Autor |
Zpráva |
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
no hele, vem si převoďák, vem si motorák, omrkni jak vypadá, jak se přelívá, a vem si oba mezi prsty... uvidíš rozdíl
|
13.11.07, 14:08 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Thobiash
Příspěvky: 675 Bydliště: Kyšice
|
Jsem si udělal měrku podle tohoto:
_________________ Škoda "Julia alias Černá" 120L 89´ R.I.P. http://www.youtube.com/watch?v=VYLFkT5jMZI
|
13.11.07, 14:44 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Serifus píše: Jo. To mě taky zajímalo. Důvod je asi v tom, že při brždění dochází k exhalaci tepla z brzdných ploch do okolí. Nebo-li tato tepelná vlna zasahuje i do oblasti brzdící kapaliny. Tato se pak ohřívá a může dosáhnout několika desítek až stovek stupňů Celsia. Voda samozřejmě v takových teplotách přechází z kapalné fáze do plynné. Pokud by ovšem byla v okruhu uzavřena důkladně, teoreticky by se nic nestalo. Avšak prý může dojít k jejímu odpaření z brzdné soustavy (což se mi moc nezdá). Nicméně, pokud uvážíme, že teplota bodu varu roste s rostoucím tlakem, teoreticky by voda při dostatečně dlouhém stlačení brzdového pedálu nemusela začít vřít. Daleko prozaičtějším důvodem by mohla být agresivita vody ve smyslu korodování kovových částí brzdné soustavy. Dalším důvodem by podle mé teoretické poučky mohl být fakt, že voda je částečně stlačitelná. Proto brzdný účinek může kolidovat s požadavkem. Kompenzaci můžeme najít právě ve speciální brzdných kapalinách, které jsou různě legovány některými dopanty mající blahodárný účinek pro brzdný okamžik
Tobě asi nikdy nevařila brzdovka, co? Si tam tu vodu zkus nalit, jak ti to bude krásně brzdit.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
13.11.07, 15:54 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Muj nazor ti nestaci? Rikam kup u pumpy prevodovej oil a ja si uz poradim, radeji jenom dolejeme co bude chybet ...
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
13.11.07, 19:00 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Matthes píše: Muj nazor ti nestaci? Rikam kup u pumpy prevodovej oil a ja si uz poradim, radeji jenom dolejeme co bude chybet ...
Stačí. Chtěl jsem to jen vědět
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
13.11.07, 20:40 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Martin píše: Serifus píše: Jo. To mě taky zajímalo. Důvod je asi v tom, že při brždění dochází k exhalaci tepla z brzdných ploch do okolí. Nebo-li tato tepelná vlna zasahuje i do oblasti brzdící kapaliny. Tato se pak ohřívá a může dosáhnout několika desítek až stovek stupňů Celsia. Voda samozřejmě v takových teplotách přechází z kapalné fáze do plynné. Pokud by ovšem byla v okruhu uzavřena důkladně, teoreticky by se nic nestalo. Avšak prý může dojít k jejímu odpaření z brzdné soustavy (což se mi moc nezdá). Nicméně, pokud uvážíme, že teplota bodu varu roste s rostoucím tlakem, teoreticky by voda při dostatečně dlouhém stlačení brzdového pedálu nemusela začít vřít. Daleko prozaičtějším důvodem by mohla být agresivita vody ve smyslu korodování kovových částí brzdné soustavy. Dalším důvodem by podle mé teoretické poučky mohl být fakt, že voda je částečně stlačitelná. Proto brzdný účinek může kolidovat s požadavkem. Kompenzaci můžeme najít právě ve speciální brzdných kapalinách, které jsou různě legovány některými dopanty mající blahodárný účinek pro brzdný okamžik Tobě asi nikdy nevařila brzdovka, co? Si tam tu vodu zkus nalit, jak ti to bude krásně brzdit.
Nevařila. Asi jezdim slušně Nevím, co se děje. Ale doufám, že mi to řekneš. Vzdyť ta pára nemá kam jít, ne?
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
13.11.07, 20:41 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Vít Široký píše: no hele, vem si převoďák, vem si motorák, omrkni jak vypadá, jak se přelívá, a vem si oba mezi prsty... uvidíš rozdíl
No vidíš. Konečně slovo do pranice. Stačí říct, že má jinou konzistenci. Já to nikdy neviděl Jinak ať o tom přemýšlím jakkoliv, nějak na ty rozdíly ne a ne přijít. Jaký je rozdíl v prostředí, kde se to používá? V teplotách? Tlacích? Nechápu. Co je dobré pro jedno, mělo by být i pro druhé, ne? Vždyť je to stejný materiál...
