Autor |
Zpráva |
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
fatal píše: Zas tak jednoduché to není, to je otázka spíše na silnoproudaře. Na to bude asi třeba dvoje vinutí, jedno na tah, druhé na nabíjení...
Do silnoproudu také moc nedělám, ale není mi jasné, proč by měl mít motor dvě vinutí, o tom jsem v životě neslyšel? Tipoval bych to na nějaký synchronní kroužkový motor, kde by se napětím rotoru řídili otáčky a zpětně napětím rotoru řídilo napětí na statoru ve funkci generátoru. Ovšem to má nevýhodu sběračů (uhlíky) a kroužků. Mnohem lepší se mi jeví klasický asynchronní motor s kotvou nakrátko řízený frekvenčním měničem a ve zpětné fázi (brždění) nabuzený jalovým proudem fungující jako generátor. A dnešní době polovodičových prvků již není problém kolísající napětí různé frekvence usměrnit a spínaným zdrojem transformovat pro napětí vhodné pro dobíjení akumulátorů. Snad michalkatka by mohl vědět více, však některé moderní šaliny již také zvládají rekuperaci.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
13.5.08, 21:44 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Jiri píše: A co treba jizda na vodik...nadoba s vodou dve elektrody....rozkladem vznika kyslik a vodik z toho kyslik jde do atmosfery a vodik saje motor....
uz sa to tu rozpisovalo X krat...
problem je cca toto:
na to aby si ziskal 10 joulov spalenim vodika potrebujes dake mnozstvo vodika ktory ale vyrobis spalenim 20 joulov ineho paliva...
v skutocnosti si minul 2 x tolko energie z ineho zdroja aby si ten vodik vobec ziskal.
preto vodikovy pohon NEMA PERSPEKTIVU (a mohol by to niekto povedať aj guvernerovi kalifornie a aj tomu ich podarenemu prezidentovi ), pokial niekto nevymysli reakciu, ktorou ziskas (idealne z vody) viac energie vo forme vodika ako stratis
takto sa ten vodik aj dalej bude vyrabat zo zemneho plynu a ten aj tak raz dojde.
co sa tyka elektrolyzou vody pomocou slnecnych fotoclankov tak to je sice vyborne ale potrebujes velmi vela fotoclankov a vela casu
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
13.5.08, 21:45 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
je to asi jak pise deekay...ja to nepropocitaval kolik je ceho potreba jen sem to chtel zkusit a funguje to...proste vykon elektrolyzeru stacil jen na to aby se motor prevaloval z baterky to bralo radove v amperech a neoddeloval sem od sebe ty dva plyny...vodik se da vyrabet nekoliky zpusoby...ale vsechno je asi hodne drahe ja to zase tolik nezkoumal
|
13.5.08, 22:00 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Martin píše: Do silnoproudu také moc nedělám, ale není mi jasné, proč by měl mít motor dvě vinutí, o tom jsem v životě neslyšel?
V konstrukci motorů se moc nevyznám, ale mám takové tušení, že kdybys například nabudil a roztočil startér, tak ti nedá dostatečné napětí pro nabíjení... Vinutí motoru není jiné než vinutí alternátoru?
Šaliny snad rekuperují všechny kromě pár historických kousků, ne?
|
14.5.08, 06:15 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
To platí jenom pro elektrolýzu z destilované vody. Vyrábět palivo z normální vody (není čistý vodík ale hoří) jde, ale problém je v tom že se strašně sviní elektrody.
|
14.5.08, 07:59 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
fatal píše: V konstrukci motorů se moc nevyznám, ale mám takové tušení, že kdybys například nabudil a roztočil startér, tak ti nedá dostatečné napětí pro nabíjení... Vinutí motoru není jiné než vinutí alternátoru? Šaliny snad rekuperují všechny kromě pár historických kousků, ne?
Když roztočís startér, tak ten ani nemusíš nijak budit a rovnou to bude vyrábět energii, jde totiž o komutátorový motor. Pokud by měl účinnost 100%, tak určité množství dodané energie (výkonu, napětí, proudu) odpovídá určitým otáčkám a přesně tak i naopak.
V jistém smyslu ano, ovšem výkon se nevrací zpět do trolejí, ale pouští se do topných odporů (v zimě se využívají k vyhřívání vozu). On je totiž celkem problém využití zpětné energie, kdyby náhodou bylo brzdících vozů více než rozdížejících.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
14.5.08, 15:58 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Ve starém SM někdy z roku 1974 je pěkná reportáž o elektromobilu z trabantu 601
Původní motor byl vyňat a místo něho tam byl dynamospouštěč z nějakého letadla (Iljušin?) a kromě předních sedaček byly v interiéru samé akumulátory . Bylo to přetypováno poue pro 2 osoby a zbytek elektrické instalace byl napájen z původního 6V akumulátoru.
Dojezd moc velký nebyl, pokud si pamatuji z hlavy číslo tak asi 30km.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
14.5.08, 16:28 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
|
14.5.08, 16:32 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
14.5.08, 16:35 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Jo, to je ono Koukám sekl jsem se o 10 let a 30km
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
14.5.08, 16:36 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
|
15.5.08, 19:48 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Na prd.
|
15.5.08, 20:01 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
fatal píše: Na prd.
to by taky slo, ale globalne by vzrostla poptavka po fazolich a tudiz by vzrostla celosvetov jejich cenaa to by bylo zase na nic..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
15.5.08, 20:03 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
nic nového já tak už jezdím léta z kopce miloš
|
15.5.08, 20:37 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|