Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 00:35



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 Volej? 
Autor Zpráva
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
no hele, vem si převoďák, vem si motorák, omrkni jak vypadá, jak se přelívá, a vem si oba mezi prsty... uvidíš rozdíl


13.11.07, 14:08
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 675
Bydliště: Kyšice
Příspěvek 
Jsem si udělal měrku podle tohoto:

Obrázek

_________________
Škoda "Julia alias Černá" 120L 89´ R.I.P.
http://www.youtube.com/watch?v=VYLFkT5jMZI


13.11.07, 14:44
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Serifus píše:
Jo. To mě taky zajímalo. Důvod je asi v tom, že při brždění dochází k exhalaci tepla z brzdných ploch do okolí. Nebo-li tato tepelná vlna zasahuje i do oblasti brzdící kapaliny. Tato se pak ohřívá a může dosáhnout několika desítek až stovek stupňů Celsia. Voda samozřejmě v takových teplotách přechází z kapalné fáze do plynné. Pokud by ovšem byla v okruhu uzavřena důkladně, teoreticky by se nic nestalo. Avšak prý může dojít k jejímu odpaření z brzdné soustavy (což se mi moc nezdá). Nicméně, pokud uvážíme, že teplota bodu varu roste s rostoucím tlakem, teoreticky by voda při dostatečně dlouhém stlačení brzdového pedálu nemusela začít vřít. Daleko prozaičtějším důvodem by mohla být agresivita vody ve smyslu korodování kovových částí brzdné soustavy. Dalším důvodem by podle mé teoretické poučky mohl být fakt, že voda je částečně stlačitelná. Proto brzdný účinek může kolidovat s požadavkem. Kompenzaci můžeme najít právě ve speciální brzdných kapalinách, které jsou různě legovány některými dopanty mající blahodárný účinek pro brzdný okamžik :wink:


Tobě asi nikdy nevařila brzdovka, co? Si tam tu vodu zkus nalit, jak ti to bude krásně brzdit. :wink:

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


13.11.07, 15:54
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Muj nazor ti nestaci? Rikam kup u pumpy prevodovej oil a ja si uz poradim, radeji jenom dolejeme co bude chybet ...

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


13.11.07, 19:00
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2633
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Matthes píše:
Muj nazor ti nestaci? Rikam kup u pumpy prevodovej oil a ja si uz poradim, radeji jenom dolejeme co bude chybet ...


Stačí. Chtěl jsem to jen vědět :wink:

_________________
ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA :wink:
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991Obrázek
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
Obrázek


13.11.07, 20:40
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2633
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Martin píše:
Serifus píše:
Jo. To mě taky zajímalo. Důvod je asi v tom, že při brždění dochází k exhalaci tepla z brzdných ploch do okolí. Nebo-li tato tepelná vlna zasahuje i do oblasti brzdící kapaliny. Tato se pak ohřívá a může dosáhnout několika desítek až stovek stupňů Celsia. Voda samozřejmě v takových teplotách přechází z kapalné fáze do plynné. Pokud by ovšem byla v okruhu uzavřena důkladně, teoreticky by se nic nestalo. Avšak prý může dojít k jejímu odpaření z brzdné soustavy (což se mi moc nezdá). Nicméně, pokud uvážíme, že teplota bodu varu roste s rostoucím tlakem, teoreticky by voda při dostatečně dlouhém stlačení brzdového pedálu nemusela začít vřít. Daleko prozaičtějším důvodem by mohla být agresivita vody ve smyslu korodování kovových částí brzdné soustavy. Dalším důvodem by podle mé teoretické poučky mohl být fakt, že voda je částečně stlačitelná. Proto brzdný účinek může kolidovat s požadavkem. Kompenzaci můžeme najít právě ve speciální brzdných kapalinách, které jsou různě legovány některými dopanty mající blahodárný účinek pro brzdný okamžik :wink:


Tobě asi nikdy nevařila brzdovka, co? Si tam tu vodu zkus nalit, jak ti to bude krásně brzdit. :wink:


Nevařila. Asi jezdim slušně :twisted: Nevím, co se děje. Ale doufám, že mi to řekneš. Vzdyť ta pára nemá kam jít, ne?

_________________
ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA :wink:
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991Obrázek
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
Obrázek


13.11.07, 20:41
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2633
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Vít Široký píše:
no hele, vem si převoďák, vem si motorák, omrkni jak vypadá, jak se přelívá, a vem si oba mezi prsty... uvidíš rozdíl


No vidíš. Konečně slovo do pranice. Stačí říct, že má jinou konzistenci. Já to nikdy neviděl :lol: :oops: Jinak ať o tom přemýšlím jakkoliv, nějak na ty rozdíly ne a ne přijít. Jaký je rozdíl v prostředí, kde se to používá? V teplotách? Tlacích? Nechápu. Co je dobré pro jedno, mělo by být i pro druhé, ne? Vždyť je to stejný materiál...

_________________
ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA :wink:
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991Obrázek
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
Obrázek


13.11.07, 20:45
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Serifus píše:
Martin píše:
Serifus píše:
Jo. To mě taky zajímalo. Důvod je asi v tom, že při brždění dochází k exhalaci tepla z brzdných ploch do okolí. Nebo-li tato tepelná vlna zasahuje i do oblasti brzdící kapaliny. Tato se pak ohřívá a může dosáhnout několika desítek až stovek stupňů Celsia. Voda samozřejmě v takových teplotách přechází z kapalné fáze do plynné. Pokud by ovšem byla v okruhu uzavřena důkladně, teoreticky by se nic nestalo. Avšak prý může dojít k jejímu odpaření z brzdné soustavy (což se mi moc nezdá). Nicméně, pokud uvážíme, že teplota bodu varu roste s rostoucím tlakem, teoreticky by voda při dostatečně dlouhém stlačení brzdového pedálu nemusela začít vřít. Daleko prozaičtějším důvodem by mohla být agresivita vody ve smyslu korodování kovových částí brzdné soustavy. Dalším důvodem by podle mé teoretické poučky mohl být fakt, že voda je částečně stlačitelná. Proto brzdný účinek může kolidovat s požadavkem. Kompenzaci můžeme najít právě ve speciální brzdných kapalinách, které jsou různě legovány některými dopanty mající blahodárný účinek pro brzdný okamžik :wink:


Tobě asi nikdy nevařila brzdovka, co? Si tam tu vodu zkus nalit, jak ti to bude krásně brzdit. :wink:


Nevařila. Asi jezdim slušně :twisted: Nevím, co se děje. Ale doufám, že mi to řekneš. Vzdyť ta pára nemá kam jít, ne?


Ty páro!!! jedna, to jsou základní fyzikální zákony, kapalina není stlačitelná ale vzduch ano a tudíž i pára a to prostě znamená že když budeš mít páru v brzdách tak šlápneš na pedál a veškerý pohyb toho pedálu se ztratí právě v tom že pára se stlačí. Chápeš?

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


13.11.07, 20:52
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Kdyby nevadil plyn v brzdovém okruhu, tak by nebylo tak důležité mít brzdy odvzdušněné. Ten plyn (vzduch, pára) opravdu nemá kam utéct, takže můžeš šlapat na brzdu jak chceš, ale veškerý tvůj pohyb se promění ve stlačení toho plynu a ne ve stlačení brzdového obložení.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


13.11.07, 21:25
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
Kristensen píše:
Ty páro!!! jedna, to jsou základní fyzikální zákony, kapalina není stlačitelná ale vzduch ano a tudíž i pára a to prostě znamená že když budeš mít páru v brzdách tak šlápneš na pedál a veškerý pohyb toho pedálu se ztratí právě v tom že pára se stlačí. Chápeš?


no, ale ked je ta kvapalina pod tlakom a v uzavretej sustave tak sa tak lahko nevypari, nema kam
skor sa podla mna zvysi tlak natolko ze moze sposbit netesnost systemu a potom sa to az vypari :D
respektive vysoka teplota moze poskodit niektore diely

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


13.11.07, 21:28
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
Serifus píše:
Vít Široký píše:
no hele, vem si převoďák, vem si motorák, omrkni jak vypadá, jak se přelívá, a vem si oba mezi prsty... uvidíš rozdíl


No vidíš. Konečně slovo do pranice. Stačí říct, že má jinou konzistenci. Já to nikdy neviděl :lol: :oops: Jinak ať o tom přemýšlím jakkoliv, nějak na ty rozdíly ne a ne přijít. Jaký je rozdíl v prostředí, kde se to používá? V teplotách? Tlacích? Nechápu. Co je dobré pro jedno, mělo by být i pro druhé, ne? Vždyť je to stejný materiál...


materiál těch dílů je možná stejný, i když není železo jako železo. Ale vezmi si, co se děje v převodovce - točí se tam ozubená kola v oleji. Víc nic. Takovej motor, ten má spoustu úzkých kanálů, kudy musí čerpadlo ten olej protlačit, běhá zespoda z vany až na vršek motoru, teď si vem, že ti to běhá kolem spalovacích prostorů, kolik je tam teplota? Stovky stupňů? navíc máš v motoru pohyby třecí, atd, přeci jen funkce motoru je naprosto odlišná od funkce převodovky


13.11.07, 21:31
Profil ICQ
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2633
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Kristensen píše:
Serifus píše:
Martin píše:
Serifus píše:
Jo. To mě taky zajímalo. Důvod je asi v tom, že při brždění dochází k exhalaci tepla z brzdných ploch do okolí. Nebo-li tato tepelná vlna zasahuje i do oblasti brzdící kapaliny. Tato se pak ohřívá a může dosáhnout několika desítek až stovek stupňů Celsia. Voda samozřejmě v takových teplotách přechází z kapalné fáze do plynné. Pokud by ovšem byla v okruhu uzavřena důkladně, teoreticky by se nic nestalo. Avšak prý může dojít k jejímu odpaření z brzdné soustavy (což se mi moc nezdá). Nicméně, pokud uvážíme, že teplota bodu varu roste s rostoucím tlakem, teoreticky by voda při dostatečně dlouhém stlačení brzdového pedálu nemusela začít vřít. Daleko prozaičtějším důvodem by mohla být agresivita vody ve smyslu korodování kovových částí brzdné soustavy. Dalším důvodem by podle mé teoretické poučky mohl být fakt, že voda je částečně stlačitelná. Proto brzdný účinek může kolidovat s požadavkem. Kompenzaci můžeme najít právě ve speciální brzdných kapalinách, které jsou různě legovány některými dopanty mající blahodárný účinek pro brzdný okamžik :wink:


Tobě asi nikdy nevařila brzdovka, co? Si tam tu vodu zkus nalit, jak ti to bude krásně brzdit. :wink:


Nevařila. Asi jezdim slušně :twisted: Nevím, co se děje. Ale doufám, že mi to řekneš. Vzdyť ta pára nemá kam jít, ne?




Ty páro!!! jedna, to jsou základní fyzikální zákony, kapalina není stlačitelná ale vzduch ano a tudíž i pára a to prostě znamená že když budeš mít páru v brzdách tak šlápneš na pedál a veškerý pohyb toho pedálu se ztratí právě v tom že pára se stlačí. Chápeš?



Kapalina je stlačitelná. Některá víc, některá méně. Když stlačíš páru, tak jí zkapalníš.. takže? :roll:

_________________
ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA :wink:
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991Obrázek
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
Obrázek


13.11.07, 21:34
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2633
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Martin píše:
Kdyby nevadil plyn v brzdovém okruhu, tak by nebylo tak důležité mít brzdy odvzdušněné. Ten plyn (vzduch, pára) opravdu nemá kam utéct, takže můžeš šlapat na brzdu jak chceš, ale veškerý tvůj pohyb se promění ve stlačení toho plynu a ne ve stlačení brzdového obložení.


Jj, tohle zní logicky :wink:

_________________
ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA :wink:
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991Obrázek
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
Obrázek


13.11.07, 21:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2633
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Vít Široký píše:
Serifus píše:
Vít Široký píše:
no hele, vem si převoďák, vem si motorák, omrkni jak vypadá, jak se přelívá, a vem si oba mezi prsty... uvidíš rozdíl


No vidíš. Konečně slovo do pranice. Stačí říct, že má jinou konzistenci. Já to nikdy neviděl :lol: :oops: Jinak ať o tom přemýšlím jakkoliv, nějak na ty rozdíly ne a ne přijít. Jaký je rozdíl v prostředí, kde se to používá? V teplotách? Tlacích? Nechápu. Co je dobré pro jedno, mělo by být i pro druhé, ne? Vždyť je to stejný materiál...


materiál těch dílů je možná stejný, i když není železo jako železo. Ale vezmi si, co se děje v převodovce - točí se tam ozubená kola v oleji. Víc nic. Takovej motor, ten má spoustu úzkých kanálů, kudy musí čerpadlo ten olej protlačit, běhá zespoda z vany až na vršek motoru, teď si vem, že ti to běhá kolem spalovacích prostorů, kolik je tam teplota? Stovky stupňů? navíc máš v motoru pohyby třecí, atd, přeci jen funkce motoru je naprosto odlišná od funkce převodovky


Jj. Takže si pokusím odpovědět trochu sám. Teoreticky by tedy měl olej z motoru být lepší, než do převodovky, páč snáší větší husťárny. Ale zase na druhou stranu v převodovce je chladněji, než v motoru. Proto vizkozita obou olejů je zjevně nezaměnitelná. I když se mi to úplně nezdá. Musim je vidět a porovnat je :wink: Díky.

_________________
ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA :wink:
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991Obrázek
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
Obrázek


13.11.07, 21:39
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Serifus píše:
Kapalina je stlačitelná. Některá víc, některá méně. Když stlačíš páru, tak jí zkapalníš.. takže? :roll:


Ale oproti plynu je naprosto nestlačitelná. A ten argument se zkapalněním - obávám se, že takový tlak nohou vyvinout nedokážeš. :wink:

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


13.11.07, 21:42
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 61 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz