Autor |
Zpráva |
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Ja myslim ze stary motory mely velky setrvacniky kvuli prechodovejm stavum, ktery hur zvladaly a kvuli tomu ze mely nizky otacky. Energie akumulovana do tocivych mechanizmu stoupa s otackama, takze motor kterej je provozovanej v 1300ot potrebuje vetsi setrvak. Nemluve o motorech ktery chodily kolem 200ot/min Tam je setrvacnik skoro vetsi nez motor.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
18.6.08, 20:23 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Jiri píše: to sem presne cekal ze napises s tim vybuchem......
Nejsem si jistý, zda tě chápu, ale nesouhlasím s tím, že by hmotnost setrváku v důsledku měnila účinnost motoru, ani s tím, že má setrvačník vliv na rozdíl energií výbuchu a stlačení...
|
18.6.08, 20:42 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
fatal píše: Jiri píše: to sem presne cekal ze napises s tim vybuchem...... Nejsem si jistý, zda tě chápu, ale nesouhlasím s tím, že by hmotnost setrváku v důsledku měnila účinnost motoru, ani s tím, že má setrvačník vliv na rozdíl energií výbuchu a stlačení...
proste pri vybuchu se tolik energie neulozi v setrvaku....ale je ji vice na klice...ojnicich...proste na vystupu z motoru..ale taky vice na treni .....vice se ji premeni na teplo...atd...no a zase pri stlacovani..je te energie potreb vic.....ri tezzim setrvacniku se vice te energie v nem schova...a tim padem z nej zase vice dostaneme pri nepracovnich castech cyklu motoru...proste muj nazor je ten ze pri zmenseni hmotnost isetrvacniku dojde k nepatrne snizeni ucinnosti motoru...ale je to muj nazor....
|
18.6.08, 21:13 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
18.6.08, 21:56 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
fatal píše: Jiri píše: to sem presne cekal ze napises s tim vybuchem...... Nejsem si jistý, zda tě chápu, ale nesouhlasím s tím, že by hmotnost setrváku v důsledku měnila účinnost motoru, ani s tím, že má setrvačník vliv na rozdíl energií výbuchu a stlačení...
ač toto už na mě začíná býti dosti složité tak ale i na tomhle něco je, páč si zkus otočit s motorem bez setrváku a s ním, ten setrvák zajišťuje aby motor vůbec dokázal přejít do dalšího cyklu a hlavně plynule.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
18.6.08, 21:58 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Ja bych rekl ze to je o ridici...odlehcis setrvak tak najednou na to slapes...a jede to jako krava ...tak tim padem odlehcenej setrvak supr vec....rekl bych ze u zavodnich motoru je to prave kvuli rychlejsimu zrychleni ...tam se to proste drzi porad pod plnym...a pri razeni je potreba aby motor byl pruznej...a takhle...
|
18.6.08, 22:00 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Kdyby nebylo potřeba spojky, nebylo by nutné u vysokootáčkových motorů používat setrváky.
|
18.6.08, 22:02 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
podle myho teda setrvak slouzi k vyrovnani obcasneho cuknuti motoru a umoznuje rozjeti vozidla bez pridani prinu... o tom ze pomaha do kopcu ctu poprvy.. to by taky pomohly vetsi kola ,ze kdyz by se pouzila ocelova guma misto gumovy, tak profil 185/70 na 15 disku by umoznil to, ze by se kola roztocily ve fabrice a zastavily az na srotaku... brzdeni by se muselo osefovat zvedanim kol ze silnice
jak znela puvodni otazka ?????
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
19.6.08, 07:47 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Vít píše: a co to je ten BBM setrvák ?
setrvák zhruba stejnej jak na karbecovym faku, ale za věncem má udělaný zářezy na hallův snímač a bez toho to nepojede, u favoriťáckýho setrváku se prostě na věncem udělá šikmina a hotovo...u elektroniky to bohužel NEJDE!!!
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
19.6.08, 07:50 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Počkej počkej, jako že u elektroniky nejde utočit setrvák? To ti řekl kdo?
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
19.6.08, 08:33 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Kachnis píše: podle myho teda setrvak slouzi k vyrovnani obcasneho cuknuti motoru a umoznuje rozjeti vozidla bez pridani prinu... o tom ze pomaha do kopcu ctu poprvy.. to by taky pomohly vetsi kola ,ze kdyz by se pouzila ocelova guma misto gumovy, tak profil 185/70 na 15 disku by umoznil to, ze by se kola roztocily ve fabrice a zastavily az na srotaku... brzdeni by se muselo osefovat zvedanim kol ze silnice jak znela puvodni otazka ?????
setrvák slouží hlavně k tomu aby se motor točil plynule
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
19.6.08, 08:34 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Přece jen jsem to našel:
Úkolem setrvačníku je akumulovat energii potřebnou pro překonání pasivních zdvihů motoru. Další důležitou úlohou je, že vylepšuje rovnoměrnost chodu motoru a zajišťuje tak minimální kolísání úhlové rychlosti klikové hřídele během jedné otáčky. Hlavní hmota setrvačníku je na jeho obvodu. Dovolená nevyváženost je menší než 140 g.mm při 1000rpm.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
19.6.08, 08:45 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Kristensen píše: ...zajišťuje tak minimální kolísání úhlové rychlosti klikové hřídele během jedné otáčky...
Během jedné otáčky kopec nevyjedeš.
|
19.6.08, 08:47 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
fatal píše: Kristensen píše: ...zajišťuje tak minimální kolísání úhlové rychlosti klikové hřídele během [b]jedné[b] otáčky... Během jedné otáčky kopec nevyjedeš.
No to máš pravdu ale když ti bude kolísat uhlová rychlost v jedné otáčce tak přicházíš o určitou energii motoru, no a když vemeš nějakej průměr toček motoru třeba 3000rpm a pojedeš kopec třeba 3 minuty tak to máš fůra energie která se ti ztratí za těch 9000 otáček. Vždyť je to jen fyzika.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
19.6.08, 08:52 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Pokud pojedeš ten kopec 3 minuty a budeš chtít odebírat ze setrváku energii, máš těch cca 9000 otáček. A teď si vem, že motor roztočí setrvák na 3000 během sekundy. Při výkonu motoru nějakých 30kW v těch 3000rpm to máme energii v setrváku maximálně zhruba 30kWs, pokud to podělíme těmi 180s, vyjde nám, že můžeme v tom kopci ze setrváku odebírat maximálně 166W a to zanedbávám další faktory! Opravdu si myslíš, že těch 166W navíc k 30kW motoru může být v kopci poznat?
|
19.6.08, 09:05 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|