ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Bezpečnost a světla
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Bezpečnost a světla

HELP!
Datum: 29.05.2006, 0:16
Od: miso

prosim pomoc nesvieti mi podsvietenie pristrojovky, v noci hovno vidim a neviem si dat radu, prosim pomoc Š105 S... aha a vdaka


RE: Clanek je jen soukromej nazor
Datum: 11.04.2006, 11:30
Od: Petr Jaderny

Radsi ani nebudu rikat co si myslim o johnll. Diky takovejm kretenum rocne zemrou stovky lidi... To,ze s rozsvicenyma svetlama je vyssi spotreba je mozne maximalne u novych aut,kde jednotka vyhodnocuje otacky alternatoru a podle toho prida benzin. Bylo vsak zmereno, ze se jedna o 1-2dcl na 100km. Pokud ti usetreny 2 decky stoji za rozsekany auto, zraneni a smrt, tak si tak akorat k...t Ja jezdim casto. Oci mam vysetrene u ocniho lekare a sou v poradku... A proti slunci auto, ktery jede ve stinu prehlidnu jak nic... To je fyzika, kamarade... A s tou nic nenadelas... Proste auto (nejlip este tmavy) ve stinu proti svetlu videt nemuzes, ani kdybys byl Superman... A tu posledni vetu snad ani nema cenu komentovat... Ta velmi presne vystihuje tvoje IQ... A lidi,proboha svitte, 2 decky nikoho nezabijou a muze to zachranit zivoty... Dekuju Petr


Souhlasím
Datum: 11.04.2006, 9:31
Od: Petr

Naprosto souhlasím s tímto názorem a jsem pro celoroční svícení. A s nějakým zvýšením spotřeby jděte někam...většina moderních aut má ve výbavě např. klimatizaci. Tu taky používáte i když byste třeba nemuseli a nehledíte na spotřebu, která je několikanásobně vyšší než od zapnutých světel. A když proti slunci přehlédnu auto jedoucí ve stínu tak to není moji slepotou, ale anatomií lidského oka. Nehledě na to že někteří rádoby řidiči jakmile skončí zimní čas vypnou světla a je jim jedno jestli svítí slunce nebo sněží čí prší. Neříkám že jsem pro nový silniční zákon ale s tím svícením mě potěšili...stejně jako jsem pro uzákonění povinnosti používat zimní pneumatiky. Protože tak je to správné, tak to má být.


Clanek je jen soukromej nazor
Datum: 5.04.2006, 15:09
Od: johnII

a proto by jse mel jmenovat uvaha a ne rady mene skusenym ridicum.Muj nazor je ze svitit kdyz na obloze neni ani mracek a na kapote by jsi mohl smazit vajicka je blbost. Akorat jse tim zvedne spotreba benzinu a ta ne ze je zanedbatelna.Naopak kdyby totiz byla zanedbatelna tak by vyrobci svetel nezacli vyrabet svetla na denni sviceni kde je 6w halog. zarovka misto 50w.Ti co argumentuji ze za jasneho dne prehledli neosvetlne auto tak vlastne se snazi vlastni slepotu nebo nepozornost nic jineho to totiz neni svalit na jineho ridice a to uz smerujeme nebo se spise vracime k demagogii a ta uz tady jednou byla. Proste kdyz jsem slepej a nebo nedavam za jizdy pozor nemam na silnici co delat protoze ja jsem v te chvili ta nebezpecna zbran. Na tu vlastni hloupost krasne ukazal v prispevku Lukas. A ty argumenty podlozeny udajnyma ridicema z povolani tak panove co ja jsem videl tak profesinalni ridici z povolani sviti tak jak pise vyhlaska a presne to dodrzujou to znamena ze jeden den sviti kdyz se ma a druhy den ne kdyz se nema. Sem zvedavej az se zacne svitit celorocne na co jineho to budou svalovat.Mozna na brdy protoze kdyz vam tam vjel a nevidel vas protoze jste byl ve stinu tak vas nemohl videt ale vy jste mel zabrzdit aniz by jste ho ohrozil. Zajimave?????????


RE: svítit je normální!!!
Datum: 5.02.2006, 15:43
Od: Nepér

Naprostý souhlas, bohužel zejména starší škodovky mají nabíjecí soustavu dimenzovanou "na hraně", takže zejména v zimě, při krátkých jízdách po městě se akumulátor neudržuje plně nabitý, což může druhý den ráno při -10oC způsobit, že nenastartuje. Já jsem si do fáva dal menší řemenici na alternátor a od té doby je to v zimě o dost lepší. V létě je to bez problémů, tak nechápu, proč by i škodovky nemohly svítit v létě.


svítit je normální!!!
Datum: 19.11.2005, 23:16
Od: Fantóm Paříže

Svítit je velice důležitý a neni na místě se vymluvat na to, že si zbytečně opotřbovávám žárovky nebo zvyšuju spotřebu benzínu. Kdo nemá na žárovky, ať si ani nekupuje auto!


RE: Svítit nebo nesvítit?
Datum: 15.11.2005, 12:32
Od: Lukáš

Souhlasím že svíťit za snížené viditelnosti a vzimním období !!!!Ale za slunečna ne buď všichni nebo nikdo jak ríká zaměnit se může auto nesvítící a jedoucí a na naopak to pak dělá paseku !!!!


RE: RE: úchylárna
Datum: 15.11.2005, 12:28
Od: Lukáš

No já si myslím že ty by si se měl zamyslet pokud jsi náhle neoslněn sluncem tak si sundej skuneční brýle při vjezdu do lesa a počkej až se tvůj zrak přizpůsobí okolnímu osvětlení a pak předjížděj.Předjíždím jen tak kde vidím ne ???!!!!! Škodě zdar !!!!


RE: úchylárna
Datum: 15.11.2005, 12:25
Od: Lukáš

Plně souhlsím je to na nic svítit při plném slunečním svitu.Ať se nad tím někdo zamyslí a zjistí že je to blbost !!!! Škodě zdar !!!


Hmm
Datum: 14.11.2005, 13:23
Od: Vena

Zajimavy je ze tu pises kdy se svetla musi poustet a kdy nasmi. A pak napises ze se vystrazky pouzivaj k podekovani.Tak to je opravdu inteligentni :)


Blbnou mi světla prosím o radu :-)
Datum: 6.09.2004, 12:33
Od: jirka Hák

Zdravim všechny.... :-)) Mám jeden dost zásadní problém u svý škodověnky :-) Svítěj mi jenom dálkový a parkovací světla, ale normální ne.. žárovky to nejsou.. elektrika do koncovek jde nevíte čím by to mohlo bejt Díky moc za radu!


RE: Jednoznacne ano!
Datum: 17.02.2004, 14:00
Od: Erik Leiz

A vis jak jsou znevihodneny motorkari.


RE: úchylárna
Datum: 30.01.2004, 19:48
Od: parez120

to máš pravdu,ale teď si představ že vjedeš do lesa z ostreho slunce ve slunečních brejlích a proti tobě v protisměru jede neosvětlené auto a ty se cystáš předjíždět!!UVIDÍŠ HO??????Já osobě myslím že NE!!A pak kvuli takovej blbcům,který nechtěj svítit,zabiješ celou svou milovanou rodinu!!Tak se na tím trochu zamysli!!Jakub


úchylárna
Datum: 3.01.2003, 12:32
Od: Pavel

Představte si léto někde v přírodě - jedete z chalupy k rybníku, je 30 stupňů ve stínu, plné slunce, okýnka a střecha otevřená, cucáte colu s ledem, větrák naplno, máte sandále a rozplou košili, vedle vás nafukovací člun a teď si představte policajta, který vás pokutuje, že nesvítíte. Sorry, ale je mi z toho na blití.


Svítit!
Datum: 6.04.2002, 3:29
Od: Vlado Novák

Především, díky za skvělý článek. Naprosto souhlasím. V době, kdy toto píšu, je již druhým rokem povinost svítit i ve dne v zimním období. Mimo toto období svítím často i ve dne, když se sešeří, je pod mrakem apod. Je lepší svítit než nesvítit, když si nejste jisti. I vzhledem o oslnění sluncem.


