Komentáře k článku: Kontrolky v přístrojovém štítu Š 136 RE: dotaz Datum: 25.02.2012, 19:25 Od: Tomáš Fuk To znamená, že se máš naučit česky. dotaz chci se zeptat když problykáva na palubce kontrolka označená vykřičníkem co to znamena děkuji Jdou silnejsi Daji se sehnat stejne provedeni ale 2W myslim ze jdou sehnat jeste vic watt ale to si ted nejsem jistej ? 2W sem tam dal ja a je to podle mne tak akorat :) Led Ahoj vím o jednodušším způsobu osvětlení led, jsou vyráběny led s se všemy možnýmy paticemi, jak BA 9, tak i bezpaticové.Je to trochu dražší sranda, ale pro někoho kdo némá o elektrice ani šajn to je snažší.Oba typy Stojí okolo 150 kč za pár ale urcitě se dají sehnat levněji.Pokud máš zájem pošli mi e-mail a já ti pošlu foto. LED v objimkach http://www.stickart.sk/skoda/fotogaleria/interier/ledky.jpg RE: Proč LEDka ne v kontrolce dobíjení? Skoro by bylo vhodné diskuzi přemístit na Fórum. U řady 742 s klasickým regulátorem napětí (buď mechanickým nebo polovodičovým) NENÍ nutná žárovka ke správné funkci, alternátor se nabudí přes samotný regulátor. Jiná situace je u Favo a výš, tam se počáteční nabuzení alternátoru děje právě přes žárovku a je nutné LED doplnit paralelním odporem (100-200Ohm, 2W). Mihotání světel na volnoběch: k tomu jsou náchylné zvláště alternátory 55A, lze to řešit menší řemenicí na alternátoru o 1cm na průměru. centrovani ledek Nez tu ledku pracne centrovat je lepsi ji pilnikem zbrousit vrchlik. Svetlo se pak krasne rozptyli. Do pristrojovyho stitu se krasne daj pouzit odpory SMD velikosti 1206, ty se daj pri trose sikovnosti a treninku pripajet i trafopajkou. Proč LEDka ne v kontrolce dobíjení? Díky za připomínky k článku, nad některými věcmi jsem pravda neuvažoval. K otázce kontrolky dobíjení. Je fakt, že nabíjecí soustava v mém autě vykazuje jistou zvláštnost, která se však projevuje naprosto stejně jak u původní žárovky 1,2 W tak i u LEDky, takže není myslím způsobená jejich výměnou. Jedná se o mihotání světel při nižších otáčkách, ale o tom teď psát nechci. Z praxe mám vyzkoušené, že soustava i při zapojené LEDce v kontrolce dobíjení dobíjí jak má, baterie je pořád nabitá na 100%. Takže zpět k vhodnosti nebo nevhodnosti nahradit původní žárovku dobíjení LEDkou. Prošel jsem články p. Čecha a Chipmena o alternátoru a akumulátoru, zamýšlel se nad diskusními příspěvky, díval se do další literatury, ale na dané téma jsem odpověď nenašel. Takže dávám do diskuse otázku - je možné (a vhodné) nahradit žárovku 1,2 W v kontrolce dobíjení součástkou složenou z LEDky (20 mA) a rezistoru (cca 1200 ohm/0,6 W) zapojených do série? A když ne, tak proč - co se stane nebo by se mohlo stát s jednotlivými částmi nabíjecí soustavy? RE: Jéje ty odpory u LEDek nejsou jen tak, neprehazuji se mezi sebou, zalezi na materialu polovodice(barve) obecne nejvyssi odpor prislusi diodam cervenym ( Uf=1,9-2,1 V ) a nejnizsi vysoce svtivym modrym (Uf=3,3V), jinak dobrej clanek velikost LEDek, rezistory, osazení... Proč používat 5mm LED když daleko lepší co se rozložení světla týče jsou 10mm které přesně zapadnou do otvorech v tišťáku pro objímky a odpor se umístí tak, že se přeškrábně vodivá cesta v tišťáku a odporem se překlene. Již jsem to dělal a výsledky dobré. Hodnoty odporu 620ohm nebo kolik je uváděno považuji za nedostatečné, LEDka je zbytečně namáhána proudem. Osobně doporučuji pro kontrolky které mají opravdu silně svítit rezistor o hodnotě 1k, popř. 1k2 přičemž pro kontrolky které nemají moc svítit jsou vhodné odpory tak 3k3, popř. i okolo 5k. A nahrazovat žárovku v kontrolce dobíjení LEDkou je veliký nerozum. Ta žárovka je součástí budícího obvodu alternátoru, pokud je tam LEDka není zajištěna správná funkčnost. Jéje Konečně novej článek. Supr :)
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|