Komentáře k článku: Seřizování ventilové vůle RE: Vůle ventilů - seřízení Datum: 4.01.2017, 21:02 Od: Mat Ale ono to tak je kdyz je 4 valec ve strihu serizuje se prvni s tim nic nenadelas tak to bylo je a bude na motorech kde neni hydraulika .... O odbornosti autora clanku i diskutujicich hovori pojem kdyz se stridaj ventily Stridaly? Strihaly ty odborniku rika se tomu strih ventilu a kdyz vyrobce rekne na studenem tak na studenem prave kvuli te roztaznosti se serizuji studene protoze se roztahnou a vule z nich prakticky zmizi ty zavodni motore. Jak muzes srovnavat zavodni motory a motor ve svym shnilym favoritu? Génie RE: dementi doplnění 2 menil som tesnenie pod hlavou na skode felicii 1,3 a ne iem na aky moment mam dotiahnut hlavu motora poradte pls RE: dementi doplnění 2 menil som tesnenie pod hlavou na skode felicii 1,3 a ne iem na aky moment mam dotiahnut hlavu motora poradte pls dementi doplnění 2 Chtěl jsem pod příspěvkem nabídnou tabulku, nezobrazila se dle mých, proto se opakuji. Ještě doplněk k mému předešlému komentáři. Opravuji hodnotu vůle sacích ventilů na 0,20 mm, kluznost měrky bych zachoval. Jak jsem z některých vašim komentářů pochopil máte mnozí problém s pořadím seřizování jednotlivých ventilů. Pokusím se proto vše co nejjednodušeji popsat a vysvětlit. Střih ventilů je takový pohyb ventilů na jednom válci, kdy výfukový ventil je zavírán (jde vzhůru) a současně je otvírán sací ventil (je stlačován). Pro naší potřebu je nutná poloha ventilů, kdy sací i vyfukový budou ve stejné pootevřené vzájemně rovnoběžné poloze. Pořadí zážehů čtyřválce je 1-3-4-2, ve stejném gardu se budou střídat střihy i seřizovéní samozřejmě s technicky nutným posunem,ale tím vás nebudu plést. POSTUP SEŘÍZENÍ: a) vyšroubujte svíčky b) sundejte ventilové víko c) pro snažší orientaci si sundejte i víčko rozdělovače d) otáčejte motorem, až budete palec rozdělovače na 1. válci, zároveň musíte mít ve střihu ventily 4. válce e) seřiďte oba ventily 1. válce f) pootočíte motorem; palec bude směřovat k 3. válci, zároveň budete mít ve střihu ventily 2. válce g) seřiďte oba ventily 3. válce h) pootočíte motorem; palec bude směřovat ke 4. válci, zároveň budete mít ve střihu ventily 1. válce i) seřiďte oba ventily 4. válce j) pootočíte motorem; palec bude směřovat k 2. válci, zároveň budete mít ve střihu ventily 3. válce k) seřiďte oba ventily 2. válce l) nasaďte víko ventilů (doporučuji nové těsnění) m) zašroubujte svíčky n) nasaďte zpět víčko rozdělovače (POZOR pořadí zážehů 1-3-4-2) o) nastartujte aposlouchejte ty švícary pozn.: Jednotlivé střihy vždy skorigujte mírnými pootočeními motoru. Palec rozdělovače slouží jako pomůcka pro méně technicky zdatné nebo uplné laiky, jeho demontáž pro samotné seřizování není nutná, technicky zdatnější poznají střih i bez palce. STŘIH SEŘIZUJEME PALEC 4. 1. 1. 2. 3. 3. 1. 4. 4. 3. 2. 2. Tak čus Karel P.S. Zřejmě se to opět nepovede, tak si budete muset vastačit pouze s textem.. dementi doplnění Ještě doplněk k mému předešlému komentáři. Opravuji hodnotu vůle sacích ventilů na 0,20 mm, kluznost měrky bych zachoval. Jak jsem z některých vašim komentářů pochopil máte mnozí problém s pořadím seřizování jednotlivých ventilů. Pokusím se proto vše co nejjednodušeji popsat a vysvětlit. Střih ventilů je takový pohyb ventilů na jednom válci, kdy výfukový ventil je zavírán (jde vzhůru) a současně je otvírán sací ventil (je stlačován). Pro naší potřebu je nutná poloha ventilů, kdy sací i vyfukový budou ve stejné pootevřené vzájemně rovnoběžné poloze. Pořadí zážehů čtyřválce je 1-3-4-2, ve stejném gardu se budou střídat střihy i seřizovéní samozřejmě s technicky nutným posunem,ale tím vás nebudu plést. POSTUP SEŘÍZENÍ: a) vyšroubujte svíčky b) sundejte ventilové víko c) pro snažší orientaci si sundejte i víčko rozdělovače d) otáčejte motorem, až budete palec rozdělovače na 1. válci, zároveň musíte mít ve střihu ventily 4. válce e) seřiďte oba ventily 1. válce f) pootočíte motorem; palec bude směřovat k 3. válci, zároveň budete mít ve střihu ventily 2. válce g) seřiďte oba ventily 3. válce h) pootočíte motorem; palec bude směřovat ke 4. válci, zároveň budete mít ve střihu ventily 1. válce i) seřiďte oba ventily 4. válce j) pootočíte motorem; palec bude směřovat k 2. válci, zároveň budete mít ve střihu ventily 3. válce k) seřiďte oba ventily 2. válce l) nasaďte víko ventilů (doporučuji nové těsnění) m) zašroubujte svíčky n) nasaďte zpět víčko rozdělovače (POZOR pořadí zážehů 1-3-4-2) o) nastartujte aposlouchejte ty švícary pozn.: Jednotlivé střihy vždy skorigujte mírnými pootočeními motoru. Palec rozdělovače slouží jako pomůcka pro méně technicky zdatné nebo uplné laiky, jeho demontáž pro samotné seřizování není nutná, technicky zdatnější poznají střih i bez palce. STŘIH SEŘIZUJEME PALEC 4. 1. 1. 2. 3. 3. 1. 4. 4. 3. 2. 2. Tak čus Karel dementi V zásadě žádné komentáře nepíši, ale v tomto případě jsem to nevydržel. Nevím, který negramot publikoval tento postup, ale téměř půl milimetrová vůle na zahřátém ventilu je totální blbost a nevěřte mu ani slovo. Taková vůle je snad na lokomotivě ale určitě né na embéčku což vlastně tyto motory stále jsou. Snad se změnily určité použité matarialy, ale při seřízení na vůli 0,45 mm by jste po vystydnutí měli vůli někde kolem 0,6-0,7 mm (to by byl při studeném startu rachot). Ještě bych pochopil 0,045 mm (ale ukažte mi tu měrku). Doporučuji starou školu, tedy po ty střihy ventilů OK, zvolil bych studený motor a pro snažší a citlivější otáčení motorem bych vyšrouboval svíčky, ušetříte si demontáž krytu řemenice protože motorem v pohodě otočíte zatažením za řemen. Vůle bych zvolil v podstatě embéčkovské 0,15 mm sání, 0,20 mm výfuk. pokud při seřizování necháte měrku středně staženou a bude jí možno se zvýšeným odporem posunou tak nic nezkázíte. Stále platí, že je lepší nepatrně větší vůle než menší, máte jistotu, že ventil skutečně dovře a při expanzi směsi nebude zdrhat tlak plynů a že ventil nepodpálíte. P.S. Na velkých dieslech TATRA, LIAZ, ZETOR ... jsou vůle sání 0,20 mm a výfuk 0,25 mm, takže uznejte, že 0,45 mm na teplém ventilu je totální pitomost a ani to nezkoušejte, budete to rozebírat znova. Čau, ať se dílo podaří Karel RE: RE: RE: RE: Zásadní nesmysly ... ja mam v dielenskej prirucke pisane ze sa nastavuju ventilove vole sacieho aj vyfukoveho ventilu u Skoda favorit 136l rovnako na 0,20mm u oboch ventilov VV aj SV s odchilkou 0,2mm je to mozne ja to trak nenastavujem len sa pytam o radu co vy na to? RE: RE: RE: Zásadní nesmysly ... A kdyby jsi v tom měl hokej jde to i takhle. Když se střídají ventily ----střídá 1 válec seřizuješ 4 válec---------střídá 3 seřizuješ 2--------4 seřizuješ 1--------2 seřizuješ 3 válec. Jednoduchá pomůcka 1 válec a kolik je 5? 4, seřizuješ 4 válec atd. Výrobce jasně udává seřizování motoru jehož teplota je v rozmezí 17-23 stupňů celsia a to sací na na 0.25mm výfuk na 0.20mm. Mechanik z Ferrari ??? Dobrý den všetkým.ventily by sa mali nastavovat podla mojho názoru na vychladnutom motore.Pretože tá vola sa tam dáva práve preto,ked zohrejeme motor na (pracovnú)teplotu,vola sa dosledku tepelnej roztažnosti odstráni.Podstatné je aj to aby boli zachované údaje od výrobcu a nie domácich majstrov!Pane ak píšete pravdu a máte takto nastavené vent.chcel by som to auto počut po naštartovaní v zime.Tam musíte mat vačší rachot jak v traktore sa čudujem že vám to aj ide.Určite by ste nemali problém nastavovat vent.aj za jazdy,pretože ked sa vám hlavne v letných mesiacoch motor trošku viac zohreje zo 70 na 90 mali by ste to za pochodu prestavit xaxaxa.Ale na pobavenie je to dobré možete písat do roháča.jedna otázka:ako dlho vám trvá demontovanie krytov?Ak to stíhate do 1min aj z nastavením,tak sa určite obrátte na Ferrari tam budú z vašim výkonom nadchnutý xaxaxaxa. seřízení ventilové vůle Dobrý den prosím vás o zaslání návodů na seřízení