Článok "SEDR120, ESDR 120, SEDR 130 - skúsenosti"
Autor |
Zpráva |
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Já tu vrtulku kachnis už mám, nic mi nevož Jinak mám doma fungl nový, origo československý, nikdy nejetý EDSR 120LS a ten ten ekonostat asi má... To jsou takový ty tři jakoby trysečky ve víku,ne?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
5.12.06, 14:17 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Šemik píše: Já tu vrtulku kachnis už mám, nic mi nevož Jinak mám doma fungl nový, origo československý, nikdy nejetý EDSR 120LS a ten ten ekonostat asi má... To jsou takový ty tři jakoby trysečky ve víku,ne?
EDSR měly ekonostat snad všechny (nejsem si jist 105kovým EDSR, ale 120kové EDSR zaručeně), SEDRy měly ekonostat jen 130kové (a možná 135 a 136kové).
Ekonostat nejsou ty trysky ve víku, ale ty propojené díry ve víku u difuzoru II. stupně v místech, kde jsou na I. stupni ty trysky, které popisuješ.
porovnej si víko EDSR a SEDR (mimo 130) a uvidíš - u SEDRu je jedna z těch děr zaslepená a úplně chybí propojovací kanálek (otázkou je, proč tam nechali tu slepou druhou díru)
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
5.12.06, 16:29 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Viky píše: kachnis píše: nevite jesli SEDR na 120LS ma ekonostat jako 130ka? Tak na 95% bych rekl ze nema. Tech 5% je karb, kterej jsem vytah ze svyho motoru (120LS), ale zrejme mel dany viko ze 130ky.
Presne tak, SEDR 120 LS nemá Ekonostat...iba ak by mal víko zo SEDR130...ako som písal v článku ja som mal víko SEDR130 na SEDR120 a bolo to cítiť...inak, myslím, že rozdiel SEDR120 a SEDR120 LS je hl. tryska 110 miesto 108, takže nič moc....myslím, že najväčší a najdôležitejší rozdiel v dynamike je priemer difúzora 1. komory...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
5.12.06, 20:36 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
a pasuje na SEDR viko z EDSR????potom bych mel ten ekonostat taky
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
5.12.06, 21:51 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Jo, víka jsou záměnná u všech SEDRů i EDSRů vzájemně...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
5.12.06, 22:21 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
jako fakt takze muzu na zanovni sedr 120LS nahodit viko z EDSR a budu mit letadlo??? a jakk ybych mel mit tesneni? sedr nebo edsr?
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
5.12.06, 22:25 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Tak jsem kecal, omlouvám se Šemikovi
Ten ekonostat jsou opravdu ty 3 trysky na I.stupni, v tom případě ho ve víku měly i jiné SEDRy kromě 130.
Otázkou zůstává, co je to za systém na druhém stupni, který mají jen EDSR a SEDR 130
A další věc je, že ten ekonostat je sice ve víku, ale v těle karburátoru by se musela vyvrtat dírka v plovákové komoře a u některých karbců i v difuzoru.
Je to trochu složitější, než jsem myslel a pokaždé, když nahlédnu do bedny s karburátorama, zjistím něco nového (co karbec, to originál - skoro )
Takže víko z EDSRu tam klidně dej, těsnění je stejné (tedy alespoň u těch karbců, co mám doma) - radši kupuj na eMko, ale nevim, jestli i to pomůže bez dalších úprav karburátoru...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
5.12.06, 22:44 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Tak k těm ekonostatům - jediné víko, které ho nemá je SEDR 2932 ze 120ky.
Jediný SEDR, který má ekonostat v těle (provrtané kanálky) je SEDR 2951 ze 130ky.
Ostatní víka SEDR, která tu mám, ekonostat mají (SEDR 2935, SEDR 3222, SEDR 2951).
Zprovoznění ekonostatu na karburátorech SEDR je možné provrtáním dvou dírek - jedna v plovákové komoře v malém prolisu u stěny difuzoru I. stupně (jednoduché),
druhá dírka pak v místě vyústění trysky ekonostatu do difuzoru (složité - jsou tam přepážky a musí se vrtat za roh )
Někdy to vyzkouším
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
5.12.06, 23:22 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Těsnění pod víko se ale liší pro SEDR a EDSR, ne?
jinak sem se nějak zamotal do toho ekonostatu.. já měl na mysli ty tři maličké trysečky ve víku co jsou u sebe. nebo to není ono?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
6.12.06, 13:45 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Těsnění se dělá zvlášť pro SEDR a pro EDSR. Co sem si všimnul, tak se ty víka liší takovým výstupkem na straně u SEDRu, takže nevím jestli to půjde nahradit. Možná se liší ještě v něčem, moc jsem to nezkoumal.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
6.12.06, 15:01 |
|
|
paradio
Příspěvky: 258 Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
|
Položil jsem těsnění SEDR na ESDR a je v nich jen malý rozdíl. Z ESDR uděláš SEDR vyseknutím jedné dírky opačně bys musel tu dírku zaslepit. Jinak jsou totožné. Když jsem kdysi dávno kupoval těsnění, tak jsem nevěděl jaký mám karbec, proto jsem koupil obojí po pěti.
Mám to těsnění SEDR naskenovaný v Pc
JIný rozdíl v těsnění jsem nenašel a položil jsem je na sebe tak by se rozdíly projevily.
_________________ ___________________
|^^^^^^^^^^^^^^| ,, _\_
|**** PARADIO***** '|""";.||.___.
|_..._...______==== ___|__|..., ] |
"(@ )'(@ )""""*|(@ )(@ )*****(@)
Škoda 120GL 1987 - VW PASSAT 1.8T/110kW
Naposledy upravil paradio dne 6.12.06, 18:43, celkově upraveno 4
|
6.12.06, 15:25 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Šemik píše: Těsnění pod víko se ale liší pro SEDR a EDSR, ne?
jinak sem se nějak zamotal do toho ekonostatu.. já měl na mysli ty tři maličké trysečky ve víku co jsou u sebe. nebo to není ono?
Jo, tyhle trysečky jsou trysky a vzdušník ekonostatu, jen nestačí vyměnit víko, ale musí být i karbec s kanálky navazujícími na ty trysky.
Tyhle kanálky tam jsou u všech karburátorů, ale u SEDRů (kromě š 130/135/136 a prvních SEDRů š 120) jsou tyhle kanálky zaslepené.
Ovšem je možno je provrtat a zprovoznit tak ekonostat u všech karburátorů SEDR
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
6.12.06, 17:13 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Ste ma šokli tými zaslepenými dierkami - checknem to.
A či pasuje víko...neviem, raz dávno som na SEDR nahodil víko EDSR a motor vôbec nešiel, musel som dať naspäť víko SEDR....možno to ale bolo iba nesprávnym tesnením - je to už dávno
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
6.12.06, 18:14 |
|
|
paradio
Příspěvky: 258 Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
|
Podívej se na to těsnění už se mi podařilo tam hodit obrázek. SEDR má tu díru a ESDR nemá. stačí ji jen vyříznout ale to těsnění stojí 4 koruny tak to nestojí ani za řeč.
Ale z toho vyplývá, že pokud nejsou stejná těsnění, nejsou stejná ani víčka.
_________________ ___________________
|^^^^^^^^^^^^^^| ,, _\_
|**** PARADIO***** '|""";.||.___.
|_..._...______==== ___|__|..., ] |
"(@ )'(@ )""""*|(@ )(@ )*****(@)
Škoda 120GL 1987 - VW PASSAT 1.8T/110kW
|
6.12.06, 18:35 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
na tom neco bude......
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
6.12.06, 18:48 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|