Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 15:17



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
 Alternativní pohony 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
fatal píše:
Zas tak jednoduché to není, to je otázka spíše na silnoproudaře. Na to bude asi třeba dvoje vinutí, jedno na tah, druhé na nabíjení... :roll:


Do silnoproudu také moc nedělám, ale není mi jasné, proč by měl mít motor dvě vinutí, o tom jsem v životě neslyšel? Tipoval bych to na nějaký synchronní kroužkový motor, kde by se napětím rotoru řídili otáčky a zpětně napětím rotoru řídilo napětí na statoru ve funkci generátoru. Ovšem to má nevýhodu sběračů (uhlíky) a kroužků. Mnohem lepší se mi jeví klasický asynchronní motor s kotvou nakrátko řízený frekvenčním měničem a ve zpětné fázi (brždění) nabuzený jalovým proudem fungující jako generátor. A dnešní době polovodičových prvků již není problém kolísající napětí různé frekvence usměrnit a spínaným zdrojem transformovat pro napětí vhodné pro dobíjení akumulátorů. Snad michalkatka by mohl vědět více, však některé moderní šaliny již také zvládají rekuperaci.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


13.5.08, 21:44
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
Jiri píše:
A co treba jizda na vodik...nadoba s vodou dve elektrody....rozkladem vznika kyslik a vodik z toho kyslik jde do atmosfery a vodik saje motor.... :D


uz sa to tu rozpisovalo X krat...

problem je cca toto:
na to aby si ziskal 10 joulov spalenim vodika potrebujes dake mnozstvo vodika ktory ale vyrobis spalenim 20 joulov ineho paliva...
v skutocnosti si minul 2 x tolko energie z ineho zdroja aby si ten vodik vobec ziskal.
preto vodikovy pohon NEMA PERSPEKTIVU (a mohol by to niekto povedať aj guvernerovi kalifornie a aj tomu ich podarenemu prezidentovi :D ), pokial niekto nevymysli reakciu, ktorou ziskas (idealne z vody) viac energie vo forme vodika ako stratis
takto sa ten vodik aj dalej bude vyrabat zo zemneho plynu a ten aj tak raz dojde.

co sa tyka elektrolyzou vody pomocou slnecnych fotoclankov tak to je sice vyborne ale potrebujes velmi vela fotoclankov a vela casu

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


13.5.08, 21:45
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
je to asi jak pise deekay...ja to nepropocitaval kolik je ceho potreba jen sem to chtel zkusit a funguje to...proste vykon elektrolyzeru stacil jen na to aby se motor prevaloval z baterky to bralo radove v amperech a neoddeloval sem od sebe ty dva plyny...vodik se da vyrabet nekoliky zpusoby...ale vsechno je asi hodne drahe ja to zase tolik nezkoumal


13.5.08, 22:00
Profil ICQ
rejpal

Příspěvky: 18275
Příspěvek 
Martin píše:
Do silnoproudu také moc nedělám, ale není mi jasné, proč by měl mít motor dvě vinutí, o tom jsem v životě neslyšel?


V konstrukci motorů se moc nevyznám, ale mám takové tušení, že kdybys například nabudil a roztočil startér, tak ti nedá dostatečné napětí pro nabíjení... Vinutí motoru není jiné než vinutí alternátoru?
Šaliny snad rekuperují všechny kromě pár historických kousků, ne?


14.5.08, 06:15
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
To platí jenom pro elektrolýzu z destilované vody. Vyrábět palivo z normální vody (není čistý vodík ale hoří) jde, ale problém je v tom že se strašně sviní elektrody.


14.5.08, 07:59
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
fatal píše:
V konstrukci motorů se moc nevyznám, ale mám takové tušení, že kdybys například nabudil a roztočil startér, tak ti nedá dostatečné napětí pro nabíjení... Vinutí motoru není jiné než vinutí alternátoru?
Šaliny snad rekuperují všechny kromě pár historických kousků, ne?


Když roztočís startér, tak ten ani nemusíš nijak budit a rovnou to bude vyrábět energii, jde totiž o komutátorový motor. Pokud by měl účinnost 100%, tak určité množství dodané energie (výkonu, napětí, proudu) odpovídá určitým otáčkám a přesně tak i naopak.

V jistém smyslu ano, ovšem výkon se nevrací zpět do trolejí, ale pouští se do topných odporů (v zimě se využívají k vyhřívání vozu). On je totiž celkem problém využití zpětné energie, kdyby náhodou bylo brzdících vozů více než rozdížejících.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


14.5.08, 15:58
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Ve starém SM někdy z roku 1974 je pěkná reportáž o elektromobilu z trabantu 601 :)

Původní motor byl vyňat a místo něho tam byl dynamospouštěč z nějakého letadla (Iljušin?) a kromě předních sedaček byly v interiéru samé akumulátory :lol:. Bylo to přetypováno poue pro 2 osoby a zbytek elektrické instalace byl napájen z původního 6V akumulátoru.

Dojezd moc velký nebyl, pokud si pamatuji z hlavy číslo tak asi 30km.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


14.5.08, 16:28
Profil
rejpal

Příspěvky: 18275
Příspěvek 
http://www.trabant.cz/test.php?klic=125


14.5.08, 16:32
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 


Waaaaaaaaaaaau 8) 8) 8)

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


14.5.08, 16:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Jo, to je ono :D Koukám sekl jsem se o 10 let a 30km :lol:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


14.5.08, 16:36
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
co treba jezdit na vzduch
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/sv ... ?id=521240


15.5.08, 19:48
Profil ICQ
rejpal

Příspěvky: 18275
Příspěvek 
Na prd. 8)


15.5.08, 20:01
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
fatal píše:
Na prd. 8)


to by taky slo, ale globalne by vzrostla poptavka po fazolich a tudiz by vzrostla celosvetov jejich cenaa to by bylo zase na nic..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


15.5.08, 20:03
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Jiri píše:


nic nového já tak už jezdím léta z kopce :D miloš


15.5.08, 20:37
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz