Teplota motoru - těsnění pod hlavou?
Autor |
Zpráva |
Qwerty1
Příspěvky: 14
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Anabáze pokračuje ;-)
Takže o víkendu jsem se povrtal v autě a vyměnil termostat a těsnění pod hlavou a co myslíte? ... Nic
Jak jsem to tak projížděl tak jsem zjistil, že zhruba po 20-30 km, kdy se teplota drží jakž-takž se mi systém totálně zavzdušní a všechno jde do ...
Ale nemůžu přijít na to, kde mi do systému jde vzduch ... Vyměnil jsem i zátku od expanzní nádobky a víčko jako první možný zdroj potíží ... A nic ...
Nikde nic neteče ani neprosakuje ... Jak se dá přijít na prasklinu v hadici?
|
21.8.06, 08:46 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Reklama
|
![Pspvek Pspvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Reklama
|
|
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Šemik
Příspěvky: 15106 Bydliště: Praha
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Anabáze pokračuje ;-)
Qwerty1 píše: Takže o víkendu jsem se povrtal v autě a vyměnil termostat a těsnění pod hlavou a co myslíte? ... Nic Jak jsem to tak projížděl tak jsem zjistil, že zhruba po 20-30 km, kdy se teplota drží jakž-takž se mi systém totálně zavzdušní a všechno jde do ... Ale nemůžu přijít na to, kde mi do systému jde vzduch ... Vyměnil jsem i zátku od expanzní nádobky a víčko jako první možný zdroj potíží ... A nic ... Nikde nic neteče ani neprosakuje ... Jak se dá přijít na prasklinu v hadici?
Vyměň obě hadice co jdou k odvzdušňovacímu ventilu co je v tom kanále pod čelnim oknem. Já je měl děravé
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
21.8.06, 08:49 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
ferrari
Příspěvky: 9236 Bydliště: Partizánske
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Anabáze pokračuje ;-)
Qwerty1 píše: Takže o víkendu jsem se povrtal v autě a vyměnil termostat a těsnění pod hlavou a co myslíte? ... Nic Jak jsem to tak projížděl tak jsem zjistil, že zhruba po 20-30 km, kdy se teplota drží jakž-takž se mi systém totálně zavzdušní a všechno jde do ... Ale nemůžu přijít na to, kde mi do systému jde vzduch ... Vyměnil jsem i zátku od expanzní nádobky a víčko jako první možný zdroj potíží ... A nic ... Nikde nic neteče ani neprosakuje ... Jak se dá přijít na prasklinu v hadici?
To víčko expanznej nádržky to nemôže byť...a nemáš v systéme jednoducho stále vzduch (niekde bubliny)?
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
21.8.06, 18:35 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Je to určitě zavzdušněním? Já jsem měl v motoru špatnou vodní pumpu a taky to pořád vařilo
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
22.8.06, 07:50 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
BeBe
Příspěvky: 35 Bydliště: Sk,BA
|
No a skontroloval si hlavu valcov,ked si menil to tesnenie???Ono to kludne moze byt aj prasknuta hlava,najma ked pises ze to zacalo robit potom co si to uvaril.
_________________ 110R,120Ls,Rapid 130
|
22.8.06, 09:43 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
ferrari
Příspěvky: 9236 Bydliště: Partizánske
|
áno, skontroloval si tú hlavu a presah vložiek??? A tiež ako si prišiel na to zavzdušnenie?
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
22.8.06, 12:06 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27238 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
BeBe píše: No a skontroloval si hlavu valcov,ked si menil to tesnenie???Ono to kludne moze byt aj prasknuta hlava,najma ked pises ze to zacalo robit potom co si to uvaril.
nemusí bejt prasklá ![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif) stačí když bude drobátko skřivená
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
22.8.06, 12:12 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Mexikan
Příspěvky: 5 Bydliště: Opava
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Moje zkušenost
Za časů oněch, kdy jsem si pořídil 130ku jsem měl podobné problémy: teplota lítala mezi 80 a 100°C, často se mi stalo, že topení přestalo topit a teplota se rázem vyhoupla na 120+°C a už jsem mohl jenom čekat až to schladne a potom dolívat a dolívat. Lítal jsem po různých fórech a zjišťoval jsem možné příčiny, hrozíce se toho, že budu muset měnit hlavu a kdesi cosi. Jednoho dne mi vlivem vyvyření praskla trubka s vodou do chladiče v té gumové spojce pod autem vlivem přetlakovaného systému a uhnité spony (naštěstí při dojezdu rovnou před barákem). Nevadila mi ani ta porucha jako obsah co vytékal z trubek. Nedalo se to ani nazvat tekutinou.
