jízda na úsporu nebo likvidace motoru
Autor |
Zpráva |
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
Nikto snad netyra motor v nizkych otackach. Bola rec len o nenarocnej jazde v nizkych otackach. Inak u mna nie su kopce takze neni o com. Na rovine je to pohoda a netreba ani 3000 otacok. A ani netvrdim ze treba jazdit len do 2000. Jednoducho si najdite knihu Ing Hornicka a uvidite o com hovorim. Ked niekto najazdi 100000km v nizkych otackach bez G.O. tak asi urcite znici motor co???
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
20.8.06, 20:22 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
paca
Příspěvky: 128
|
septim píše: Nikto snad netyra motor v nizkych otackach. Bola rec len o nenarocnej jazde v nizkych otackach. Inak u mna nie su kopce takze neni o com. Na rovine je to pohoda a netreba ani 3000 otacok. A ani netvrdim ze treba jazdit len do 2000. Jednoducho si najdite knihu Ing Hornicka a uvidite o com hovorim. Ked niekto najazdi 100000km v nizkych otackach bez G.O. tak asi urcite znici motor co???
dohodnime sa o názor, že motoru to neprospeje
|
20.8.06, 20:26 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
Ja si myslim ze motoru neprospeje vytacanie, namahanie za studena, jazda v meste bla bla. Motoru neprospeje vsetko okrem GO... Nepomozu tuningove upravy a zvysovanie vykonu a robi sa to predsa. Otazkou je co je lepsie pre motor... To je na dlhu diskusiu...
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
20.8.06, 20:29 |
|
|
paca
Příspěvky: 128
|
septim píše: Ja si myslim ze motoru neprospeje vytacanie, namahanie za studena, jazda v meste bla bla. Motoru neprospeje vsetko okrem GO... Nepomozu tuningove upravy a zvysovanie vykonu a robi sa to predsa. Otazkou je co je lepsie pre motor... To je na dlhu diskusiu...
celemu autu je najlepšie ak sa o neho staraju a jazdia s ním aby ho netýrali
kto ma rad auta a hlavne svoje , tomu bude luto ho umyselne ničit
|
20.8.06, 20:45 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
paca píše: ..... pre mna najkrajšie auto je škoda ferrat
Me se taky Supersport libi, skoda ze se nevyrabel seriove. Stejne skoda krve
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
20.8.06, 21:00 |
|
|
handy
Příspěvky: 5
|
Přesně tak, třeba to fávo: pokud fávo trápím na 4ku pod 2000 tak se mně už dusí a nechce jet, jak udělaj na 5ku 2000 to nevim, ale sem si jistej, že ty český auta do rv. 1995 (i felicie 1,3) to nevemou. Křivka spotřeby u 105 - 136 je jasná 2500ot/min je minimum spotřeby, při podtáčení(a dušení motoru) je spotřeba vyšší . Dyť ty charakteristiky sou to někde tady na techwbu, stačí se podívat.
|
20.8.06, 22:19 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Sou tady: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=92
Ja nevim proc to furt resite, kdyz si nekdo neda rict tak at radi vyssi rychlost treba pri 1000 otacek
Tyhle skodovacky motory chtej tocit do vyssich otacek (zalezi samozrejme na vozovce - z kopce se da jet bez problemu 40 na petku (bez plynu) aniz by se nicil motor).
Pri 2200 otackach radej ridici autobusu - to maj asi 7,5 litrovy 6 valcovy turbodiesely
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
20.8.06, 22:26 |
|
|
Roman
Příspěvky: 466 Bydliště: Vrchlabí
|
septim píše: Ja si myslim ze motoru neprospeje vytacanie, namahanie za studena, jazda v meste bla bla. Motoru neprospeje vsetko okrem GO... Nepomozu tuningove upravy a zvysovanie vykonu a robi sa to predsa. Otazkou je co je lepsie pre motor... To je na dlhu diskusiu...
...ale rozhodne motoru vic prospeje kdyz ho tocis kolem 3-4000 nez kdyz ho podtacis - to je pro motor uplne to nejhorsi - a jinak ty spotreby ktery si uvedl predtim udelam vpoho taky a to jezdim v rozmezi 2-3500 (ne nadarmo je toto spektrum na otackomeru zelene) - kazdy prece citi kdyz motor krasne jede, nebo kdyz se dusi a cuka se jak ve smrtelny kreci
_________________ LPG a dlouha spajzka :-D:-D 92, orangee 93
|
20.8.06, 22:35 |
|
|
Warman
Příspěvky: 136 Bydliště: Praha
|
Jo jo... souhlas s tím, že ta zelená barva v tom otáčkoměru nebude jen tak pro nic a za nic.
To septim: Ono si clovek zvykne, kdyz motor nechce nicit, ze musi jezdit opatrne, kdyz je studenej, ze ho nemusi tolik vytacet nez se zahreje...a stejne tak zasatavam nazor, ktery tu uz uvedl Matthes - tyhle motory chtej tocit, byly delany na to, aby se tocily rychle, zkratka vyhovuje jim to...
|
20.8.06, 23:56 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
proti vkusu neni disput. Ale clanok je predsa o najnizsej spotrebe a nie o najdlhsej zivotnosti. Moje spotreby su LPG 80procent mesto a z toho asi1/2 s privesom, mimo mesto 6L LPG. Ten vas cesky ING Hornicek-strojar-vyvojar sa tomu asi nerozumi, tak mu to vsichni vysokoskolsky technicky vzdelani vlastne vysvetlete jak to je...
Karosa ma 11,8L turbo LIAZ motor s najvyssim vykonom pri cca 1700ot, preraduje asi pri 1500ot...
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
21.8.06, 07:50 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
septim: To mozna ty stary sunky; C954E nebo Recreo maj motory Iveco
No ty otacky sou o neco mensi, max vykon maj asi pri 2000 otackach
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
21.8.06, 09:05 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
ano ja som pisal stare karosy LC serie
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
21.8.06, 10:50 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
paca píše: Sadra17 píše: paca píše: nieje dôvod týrat motor na nízkych otáčkach, skodovka sa cíti najlepšie od 2000 do 3500 nazývajú sa " optimálné otáčky " optimálné na dynamiku jazdy, spotrebu a životnost motora. Kto chce mat nižšiu spotrebu nech si kupi diesel. myslím si, že 6,5 - 8,5 l/100 nieje až tak otrasne vela Ja osobne chcem mat škodovku, je to značka jeden z najstarších v európe a po druhej stránke velakrát prekvapili svet Je to vizitka " zlatých českých ručičiek " njn kup si fabii 1.9 tdi a kde máš vyrpbenej motor ??? no přece u volkswagena presne z toho dôvodu by som fabiu nebral. maš pravdu je tam motor VW ale je to motor slabší aj menej kvalitný je to už otázka politiky a biznisu pre mna najkrajšie auto je škoda ferrat
ale jinam stěžovat si nemůžu žere 5,5l a to jezdim hlavně ve městě
a jede to 180 což na český silnice bohatě stačí
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
21.8.06, 11:00 |
|
|
Roman
Příspěvky: 466 Bydliště: Vrchlabí
|
septim píše: proti vkusu neni disput. Ale clanok je predsa o najnizsej spotrebe a nie o najdlhsej zivotnosti. Moje spotreby su LPG 80procent mesto a z toho asi1/2 s privesom, mimo mesto 6L LPG. Ten vas cesky ING Hornicek-strojar-vyvojar sa tomu asi nerozumi, tak mu to vsichni vysokoskolsky technicky vzdelani vlastne vysvetlete jak to je... Karosa ma 11,8L turbo LIAZ motor s najvyssim vykonom pri cca 1700ot, preraduje asi pri 1500ot...
Tak snad tu nebudem srovnavat motory LIAZ a motory Skoda 135/6 - tady je snad kazdymu jasny kde je rozdil - to bysme se pak dostaly do situace kdy tu nekdo predhodi fakt ze valec tankeru ma rozmery cca metr na metr a jednen spalovaci cyklus tam trva minutu a otacky se daj pocitat na prstech. Jak tu uz nekdo napsal - at si kazdej jezdi jak chce - treba 30 na petku - ten kdo pro to ma cit pozna, kdy je motoru nejlepe - BTW proc asi turba napriklad u oktavek spinaj az kolem 1700-1800 otacek a ne treba uz pri 1300 - kdyz by ty nizky otacky byly tak suprovy, tak by se tomu podridila koncepce maloobemovyho motoru - jenomze ono to tak u tech nasich skodovek neni - chtej proste tocit
_________________ LPG a dlouha spajzka :-D:-D 92, orangee 93
Naposledy upravil Roman dne 21.8.06, 23:17, celkově upraveno 2
|
21.8.06, 11:29 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Roman píše: septim píše: Ja si myslim ze motoru neprospeje vytacanie, namahanie za studena, jazda v meste bla bla. Motoru neprospeje vsetko okrem GO... Nepomozu tuningove upravy a zvysovanie vykonu a robi sa to predsa. Otazkou je co je lepsie pre motor... To je na dlhu diskusiu... ...ale rozhodne motoru vic prospeje kdyz ho tocis kolem 3-4000 nez kdyz ho podtacis - to je pro motor uplne to nejhorsi - a jinak ty spotreby ktery si uvedl predtim udelam vpoho taky a to jezdim v rozmezi 2-3500 (ne nadarmo je toto spektrum na otackomeru zelene) - kazdy prece citi kdyz motor krasne jede, nebo kdyz se dusi a cuka se jak ve smrtelny kreci
To zelené spektrum zodpovedá zhruba najvyššienu krútiacemu momentu a aj najnižšej mernej spotrebe - mernej, nie okamžitej. Najnižšia okamžitá spotreba = najnižší plyn, najvyšší prevodový stupeň (= najnižšie otáčky). Dobre si tam všimnite jeden bod "NAJNIŽŠÍ PLYN"...
Tiež som zástancom toho, že zohriaty motor lepšie znesie 5000 ot ako 2000 ot na 5ke do kpca s plynom skoro na podlahe (pozor, netvrdím, že takto tu niekto jazdí - takto jazdí môj otec a nevie pochopiť moju teóriu)...je to predsa benzín...ale zasa sa nebránim ani 2000 ot s ľahučkou nohou...také loudanie sa...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
21.8.06, 18:32 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|