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
13.11.07, 20:45 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Serifus píše: Martin píše: Serifus píše: Jo. To mě taky zajímalo. Důvod je asi v tom, že při brždění dochází k exhalaci tepla z brzdných ploch do okolí. Nebo-li tato tepelná vlna zasahuje i do oblasti brzdící kapaliny. Tato se pak ohřívá a může dosáhnout několika desítek až stovek stupňů Celsia. Voda samozřejmě v takových teplotách přechází z kapalné fáze do plynné. Pokud by ovšem byla v okruhu uzavřena důkladně, teoreticky by se nic nestalo. Avšak prý může dojít k jejímu odpaření z brzdné soustavy (což se mi moc nezdá). Nicméně, pokud uvážíme, že teplota bodu varu roste s rostoucím tlakem, teoreticky by voda při dostatečně dlouhém stlačení brzdového pedálu nemusela začít vřít. Daleko prozaičtějším důvodem by mohla být agresivita vody ve smyslu korodování kovových částí brzdné soustavy. Dalším důvodem by podle mé teoretické poučky mohl být fakt, že voda je částečně stlačitelná. Proto brzdný účinek může kolidovat s požadavkem. Kompenzaci můžeme najít právě ve speciální brzdných kapalinách, které jsou různě legovány některými dopanty mající blahodárný účinek pro brzdný okamžik Tobě asi nikdy nevařila brzdovka, co? Si tam tu vodu zkus nalit, jak ti to bude krásně brzdit. Nevařila. Asi jezdim slušně Nevím, co se děje. Ale doufám, že mi to řekneš. Vzdyť ta pára nemá kam jít, ne?
Ty páro!!! jedna, to jsou základní fyzikální zákony, kapalina není stlačitelná ale vzduch ano a tudíž i pára a to prostě znamená že když budeš mít páru v brzdách tak šlápneš na pedál a veškerý pohyb toho pedálu se ztratí právě v tom že pára se stlačí. Chápeš?
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
13.11.07, 20:52 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Kdyby nevadil plyn v brzdovém okruhu, tak by nebylo tak důležité mít brzdy odvzdušněné. Ten plyn (vzduch, pára) opravdu nemá kam utéct, takže můžeš šlapat na brzdu jak chceš, ale veškerý tvůj pohyb se promění ve stlačení toho plynu a ne ve stlačení brzdového obložení.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
13.11.07, 21:25 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Kristensen píše: Ty páro!!! jedna, to jsou základní fyzikální zákony, kapalina není stlačitelná ale vzduch ano a tudíž i pára a to prostě znamená že když budeš mít páru v brzdách tak šlápneš na pedál a veškerý pohyb toho pedálu se ztratí právě v tom že pára se stlačí. Chápeš?
no, ale ked je ta kvapalina pod tlakom a v uzavretej sustave tak sa tak lahko nevypari, nema kam
skor sa podla mna zvysi tlak natolko ze moze sposbit netesnost systemu a potom sa to az vypari
respektive vysoka teplota moze poskodit niektore diely
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
13.11.07, 21:28 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Serifus píše: Vít Široký píše: no hele, vem si převoďák, vem si motorák, omrkni jak vypadá, jak se přelívá, a vem si oba mezi prsty... uvidíš rozdíl No vidíš. Konečně slovo do pranice. Stačí říct, že má jinou konzistenci. Já to nikdy neviděl Jinak ať o tom přemýšlím jakkoliv, nějak na ty rozdíly ne a ne přijít. Jaký je rozdíl v prostředí, kde se to používá? V teplotách? Tlacích? Nechápu. Co je dobré pro jedno, mělo by být i pro druhé, ne? Vždyť je to stejný materiál...
