Komentáře k článku: Xenony potřetí RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dotaz Datum: 18.04.2009, 20:26 Od: Trucker Ještě k tomu. Xenonove světlomety jsou jen potkavací světla. Bi-xenon jsou potkavaci i dálkové. RE: bixenony cus jestli mas cele svetla i s cockou mel bych zajem jaka by byla jejich cena bez vybojek vybojky totiz uz mam,a nebo jestli mi muzes rict kde sezenu ty cocky,diky xenony zdar muzu dat na felicii xenony kdyz tam bude seriove plexi? bixenony Kdyby měl někdo zájem, mám jedny takový světýlka na prodej, v případě zájmu piště pls na mail. RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dotaz mám ve svém voze sadu xenonů v tlumených i dálkových parabolách(tj. 2 kompletní sady) a při bliknutí svět.houkačkou reagují okamžitě a se super účinností RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dotaz Xenon se od bi-xenonu liší v podstatě opravdu jenom tou clonkou. Ty výbojky s tím nemají nic společného. No mají, ty výbojky co mají odstínění na sobě, nemůžou jako dálkové světlo fungovat. To odstínění je tam k tomu, aby vytvořilo správný tvar světla. A nebo to dělá právě ta clonka, která se odklopí..... RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dotaz Svetelna houkacka je realizovatelna i s vybojkami, uz se to normalne dela, xenonum netrva nez se rozsviti, ale, nez naberou "svoji barvu" ale nabeh bude stejne rychly jako u halogenek, horsi je to ze jim to rozhodne moc neprospiva. Ale s tim jak jde cena vybojek dolu tak jdou se to asi prestava resit. Jinak k dalsimu, bixenony se od xenonu nelisi jenom tou preklapeci clonkou, ale i jinou vybojkou, principielne stejnou jen ma jeste na sobe dalsi odstinovaci pasky (D2R/D2S - je to popsane v predchozim clanku). Jinak obecne asi nelze udelat homologaci zadne univerzalni zastavbove sady, treba to ostrikovani by jeste slo nejak udelat, ale to automaticke serizovani uz asi ne, tam jsou potreba snimace na napravach atd. Jinak jak tady nekdo psal ze ty prestavbove sady lze stridat jednoduse pak z auta do auta, tak tak zhave to nebude, to se nevymeni jako zarovka, je potreba vetsinou vyriznout puvodni krytku protoze se to tam nevejde, potom ji nejak zvetsit treba laminovanim na miru, nekam sikovne umistit jednotku s trafem (pokud uz neni primo na vybojce) a na to samo v svetlech nikde misto neni, takze porad dost prace... RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dotaz Nemluvil jsem o celodenním svícení. Prostě jako světelná houkačka je využit xenon i v případě vypnutých světel - to krátké bliknutí s ním prostě realizovatelné dnes už je. Taky jsem tomu nevěřil, když jsem to viděl poprvé, ale je to tak. RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dotaz Kdepak, žádný xenony pro stodvácu schválené nejsou a asi ani nikdy nebudou. Jsou sice nějaké možnosti, jak dostat xenony legálně do škodovky, ale je to poměrně náročné a to i finančně. RE: RE: RE: RE: RE: Dotaz Při celodenním svícení potkávačkama se samozřejmě bixenony dají využít i jako světelná houkačka. Ale pokud máš xenony zhasnuté, tak je jako světelnou houkačku použít nemůžeš, protože jim chvíli trvá, než se rozsvítí. Rychlé krátké bliknutí s nima prostě udělat nejde (pokud jsou vypnuté). Jestli si to dobře pamatuju, tak v tomhle případě to řeší tak, že jako světelná houkačka se použijou mlhovky (které mají normální halogenku). RE: RE: RE: RE: RE: Dotaz a s policajtami to je ako su schvalene pre 120? RE: RE: RE: RE: Dotaz Dneska jsou už xenonem realizované i světelné houkačky - třeba nové Coupé od BMW. Na místě původních dálkových světel jsou v tom případě světla, která se rožínají např při odbočování na křižovatkách. RE: RE: RE: Dotaz :) 5000K a 6000K označuje barvu světla, čím vyšší číslo, tím bělejší, respektive modřejší. Osram například uvádí, že klasická halogenka má barvu světla 3200K, žárovky Osram CoolBlue mají 4000K a Osram Xenarc (xenonové výbojky) mají 4150K. Čistě bílé světlo má asi 5500K, "bílé nebe" nebo nebesky bílá (SKY WHITE) má 8000K (doufám, že jsem to