ventilů škoda favorit musel jsem dát nové těsnění pod hlavu ale neví jak dál moc děkuji RE: RE: ventilova vôla Dobrej den jaka je vule ventilu sací a vyfuk RE: Odpovědi autora Reknuti jestli to takhle delas,tak to si zabijak... RE: ventilova vôla Protože se nebere v úvahu jen roztažnost zdvihátek,ale i roztažnost celého bloku motoru,je toto tvrzení nelogické.roztažnost materiálu se totiž projeví i v podélném směru a to tak,že se zvětší otvory kolem ventilů(sedla),která mají dosedací plochu zabroušenou v úhlu asi 45 úhlových stupňů.Tím se podstatně prodlouží dráha ventilu do okamžiku,než je těsně uzavřen.Sací ventil je chlazen přiváděným,chladným vzduchem,ale rozdíl teplot je zde nepodstatný,protože jde spíše o rychlost,s jakou se ventily uzavírají a ta je závislá na konstrukci vačkového hřídele. RE: RE: Zásadní nesmysly ... Už to asi budeš mít hotové, ale kdyby náhodou:-) Tak že, ventilové vůle jsou Sací 0.25, výfuk 0.2mm. Vůle se měří ventilovou měrkou když je ventil plně zavřený. Poznáš to tak, že protější ventil je plně otevřen. To znamená, že když chceš seřizovat 1. ventil, 8. musí být plně otevřen(je zatlačen na maximum). Natáčíš klikovku pomocí šroubu na řemenici tak dlouho dokud nemáš otevřený 8. ventil naplno. Musíš akorát dávat pozor který ventil seřizuješ, který ventil musí být plně otevřena a zda je seřizovaný ventil sací nebo výfuk. To aby jsi nepopletl ventilové vůle. To znamená že dvojice jdou 8-1, 6-3, 4-5, 7-2, 1-8, 3-6, 5-4, 2-7. 1,4,5,8 jsou výfukové ventily a 2,3,6,7 jsou saci. Kdyby to nestačilo, mám mail. Jinak to je celkem dobře posáno v knize "Jak na to" Vůle ventilů - seřízení Tak jsem si zrovna přečetl tento článek o ventilových vůlích a jejich seřízení. Našel jsem tam pár hovadin které bych vavrátil. Třeba že ventilová vůle na 1. válci se sežizuje když se střídají ventily na 4. válci. To je celkem dost slušné zkreslení ventilové vůle, odhadl bych tak 0.1 mm. Už jen to že vačka je excentricky broušená. Správná poloha ventilů je plně otevřený sací ventil na 4. válci a pak se může seřizovat sací ventil na válci 1. Už jen když se člověk podívá na vytaženou vačku z motoru, pozná, že ventily sací na 1. a 4. válci jsou oproti sobě o 180°. Totéž semozřejmě platí o všech valcích co jsou proti a všech ventilech. Další věc je, že hliník se sice roztahuje víc než litina a železo, ale nikdo tady nepočítá s rychlostí roztahování a smršťování. Při chladnutí motoru se hliník rychle stáhne, ale litina a železo o dost pomaleji. Vůle se vymezí na minimum. Proto je u hliníkových tyček větší vůle. Také zavisí nejenom na materiálu, ale taky na jeho objemu. RE: Zásadní nesmysly ... Zdravim........Prosim nevies mi poradit...Mam Skolu Feliciu 1,3 MPI najazdenych 50 000 km...Chcel by som nastavit hodnoty SV a VV no neviem ako pretoze nemam skusenosti....Dakujem za odpoved......................... RE: Prosba Zdravim....PLS mozem mi poradit...ake hodnoty SV a VV mam nastavit na ventiloch pri Skode Felicii 1,3 MPI...Najazdenych mam 50 000 km........Dakujem za odpoved........ za horka ani omylem ZA HORKA ? MILÝ PANE: SACÍ VENTIL MA ZA STUDENA 0.20 A ZA HORKA cca 0.23 ( hliník ). TAKŽE 0.40-0.45 TO BI UDELALO VÍCE ŠKODY AKO UŽITKU. PS. VLASTNA SKUŠENOST. RE: RE: Dobra sranda za chodu ha ha ha kecas RE: RE: RE: RE: RE: Ventilová vůle mám teorii... při ohřítí motoru na provozní teplotu se zvětší objem hliníkové hlavy... hliník má větší teplotní roztažnost než ocel (zdvih. tyčky).. tudíž se ventilové vůle zvětší. Teoreticky by to šlo nemyslíte? To by pak vysvětlovalo proč se na AL tyčkách nastavují větší vůle... ja osobne delám kompromis... u aut na LPG delam sací i vyfuk 20/20 RE: RE: RE: RE: Ventilová vůle Ventilová vůle se na běžných motorech seřizuje na 0,15 sací a 0,20 výfukový, pokud máte někdo fávo s hliníkovejma tyčkama na sacích tak je to 0,20 vejfuk a 0,25 sací. Jinak postupným zahřátím motoru se ventilové vůle zvětšují a to běžně na 0,30 - 0,40. Jinak konkretně pro fávo motory s úpravou Sprint (nevim jestli ji ještě někdo dělá ale jezdí jich dost) je předepsaná ventilová vůle 0,45 která se nastavuje na TEPLÉM motoru v rozsahu teploty 70-80 stupňů, takže na to máte pomalu hodinu na seřízení. RE: RE: RE: Ventilová vůle Neni divny ze kdyz se vyfukovej ventil zahrejva vic, ze by mel mensi vuli nez saci, kterej se zahrejva min? Ja serizuju ventily 0,20 vejfuk a 0,15 saci a nemam problemy. A ten chytrak kterej nam tady rek ze vule sou az 0,5 centimetru tak to je asi borec, kdyz nahrejes venec na setrvak aby se zvetsil tak se ti z nej asi taky neudela nausnice o prumeru 5 cm... ;-) Tepelna ROZTAZNOST materialu a ne smrtivost ;-) a navic, chtel bych videt kde se po zahrati udela vule o skoro pul centimetru vetsi... ta vacka by pak ani neotevrela ventil ;-) RE: Dobra sranda Teda panove co se tady nedovim... Ventilovy vule se serizujou na studenym motoru, 0,20 mm vejfukovej, 0,15 mm saci. Videl sem i borce kterej to serizoval za chodu motoru, nevim jak povoloval a utahoval cervika ale merky byly po tom jak naberacka vyklepany... Serizovat vetily minutu, tak to ten pan je asi od Forda, tam umej vsechno nejlip. Ve skole sme vdycky motor serizovali studenej a slape porad jak hodinky... RE: RE: ventilova vôla týká se to příspěvku ventilova vôla Datum: 5.08.2006, 13:14 Od: dusan kormoczy <prcekprcek@zoznam.sk> RE: ventilova vôla No tohle mě pobavilo - pisatel odhadnul délku zdvihacích tyček s přesností na centimetry, teplotu s přesností na desítky stupňů a vyšla mu vůle s přesností na milióntiny milimetru... Dobra sranda Ventily serizujte tak jak pise vyrobce motoru ten totiz udava udaje o motoru(jako ventilova vule,odtrh na svickach, predstich,olej,palivo.atd)ke kterym dosel ruznymy testy a ne ze si je vycucal z prstu a je to pro ten bezny seriovy motor z 99% to nejlepsi.Kdo chce aplikovat metody pouzivane na zavodnich motorech pro motory seriove mohl by se dockat toho ze po ujeti nekolika okruhu kolem mesta poveze motor na generalni opravu (ne levna zalezitost). No on taky motor zavodni po nekolika zavodech jde na gen.opravu tak cemu se divit ze ten ser. mel nejakou kratkou zivotnost. Zlepsovat Ano Ne nicit. Za 1 minutu sestelovat vule na ventilech tak to sem se zasmal. Nejdrive je v clanku uvedeno ze spravna teplota je podstatna pro spravne sestelovani a tedy se to musi stihnout do 1 min. a v prispevku je uvedeno ze v clanku je ta min. informativni a ze vlastne tak nejak od oka ten cas a tu teplotu...???. Vyrobce motoru nastesti ty udaje od oka neuvedl.Zaplat panbuh. RE: RE: RE: RE: Ventilová vůle Protože se železo rotahuje víc jak hliník? RE: RE: RE: Ventilová vůle Odporuje to fyzikálním zákonům! Nevim proč je to tak, dokud jsem si to sám nevyzkoušel a neviděl nevěřil jsem... Je to dost divný... Kdyby se někomu podařilo zjistit proč to tak je ať to sem dá vědět... RE: RE: Ventilová vůle Tak podle dílenské příručky se nastavuje vůle za studena na 0.25mm sací a 0.20mm výfukový ventil a na kontrolu časování se nastavuje vůle na 0.43mm. Jen mi je divné,že by se ty hliníkové zdvihací tyčky při ohřátí smršťovali a tím se za tepla zvětšovala vůle ventilů- to odporuje fyzikálním zákonům. RE: Ventilová vůle Skoro půlmilimetrová vůle? To není vtip, ta vůle tam při teplém motoru opravdu je. Při teplém motoru jsou ventilové vůle větší než za studena. Je to sice nelogický, zní to nesmyslně a musim se přiznat, já když jsem to slyšel poprvé, tak jsem se dotyčnému vysmál do oblyčeje. Věřil jsem tomu, že vůle tam jsou proto, aby se při zahřátí vynulovaly, ale oni se opravdu zvětšujou, já jsem si toto několikrát zkoušel a ta vůle tam je za tepla od 0,4 do 0,6. Jestli nevěříte, zkuste si to, budete velice ale velice překvapen. Ventilové vůle Hned ze začátku říkám, že nejsem nejchytřejší, ale mám toho dost k tomuto článku o ventilových vůlích. Výrobce doporučuje seřízení na studeném motoru z logického důvodu. I když si vezmeme v potaz, že každá tyčka má jinou tepelnou roztažnost, můžou to být řádově tisíciny maximálně to může jít do jedné setiny milimetru, což je absolutně zanedbatelná hodnota, která nemá vliv vůbec na nic. Mě by spíše trápilo něco jiného při seřizování na teplém motoru. A sice, že si seřídím vůli na teplém motoru a po vychladnutí se vůle zmenší (kdo nevěří ať si to vyzkouší). Právě proto se doporučuje seřizování za studena, protože po seřízení za tepla a následném vychladnutí se může stát, že tam vůle nebude žádná a můžu tedy tvrdit, že při provozu v zimě by se při studeném startu ventily krásně podpálily. Já bych tento postup u svého auta tedy rozhodně nezvolil. U soutěžních a závodních vozů Škoda Vám ale musím dát za pravdu, že se toto používalo. Ale tam se to bralo tak, že to nebyly auta do běžného provozu a hlavně tyto vozy měly oproti sériovým vozům jiné hlavně vačkové hřídele pak i zdvihátka a bývaly i jiná vahadla atd. Tudíž nemůžeme podle sotěžního či závodního motoru seřizovat sériový. Stalo by se dříve nebo později co jsem již napsal. To je asi vše k vašemu článku, děkuji Ventilová vůle Hochu to jsi si spletl osobák s tankem,při té tvojí skoro půlmilimetrové vůli by cvakalo jako o život Kravina Jak muze bejt vule 0.45 za tepla kdyz za studena je to 0.20/0.25 u feldy. Si trochu ustrelil ne ?? Kdyby 0.045 tak bych to jeste skousnul. LOL RE: Zvoní pokud tam máš LS motor ,tak si udělej předstih na 5,5stupně a ventily jsou výfukový i sací na 0,20 abude zo ok. ventilové vôle Zohnal som príručku na opravy a údržbu a je tam vipísané:VV 0,20 a SV 0,25 pri stabilizovanej teplote 20+/-3 st.C. Pravdu povediac ma to prekvapilo ale je to tak. Preto chcem opraviť to čo som predtým napísal.Okrem toho všetky Felície majú hliníkové zdvihátka s ocelovými uloženiami. Divné vůle Dobrý den,mám problém ohledně seřízení vůlí u Favorita. Když seřizuji systémem střídání ventilů (0.20 u výfukových,0.25 u sacích-hliník, tak by to měly být přece největší vůle, ale zjistil jsem po seřízení, že pokud je jeden ventil na válci úplně otevřený, tak ten druhý na samém válci má vůli asi o 0.05-0.1 větší než jsem před tím nastavil. Je to způsobeno opotřebením vačky nebo proč to tak teda je??? ventilova vôla Začnem takto: Ešte stále mám DACIU1310 a tam sa mi osvedčila vôľa ventilov takto - SV 0,18/0,20 a VV 0,23/0,25 pri okolitej teplote cca25 stupňov celsia . Viem že je tu diskusia o Škodovkách , ale chem napísať tolko že-DACIA má motor uložený pozdĺžne a je minimálne chladená náporom vzduchu cez prednú masku tak ako teraz moja , pred masiacom kúpená , Felicia Combi 1,3MPi. Dokonca ta Felicia je na tom , čo sa týka náporového chladenia horšie , pretože má na zadnej strane chladiča "zberný plech" ktorý smeruje všetok vzduch do otvoru pre ventilátor . A teraz k veci - pokiaľ zobereme "do ruky" myslenie obyčajného človeka a nie inžiniera vychádza mi toto ,že pri ocelových zdvihátkach sa mi oplatila vyššie uvedená vôľa , potom pri hliníkových by to bolo nasledovne - SV 0,231408 a pre VV 0,295688 . Pýtate sa pre čo takéto hodnoty ? Použil som strojnícke tabulky - J.Bartoš a kol. rok vydania 1966 "Koeficienty dĺžkovej rozťažnosti & niektorých tuhých látok medzi 0 a 100 st.celsia" . Dĺžku zdvihátok som odhadol podla DACIE1310 cca200 mm . Takže výsledná hodnota môže mať odchylku rádove stotiny milimetra a táto hodnota sa mi skôr pozdáva ako je uvedená v článku( s tým nastavením by motor išiel ako rozladený diesel spaľujúci benzín). Pre jednoduchý výpočet som zohladnil aj nárast teploty o 60st.C . Pokiaľ číta tento článok aj nejaky Ing. alebo výskumný pracovník nebránim mu ma opraviť. V ďaka tomuto článku som bol nútený oprášiť vedomosti s SOU-hutnícke. Kolik je vůle??Prosíím Prosímvás na kolik mám seřídit sací a výfukové ventily na Škodě 120(klasicky těch "cca z hlavy"1250ccm??)..Autor článku láká na všecky motory,ale stěží si umím představit,že by byly ventilové vůle stejné jak na fávu,tak na škodě 120 RE: RE: Zvoní vůle jsou uvedeny dobře,ale jen chci podotknout že ikdyž se nastaví vsechny na 0,2 tak se nic neděje,jen ty jedny nebudou slyšet.to že zvoní je normální a naopak je to známka dobře seštelovaných ventilů.kór když se berou odspoda otáčky.ale nesmí to být zase moc.prostě ať si zazvoní a pak dají pokoj. RE: Zvoní sací ventil se seřízuje na vůli 0.15 mm a výfukový se seřizuje na 0.20 mm Zvoní Zdárec, mám GARDE (120LS) a po vymezení vůle (0,2 mm) seřízení předstihu,odtrhu a směsi pořád zvoněj rozvody, zvlášť když tomu naložim odspodu.Neměla by se vůle seřizovat na jinou hodnotu v závislosti na opotřebení motoru?Nemohou to bejt tyčky, zdvihátka, vahadla?Dík za radu tak jak je to? Tak jak je to s tim serizovanim? V diskuzi o serizovani vule ventilu bylo spomenuto nekolik hodnot. 1) Na kolik se serizuji za tepla? ja jsem na svem favoritu opakovane skousel vuli sacich ventilu a zda se ze i za tepla i za studena je to 0,25mm na sacim (Al rozvod. tycky), a vyfukove za tepla neco pres 0,40 ale 0,45 to neni. 2) a jeste by me zajimal postup serizovani, protoze pri popsanem postupu (stridaji ventily 1.valce- serizuji 4.) dochazi k mirne odchylce (jak je to mozne? vacka by mela byt tak ci tak mimo kontakt se zdvihatkem ne?) vuci postupu popsanem kuprikladu v prirucce od Andrew Hamlina ktery doporucuje nastavovat vzdy po jednom ventilu, tedy kdyz je plne otevreny VV 1.valce nastavuji VV 4.valce, SV 1.valce -> SV 4. valce, kdyz je plne otevreny SV 2.valce nastavuji SV 3. valce. RE: Prestavba vstrekovania. Nejjednoduší je si koupit jiné auto, vyměnit se totiž musí všechno co souvisí se řízením motoru, řídící jednotkou počínaje a panelem přístroju konče. A o výsledku přestavby si dovoluji předem pochybovat. Pakliže toužíte po MPI tak svůj BMM prodejte a zakupte novější Felicii cenový rozdíl může být tak 30 tisíc a vězte že ta přestavba by vyšla, čistě teoreticky pochybuju že by se vám to povedlo, tak 3 x dráž. Prestavba vstrekovania. Nevie mi niekto poradit, co vsetko treba vymenit pri prestavbe z jednobodoveho vstrekovania na viacbodove vo Felicii? Prosba Mám na Vás malou prosbičku, nevíte na jakou hodnotu se nastavují sací/výfukový ventil u Felície 1.3.MPi 50KW?Nebo mi postačí informace,kde se tato informace dá sehnat. RE: Ventily ad a) výkon samozřejmě klesne, ale hlavně může dojít k podpálení ventilů a to je na GO hlavy motoru. Taky se zvýší hlučnost. ad b) ventily je vhodné nechávat seřizovat (nebo alespoň kontrolovat vůle) v pravidelncýh výrobcem daných intervalech. ad c) po 50kkm to určitě poznat není, protože si na změnu výkonu člověk zvykne. Zdar Ventily Chcel by som sa niekoho spytat o takuto radu. Moze klesnut vykon motora zlym nadstavenim ventilov respektive moze rapidne klesnut vykon auta? Povedzme, ze by som nedal nastelovat ventily 50000, alebo 80000 tisic. Alebo po kolko Km by to mohlo byt citit. Vlastnim Skodu Feliciu BOSH vstrekovanie r.v. 1996. Diky za odpoved. RE: Odpovědi autora procpak asi mate prezdivku sprasmotor? malý dotaz Jsem samouk a tak se ptám.Je pořadí válců 1. - 4. uváděné v článku počítáno od rozdělovače k termostatu (u Škody 105 a výše)? Jak je to u Favorita? Kde je 1. a kde 4. válec. Díky za odpověď. RE: RE: Zásadní nesmysly ... Ty Vitamíne, mohl bys mi prosimtě vysvětlit proč bys zase dáva motor dohromady? A nebo spíš co bys chtěl dávat dohromady? Motoru se nic nestane když bude chvilinku cundanej filtr od sání a když bude chvilku dole víko. Teda pokud tam nenecháš cajk a pokud nebudeš chtít provést zkoušku tím že hodíš na hlavu nějakej bordel... Příště to domysli a pak se ozvi... Odpovědi autora Jsem rád, že si i tohoto článku někdo všiml. Seřizování vůle za tepla je pro fajnšmekry, v knihách o seřizování automobilů Škoda se o tom asi nedočtete. Článek jsem psal po paměti, učebnici SOU jsem nikdy neviděl, návod MV renmotor ano, a dovoluji si tvrdit, že jsou to věci tak jasné, že na nich těžko něco vymyslíte jinak. Co se týká času, nevím, ale ve dvou se to dá stihnout do jedné minuty, mám to vyzkoušené, nicméně čas je pouze orientační, jde o to, aby to někdo nedělal 10 minut. Co se týká roztažnosti Al tyček, tak tam se vůle taky změní s teplotou, a tvrdit, že je 0,25 mm za studena i za tepla mi přijde poněkud odvážné. Alespoň u mého Favorita ani Felicie to tak nebylo, ale naopak to fungovalo tak , jak jsem popsal v článku. Tento článek taky nebyl myšlen jako absolutní pravda, nebo dogma, nebo učebnice, i když jste mě obvinil, že ji opisuji, ale jako námět k vyzkoušení, pokud to někomu nebude vyhovovat, může si spolu s vámi říct, je to blbec, takhle to dělat nebudu a je to, může si pak ventily seřizovat jinak a jak sám uzná za vhodné. Já seřizuji ventilové vůle tímto způsobem 8 let, a nikdo nepřišel s tím, že mu to jede hůř nebo, že jsem mu tam zapoměl klíče apod., ale jak říkám dělejte si to jak chcete, když vám to funguje a jste s tím spokojen, tak třeba dalších 20 let. A napište o tom svůj článek, pokud chcete, nebo napište o něčem jiném, rádi se zajisté všichni seznámí i s vašimi zkušenostmi, i když budou třeba v rozporu s mými, vždyť o to tady podle mě jde, předávat si zkušenosti a informace, proto ostatně internet vzniknul. Nebo ne ? RE: RE: RE: RE: Zásadní nesmysly ... to je fakt a když to děláš často tak získáš grif a azbestový prsty RE: RE: RE: Zásadní nesmysly ... Nevím, kde jste slyšel, že se vůle na motoru seřizuje jen a pouze na chladném motoru. U upravených vaček se ve většině případů seřizuje vůle při provozní teplotě motoru. Co se týče času seřizování, totální blbost je, že se motor po minutě musí opět prohřát. Skusili jste si, jakou teplotu má motor 15 minut po jízdě!!! Garantuju vám, že není chladný více než o 5 stupňů Celsia, a při této změně teploty se určitě roztažnost jednotlivých dílů změní jen nepatrně. A 15 minut neseřizuje ventily snad nikdo. RE: RE: RE: Zásadní nesmysly ... Nevím, kde jste slyšel, že se vůle na motoru seřizuje jen a pouze na chladném motoru. U upravených vaček se ve většině případů seřizuje vůle při provozní teplotě motoru. Co se týče času seřizování, totální blbost je, že se motor po minutě musí opět prohřát. Skusili jste si, jakou teplotu má motor 15 minut po jízdě!!! Garantuju vám, že není chladný více než o 5 stupňů Celsia, a při této změně teploty se určitě roztažnost jednotlivých dílů změní jen nepatrně. A 15 minut neseřizuje ventily snad nikdo. RE: RE: Zásadní nesmysly ... Svata pravda. Ventilova vule se prece serizuje na studenem motoru. RE: Zásadní nesmysly ... Souhlasím s Vámi.Seřídit ventily za minutu prostě nejde.A zajímalo by mne,jak si autor článku představuje, že pokud nestihnu seřízení do minuty tak musím motor znovu prohřát!Toho mám dát zase dohromady,nastartovat,zahřát,vypnout,rozebrat a zkusit seřizovat znovu.Fakt dobrej nápad.Mám pro autora dobrou radu:zkuste seřizovat ventily na běžícím motoru,nevychladne vám. Ještě poznámka Někdy se stává (u motorů ta cca po 50 000 km), že po seřízení ventilové vůle je motor hlučnější než před seřízením. Přičinou může být opotřebená plocha vahadla, která se dotýka ventilového dříku. Protože často vahadlo nesedí idealně proti ploše dříku a vytvoří se na vahadle takový schůdek. Měrka pak neměří skutečnou vůli mezi vahadlem a dříkem ale mezi schůdkem a dříkem, což vede jednoznačně ke klamnému údaji vůle. Tento stav by jinak moc nevadil kdybychom si tento jev eliminovali jednak užší měrkou (kde ji sehnat) a jednak pečlivým vkládáním měrky mezi vahadlo a ventil. To je ovšem dost nereálné a nespolehlivé. Proto je lepší demontovat celé kozlíky vahadel s čepem a vahadly udělat nebo si nechat udělat přebroušení zmiňované plochy. Plocha musí být rovnoběžná s osou čepu vahadla a tuším mírně zaoblená.Je to poměrně náročná operace, někde krajní kozlíky vahadel jsou upevněny pomocí šroubů hlavy válců (Imbus)a to taky oparavu v amaterských podmínkách komplikuje. RE: rada To není žádná chyba, to se taky tak dělá, může být i 4. stupeň nebo i 5. Zejména když jsou venku svíčky. Jiné podobné řešení je nadzvednout jedno přední kolo a točit kolem opět přes rychlost. Tento způsob je vhodný, když máme málo místa před i za vozem na popojíždění. rada U vozů favorit a felicie je dosti obtížné otáčet motorem pomocí klíče nasazeného na matku řemenice.Nejhorší je klíč na matku nasadit.Mým řešením je zařazení třetí převodového stupně a pohodlné popojíždění celým autem.Jestli tímto dělám nějákou chybu opravte mne prosím. Vůle ventilů Já bych se do seřizování za tepla v amaterskách podmínkách (teplpměr oleje?)raději vůbec nepouštěl. Tato metoda (obecně) se dodporučuje zejména tam kde lze vůli ventilů seřizovat při provozní teplotě motoru a při běžícím motoru na příklad Opel Rekord do roku 1985 (pokud nemá automatické seřizování vůle ventilů). Měřte schválně vůli ventilů na Škodě při chladnutí motoru na příklad každou jednu minutu. Zásadní nesmysly ... Stěží si dnes umíme představit svět bez internetu. Bavíme se s ním, obchodujeme, vzděláváme se, radíme si ... !! Zrovna tak jako si můžeme vybrat kvalitní službu, tak i naopak. V tomto případě mě vyděsily rady k seřizování ventilů. Autor článku pravděpodobně už příliš dlouho hledí na monitor počítače a opouští ho snad jen když kráčí pro rohlíky. Jinak si nedovedu vysvětlit zásadní nesmysly v jeho návodu. Sice velmi pečlivě opisoval z řady materiálů (1. odstavec je součástí převodní dokumentace firmy MV Rennmotor dodávající v roce 1992 sady na úpravu motorů Škoda Favorit Sprint 75HP, 2. část je zase výňatkem z učebnice pro SOU), ale chybí tu trocha informační koordinace. Ventilové vůle 0.45 / 0.45 za tepla se týkají pouze právě výše uvedené úpravy motoru a souvisí s montáží upraveného vačkového hřídele. U motorů Š 135 a 136 bych toto doporučení jaksi přetrpěl (raději bych, ale na sacím ventilu vůli 0.40), ovšem pro motory zde vhozené do stejného pytle Š 135 M, 136 M, 135 B, 136 B je to nesmysl. Sací ventil je zde bezpodmínečně nutné seřizovat za tepla i studena na 0.25 mm, výfukový za tepla na 0.40 mm ( je to kromě praktických zkušeností doporučeno i výrobcem). Na sacích ventilech se zde sériově montují AL tyčky, v nichž se vůle s teplotou prakticky nemění. Souhlasím s autorem, že seřizování za tepla přináší lepší výsledky. Doufám, že se o autorem doporučené seřízení ventilů u těchto motorů nikdo ze čtenářů nestihl pokoušet. Seřídíteli takto ventily, půjdete se rychle po chvíli jízdy podívat pod kapotu, zda jste si tam pod ventilovým víkem nezapoměli klíče od bytu či jiný podobně cvakající předměty. O úbytku výkonu ani nemluvě. Naprostou perličku nám autor připravil v úplném závěru. Myslím, že jsem dost zkušený profesionál a ventily bych si seřídil dobře i v noci po hmatu. Umím to, když nezačne zvonit telefon, do 2 minut. Připouštím, že v tomto případě na chladnutí motoru hodně záleží, ale buďme trochu soudní !!! Doufám, že z tohoto časového limitu "do jedné minuty", nemá nikdo z vás po deseti marných pokusech komplex naprostého nešiky. Ne to ne, to jen autor již delši dobu nebyl v garáži a jaksi zapoměl, že se za posledních deset let sice hodně zrychlily počítače, ale ruce, ty nám zůstaly pořád stejné. Jestli takto teoreticky fungují úpravy na motorech v podání autora článku, tak "Bůh s Vámi, zákazníci !!!!!" Má to význam Je skutečně seřizování vetilové vůle za tepla takovým přínosem? Prohřívání motoru každou minutu je poměrně velká kompliace. Nevím jak kdo, ale já za tu minutu seřídím pořádně tak asi jeden ventil. Představa, že bych musel motor navíc sedmkrát prohřívat a stejně tolikrát zavírat víko ventilů mě od tohoto odrazuje. Šimi. urcite jste jsi jist, ze se serizuji ventily u Favoita pri T 80°C a merkou 0,45mm? v technicke knize se pise o teplote 20°C a merce 0,20mm pro oba ventily s ocelovymi tycinkami. u hlinikových je to trosku jine!!!!!
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|