Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 23:02



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 Odlehčení BBM setrváku 
Autor Zpráva
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Ja myslim ze stary motory mely velky setrvacniky kvuli prechodovejm stavum, ktery hur zvladaly a kvuli tomu ze mely nizky otacky. Energie akumulovana do tocivych mechanizmu stoupa s otackama, takze motor kterej je provozovanej v 1300ot potrebuje vetsi setrvak. Nemluve o motorech ktery chodily kolem 200ot/min :-) Tam je setrvacnik skoro vetsi nez motor.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


18.6.08, 20:23
Profil ICQ YIM
Pspvek Reklama

   
rejpal

Příspěvky: 18266
Příspěvek 
Jiri píše:
to sem presne cekal ze napises s tim vybuchem......


Nejsem si jistý, zda tě chápu, ale nesouhlasím s tím, že by hmotnost setrváku v důsledku měnila účinnost motoru, ani s tím, že má setrvačník vliv na rozdíl energií výbuchu a stlačení...


18.6.08, 20:42
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
fatal píše:
Jiri píše:
to sem presne cekal ze napises s tim vybuchem......


Nejsem si jistý, zda tě chápu, ale nesouhlasím s tím, že by hmotnost setrváku v důsledku měnila účinnost motoru, ani s tím, že má setrvačník vliv na rozdíl energií výbuchu a stlačení...


proste pri vybuchu se tolik energie neulozi v setrvaku....ale je ji vice na klice...ojnicich...proste na vystupu z motoru..ale taky vice na treni .....vice se ji premeni na teplo...atd...no a zase pri stlacovani..je te energie potreb vic.....ri tezzim setrvacniku se vice te energie v nem schova...a tim padem z nej zase vice dostaneme pri nepracovnich castech cyklu motoru...proste muj nazor je ten ze pri zmenseni hmotnost isetrvacniku dojde k nepatrne snizeni ucinnosti motoru...ale je to muj nazor....


18.6.08, 21:13
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Já to vzdávam :lol: si to přečtěte celé všechno znova, vždyť máme pravdu všichni, viz třeba že když prošlápneš plyn tak jde rychle ale zasejc ho taky rychlejc zpomalíš při pouštění spojky a samozřejmě že se to dá v poho korigovat spojkou a když se na to přijde tak auto zrychlí snadnějc (lépe) no samozřejmě protože roztáčí menší setrvačné hmoty, atd atd atd, a zase by jsme byli v tom mojím kopci protože tam zase ty hmoty chyběj když to nepřišlápneš ale zase když přidáš tak roztáčíš opět menší váhu takže to jede lépe, no já už jsem z toho jelen :lol: :lol: :lol:

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


18.6.08, 21:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
fatal píše:
Jiri píše:
to sem presne cekal ze napises s tim vybuchem......


Nejsem si jistý, zda tě chápu, ale nesouhlasím s tím, že by hmotnost setrváku v důsledku měnila účinnost motoru, ani s tím, že má setrvačník vliv na rozdíl energií výbuchu a stlačení...


ač toto už na mě začíná býti dosti složité tak ale i na tomhle něco je, páč si zkus otočit s motorem bez setrváku a s ním, ten setrvák zajišťuje aby motor vůbec dokázal přejít do dalšího cyklu a hlavně plynule.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


18.6.08, 21:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
Ja bych rekl ze to je o ridici...odlehcis setrvak tak najednou na to slapes...a jede to jako krava :lol: ...tak tim padem odlehcenej setrvak supr vec....rekl bych ze u zavodnich motoru je to prave kvuli rychlejsimu zrychleni ...tam se to proste drzi porad pod plnym...a pri razeni je potreba aby motor byl pruznej...a takhle...