z jejich grafu dobře pochopil http://www.osram.com/pdf/service_corner/lightingprogram_automotivelamps_2006.pdf strana 56-57). Ještě abys tomu rozuměl, proč se to uvádí v Kelvinech (což je jednotka teploty) - to číslo vyjadřuje, jakou teplotu by muselo mít dokonale černé těleso, aby svítilo světlem dané barvy. Jinak bixenony se od xenonů liší jen elektromagneticky ovládanou clonkou, která je při potkávačkách přiklopená k výbojce a při dálkovkách se odklápí. Přičemž auta, který mají bixenony, mají i klasický halogenový dálkovky, který se rozsvicejí při přepnutí na dálkovky a taky slouží jako světelná houkačka (která je pomocí xenonů nerealizovatelná). RE: RE: Dotaz Za těch 14 tisíc to jsou bixenony. Za 5 tisíc jsem na internetu nenašel ani normalni xenony, ale rad bych se na ně mrknul. Na některých internetovych obchodech uvadějí, že to ma homologaci E-24. Když to přirovnam k žárovkám se zvíšenou svítivostí o 30% ke kterým nemaj vyhrady tedy alespoň mi nic neříkaly (jsou i +50% za 500,- par). Mislím ,že i v těch xenonech bude taky velkej rozdíl podle svitivosti někde uvadějí 5000K a jinde 6000K což je rozdíl 20%. RE: Dotaz Nebylo by to lepší, protože je to výrazně dražší. 14 tisíc je hodně peněz. Navíc ani ten přestavbový kit nebude homologovanej a tudíž na STK budeš mít problém a s policajtama obecně taky. Za 14 tisíc bych si představoval kompletní řešení, tj. přestavbu světlometu, komplet elektroniku, ostřikovače světel a automatickou nivelaci (regulaci sklonu světlometu), což je všechno nezbytně nutné k tomu, aby to mohlo mít homologaci pro provoz na veřejných komunikacích. A samozřejmě by to tu homologaci muselo mít. Jen tak mimochodem, samostatný přestavbový kity (tj. adaptér do světlometu, výbojka a elektronika) se dají sehnat zhruba od 2500,- Kč výše. Za těch dva a půl, to je klika, když to seženete, to musíte mít někde nějakýho známýho, ale za cenu okolo pěti tisíc se to dá sehnat celkem normálně. Dotaz Nechci se nikoho dotknout, ale nebylo by lepší koupit "Přestavbový kit H4 BI-XENON HID 6.000K -sada" za cca 14 taců, který se dá lehce namontovat i odmontovat. Chci si taky neco takovyho pořídit, libi se mi, že to jde lehce prehodit do jinyho auta, ale kdyby to bylo tak za polovinu. RE: RE: RE: RE: RE: RE: proč nejezdí? posli mi nejakou funkcni mailovou adresu... dam ti kontakt kde by to mohli mit RE: RE: RE: RE: RE: RE: proč nejezdí? posli mi nejakou funkcni mailovou adresu... dam ti kontakt kde by to mohli mit RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: proč nejezdí? tak ja mam Feliciu 97, 1,3 MPI, Pri stave 65 000 km prirobene LPG. Dnesny stav je 245 000 km a vstrekovače pôvodné. Bez problémov. Jazdene lpg. Ba len vynimocne. RE: RE: RE: RE: RE: RE: proč nejezdí? Já kupoval před rokem ve Vršovicích na vrakárně 1 kus za 500 a jezdí to furt. prej za odchod vstřiků může LPG. Anketka: odešli vám po kolika tisíci kilometrech a jezdíte BA/LPG?? 1. odpověď 70.000 km, LPG, 2 vstřiky v háji RE: RE: RE: RE: RE: proč nejezdí? No tak obvolal jsem jen tri vrakace cena za listu + vstriky 2-3kkc a za pul roku to muze byt to same, tyhle odesly behem roku... RE: RE: RE: RE: proč nejezdí? sak nekupuj nove. sada jetych i s listou bude tak za 500.. a budou slouzit leta RE: RE: RE: proč nejezdí? JJ 1.3MPI ale jeden vstrikovac se pod dva nesehna at jsem se ptal kdekoliv, takze osmicka pro me za par supu neni... RE: RE: proč nejezdí? to mas 1,3 MPicko? na to sezenes vstrikovace za par supu. neco bych i mel RE: proč nejezdí? Nejezdi ne proto, ze by nesvitili, to naopak svitili velmi dobre, asi tak uplne stejne jako u toho noveho bavora :) Jen vozidlo ma jine vady...konkretne zda se ze odesly vstrikovace a nove za osmicku je ted drahy spas, chemie nefunguje, takze zkusim jeste ultrazvuk a pak se uvidi... proč nejezdí? jo, prečo nejezdí? RE: A proč nejezdí Řekl bych že neviděl a tak to někde napral! A proč nejezdí A proč to auto s úpravou nejezdí? Kvůli světlům nebo se rozbilo jinak?
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|