadna naprava. To ze na kyvku ide stahovak, to vedia vsetci majitelia kyviek. A to ze ho na vlecku nepotrebujes, to vie zasa kazdy kto ma 130 a dalej. Ja co mam 125L z 89 ma kyvku 4,22.len nechapem preco mi dali pristrojovku s kulatymi budikmi a bez otackomera. Ale v lete som to hnedka vymenil za novu. Ale fotrov kamos si kupil tiez z toho obchodu 125 len o tyzden neskor, a on uz mal novu pristrojovku. No neviem. Tak sa majte RE: RE: RE: K tem 4pistkum, 5ti kvaltum Tak jo, presvedcili jste me. Teda skoro - neverim, ze za priplatek by byli komancheros schopni namontovat na stodvacu vlecenou napravu. :-) Nicmene tenhle "problem" me prave netrapi, mnohem vic me stve ze jsem byl zrejme odhalen ve sve prave podstate a nejaky dobrak mi vcera prizdobil zadni kapotu meho Rapidka (nejprve to tedy zkousel na kridle, ale vzhledem k tomu ze neni v laku ho zrejme vysledek nezaujal) apartnim preskrtutym kosoctvercem. Klicema nebo hrebikem, co ja vim, kazdopadne jsem vzteky bez sebe - pres skrabanec se prenesu, lak je uz cca dva roky stary, ale jak mam jezdit s timhle? :-( RE: bokem Jenom takovy rypavy dotaz, ty jsi to auto zkoumal zespoda? Mozna tam je klasicka kyvka...:-). Aniz by jsi pod to lezl, da se to poznat podle zadnich bubnovych brzd - vlecka, vnejsi kryt prisroubovany 4 x sroubem a na stazeni nepotrebujes stahovak, u kyvky je jeden velky sroub a na stazeni potrebujes stahovak. Taky to muze byt vlecka se stalym prevodem 3,9... RE: RE: K tem 4pistkum, 5ti kvaltum Jo, to jo a taky navijeci pasy, stresni okno a posilovac, ten je dokonce v katalogu z roku 79! RE: K tem 4pistkum, 5ti kvaltum Kupodivu i za Komančů se oficiálně provozovaly příplatkové výbavy, Skutečně se nabízel pětikvalt i na Š 120 L, akorát ne vždy a všude se prodejci s tím chtěli zabývat (když nebyl bakšiš...). RE: dotaz mimo tema :-) cece, nevim, ale mne se to v prvni chvili taky libilo, ale pak jak jsem se na to poradne zakoukal, tak to proste nesedi. Videl jsem to jen jednou (stalo to pred zahradni restauraci, takze jsem na to tak hodku koukal). Co policiste netusim, ale kdybych za to mel davat penize, rovnou bych sel radeji do plastu delanyho na S120, nez shanet felinackej. Pokud si ho ale sehnal zadara, tak neni co resit. TOmas RE: K tem 4pistkum, 5ti kvaltum No tak to sotva. Dneska by to mozne bylo, ale za Komancu i tesne po nich jsi mohl byt tak akorat rad ze jsi vubec neco koupil a maximalne si vybral barvu, ze znamosti mozna i pristrojovku, ze by ti staveli auto dle prani myslim nehrozilo... Aha, sorry, ted jsem si vsimnul smajliku, ale kdyz uz jsem to napsal, tak to taky odeslu. :-) K tem 4pistkum, 5ti kvaltum Ono to neni dany jenom serii, ctyrpisty i petikvalty podle me bylo mozny dostat za priplatek :) bokem kdyz sem tady cetl mnoho odpovedi kvuli prevodovkam kam se jaka montovola,tak sem nelenil a sel k sousedovi u dedy kterej mi tu skudku prodal. takze na kastli i vtechnicaku i motoru souhlasej vsechny cisla, i ten napis skoda 125. ma to dvojpisty, vlecku a petikvalt s 4,22 převodem. technickou to dostalo pokazdy vpohode. a rozhodne na tom nic nikdo nepredelaval , rok vyroby 1990. ze by to nekdo posral na lince ?? :-))) Jinak nepisu to tady proto, abych rozvazal nejakou vasnivou debatu ale spis proto, ze co je psano v ruznych publikacich neni vzdy v praxi dano :-). kort u skoduli. Cus Karbi dotaz mimo tema :-) Zdravim vsechny, chystam se na moji skudku dat predni naraznik z Felicie(vypada to fakt dobre), a tak by me zajimalo, jestli ma nekdo zkusenost jak se na to tvari cajti?? dik RE: RE: RE: RE: RE: RE: Typy Škodovek Ještě jednu blbost, jsem objevil v mym komentáři. Garde i Rapid(120) mají samozřejmě taky čtyřpísty. Sorry. RE: K čemu to všechno V mem pripade jezdim Rapidem jelikoz PEKNEHO Favorita nekoupim nejen za padesat, ale ani za sto tisic - proste nic takoveho neexistuje. Protoze ale nechci aby se tu opet rozjela vasniva diskuse na tema jak jsou o generaci dve starsi Skodovky lepsi nez ty nove (coz samozrejme nejsou), zapomente na to ze jsem sem vubec neco psal! :-))) Taky nesmite zapominat, pane Horacku, ze i padesat tisic muze byt pro nekoho hodne penez a kamarada nebo znameho s flexou a svareckou ma skoro kazdy. Ale to uz se tu taky probiralo. K čemu to všechno Občas čtu tento web, protože vlastním favorita r. v. 91, a už jsem odsud několikrát čerpal, schéma elektriky, zapojení signalizace rozsvícených světel atd. Prostě se mi tento web líbí. Toho Favorita mám proto, že jsem před 2 roky dostavěl dům a stále ho vybavuji a vylepšuji a tudíž mi nezbývá na něco lepšího. Hlavně ale jezdím max 10 000 Km za rok a tak je pro mně lepší auto asi i zbytečné. Myslím si, že jsem technicky docela zdatný, výměnu spojkové lamely jsem zvládnul v pohodě, a věřím, že někdo zvládne i tu úpravu karosérie, ALE PROČ? Když se budete snažit, tak pěkného Favorita koupíte za cca 50 000Kč, Felicii za 100 000Kč. A máte o třídu lepší auto, než je 120. Na kolik přijde takhle složitá úprava? A kolik času trvá? Jediný důvod, který plně chápu, je mít venku před garáží jiné auto a ve volném čase se hrabat ve Škodě Rapid. RE: RE: jak poznat staly prevod a problem s tahlem Nejdříve zkontroluj mechanizmus řadícího ústrojí před převodovkou včetně konzoly řazení (odmontuj od převodovky, pracuj ve dvou - jeden řadí a druhý kontroluje pohyb táhla). Pokud to není zde, je nutná demontáž převodovky a kontrola řadícího mechanizmu a stavu řadící spojky. Důležitá je souosost převodovky s táhlem. RE: RE: RE: jak poznat staly prevod a problem s tahlem Opravdu SNAD všechny. Ten můj (...ťuk ťuk ťuk...) problémy nemá. Vyzkoušen riskujíce vlastní život, demontován z onoho vraku a zakoupen. Hash RE: Montáž otáčkoměru DOTAZ BERU ZPĚT!!! Omlouvám se za nedůslednost. Příslušný článek (vlastně dva) jsem dohledal. Berte tento dotaz již za bezpředmětný. Díky! Hash RE: RE: jak poznat staly prevod a problem s tahlem Problem s vyrazovanim zpatecky maji snad vsechny 5-tikvalty :( Podle me dostupnych informaci se s tim neda nic delat, hold je nutne vyrazovat "pres petku"... RE: Poradte Zkus Babiše, jestli ti to něco říká. Nechci mu tady dělat neplacenou reklamu (zatím mi nic nedal...:o)...), takže pokud máš zájem, ozvi se ma na mejla a pošlu ti číslo. Jo a je z Karvinska, respektive z okrajové části Dětmarovic. Montáž otáčkoměru Takže ještě jednou, tentokrát pod tím správným nadpisem.: Delší dobu uvažuju o montáži otáčkoměru. Ne ale toho LED-kového, těch je spousta za levný peníz, ale toho klasického ručičkového, standardně montovaného do Škodulenek. Ptám se proto, jak pracná je montáž (do Š120L r.v.1986), jakým způsobem si zjišťuje hodnotu (napadá mně, že asi podobným, ne-li stejným jako ty diodové, tudíž z kabeláže ke svíčkám). V případě, že se rozhodnu pro koupi toho budíku na vrakáči, jakou mám jistotu o přesnosti ukazování, potažmo, může se na otáčkoměru (budíku) něco zkazit? Dky za rady a pomoc. Hash RE: RE: jak poznat staly prevod a problem s tahlem Omlouvám se, ale taky budu s tématem tak trochu mimo mísu (nepodařilo se mi zjistit, jak sem můžu dohodit nový nadpis...) Delší dobu uvažuju o montáži otáčkoměru. Ne ale toho LED-kového, těch je spousta za levný peníz, ale toho klasického ručičkového, standardně montovaného do Škodulenek. Ptám se proto, jak pracná je montáž (do Š120L r.v.1986), jakým způsobem si zjišťuje hodnotu (napadá mně, že asi podobným, ne-li stejným jako ty diodové, tudíž z kabeláže ke svíčkám). V případě, že se rozhodnu pro koupi toho budíku na vrakáči, jakou mám jistotu o přesnosti ukazování, potažmo, může se na otáčkoměru (budíku) něco zkazit? Dky za rady a pomoc. Hash RE: jak poznat staly prevod a problem s tahlem Nazdar Ja mam doma 125L z 89-teho. A mam tiez sakra problem niekedy vyradit zpatecku. Ide dost tazko. Tak zatim a Skode zdar. RE: RE: RE: RE: RE: Typy Škodovek Šlo, pokud je jedno kolo zvednuté, jde motorem točit velmi lehce. Ale počet otáček motoru bude poloviční. RE: RE: RE: RE: Typy Škodovek Nešlo by to spočítat tak, že by se zadek auta dal na hever, zařadila by se jednička a točilo motorem? U 4,22 je celkový převod 3,8 (I.st.) * 4,22 tj. 16,04 otáček motoru na jednu otáčku kola, pro 3,9 to je 3,8 * 3,9 = 14.82 otáček motoru na jednu otáčku kola. Čili by se počítal počet otáček motoru, dokud se kolo jednou neotočí a mělo by to vyjít buď pod 15 (3,9) nebo nad 16 (4,22). Nevím ale, jestli se s tím dá otočit, když je tam kvalt, ještě jsem to nezkoušel, to mě teď jen tak napadlo. RE: RE: RE: Typy Škodovek Ano máte pravdu, při tom přepisu (což byla trošku zabíračka) i když jsesm si dal záležet na přesnost, tak chybička se vloudila. Je to tak - 125 L normální kyvadlová, 4,22. RE: RE: RE: Typy Škodovek Stály prevod zistíte najjednoduchššie takto:pri zdemontovanom spojkovom valčeku opočítame zuby tanierového kola.3,9ich má 39/10,prevod4,222 má 38/9 a 4,444 má 40/9 RE: RE: Typy Škodovek Pro 120LX se vlečená vyráběla v sérii a měla jako všechny 105 - 120 převod 4,22. Možná se tam chlapec u 125 seknul v popisu, nečetl jsem to zase tak podrobně. Š 125 měly proti Š 120 změnu v přidané 5. rychlosti, náprava byla klasická kyvadlová s 4,22. RE: Typy Škodovek V komentáři je určitá nepřesnost (chybička se může vloudit např. při přepisu): "125 L – odvozeno ze 120 L; standartně 5 + 1, úhlová kyvadlová; 4,22" U 125 je pouze kyvadlová, byla by to jediná uhlová kyvadlová (vlečená) náprava s 5 st. převodovkou se stálým převodem 4,22 a pokud je mi známo převodovky pro vlečenou nápravu (výjma garde/rapid, ale to je 4 kv.) se nikdy nedělaly se stálým převodem 4,22 (standartně). Navíc mám doma seriovou 125L, rv. 1989 a nemá vlečku (alespoň já jsem jí nenašel). U ostatních údajů to nemůžu posoudit, ale zhruba platilo: všechny 4 kv. pro kyvadlovou nápravu měly stálý převod 4,22 (výjma garde a nějaké speciální provedení 120 LE a podobně) a 5 kv. pro vlečku (uhlová kyvadlová náprava) 3,9 a pro kyvadlovou (škoda 125L) stálý převod 4,22. RE: RE: Typy Škodovek Chápeš špatně - správný název "vlečky" podle ČSN je "úhlová kyvadlová", v tomto je popis věcně správný. RE: Typy Škodovek pokud to správně chápu, tak všechny škodovky podle toho co jsi napsal maj kyvadlovou zadní nápravu (nohavice). Kam se poděla vlečka??? Typy Škodovek Předem se omlouvám, že komentář je dlouhý, ale forům zde není. Takže ni nezbývá, abych uvedl některé dohady na pravou míru. Snažil jsem se vyhledat informace o motorech a převodovkách z knihy Jaroslava Andrta – Úpravy a opravy automobilů Škoda 105 . 120 . 125 . 130 . 135 . 136 . Garde . Rapid. Takže: 105 S (do 7/1986) 105 L (do 9/1988) 105 GL (od 3/1981 do 7/1983) 105 SP – speciál; bez zadních sedaček, odpojovač akumulátoru (od 10/1982 do 9/1988) 120 (od 4/1978 do 7/1983) 120 L (do 12/1990) 120 LE – lux economice; 4 +1 - IV. – 0,93; kyvadlová; 3,90 120 LS (do 9/1988) 120 LX – odvozeno ze 120 LS – 5 + 1; úhlová kyvadlová; 4,22 120 GL - 4 + 1 , na přání 5 + 1 (do 9/1988) 120 GLS (do 9/1988) 125 L – odvozeno ze 120 L; standartně 5 + 1, úhlová kyvadlová; 4,22 130 L – odvozeno ze 120 LS; 5 + 1, úhlová kyvadlová; 3,90; čtyřpísty (od 8/1984 do 9/1988) 130 GL – odvozeno ze 120 GLS; 5 + 1, úhlová kyvadlová; 3,90; čtyřpísty (od /8/1986 do 9/1988) 135 L – odvozeno ze 130 L; 5 + 1, úhlová kyvadlová; 3,90; čtyřpísty (od 9/1987 do 12/1990) 135 GL - odvozeno ze 130 GL; 5 + 1, úhlová kyvadlová; 3,90; čtyřpísty (od 9/1987 do 12/1990) 136 L - odvozeno ze 135 L; 5 + 1, úhlová kyvadlová; 3,90; čtyřpísty (od 9/1987 do 12/1990) 136 GL - odvozeno ze 135 GL; 5 + 1, úhlová kyvadlová; 3,90; čtyřpísty (od 9/1987 do 12/1990) Garde - 4 + 1, úhlová kyvadlová, ale užší rozchod než M; 4,22; dvoupísty (od 9/1981 do 7/1984) Rapid - 4 + 1, úhlová kyvadlová; 4,22 (do 7/1986) Rapid 130 – 5 + 1, úhlová kyvadlová; 3,90 (do 9/1988) Rapid 135 – 5 + 1, úhlová kyvadlová; 3,90 (od 7/1987 do 12/1990) Rapid 136 – 5 + 1, úhlová kyvadlová; 3,90 (od 7/1987 do 12/1990) Naprosto OFF TOPIC Omlouvam se za off topic, shanim dokumentaci (aspon jakykoliv data, ktery nevytahnu z fotek) k polepu "SURPRISING SKODA", ktery se pouzival na predni sklo u S130L/A a 130LR, tvar pismen bych kdyztak vzal z fotek, ale nevim, jakou barvu ma podklad (podle fotek je odhad bud tmavemodra, nebo fialova). Pokud by se ten polep dal za rozumny peniz sehnat, taky bych se nezlobil. Diky. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: jak poznat staly prevod a prob Jen pro zajimavost nasel jsem udaje z jednoho meho tachometru (bohuzel toho hure upraveneho) pred upravou a po ni. Uvadim to vzdy jako udaj/skutecnost. Neupraveny: 40/37 60/55 100/93 120/111 140/131 160/149. Upraveny: 40/36 60/56 100/95 120/116 140/140 150/151 160/163. Cimz se v pripade neupraveneho tachometru potvrzuje to, co zde jiz napsal JC. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: jak poznat staly prevod a problem Kdyz jsem si kalibroval tachometry, tak jsem mel v ruce jeste jeden z favorita (aspon si to myslim) a ten ukazoval mnohem presneji, nez ten muj pred korekci... Zajimalo by mne jak to je na Felde, testovali jsme to s kolegou a mne to pri jeho 100km ukazovalo asi o 3km mene, nez jemu - a to uz jsem byl "po korekci" - z by Felda nemela +10% ?? Popravde receno konstrukce otackomeru, aspon toho meho typu, mi moc bytelna neprijde (vuci meraku s TP 0.5 pochopitelne ano), ale je zas pravda, ze ho lze donutit k relativne dobre linearite.... Co mne ale stve, je vec, ze rucicka nema zadne tlumeni - a to ani mechanicke, ani elektricke (civka je napajena z promenneho zdroje proudu, coz jakykoliv takovyhle brzdici efekt vylucuje) - vysledkem je, ze pri vetsi zmene otacek rucicka lita jak blazen kolem spravne polohy - tohle je hruba chyba navrhu mericiho pristroje, byt slouzi jen jako informativni. To bylo zjištění jak sviň,s tim tunelem co?, když garde vychází z užov To bylo zjištění jak sviň,s tim tunelem co?, když garde vychází z užovky RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: jak poznat staly prevod a problem s ta Pro informaci - předpis EHK stanoví, že odchylka rychloměru nesmí být větší než 10% a do 60 km/h nesmí ukazovat méně, než je skutečnost. Škodovka při 120 km/h jede 109,5 km/h a při 60 km/h jede 54,5 km/h - tyto hodnoty jsou z několika měření v ÚSMD při schvalování vozidla do provozu. Odchylka počitadla kilometrů je +1,5%. Ovšem tyto hodnoty platí pro 165 R 13. Jistě že rozdíl mezi novým vozidlem a 15 let starým nějaký bude, i měřící přístroje se musí pravidelně kalibrovat. Také vymrzlé přístroje ukazují něco jiného než prohřáté na pokojovou teplotu. Nelinearita automobilových měřáků je všeobecné známá a je dána konstrukcí bytelnějších přístrojů, které musí vydržet značné vibrace. Na tyto přístroje se hledí jako na informativní a i proto jsou povolené takové tolerance. A mimochodem - 1 km za 1 min. = 60 km/h. (A víte jak pozitivní rychloměr má Fabia? V celém rozsahu těsně pod + 10%.) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: jak poznat staly prevod a problem s tahlem Zle si ma pochopil,toto nastavenie sa robi na stojacom aute.Treba trpezlivost a skusat to dovtedy,dokial to neukazuje to co ma.Za jazdy by som to radsej neriskoval,aby sa mi spolujazdec plietol do volantu... ;o) Pokiaal mate nejake zlepsovaky ohladom tejto temy (aj ked nesuvisi s clankom) rad privitam... CUS! RE: RE: RE: RE: RE: RE: jak poznat staly prevod a problem s tahlem Posun rucicky zpravidla nestaci, casto je treba i primerne zkratit skrutnou pruzinku, coz se bohuzel na dalnici neda delat.. RE: RE: RE: RE: RE: jak poznat staly prevod a problem s tahlem S nepresnostou tachomentra je to pravda a preto som sa rozhodol ho kalibrovat a rozoberat do vtedy,kym nebude ukazovat to,co ma.Uz je v poriadku.Stalo sa mi preto pred nedavnom,ze som na dialnici pri rychlosti 120km predbiehal inu Skodovenku a predtym som upozornil spolujazca,nech sa pozera mu pozera na tachometer.Moj ukazoval 120km a jeho 130km a to som ho predbiehal. ;o))) Rucicku treba vybrat a nasadit ju tak,aby bola klesnuta asi 1cm pod zarazkou,co je na 0-lke. A ci sme to nastavili spravne sa da zistit viacerymi sposobmi.Napriklad na dialnici,pri 120km rychlosti prejdeme 1km za 1minutu a da sa to celkom presne odstopovat.Dalsia moznost je priblizne podla otacok motora,ktory ukazuje otackomer.Posledna moznost je vyuzit prenosne radary s digitalnym displejom,ktore umiestnuju policajti na sltpy a ktore ukazuju aktualnu rychlost,staci viac krat okolo nich prejst (zakazdym v inej rychlosti) a zistime odchylku.Po mojom nastaveni je odchylka skoro 0-va,snad pri vyssich rychlostiach-okolo 120km max. do 3-5km. Co sa tyka stalych prevodov,prevod 3,9 sa daval len na vlecky a 4,22 na kyvadlovky (pokial to niekto cielene nezmenil inac.) CUS! Ondro RE: RE: RE: RE: jak poznat staly prevod a problem s tahlem Na mem tachometru jsem ubiral odchylku cca +8%. V celem rozsahu jsem zjistil odchylku v intervalu +5 az +11%. Za bernou minci jsem bral pravidlo, ze jedna otacka nahonu ma odpovidat jednomu ujetemu metru (snad to plati :-) ) a pak uz stacilo jen rychlostni servo.... Otackomer se kalibruje podstatne lepe a lze u nej dosahnout temer linearniho prubehu vychylky, coz se o tachometru (alespon tech mych dvou) bohuzel rici neda... RE: užovka Chápeš to dobře, pokud máš užovku rok výroby 82 tak musíš udělat to co je popsáno v článku. užovka Jestli teda dobře chápu, tak pokud chci vyměnit 4q za 5q na užovce, musím chtě nechtě upravovat tunel?? Mám 105l 1982, naj. 200 000km (teda motor ne). Jinak jsem celkem spokojenej a škůdka se letos podívala až do Estonska. Jen ta 4q je prostě špatná. Dík za radu RE: RE: RE: jak poznat staly prevod a problem s tahlem Čísla mnou uvedená jsou jednak dány výpočtem (obvod kola 1,885 pro 165R13, 1,73 pro 165/70R13) a korigované hodnotou podle odchylky tachometru. Upozorňuji, že můj otáčkoměr byl důkladně zkalibrován a ukazuje otáčky 3000 přesně (což u mnohých jiných není zdaleka pravda). Přesná hodnota pro 3,9 na V. je 104,72 a 4,22 = 96,94. Obvod kola je pro ukazování obou přístrojů nepodstatný, poměr je dán stálým převodem rozvodovky (skutečná rychlost vozu je ale nižší). Rychloměr v těchto otáčkách vykazuje chybu cca +6,5%. RE: RE: jak poznat staly prevod a problem s tahlem 3000ot/min pri 100km/h s prevodem 4,22 se mi nezda, neni tim mysleno na 4 ryhl.? Ale i tak se mi to nezda, to je zase malo otacek na rychlost. Uz si bohuzel nepamatuji jak to bylo u me ale typuju vetsi rychlost na 5 s prevodem 4,22. Jeste je jedna metoda jak zjistit prevod, spocitat to, znamena to demontaz spojoveho valecku a pocitat zuby (preju prijemnou zabavu) uz si nepamatuji cisla, ale nekde v bezne literature ke skodovkam byly pocty zubu napsany. P.S. Minimalne jedna skodovka jezdi s vlecenou napravou a prevodem 4,22... moje, ovsem pokud to novy majitel nezmenil o cemz pochybuji. RE: RE: jak poznat staly prevod a problem s tahlem Děkuji za názory, převod ještě změřím. Vyosení je směrem dolů tj. převodovka je níž než táhlo, vyměnil jsem kompletně i příčku, asi bude problém v ní, nicméně při posunutí převodovky o cca 3cm nahoru nastává problém kudy protahnout druhou hadici topení neb je před pětikvaltem zoufale málo místa, ale nějaká cestičku už se najde. Fakt je, že oblast mého parkování se vyznačuje vysokým výskytem krádeží aut, soudě podle rozbitých skel po zemi a podle vyjádření policisty, jež se přišel podívat na interier mé skodovenky po pokusu o uloupení, naštěstí to byli amatéři, kteří dokázali jen poničit. Zmizení měrky o několik týdnů dříve jsem si do souvislosti s těmito poberty nedal, ale něco na tom bude a tak jim to znesnadním. Děkuji všem za bezva články. RE: RE: jak poznat staly prevod a problem s tahlem Ty rychlosti se mi zdají trochu nadsazené. Měl jsem 5q na 120 se stálým převodem 4,22, po GO jsem nechal změnit na 3,9 a otáčky jsou na V. stupeň při 3000 ot/min u 4,22 cca 92km/h a u 3,9 cca 100 km/h. Tu stovku to ukazuje i známýmu na Š130 a ta by taky měla mít 3,9. Kola 165/70 R13. Takto to odpovídá zhruba i výpočtům, které jsou tu někde na techwebu. odbočka od tématu Zdravím všechny příznivce tuningu a ostatní. Narazil jsem na problém, se kterým si nevím rady. Netýká se sice tématu ale: Muj karburátor SEDR ze škody 1503 se chová trochu zajímavě. Když vypnu motor a kouknu do něj zhora přes difuzory na klapku, tak vidím jak ve 2 difuzoru stále proudí benzín na klapku z té melé dírky, která je na boku. Tam, kde doléhá klapka na stěnu difuzoru. Benzín proudí z plovákové komory do té doby, dokud trysky nejsou výše než hladina. Při mém zkoumání jsem se snažil najít nějakou chybu, ale na nic jsem nepřišel. Věřím, že se mezi Vámi najde člověk, který se v tom vyzná a poradí mi. Taky bych byl vděčný za nějaké plánky. Nemám k tomu přístup. Děkuji. RE: RE: jak poznat staly prevod a problem s tahlem He he, to muj motor se merky zbavoval svevolne, jednoduse ji vyplivnul :))) Mel najeto 160 000, trubka z vika do sani byla pruchozi, ale pri 5000 otackach uz ten pretlak jaksi nezvladala. -> treba mas uz take krouzky "integrovane" do pistu :)) To jen tak pro odlehceni.... RE: jak poznat staly prevod a problem s tahlem ...a měrky si možná "vypůjčili" zloději, dobře se s ní otvírají auta a nemusí ji nosit s sebou... RE: jak poznat staly prevod a problem s tahlem Celé roky jsem byl přesvěčen, že 120 LX má čtyřpísty, ale ono to tedy bylo jinak (prověřeno, máš pravdu). Pokud nesedí táhlo a převodovka, je něco někde hnuté, protože díly držáku táhla jsou jen jednoho provedení. Také je možné, že je táhlo nesprávně namontováno na řadící konzole - pokud je vyosení do strany. Pokud je vyosení nahoru (převodovka je výše), měla by pomoci výměna silentbloků motoru. Pokud dolů, může být deformována příčka převodovky, nebo je někde chyba v silentblocích převodovky. Ovšem takhle po "telefonu" se to radí... Převodovka žádné číslo nemá, převod poznáš nejjednodušeji podle hodnoty otáček při určité rychlosti a zařazeném "kvaltu". Pokud ukazuje otáčkoměr dobře, při 3000 ot/min by na tachometru mělo být asi 110 km/h pro 3,9 a těsně nad 100 km/h při 4,22. Převod 3,9 byl montován jen na vlečené nápravy, kyvadlové byly jen 4,22 - pokud to někdo nepřehodil, o čemž pochybuji. jak poznat staly prevod a problem s tahlem stejna akce me postihla pred tydnem na me 120 r.v.88, vse slo v ramci moznosti hladce i bez vytahovani motoru. Ted bych rad vedel jaky tam vlastne mam staly prevod. Jak to poznam podle nejake znacky na prevodovce? nebo tak ze zablokuju jedno kolo, druhe zvednu zaradim nejakou rychlost a tocim motorem nebo kolem a prozradi mi to pomer otacek a jaky? jen mi nerikejte ze podle roku vyroby a v jakem aute byla neb jeji historii neznam. Druhy problem je s pripojenim tahla k prevodovce mam tahlo original do 125 a gumovy kardan se dost lame tj. vyvod z tunelu plastovym krouzkem je hodne vyoseny oproti tycce na prevodovce. Problemy to dela pri vyrazovani zpatecky (jde oproti ostatnim stupnum nejhure) kdy dochazi k znacnemu pricnemu tlaku na ticku v prevodovce (pri vyrazovani zpatecky se tycka zatlacuje do prevodovky) a je tak obtizne vyradit. Je mozne, ze by se tzv. bryle na konci tunelu lisili 120 od 125 a 125 meli otvor na tahlo o neco nize? Dekuji za nazor slusnym skodovkarum zdar (neb se najdou i taci kteri pri ztrate merky oleje ji vyberou z meho auta a to pak mate videt jak vypada motor po ujeti 100km ve vysokejch otackach :-(() RE: RE: RE: RE: Kde ji ale vzit? Jo taky muzu neco nabidnout tomu kdo opravuje prevodovku protoze jednu mam doma v garazi rozebranou je to sice 4q z Mka ale mozna by se nekomu mohlo neco hodit, mam skrin, hridele i nektere spojky ale uz asi bez synchronu snad i diferak (na klasickou napravu) a par dalsich blbosti vcetne nekolika novych podlozek na vymezeni vuli v ruznych sirkach. Krome pripadnych nakladu na dopravu za to nic nechci (nebo co kdo da), takze pokud nekdo neco potrebujete napiste mi mail a ja se na to doma podivam a dam vedet. RE: RE: RE: 1983? Mam original Rapida 85 s motorem 120LS a ctyrkvaltem, takze nejde tak uplne tvrdit ze v roce 84 dostalo Garde motor 130 a petikvalt. Co ja vim, tak v roce 84 se delala Mkova kupatka Garde i Rapid, pricemz oznaceni se lisilo pouze podle toho pro jaky trh byla urcena (Rapid export, Garde pro tuzemsko) a od roku 1985 se uz dela jen Rapid, a to bud bez cisla (a tedy 120LS) a nebo Rapid 130 (130, 5q). Kazdopadne me vzdycky smrtelne urazi, kdyz o mem Rapidovi nekdo rekne, ze je to Garde. ;-) RE: RE: RE: RE: RE: 1983? OMYL 120LX nema 4pistky, ale dvoupistky !!! jinak mas pravdu zadni naprava ma vlecky a 5q 4.22, hreben .... ale brzdy sou porevzate ze S120 takze dvoupisty RE: RE: RE: Kde ji ale vzit? Prodam petikvalt s vleckou nebo bez, mozno vyzkouset, rusim rapida. Nebo petikvalt na nohavice lezi mi v garazi, mel jsem ho pro pripad co kdyby:) Poradte Nevite nekdo nahodou kde na severni morave renovuji prevodovky a za kolik?Mam doma totiz jeden 5q a jsou tam spatne synchra. RE: RE: RE: RE: 1983? Š 120 LX je přesně S 130 s motorem Š 120 LS a převodem 4,22 , to znamená, že má čtyřpísty, vlečenou nápravu, hřeben a pětikvalt. Ovšem je možné, že nějaký "kripl" jim utekl. Ovšem majitel mohl mít velké problémy na STK. RE: RE: Kde ji ale vzit? Zdar, to neni az zas tak pravda ... muj prvni petikval na vlecnou sem koupil za 5 a byl to sit, ale druhej sem koupil za 4,5 a to i celou napravou a je uplne super ticha :))) skudkam zdar :) RE: Kde ji ale vzit? Treba mat spravne kontakty :-) Ja som tu moju zohnal aj s poloosami za 4000,- a chlapik mal okrem tej mojej este dalsie tri. Vsetky boli zhruba za 4000,- az 5000,-. Ziadne sroty, pekne vypucovane ako nove. Super článek Díky za dobrej článek... Chystám se na stejnou úpravu u užovky sedanu a rozhodně mi to pomůže. Takže dík. BlackSUN RE: RE: RE: RE: RE: Kde ji ale vzit? Ja se hlasim, sice to neni presne to, co vsichni schanite.... Bracha si nechal udelat prevodovku: 5Q, diff 3,9, poloosy, nekery synchrony meneny, po vymezeni vuli, ale uz rok lezi v kulne. Pokud by mel nekdo zajem, muzu k tomu nechat i to plechovy vybrani, co se cpe do tunelu. Taky necham levne M kastli 1985 v celkem dobrym stavu. Pokud to nekoho zajima, ozvete se brzo, na jare tu kastli vyhodim. RE: RE: RE: 1983? 2 JC > ta 125ka s vlecnou napravou je S120LX takovej zajimavej klon kterej ma 5q a vlecku a k tomu vepredu 2pistky v boleslavi to delali poprve sem to videl kdyz bracha lupoval na inzerat 125ku (sem se snazil mu vnutit at koupi rapida :))) a kdyz sme prijeli tak to byla prave 120LX dodatecne sem o tom nasel i neco v papirech a k tem gardeckum a co kde bylo a nebylo je docela problem pac dokud se to nerozdela tak clovek nevi oni proste dojizdeli co meli takze co kus to original (myslim v tom prelomovem obdobi) RE: RE: RE: 1983? Ja mel M-ko r.v.84 klasickeho ctyrkvalta a nemelo vetraci otvory ve prednim spojleru a akumulator byl utopeny, ale nadrz byla prizpusobena pro petikvalt a vybrani v kastli na petikvalt uz tam taky bylo, takze bylo mozne montovat petikvalt pro kyvadlovou napravu. Vypada To ze co skodovka to original :)) RE: RE: 1983? Jestli mne má sklerotická pamět neklame, výroba M započala v srpnu 1983 a tato vozidla ještě neměla v předním spoileru otvory pro přívod vzduchu k brzdám, měla zapuštěný akumulátor. (V roce 1982 se vyráběly škodovky s těmi hroznými nárazníky z prepregu a oválnými světlomety, vzadu již byly koncové světla naležato.) Od dalšího srpna se začala vyrábět Š 130 a od té doby se vše unifikovalo, menší nádrž a vyvýšený aku. Tedy od srpna 1984 jsou všechny škodovky na pětikvalt připravené. Ovšem Garde měly smůlu, s motorem 120 LS se s pětikvaltem nedělaly (aspoň podle údajů zveřejněných výrobcem). Od roku 1984 (opět srpen - vždy po celozávodní dovolené) se Garde rozšířilo jako M a bylo vybaveno motorem 130 a pětikvaltem. Ovšem jak se do 125 dostala vlečená náprava a dvoupístové brzdy je mi záhadou, toto nebylo do provozu oficiálně schváleno a nevěřím, že by si to Boleslav ještě před VW risknula. A nakonec doplnění k 120 LE - čtyřka měla 0,93 a v pětikvaltu je pětka 0,83, normální čtyřka byla 0,96, u pětikvaltu 1,08. První tři rychlosti jsou u všech převodovek stejné. RE: 1983? E ve VIN cisle znamena modelovy rok 1984 (tedy podzim 83 - podzim 84) ale to by nemel byt model M ale mezityp (tusim ze 1982 - 1984) ktery se uz lisil od uzovek ale jeste to nebyl M. Pokud mas utopenou baterii tak nemuzes pouzit vlecena ramena nebo musis baterii premistit a kaslik zkratit. Nadrz nejspise bude 38l a tedy ji budes muset taky vymenit. A podle vseho nemas kasli uzpusobenou na 5rychl. Spolehlive poznat se to da jedine pohledem nekoho kdo uz neco takoveho delal a tak vi co a jak. Ovsem jak uz tu mnohokrat padlo (nejen k tomuto clanku) ne vzdy se muzes orientovat podle modelu a roku vyroby protoze vetsina automobilek cas od casu zmeni neco ve vyrobe a pak se vrati k puvodni vyrobe (spotreba nadbytecnych zasob atd.) vetsinou se jedna o serii par vozu a nikde o tom neni ani zminka (ja mam u Audiny predni brzdy ktere se montovali s motory nad 75kW a pro mych 66kW maji byt mensi, i kdyz je mozne ze to nekdo z predchozich majitelu zmenil), tak proc by Skodovka (AZNP) mela byt vyjimkou. Jinak veci jako konference atd. na techto strankach uz se Chipmenovi pripominaly mnohokrat ale s nim to nehne... 1983? Mám Š 105 L typ M z roku 1983, výrobní číslo začíná na E. Schránka baterie je však úplně potopená jako u předchozích typů, jak je to s tunelem a nádrží nevím. Nevíte náhodou někdo, jestli i už tento modelový ročník je uzpůsoben pro montáž 5ti stupňové převodovky, popřípadě jak to spolehlivě poznám. Díky. P.S. vím, že to není komentář k článku. Možná by bylo dobré zavést poradnu. Třeba takovou, jaká je na www.jawamania.cz RE: RE: RE: RE: Kde ji ale vzit? fakt staci schanet a prolejzat casopisy. Ja sehnal docela zajimavou skodovku. je to 125 aspon podle technicaku a motoru:-)) ma dvou pisty. ale ma to vlecku s petikvaltem a stalej prevod 4,22. a to vsechno uz od vyroby ten deldula na to ani nesah. nechal mi to ten paprda u tetky na vesnici cely za 3000 (bez papiru). takze celkem dobrej kauf. osobne si myslim ze posledni par 125 mely uz vlecky (asi se jich chteli zbavit) takze to fakt musis prohlizet. cau karbi RE: RE: RE: 1984 U Gardovek je docela problém zjistit kdy přesně došlo ve výrobě k záměně tunelu (spíš mi přijde, že to v Kvasinách bili z dílů, které byly zrovna po ruce). U sedanů se tunel dělal do modelu M, jehož ekvivalent v kupátku je Rapid. Kamarád má Gardofku r.v.83 a ta už má tunel na pětistupnovou převodovku. Poznat se to dá podle tvaru nádrže (když jsem to měnil, tak jsem to nevěděl:-(). M-ková nádrž nemá zadní hranu rovnou jako užovková ale je uprostřed "vykouslá" podle tvaru tunelu. Pokud je tedy v Gardovce M-ková nádrž, má už tunel na pětikvalt. RE: RE: RE: Kde ji ale vzit? Jo? A kde? V Annonci je sice spousta prevodovek, ale zralych na generalku. A pokud jsou i s napravou, byvaji drazsi. Navic, na tu bych radeji nesahal, nejakym zazrakem porad jeste nemam kola do stafli, asi to uz nekdo lecil. Nemam dilnu a manualne koktam, takze veskere prace co tu o nich jen tak mimochodem mluvite musim calovat, a to to pak naskakuje az beda. Navic mi otcova 125ka prijde proti memu Rapidku silene lina, nevim jestli bych si zmenou prevodu spis neuskodil pri jezdeni po meste, coz je tak 80% jizd. I kdyz, mozna to bude spis motorem a je rozdil mezi LSem a "obycejnou" stodvacou. Na druhou stranu je ovsem lepsi si to po dalnici sumet stotricet (tachometrovych) pri trech tisicich otacek nez tu chudinku drtit otackami na hranici cerveneho pasma, nemluve o tom ze uz me nebavi porad menit stefty na vyfukovem potrubi... ;-) RE: RE: 1984 Měli Garde taky změněný tunel od srpna 83 nebo u tohoto modelu došlo ke změně až s přechodem na Rapida? Lze to nějak jednoduše rozpoznat bez demontáží? RE: RE: Typy prevodovek Jo na tu trubku k nazdrzi jsem zapomel, abych se priznal nevim presne o jake radici tyci mluvis, ja jsem pouzil puvodni ktera ale byla urcena pro 5rychl. a radilo to bez problemu tak to asi byla ona... Jinak pri vymene prevodovek se ma vymenit i kulisa razeni protoze prevodovka neni blokovana proti nechtenemu zarazeni zpatecky pri podrazeni z 5 na 4, sice se to malokdy povede ale uz jsem slysel o par lidech kteri si cas od casu skrtli zubama kol. P.S. Takze LE mela 4ku z petikvaltu a staly prevod ze 130 - no to muselo byt uzasne :-)... RE: RE: Typy prevodovek S jakým motorem jsi srovnával 4,22 a 3,9 v diferenciálu. Jezdím seriového Rapida 136 a už má taky něco najeto a docela bych uvítal lehčí převod. Holt po těch letech už ten průběh kroutícího momentu je trošku jinde. Mám pocit, že na pětku to nemá tu správnou sílu jako třeba favorit a nechce se to roztáčet. Dík za názor. Honza RE: Typy prevodovek Š 120 LE měla stálý převod 3,9 a IV. rychlost 0,93. Akcelerace z 0 - 100 km/h zhruba za půl hodiny. Spotřeba byla sice asi o 0,6 l/100 km nižší, ale jen pokud člověk jel sám. Jinak těžký převod nutil neustále řadit a tak se výhoda rychle ztratila. Pokud budete přestavovat z kyvadlové na vlečenou, musíte dát jinou trubku od hrdla nádrže a odlišnou propojovací hadici od trubky k nádrži (tvar S), jinak šikmé rameno původní trubku urazí. V případě použití řadící tyče s kloubem je bezpodmínečně nutné použít držák se silonovou vodící vložkou (vnitřní drážky naplnit vazelínou), jinak si tyč dělá co chce a co máte zařazeno se jen můžete dohadovat (koupil jsem takové auto, hlavně že mělo 280 st. vačku...). A rozdíl mezi 4,22 a 3,9 je v tahu a akceleraci znát více, než se zdá z rozdílu hodnot. Typy prevodovek Podle toho co mam informace tak vsechny karoserie M jsou pripravene na 5rychl. prevodovku a vlecena ramena (baterie kouka castecne ven a neni utopena jako u predchozich modelu, nadrz na 37 misto 38 litru atd.), toto se tyká i kasle Rapid a Garde. Prevodovky se osazovaly takto: S120GLS a 125 5rychl. s prevodem 4.22 a standartni napravou; vse co melo motor 1289 (tedy 1.3) z vyroby vcetne Rapida tak 5rychl. s 3.9 a s vlecenymi rameny; Garde (motor 1174 tedy 120) 4rychl. 4.22 a vlecena ramena; vse ostatni 105 a 120 4rychl. 4.22 a standartni naprava, delali se take nejake 120LE nebo tak nejak a ty meli snad 4rychl. uplne jinej prevod a nevim jakou napravu byly to vozy na co nejekonomictejsi provoz ale tech moc nejezdilo. Ja sam jsem mel 120GLS M 85 s tovarni 5rychl. ale postupem casu jsem to zmenil na vleceny ramena ale s puvodnim prevodem 4.22. Pokud nekdo chcete menit ramena na vlecena a nemate k dispozici celou prevodovku nebo je pozkozena tak je potreba k tomu mit diferak a jeho mala bocni vika a taky pricku prevodovky vcetne silenbloku ale pri vymene diferaku je treba pouzit stare planetove kolo ktere jste meli ve stare prevodovce a namontovat jej na novy diferak nebo vymenit hridel ale prehazet na ni prevodova kola. Ale rozebrani prevodovky je velmi narocne na zpetnou montaz a serizeni takze to moc nedoporucuji a spise si vymente vse jako celek. Mimochodem moje rozebrana prevodovka je vyfocena na http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=373 nekde v prvni casti clanku ale moc tam toho neni videt. RE: RE: Kde ji ale vzit? Da se koupit prevodovka i s napravou za 3kkc.Prevodovka potom za 1500,- na vymenu synchronu a vymezeni vuli, naprava vymenit vsechny silentbloky, nova podelna ramena a vyztuzit dle S130L/A. sikma ramena jsou obvykle O.K. - tam jen dat pozor, aby nebyly nadměrně zrezla. nova loziska a je to "jako" nove :c) RE: Kde ji ale vzit? Kdyz budes mit trochu stesti, tak je sance sehnat komplet 5q/3.9 prevodovku vcetne vlecny napravy (jsou rozsirenejsi a levnejsi nez kejvackovy petikvalty) i za 3000. Mne osobne se podarilo dostat s materialem i praci celkem na 6000. Doporucuju hodit si inzerat do annonce - urcite se nekdo ozve... RE: Kde ji ale vzit? Bohuzel sehnat prevodovku s vlecenou napravou (5q 3,99) pod 7000 je docela problem a kdyz uz ji za ty penize sezenes tak bude v dost ubohym stavu. Kde ji ale vzit? No jo, ale kde ji vzit a nekrast? Mam Rapida, ale pohrichu prave 120LS a se ctyrkvaltem (rok 85 a Mko, takze skutecne Rapida a ne Garde, nez me nekdo zacne opravovat ;-)), takze me tahle operace uz taky napadla. Jenomze nemuzu nikde sehnat petikvalt na vlecenou napravu za rozumnou cenu a ve slusnem stavu - abych dal pet tisic za prevodovku a pak jeste za dalsi tri nechaval ten srot renovovat, to teda jako fakt ne. Nevite nekdo o necem, prosim? 5-kvalt v 105-ke Zdravim vsetkych nadsencov SKODOVIEK! Rad sa svami podelim o skusenost,moja skodovka povodne po otcovi (105L r.v 1985) dostala par zmien.Jednou s prvych bola aj zamena prevodovky za 5-stupnovu.Kedze mam novu kasnu typu-M,zamena prebehla bezproblemou za prevodovku zo skody 125L.Chcem len upozornit,ak kupite jazdenu prevodovku,je treba dat velky pozor na jednu vec,na ktoru predchadzajuci majitel nemyslel pri vyberani ju z auta.Pri rozoberani nevybral len poloosi ale aj kryci kruh na diferenciali,pod ktorym su ocelove vymedzovacie podlozky,ktore vymedzuju volu Hruska-planetove kolo.Jemu jednoducho vypadli a neracil ich dat spat.Auto jazdilo asi tak mesiac a potom sa zacali ozyvat pri podradovani a brzdeni motorom horzitanske zvuky a skripania.Zavadu sme lahko odhalili a tak sme zo starej prevodovky pouzili stare podlozky a meranim a skusanim vole sme nastavili pozadovanu volu.Vsetko uz je nastastie v poriadku. Mozno vyvolam vlnu debat o tom,naco je niekomu v takom slimaku (cesky snek)ako je skoda 105L 5-kvalt.Avsak,jazdim dlhe trasy (tyzdenne cca.800km),takze 5-kvalt je uplne super.Je ale potrebne mat perfektne nastaveny motor,zabezpecit nasavanie studeneho vzduchu a zrusit to prastene odvetranie ventilou nie do nasavania(to bol teda napad.... kazdy tyzden upchaty karburator olejom a kadecim zneho...),ale do nadoby zo stareho oleja.Netreba tiez ocakavat od tohoto auta uzasne vykony.Chce to lahku nohu,trpezlivost na akceleraciu.Maximalna rychlost sa vsak znizila,lebo na starej 4-ke sa ten motor dal trosku vytocit,kdezto na 5-ke ten motor do otacok nelezie.Max.rychlost na dialnici 135-140km/h.Ma to vsak jenu super vyhodu.4-ty stupen je na tejto prevodovke uzasny na predchadzanie a nieje problem motor vytocit na 120km/h pri predbiehani.(avsak to len ojedinele). Na zaver zhodnotenie,ak niekto chce nizsiu spotrebu,staci mu po dialnici jazdit okolo 105km/h v uplnom tichu,ma lahku nohu a nehra sa na zavodnika,je aj 5-kvalt v 105-ke dobrym riesenim. Krasny den Vam vsetkym praje mixturko. RE: 1984 Nemýlíte se, všechny vozy vyrobené od srpna 1983 (model 84) již mají karoserii připravenou pro zástavbu pětistupňové převodovky. Já jsem tuto úpravu prováděl na voze Škoda Garde vyrobeném v roce 1982. 1984 Ak sa nemylim tak do vsetkych skodoviek vyrobenych po roku 1984 je mozne namontovat patkvalt bez zasahu do kasne. Tunel, dno baterioveho priestoru, viko nadrze a nadrz uz su uzposobene pre montaz patkvaltu. Ja sam som menil patkvalt v mojej S120L r.v.1984 a okrem hadic som nic ine neprerabal. Dokonca som nemal ani vybraty motor. Spotrebu som mal 5,5 az 6,2l na 100km a to som auto nijako nestetril. Na dialnici som v pohode jazdil 140-150. Akurat som musel skratit v predu pruziny asi o 3/4 zavitu lebo pri tej rychlosti uz to dost lietalo. Motor som mal az na vylestene sanie, sportovy filter a vyfuk uplne seriovy. Bohuzial som v lete musel moju lasku predat lebo nestacila mojim narokom na odjazdene kilometre (za tri mesiace skoro 12.000 km) a zacala papkat moc penazi (napravy, brzdy, ved to poznate). Naskytla sa Felda 1.6 za dobru sumu tak som nevahal. Skodovkam zdar.
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|