Svítit nebo nesvítit?
Datum: 9.12.2000, 12:25
Od: Jirka L

Svítít nebo nesvítit přes den je otázka. Pokud si vzpomínám, tak současné znění vyhlášky předepisuje rozsvícení světel v noci a za snížené viditelnosti. Takže během dne by se svítit nesmělo, ať už je to dobře nebo ne. Když totiž nebudou svítit všichni, tak se může stát, že auto, které pojede neosvětlené (ve dne) je hůře rozeznatelné než to, které svítí, a můžete ho omylem pokládat třeba za stojící, nedáte přednost a následky si dovedete představit. Takže svícení ve dne je bezpečné pro toho, kdo svítí a nebezpečné pro ty, kteří dodržují vyhlášku. Jsem pro to, aby se především v zimním období svítilo celý den, ale chtěl jsem jen upozornit i na druhou stránku věci.


RE: Mlhovky
Datum: 28.11.2000, 11:25
Od: Jirka Erben

Jede před Tebou machr se zadními mlhovkami, nejlépe ještě zdvojenými? Snadná pomoc - "zapomeň" přepnout svoje světla na tlumená a nech si dálková. Uvidíš, jak za chvíli znervózní a případně ho to trkne. /// Jinak to může být i naopak, když Ti někdo zezadu svítí dálkovými, problikni mu párkrát mlhovkou, to je taky účinná připomínka - ale fakt jen 2x - 3x blikni. (Ruku na srdce, komu se ještě nikdy nepovedlo opravdu zapomenout ztlumit světla, až ho na to okolí muselo upozornit?)


Mlhovky
Datum: 22.08.2000, 14:29
Od: Jirka

Svitit urcite jo, ale svetlama k tomu urcenyma!!! Posledni dobou se rozmaha super moda - rozsviceny obrysovky a k tomu mlhovky samozrejme ve dne za plne viditelnosti - to je machrovina. Jeste lepsi je jet za tmy za nakym takovymhle machrem, kterej ma pusteny zadni mlhovky - to je snad horsi nez kdyby vam to nekdo pral do oci dalkovejma... Proto prosim: svitte, ale s rozumem!!!


Lepší svítit
Datum: 11.07.2000, 15:43
Od: Radek Kočka

Vůbec není na škodu svítit klidně celý den. Zvláště ti, co mají tmavá auta by si měli uvědomit, že např. v lese i za slunečného počasí, splývají s okolím. čím dál více nesnáším ty, co v šeru nesvítí. Už několikrát jsem podobné "šetřili" viděl na poslední chvíli. Mějte na paměti, že sice v létě je dlouho vidět, ale po 20-té hodině se šeří a ve stínech už tolik vidět není. Ze zkušenosti vím, že nová auta v USA svítí pořád. Minulý rok jezdil jsem s Chevroletem Blazer r.v. 1999 a po natočení automaticky svítil. Důležité je být viděn a tím se řiďme!!! Mattess


Jednoznacne ano!
Datum: 6.06.2000, 15:09
Od: Jan Truksa

Patrim taky k lidem, kteri sviti porad a jsem rad, ze cim dal tim vice lidi chape, ze kdyz sviti, tak jsou vzdy videt lip!


Svítit ve dne?
Datum: 18.05.2000, 8:07
Od: Johny V.

Uznávám, že jsou situace, kdy je ve dne lepší svítit z důvodu být viděn. Ty ovšem nejsou rozhodně celej den. Podle mě svítit ve dne má ten, kdo dělá něco mimořádného např. táhne někoho na laně, veze někoho do nemocnice, veze nadrozměrnej náklad atd. a svítí proto aby si ho ostatní určitě všimli a třeba mu uhnuli nebo jinak pomohli, protože on zrovna dělá něco nepřirozenýho. Dost často potkávam auta, jejich řidiči si myslí, že když svítí, tak jim všichni jenom kvůli tomu uhnou, aby byli někde o 3 minuty dřív. Nebaví mě pořád zkoumat jetli ten kdo svítí a spěchá je frajer s nabouchanou peněženkou a stylem jízdy ohožuje všechny okolo nebo někdo s ženou těsně před porodem, protože těm prvním hodně nerad ulehčuju porušování přepisů. Takže svítit ve dne ano je-li na to počasí nebo pokud dělám něco nepřirozenýho. Jinak bych rád viděl ty, který celej den svítí a jezdí po městě (tedy spíš popojíždí a motor stále běží na volnoběh) jak ráno startujou svou starší Škodku s vytřískanou baterií, aby si mohli hned po nastartování opět rozsvítit. Mám pocit, že se snahy zavést, aby svítil celej národ budou mít největší radost výrobci nabíječek, baterií, žárovek a v elektrárnách.