materiál těch dílů je možná stejný, i když není železo jako železo. Ale vezmi si, co se děje v převodovce - točí se tam ozubená kola v oleji. Víc nic. Takovej motor, ten má spoustu úzkých kanálů, kudy musí čerpadlo ten olej protlačit, běhá zespoda z vany až na vršek motoru, teď si vem, že ti to běhá kolem spalovacích prostorů, kolik je tam teplota? Stovky stupňů? navíc máš v motoru pohyby třecí, atd, přeci jen funkce motoru je naprosto odlišná od funkce převodovky
|
13.11.07, 21:31 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Kristensen píše: Serifus píše: Martin píše: Serifus píše: Jo. To mě taky zajímalo. Důvod je asi v tom, že při brždění dochází k exhalaci tepla z brzdných ploch do okolí. Nebo-li tato tepelná vlna zasahuje i do oblasti brzdící kapaliny. Tato se pak ohřívá a může dosáhnout několika desítek až stovek stupňů Celsia. Voda samozřejmě v takových teplotách přechází z kapalné fáze do plynné. Pokud by ovšem byla v okruhu uzavřena důkladně, teoreticky by se nic nestalo. Avšak prý může dojít k jejímu odpaření z brzdné soustavy (což se mi moc nezdá). Nicméně, pokud uvážíme, že teplota bodu varu roste s rostoucím tlakem, teoreticky by voda při dostatečně dlouhém stlačení brzdového pedálu nemusela začít vřít. Daleko prozaičtějším důvodem by mohla být agresivita vody ve smyslu korodování kovových částí brzdné soustavy. Dalším důvodem by podle mé teoretické poučky mohl být fakt, že voda je částečně stlačitelná. Proto brzdný účinek může kolidovat s požadavkem. Kompenzaci můžeme najít právě ve speciální brzdných kapalinách, které jsou různě legovány některými dopanty mající blahodárný účinek pro brzdný okamžik Tobě asi nikdy nevařila brzdovka, co? Si tam tu vodu zkus nalit, jak ti to bude krásně brzdit. Nevařila. Asi jezdim slušně Nevím, co se děje. Ale doufám, že mi to řekneš. Vzdyť ta pára nemá kam jít, ne? Ty páro!!! jedna, to jsou základní fyzikální zákony, kapalina není stlačitelná ale vzduch ano a tudíž i pára a to prostě znamená že když budeš mít páru v brzdách tak šlápneš na pedál a veškerý pohyb toho pedálu se ztratí právě v tom že pára se stlačí. Chápeš?
Kapalina je stlačitelná. Některá víc, některá méně. Když stlačíš páru, tak jí zkapalníš.. takže?
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
13.11.07, 21:34 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Martin píše: Kdyby nevadil plyn v brzdovém okruhu, tak by nebylo tak důležité mít brzdy odvzdušněné. Ten plyn (vzduch, pára) opravdu nemá kam utéct, takže můžeš šlapat na brzdu jak chceš, ale veškerý tvůj pohyb se promění ve stlačení toho plynu a ne ve stlačení brzdového obložení.
Jj, tohle zní logicky
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
13.11.07, 21:35 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Vít Široký píše: Serifus píše: Vít Široký píše: no hele, vem si převoďák, vem si motorák, omrkni jak vypadá, jak se přelívá, a vem si oba mezi prsty... uvidíš rozdíl No vidíš. Konečně slovo do pranice. Stačí říct, že má jinou konzistenci. Já to nikdy neviděl Jinak ať o tom přemýšlím jakkoliv, nějak na ty rozdíly ne a ne přijít. Jaký je rozdíl v prostředí, kde se to používá? V teplotách? Tlacích? Nechápu. Co je dobré pro jedno, mělo by být i pro druhé, ne? Vždyť je to stejný materiál... materiál těch dílů je možná stejný, i když není železo jako železo. Ale vezmi si, co se děje v převodovce - točí se tam ozubená kola v oleji. Víc nic. Takovej motor, ten má spoustu úzkých kanálů, kudy musí čerpadlo ten olej protlačit, běhá zespoda z vany až na vršek motoru, teď si vem, že ti to běhá kolem spalovacích prostorů, kolik je tam teplota? Stovky stupňů? navíc máš v motoru pohyby třecí, atd, přeci jen funkce motoru je naprosto odlišná od funkce převodovky
Jj. Takže si pokusím odpovědět trochu sám. Teoreticky by tedy měl olej z motoru být lepší, než do převodovky, páč snáší větší husťárny. Ale zase na druhou stranu v převodovce je chladněji, než v motoru. Proto vizkozita obou olejů je zjevně nezaměnitelná. I když se mi to úplně nezdá. Musim je vidět a porovnat je Díky.
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
13.11.07, 21:39 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Serifus píše: Kapalina je stlačitelná. Některá víc, některá méně. Když stlačíš páru, tak jí zkapalníš.. takže?
Ale oproti plynu je naprosto nestlačitelná. A ten argument se zkapalněním - obávám se, že takový tlak nohou vyvinout nedokážeš.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
13.11.07, 21:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 62 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|