Pak mi poradil děda nějakou sračku na pročištění chl. systému (lahvinka o 250ml stála kolem 160.- a jmenovalo se to Flush nebo tak nějak). Mělo se to nechat obíhat v chl. systému při zahřátém motoru cca 20 min. a pak celý obsah chl. systému vypustit, napustit nový zahřát a zase vypustit, dokud nebude obsah čistý a dále se nebude objevovat znečištění (samozřejmě tohle provádět s vodu, kdo by tohle absolvoval s fridexem ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) ) Moje zkušenosti jsou nechat to tam kolovat aspoň 100km (zichr je zichr a nic se tím nezkazí) a pak vypusit a napustit alespoň 6x. Jo a jaště jesm vyměnil termostat (ten minulý byl nějaký retardovaný a otvíral až při cca 90°C a nebo vůbec). Odvzdušnění je samozřejmostí (bacha na nedosatek tekutiny po odvzdušnění)
Od této "opravy" mi auto ještě ani jednou nedosáhlo teploty vyšší než 100°C, drží v rozmezí 80-90°C (vše podle teploměru v palubce). Rychle se zahřeje, topí nádherně.
_________________ Felicia 1.3MPi
http://feliciaklub.cz/forum_new/viewtop ... =16&t=6385
|
21.10.06, 10:09 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
menfred
Příspěvky: 14
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) prasklá hlava
no může to být termostatem, ale mě to udělala prasklá hlava mezi 2 a 3 válcem. tak prasklina nebyla vidět pouhym okem ale až pod lupou ![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif) bouihžel i to stačilo a já měl vyděláno 3000 kč za novou hlavu z vrakoviště.
|
21.10.06, 18:41 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
3000 za hlavu z vrakáče ![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
21.10.06, 21:52 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27238 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
spartra píše: 3000 za hlavu z vrakáče ![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif) to si narazil nas pěkný židy
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
22.10.06, 07:45 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Herbie
Příspěvky: 89 Bydliště: Olomouc
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Teplota motoru - těsnění pod hlavou?
Při prvním ohřátí motoru (před prvním otevřením termostatu) se mi vyvaří trochu vody, poté teplota prudce spadne. Od té doby po dobu celé jízdy je vše v pořádku. Kde hledat závadu? Jedná se o Š 125.
|
25.10.06, 20:05 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Buď se termostat otvírá pozdě, nebo utíká někde v motoru vzduch (spaliny, pára, atd) v takové míře, že se to nestihne utéct tou dírkou v termostatu a u termostatu se vytvoří taková vzduchová kapsa, která je blbě tepelně vodivá a termostat se otevře později. Ještě by mohl být ucpaný ten nýtek na termostatu.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
25.10.06, 20:11 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Moje zkušenost
Mexikan píše: Za časů oněch, kdy jsem si pořídil 130ku jsem měl podobné problémy: teplota lítala mezi 80 a 100°C, často se mi stalo, že topení přestalo topit a teplota se rázem vyhoupla na 120+°C a už jsem mohl jenom čekat až to schladne a potom dolívat a dolívat. Lítal jsem po různých fórech a zjišťoval jsem možné příčiny, hrozíce se toho, že budu muset měnit hlavu a kdesi cosi. Jednoho dne mi vlivem vyvyření praskla trubka s vodou do chladiče v té gumové spojce pod autem vlivem přetlakovaného systému a uhnité spony (naštěstí při dojezdu rovnou před barákem). Nevadila mi ani ta porucha jako obsah co vytékal z trubek. Nedalo se to ani nazvat tekutinou. Pak mi poradil děda nějakou sračku na pročištění chl. systému (lahvinka o 250ml stála kolem 160.- a jmenovalo se to Flush nebo tak nějak). Mělo se to nechat obíhat v chl. systému při zahřátém motoru cca 20 min. a pak celý obsah chl. systému vypustit, napustit nový zahřát a zase vypustit, dokud nebude obsah čistý a dále se nebude objevovat znečištění (samozřejmě tohle provádět s vodu, kdo by tohle absolvoval s fridexem ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) ) Moje zkušenosti jsou nechat to tam kolovat aspoň 100km (zichr je zichr a nic se tím nezkazí) a pak vypusit a napustit alespoň 6x. Jo a jaště jesm vyměnil termostat (ten minulý byl nějaký retardovaný a otvíral až při cca 90°C a nebo vůbec). Odvzdušnění je samozřejmostí (bacha na nedosatek tekutiny po odvzdušnění) Od této "opravy" mi auto ještě ani jednou nedosáhlo teploty vyšší než 100°C, drží v rozmezí 80-90°C (vše podle teploměru v palubce). Rychle se zahřeje, topí nádherně.
To je fajn, ja som to tiež skúšal s tým prípravkom... ale je to nanič. Keď som menil tesnenie pod hlavou kolo vložiek som mal toľko bordelu.. a hlavne okolo 3-4 valca... hrôza.. ale nebol čas čistiť to (vyťahovať vložky a všetko ostatné) tak som nasadil hlavu dúfal že sa mi to podarí nejako vypláchnuť. Kamoš mi poradil že mám do systému naliať aspoň 20% octu.. na kanvici to na kameň funguje perfektne:)).. tak som to tam nalial... spravil som už asi 4000 km.. asi 3 mesiace.. ide zima, tak to vypustím prepláchnem a nalejem nemrznúcu... zaitaľ sa nehreje.. ale som zvedavý čo mi z toho vytečie... ak to bude vôbec tekutina
_________________ Š 125L r.v.89
|
25.10.06, 20:56 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Reklama
|
![Pspvek Pspvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Reklama
|
|
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 6 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|