RE: Ve dne...
Datum: 12.04.2000, 10:56
Od: Martin

Mas naprostou pravdu, jezdit celej den s rosvicenejma svetlama je vopravdu lepsi. Taky vobcas jezdim po "svete", tak mohu potvrdit, ze jsou protijedouci auta lepe videt, obzvlast, kdyz je proti slunce. Na rakouskydalnici uzjeto skoro pravidlem, ze tam vsichni sviti. Tudleva sem tam jel a nepotkal sem nikoho, kdo by nesvitil. Ale nemuzeme preci sporivy duchodce naucit pouzivat svetla i ve dne, kdyz je videt. Ja takovy duchy znam a kdyz jim to clovek vysvetluje, tak to nedokazou pochopit. Jenom tvrdej, ze si svicenim nici zarovky a svetla a ze to pak moc zere. Vyssi spotrebu to pak mozna malounko zvedne, ale kdyz pak do takovyho deduly vrazis, tak se bude jeste divit.


suhlas
Datum: 10.04.2000, 11:30
Od: ozo

Ono - ti blazni si asi myslia ze svetla su na benzin. jasne! - svietit cely den!


Ve dne...
Datum: 28.03.2000, 9:00
Od: Maniak

Souhlasim. I ja svitim pres den. Mimochodem jsem ridic z povolani a kazdy den rano gdyz sednu do auta tak prvni co po nastartovani udelam je, ze zapnu svetla. A vypnu je az vecer na parkovisti. Zvlast ted v zimňe je to lepsi svitit.


RE: svitit ve dne???
Datum: 20.03.2000, 8:40
Od: Martin

Ja teda, kdyz jedu v sest rano do prace a potkam auto, ktery nesviti tak na nej trikrat zablikam dalkovejma. Kdyz si nerozsviti, tak si o nem pomyslim, ze je to peknej de..l a radsi si davam bacha. Clovek dneska nikdy nevi. Ja jsem pro zavedeni povinneho pouziti potkavacich svetel po cely den.


.... svitit ve dne....
Datum: 13.03.2000, 14:05
Od: mISHA

abych nezapomel, presvecte se prosim,ze mate ty svetla serizene, ono je to fakt utrpeni jezdit dnes po silnicich rozflakanych a nespravenych ( at zijou silnicni poplatky ) ajeste kdyz vam k tomu sviti nekdo do xichtu. Predem DIK


svitit ve dne???
Datum: 13.03.2000, 14:02
Od: mISHA

ANOOOOOOOOOOO, nejvic me se.ou lidi, kteri maj tmavy auto ( napr. ja :-) ) a napriklad za deste nejsou schopni ty svetla aspon na chvili zapnout. Uz to do me jedna takova "zenska" malem nasila a jeste na me troubi ( to byl slejvak, ze nebylo videt skrz zapnute sterace na MAX ). Pokud na vas bude nekdo troubit, tak si o nem pomyslete a jedte dal.


RE: Ve dne?
Datum: 23.02.2000, 10:16
Od: Martin

Máš naprostou pravdu, že je nejlepší svítit pořád. Já jezdím červenou 120-ou a taky svítím pořád, protože je to podle mně lepší.


Ve dne?
Datum: 17.02.2000, 20:41
Od: U-Geen
WWW: http://skoda.virt.cz

By mně zajímalo, kolik z vás svítí i ve dne. Já to dělám, ale občas na mě protijedoucí blikaj a ťukaj si na čelo. Nicméně takovy tmavy, nejlip tmave šedý nebo černý auto na silnici za oblacna je negdyx fakt suprove videt, že???



© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů