Komentáře k článku: Ventilátor chladiče u Š120 RE: RE: RE: RE: provedení spojů Datum: 10.02.2011, 0:25 Od: Breorn Jenže pájený spoj neoxiduje tolik, jako spoj nepájený. Předělal jsem před deseti lety všechny konektory a všechny pájel. Zatím jsem na tom neměl ani jednu poruchu, což se o lisovaných krimplovačkama říci nedalo. Fastony např. u zadních světel i uhnily od vodiče. Asi to špatně čistíš. Musíš nejdřív mechanicky od oxidace a teprve potom kalafunu a cín. Taky je nutné řádně prohřát, ale nepřepalovat cín. Ventilátor chladiče u Š120 Já taky v autě nerad pájím. Sice jako nouzové řešení na kratší dobu to jde taky, ale jinak ne. Já taky používám krimpovací kleště a fastony. Izoluji plastovými kritkami nebo smrštivou bužírkou. RE: RE: RE: složité Mimo kontroly pravopisu mu pravděpodobně nefunguje termostat, protože ať chladíš jak chladíš vpředu, motor by ti to podchladit nemělo.... RE: RE: složité ...máš dobrou češtinu... RE: složité Jak složité? Mě se to zdá jako dobrý nápad nehledě nato že tohle jsem slyšel i od servisáka na desty co k nám jezdí. Jenom že se musí protahovat kablíky a trochu přemýšlet se zapojením. S tím samotným zapínáním ventilátoru spínačem neholduji, protože i já občas stoupání teploty poznám, až když už vařím a naopak jak často si spomenete včas že se máte vypnout větrák. Proto tam ty termospinače jsou. Když zapomenete vypnout tak se motor chladí výc než je potřeba, tak stoupá spotřeba a skracuje se životnost motoru. Mymo jiné řidič se má věnovat řízení a neštudovat jestli už má zapnout nebo vypnout ventylátor. RE: RE: RE: provedení spojů No já také nemám pajení rád. Mě prostě žádný pájený spoj nedržel ať jsem používal kalafunu nebo převařenou kiselinu, nehledě že u auta se s pajkou horkotěžko dostaneš. Proto používám, originál elektrikářský spojky a profi krimplovací kleště, a k izolaci termosmršťovací bužírky jak s lepidlem tak bez podle potřeby. Jinak čokolády a kroucené spoje také odmítím to je jen dočasné řešení. Čidlo Dobrý den.Nedávno jsem řešil obdobný problém.Nakonec se mě podařilo sehnat čidlo které spíná při nižší teplotě a je plně záměné bez jakýchkoliv ůprav.Je to čidlo které spíná v rosahu cca 85 stupnů.Původně je určeno pro spínání motoru klimatozace u Felicí.Najdete jej v katalogu auto kelly pod katalohovým číslem EPS 1.850.017.S napsáním tohoto příspěvku jsem nějakou dobu počkal až jak se osvědčí a vše funguje perfektně:-) RE: RE: RE: provedení spojů Klasické čokolády u aut? to je barbarství.... RE: RE: RE: provedení spojů NA NAŠICH SILNICÍCH PÁJENÝ SPOJ UPADNE ... zkroucené vodiče maní odpor nulový, a dobře oizolovsné NEZOIXDUJÍ!!! RE: Dotaz Samozřejmě, jde to použít na jakékoliv auto. Pro favorita jen koupit jiný termospínač (s vyšší teplotou spínaní, jsou k dostání myslím 92 nebo 95°C), 85°C o kterém se zmiňuji v článku je pro Favorit nevhodný. Dotaz Můžu to tak udělat i na Favorita 136L r.v.1989?????? RE: RE: provedení spojů Pájené spoje jsou jediné které ve svém i jiných autech používám. Vím, že se tvrdí že pájený spoj se uklepe, ale nikdy jsem tento problém nemusel řešit. Čokolády, rychlospojky, kroucení vodič do sebe nemám rád proto, že časem zoxidují a ve spoji je zbytečný přechodový odpor, nemluvě o tom že narozdíl od mých pájených spojů občas řeším problém jako je vodič vypadlý z čokolády, nebo třeba rozpojený izolačkový spoj. Pájení se opravdu není důvod bát, udělá-li se to opravdu poctivě nikdy s tím spojem problémy nebudou. RE: provedení spojů Nikdy jsem u auta nic nepájel!!! Spájením vznikne tvrdý spoj, který se časem uklepe a odlomí!!!! Nejlepší ( doporučuje 10 autoelektrikářů z 10 :-) ) je pouhé zakroucení konců vodičů ac oizolování - spoj je pevný, velice dobře vodivý bez odporu a věčný!!! RE: složité Naprosto souhlasím, bez problémů Je to úplně jednoduché Je to úplně jednoduché a netrvá to déle jak 15 minut!!! Od kablíků na termospínači u chladiče jsem vyvedl dvoulinku, pod palubkou klasický vypínač, kterým větrák sepnu dle potřeby o něco dřív, než sepne termospínač - na můj vkus spíná pozdě - když už se "vaří"... No ještě jsem si zapojil oranžovou kontrolku, tak že mi i signalizuje samosepnutí, což ale není až tak nutné, protože ventilátor slyším!!! Funguje to tak od r. 1983, cca 380 000km, letní cesty do Chorvatska, přes Alpy v Rakousku naprosto v pohodě... provedení spojů "Všechny spoje zásadně pájíme a dobře izolujeme." Už jsi viděl odehřátý pájený spoj? Proč asi se nesmí pájet (nadstavovat) vodiče v el. instalaci (jakékoliv) pájením ? Věř mi, že dobře volená rychlospojka (podle průřezu vodiče) nebo čokoláda je 100x spolehlivější než pájený spoj! složité Mě to přijde zbytečně složité, ještě když jsem měl Š105 tak čidlo na chladiči byl původní a v pohodě spínalo. Ale protože spínalo pozdě (při vyšší teplotě než v článku) tak jsem na kontakty čidla chladiče prostě jen přivedl dva drátky a na konec jsem dal spínač a všechno bez problémů fungovalo. Když jsem potřeboval zapnul jsem větrák ručně a bylo to. Jediný rozdíl tedy bude v ochraně čidla před silným proudem. RE: RE: Dotaz amatéra Zbytečná námaha?Možná...ale pokud si představím funkci tepelné regulace:motor-vedení cca 3m horké chladící kapaliny-chladič se spínačem..otázka zní:je dostatečně rychlá reakce na stoupající teplotu motoru třeba zatížením?Dám příklad:když jsem třeba PŘED předpokládanou zátěží motoru(prudký táhlý kopec)zapnul ručně ventilátor..pohoda-uchlazeno a proč?řekl bych,že z chladiče už šla více ochlazená kapalina než kdyby byla chlazena jen náporově.Co jsem tím chtěl naznačit:teplota na výstupu motoru jako řídící chlazení větráku by měla funkci jakéhosi "předchlazení" což při klasice mi připadá jako pozdní. RE: Dotaz amatéra Hlavni rozdil je v relatku, ktere eliminuje nutnost poustet velke proudy primo pres termospinac (proto pri origo zapojeni termospinace tak rady odchazeji a skodovky obcas vari). Rucni spinac je tam zejmena pro vyzkouseni, jestli vubec funguje ventilator :) no a taky kdyby to nahodou neseplo. To Petulin: Prijde mi to jako zbytecna namaha, stavajici stav (+ relatko) funguje dostatecne spolehlive. Dotaz amatéra Moc sem článek nepochopil. Rozdíl oproti normálnímu stavu je pouze ten, že je možno ventilátor zapnout pomocí tlačítka? Původní termospínač zapínal ventilátor při vyšších teplotách než tento nový. Proč tam od výroby není takový, když je to lepší? Nestačilo by tedy pouze vymenit termospínač za tento (80-85°C) a vykaslat se na tlacítko? Diky za vysvetleni... Pajkovanie K pajkovaniu - skrabanie je zbytocne, staci aplikovat odhrdzovac, spolahlivo zozerie koroziu. Pokracovat s kalafunou, ako je v clanku uvedene. RE: RE: bliže k motoru Měl jsem v úmyslu dvě varianty:sundat hliníkové víko termostatu,navařit špunt(návarek) se závitem pro čidlo spínače-taková "čistější"varianta nebo jen přidat k vývodu mezivložku s návarkem,ale protažení kabelu celým autem mě pak odradilo.Taky už jsem byl rozhodnut se Škodulí majetnický vztah ukončit...:-) RE: bliže k motoru mas pravdu,ale takhle to fakt staci, je to nejjednodussi uprava, kam bys ho dozadu dal? musel bys neco nekam vrtat, upravovat... takhle je to bez potizi... bliže k motoru Domnívám se,že možná učinnější by bylo dát nový termospínač přímo za vývod termostatu.Měl jsem též ruční spínač ventilátoru zapojený jednoduše jako paralelní přívod +12V astejně jsem mnohdy nárúst teploty neuhlídal.Odezva na vzrústající teplotu motoru je v originálním provedení pozdní.
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|