18.6.08, 22:00
Profil ICQ
rejpal

Příspěvky: 18266
Příspěvek 
Kdyby nebylo potřeba spojky, nebylo by nutné u vysokootáčkových motorů používat setrváky. :wink:


18.6.08, 22:02
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
podle myho teda setrvak slouzi k vyrovnani obcasneho cuknuti motoru a umoznuje rozjeti vozidla bez pridani prinu... o tom ze pomaha do kopcu ctu poprvy.. to by taky pomohly vetsi kola ,ze :) kdyz by se pouzila ocelova guma misto gumovy, tak profil 185/70 na 15 disku by umoznil to, ze by se kola roztocily ve fabrice a zastavily az na srotaku... brzdeni by se muselo osefovat zvedanim kol ze silnice :lol:

jak znela puvodni otazka :lol: ?????

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


19.6.08, 07:47
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
Vít píše:
a co to je ten BBM setrvák ?

setrvák zhruba stejnej jak na karbecovym faku, ale za věncem má udělaný zářezy na hallův snímač a bez toho to nepojede, u favoriťáckýho setrváku se prostě na věncem udělá šikmina a hotovo...u elektroniky to bohužel NEJDE!!! :roll:

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


19.6.08, 07:50
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Počkej počkej, jako že u elektroniky nejde utočit setrvák? To ti řekl kdo?

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


19.6.08, 08:33
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Kachnis píše:
podle myho teda setrvak slouzi k vyrovnani obcasneho cuknuti motoru a umoznuje rozjeti vozidla bez pridani prinu... o tom ze pomaha do kopcu ctu poprvy.. to by taky pomohly vetsi kola ,ze :) kdyz by se pouzila ocelova guma misto gumovy, tak profil 185/70 na 15 disku by umoznil to, ze by se kola roztocily ve fabrice a zastavily az na srotaku... brzdeni by se muselo osefovat zvedanim kol ze silnice :lol:

jak znela puvodni otazka :lol: ?????


setrvák slouží hlavně k tomu aby se motor točil plynule

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


19.6.08, 08:34
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Přece jen jsem to našel:

Úkolem setrvačníku je akumulovat energii potřebnou pro překonání pasivních zdvihů motoru. Další důležitou úlohou je, že vylepšuje rovnoměrnost chodu motoru a zajišťuje tak minimální kolísání úhlové rychlosti klikové hřídele během jedné otáčky. Hlavní hmota setrvačníku je na jeho obvodu. Dovolená nevyváženost je menší než 140 g.mm při 1000rpm.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


19.6.08, 08:45
Profil
rejpal

Příspěvky: 18266
Příspěvek 
Kristensen píše:
...zajišťuje tak minimální kolísání úhlové rychlosti klikové hřídele během jedné otáčky...


Během jedné otáčky kopec nevyjedeš. :wink:


19.6.08, 08:47
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
fatal píše:
Kristensen píše:
...zajišťuje tak minimální kolísání úhlové rychlosti klikové hřídele během [b]jedné[b] otáčky...


Během jedné otáčky kopec nevyjedeš. :wink:


No to máš pravdu ale když ti bude kolísat uhlová rychlost v jedné otáčce tak přicházíš o určitou energii motoru, no a když vemeš nějakej průměr toček motoru třeba 3000rpm a pojedeš kopec třeba 3 minuty tak to máš fůra energie která se ti ztratí za těch 9000 otáček. Vždyť je to jen fyzika.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


19.6.08, 08:52
Profil
rejpal

Příspěvky: 18266
Příspěvek 
Pokud pojedeš ten kopec 3 minuty a budeš chtít odebírat ze setrváku energii, máš těch cca 9000 otáček. A teď si vem, že motor roztočí setrvák na 3000 během sekundy. Při výkonu motoru nějakých 30kW v těch 3000rpm to máme energii v setrváku maximálně zhruba 30kWs, pokud to podělíme těmi 180s, vyjde nám, že můžeme v tom kopci ze setrváku odebírat maximálně 166W a to zanedbávám další faktory! Opravdu si myslíš, že těch 166W navíc k 30kW motoru může být v kopci poznat?


19.6.08, 09:05
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 63 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz