Komentáře k článku: Elektromagnetický ventil RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: proč??? Datum: 28.03.2003, 15:24 Od: Saky asi jak kdo ja treba jo, ja mam rapida ciste na hrani normalne jezdim blbym peugeotem -) kterej v zime bez problemu topi startuje jezdi za 4-5litru nafty a vykonove je to na urovni seriovy 130ky ve zrychleni, na maximalku o neco lip ale to je fuk-) stejne si asi porad budu hrat s tou skodovkou rvat do ni prachy (a ne malo) a tak porad dokola, ale upravovat skodovku na denodenni jezdeni (myslim tim upravit ne radoby upravit) podle me nema smysl RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: proč??? A neděláme to spíš proto, že nás to baví a chceme si dokázat že něco dokážeme? Kdyby měla Škodovka (742) v sérii dvoulitr, tak se v tom budu stejně hrabat a pokoušet se z toho dostat víc... RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: proč??? v tom mas pravdu akorad to pises na spatnym webu-) taky uz sem pochopil ze to nema cenu nacpes do toho mraky penez navratnost nulova a jizdni vlastnosti takovy ze te nakonec stejne predjede vetsina dvacet let starejch velkoobjemovejch(2 a vic litru) aut ktery dneska koupis za stejny penize jako skodovku, sice je jina vec cena nahradnich dilu spotreba (i kdyz ta vyjde nakonec stejne nastejno jako upravenej motor atd..) ale to je jedno taky prestanu bodat do hnizda-) Saky RE: RE: RE: RE: RE: RE: proč??? Opět píchnu do vosího hnízda - chci-li větší výkon, než na kolik je reálně škodovka stavěná, je lepší si pořídit jiné auto s větším objemem motoru, kde jak motor, tak i podvozek atd. je na tento výkon stavěný. Skutečně překračování výkonu cca 70 k u Š 120 a 85 - 90 k u Š 136 není to pravé ořechové. Nejdříve je sice člověk nadšený jak mu to jede, ale po čase, až zjistí jak obtížně se takový motor v běžném provozu ovládá, tak ho to silně znechutí, nehledě na legislativní problémy (STK, Policie). Spíše bych se zaměřil na bezvadnost a plnou funkčnost všech agregátů, aby auto doopravdy sloužilo a neočekávaně mne nevypeklo (nejlépe ve dvě v noci 150 km od domova při -20 st. C). RE: RE: RE: RE: RE: proč??? Co porad vymyslite za kraviny, kdokoliv kdo videl 1.6ku felicii tak mu musi bejt jasny ze to nemuze jit dat do fackovyho bloku, z facka udelas 1,6ku taky (skoro 1.6) kdyz das kliku se zdvihem 78 a 80ky pisty, ale dostanes se na cenu cca 40000Kc a ses ochoten to zato zaplatit? Kdyz nekde koupis celej motor z 1,6ky nechas udelat mezikus tak ses na cene cca tretinovy,proste vsechno je to o penezich, kdo si mysli ze skodovka je levny auto ma mozna pravdu ale nesmi delat takovyhle upravy, kdyz to pak clovek vsechno secte zjisti ze by mohl mit podstatne lepsi auto, vim ze kazdy rekne ze o tom to neni koupit si hotovy auto ktery je uz v zakladu lepsi nez nejlip udelana skodovka, ale verte tomu ze ta investice je lepsi, jeste pred rokem bych mozna mluvil jinak, ale kdyz nad tim ted tak clovek premejsli tak by za ty prachy mel o tri-pet let mladsiho bavoraka, kterej bude mit nesrovnatelnej vykon nesrovnatelny jizdni vlastnosti ale hlavne bezpecnost, spotreba bude vicemene stejna jako upravenej skodovackej motor, ale to je jedno, to je jen muj dnesni nazor, stejne clovek bude ty penize cpat porad do ty skodovky... RE: RE: RE: RE: RE: proč??? Nešla, úplně odlišný motor. RE: RE: RE: RE: proč??? Pane Čech takže s 1,6 by byl problém??Mě se tam nelíbí ta redukce na převodovku.Nešla by předělat 1,6 do bloku favorita?? RE: RE: RE: proč??? Skusal som Spotrebu uvadzam typicke hodnoty pri jazde na dlhe cesty mimo mesta (tankovanie plna nadrz) S110 (povodne S100 s vlozkami 110) Povodny BS vykon o nicom spotreba okolo 7 EDSR z 1203, vykon dobry okolo 6l SEDR S105 na tom istom voze okolo 7l a vykon prec EDSR zo S120 vykon dobry, spotreba neviem a na S120 EDSR S120 vykon dobry, spotreba na dlhe cesty okolo 6l SEDR S105 vykon nanic, spotreba do 7l SEDR S130 vykon dobry aj spotreba, da sa este pri sviznej jazde dostat pod 6 Ten S1203 bol asi nejak pretryskovany (mensie trysky) ale menil som ho kvoli strasne vybehanym klapkam lebo mi kolisali volnobezne otacky (mal asi 200000 km), inak to bolo ok len som myslel ze novy karb pojde lepsie, knizka kaze do S110 karb zo 105 ale to nefunguje velmi dobre. EDSR mal v 1. stupni o cislo mensiu hlavnu trysku a SEDR ako z tovarne. Pri pokuse menit v SEDR trysky za mensie auto neslo so studenym motorom. SEDR 105 som kupil v 1989 v Mototechne za 500 a SEDR 130 asi 1991 vo vypredaji za 300 Kcs Mozno ze karb zo 613 by uz mal problem s nastavenim na volnobeh a prechody. RE: RE: proč??? SEDR x EDSR Samozrejme, ze s EDSR z 1203 to bude jezdit lepe nez se SEDRem ze 105. Je to dano nikoliv priskrcenim na emise ale tim, ze 1203 ma mnohem vetsi difuzory a trysky. Se SEDRem z T613 to pojede jeste mnohem lepe. SEDR ma oproti EDSR lepe reseny prechodovy system a el.mag. odpojovac volnobehu. U EDSR je odpojovac na zacatku kanalu, takze motor muze mit samozapaly tim, ze vysava kanaly. U SEDRu je odpojovac az za tryskou, takze samozapaly neexistuji. RE: RE: RE: konference Když se chce, jde všechno, ale 1,6 le relativně těžký motor a tak se zhorší jízdní vlastnosti. Motor přímo na převodovku nepasuje, montuje se přes mezikus, je vhodné si ho také sehnat. Budeš mít problém se spojkou, musíš dát lamelu stodvacítkovou, která nemá tlumič torzních kmitů. Pojede to také, ale nebude to úplně ono. Každopádně přemontování nebude příliš jednoduchá záležitost. RE: RE: konference Mam dotaz je mozny do škodovky dát motor z Felicie 1,6??Pasuje blok na petistupňovou převodovku?? RE: konference A pokud radsi diskuzni forum pres web tak u me na strankach. Self reklama :-) RE: samozapaly Motor větráku topení pracuje po vypnutí napájení jako dynamo, takže ještě "chvíli" dodává napětí do palubní sítě. Všiměte si, že při vypnutí motoru s vypnutou ventilací zhasne žárovka dobíjení okamžitě, zatímco máte-li při vypnutí motoru ventilaci zapnutou, žárovka postupně pohasne. Komu by to opravdu moc vadilo, tak ten ať si dá do série s ventilátorem diodu, minimálně však na 10A, nejlépe 16A Shottky. RE: samozapaly Podobný případ: Při jízdě po zapnutí motoru ventilátoru vyběhne otáčkoměr (připojený na cívku zapalování) až na 6-7000 ot/min a pobíhá tam jako šílený. Nejdřív zkontrolovat kabel mezi alternátorem a startérem (ztlouct oka, opilovat podložky, dotáhnout). Když to nepomůže - promazat ložiska ventilátoru a benzinem opucovat komutátor. Když ani to nepomůže, je jedna dioda v alternátoru unavená nebo je prošvihlý vinutí jedné fáze na kostru (to se dá poznat v nízkých otáčkách žhnoucí žárovičkou dobíjení.), a nebo je ten motor ventilátoru již dost unavený, a jeho vinutí na rotoru je v některých sekcích přerušeno nebo naopak zkráceno (závity se navzájem po propálení izolace spojily - to je poznat po čuchu a navíc rychlost ventilátoru zpravidla kolísá - zpětná tepelná vazba). Alternátor i motorek ventilátoru jsou zdroji napěťových špiček, každý z nich má svůj díl zodpovědnosti. Vyloučit viníka lze buď připojení kondenzátoru paralelně k motoru ventilátoru, a to co nejblíže k němu, nebo odpojením alternátoru (ne však ten tlustý kabel), nýbrž ten tenký od vinutí rotoru (buzení). Jelikož se při volnoběhu všechno na autě klepe nízkou frekvencí mohou se rozkmitat i těžší předměty a vše v elektrice (kontrolka dobíjení, konektory na alternátoru a regulátoru dobíjení, motorku topení atd..) není vyloučena ani exotičtější závada. Vyloučeno není ani nedokonalé ukostření motoru a elektroinstalace obecně. RE: samozapaly To je teda vychytavka :o) Na svoji S100 - 1970 jsem to nikdy nepozoroval - neprodelal tvuj stroj v minulosti "opravu" od nejakeho samozvaneho "machra pres autoelektriku"? Uz jsem videl napr. kablik nakrimpovany do fastonu vcetne izolace, instalaci autoalarmu "zvonkovym" dratem a dalkova svetla napajena 0,5mm2 dratem :o) samozapaly Pokud jsem četl v Andrtovi dobře montoval se elmag ventil kvuli omezení samozápalů. U mojí Š 100 jsme si všiml zajimavé věci a jen by mě zajimaly zklušenosti dalších stovkařů. Jde o to: mam tam karburator BS a jsem s nim spokojen..jednoducha udržba a seřizeni, a pokud nejezdite ekoralye tak ten litr sme tam.. Mam vyčistěné spal. prostory valců, nové svíčky a děje se toto. Při motoru zahřátém na 80 stupňů vzpnu klíček a motor zhasne..bez jakékoliv střelby a samozápalů.pokud ale zapomenu a necham zapnuty větrak topení tak motor běží i po vypnuti kličku asi 10 s....dokonce reaguje i na přidání plynu. Nechci vědět jak to odstranit...jedná se zřejme o zpětnou vazbu alternator, větrák a zapalovací cívka, ale zajimá mě jestli ma někdo podobne zkušenosti.Je to jen o zvyku vypnout větrak. Kamarad jezdil na technicky benzin a motor v jeho "polni" S100 mu kalpal asi 2 minuty bez zapalovani. A k uspore paliva: Neslapat na plyn, jezdit do 3000 ot/min a da se pk jet kolem 6-7/100km. Škode Zdar Michal RE: RE: proč??? Dovolil bych si malinko zaoponovat. Podle takticko technickych dat bojovych vozidel z MB maji skochtle s EDSR o neco vyssi spotrebu nez se SEDRem. A hlavne sehnat uspokojive funkcni EDSR uz je po tech letech docela problem, nehlede na absenci nahr. dilu na kramech. To uz radsi SEDR z 13X. RE: konference E-mailová škodakonference je např. na http://skoda.plivnik.cz konference mam takovy dotaz neni nekde nejaka funkcni konference na tema skoda.... Dik RE: proč??? Za tie peniaze alebo malinko viac kupis sedr aj s cisticom vzduchu a termostatom sania a sacim potrubim zo srotoviska a je dost jedno ci to das zo s120 alebo s105. Prevod das zo starsej S120 (uzovka) a plech na vyfuk k nasavaniu tepleho vzduchu sa da potom upravit tak ze poprehybas originalny zo 120. Ja som tak mal v roku 1985 na S100 EDSR z S1203, spotreba nizsia a vykon lepsi takze niet o com diskutovat. Poznamka - Stare EDSR slape lepsie lebo nieje tak zoskrteny kvoli emisiam. A spotreba je ta ista ako SEDR. Najhorsie mi S100 isla s karbom SEDR na S105. Teraz mam v S120 karb SEDR zo S130 s originalnym osadenim. Jazdi to velmi dobre. A este to ze prevod z uzovky od plynu funguje lepsie ako patent z Mka. RE: Upresneni Pootevření škrtící klapky nemá zase tak výrazný vliv, pokud není otevřena přes přechodové otvory. Podle mne se brzy elmagnet ulomí, závit na takové zatížení není konstruován. Odpojování volnoběhu pro úsporu paliva považuji za krok špatným směrem, něco málo se snad ušetří¨za cenu zbytečného namáhání motoru a zhoršení funkce karburátoru. Nejsem zastáncem brzdění motorem v městském provozu, radši vyřazuji, motor se vnitřně tolik nevychlazuje. Upresneni Ja jen, ze jsem sice autorem uvedeneho clanku, ale jmenuju Kral a nikoliv Kralik (nick) - casto se to plete :o))). Aplikovat to jednokomorovy karbec je zajimavy napad. Docela by me zajimali vysledky uspory paliva. Napada me, ze karburatory Jikov BSxx meli jinak resen volnobezny system nez EDSR/SEDR. Otacky volnobehu na BS se steluji polohou skrtici klapky, takze klapka je pri brzdeni motorem otevrenejsi nez u EDSR/SEDR a uspora pak nemusi byt tak vyrazna. Co na to odbornik z nejpovolanejsich, ktereho mame zaplatpriroda mezi sebou ? A co Jan Tleskac? :o))) proč??? Jako úprava je to velmi zajímavé, ale zdá se mi to jako zbytečná práce. Proč rovnou nepoužít SEDR, který má odpojovač již v základu a spotřeba s ním klesne o litr a výkon by mohl trochu stoupnout. Pak místo práce s předěláváním karbecu se můžeš věnovat například překopání plynu z pákového převodu na strunu až ke karburátoru.
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|