Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 01:33



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 výměna altíku fela 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2136
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Ondras83 píše:
sharpers píše:
a co teda to že ten novy by byl druhovyroba...je to velky problem ?

zezačátku ne, ale opravovat bych ho nechtěl...sežeň magneton 70A a nebo jinej (valeo, bosch) 90A a je to v pohodě :wink:



jenže taky kolik magneton 70A bude stat že....novy šileně, u staršiho mužu byt tam kde jsem teď

_________________
minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla


17.7.09, 21:09
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 260
Bydliště: SK, Prievidza
Příspěvek 
sharpers píše:


jenže taky kolik magneton 70A bude stat že....novy šileně, u staršiho mužu byt tam kde jsem teď

No a nevyšlo by teba lacnejšie nejako dať dohromady ten povodný 55A alternator? Premerať diody, dotiahnuť mostik, to maš zdarma, kup novy regulator, ložiska a nevidím dovod prečo by nemohol služiť dalej. Hm?


17.7.09, 21:17
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
slavik74 píše:
No a nevyšlo by teba lacnejšie nejako dať dohromady ten povodný 55A alternator? Premerať diody, dotiahnuť mostik, to maš zdarma, kup novy regulator, ložiska a nevidím dovod prečo by nemohol služiť dalej. Hm?


osobne si tiež myslím že to stačí, zmeraj pri tej záťaži napätie priamo na alternátore a na baterke a rozdiel sú straty v spojoch, často krát alternátoru nič nieje...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


18.7.09, 06:46
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2136
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
michalkatka píše:
slavik74 píše:
No a nevyšlo by teba lacnejšie nejako dať dohromady ten povodný 55A alternator? Premerať diody, dotiahnuť mostik, to maš zdarma, kup novy regulator, ložiska a nevidím dovod prečo by nemohol služiť dalej. Hm?


osobne si tiež myslím že to stačí, zmeraj pri tej záťaži napätie priamo na alternátore a na baterke a rozdiel sú straty v spojoch, často krát alternátoru nič nieje...


mužeš napsat trochu přesněji jak mam tohle změřit ? :oops:

_________________
minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla


18.7.09, 07:08
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
sharpers píše:
mužeš napsat trochu přesněji jak mam tohle změřit ? :oops:


naštartuj, zapni svetlá a ten vetrák, môžeš aj kúrenie skla a hmlovky - zmeraj napätie medzi + na alternátore a telom alternátora, potom meraj napätie na baterke a ak bude rozdiel väščí ako 1V máš niekde blbé spoje...

preventívne môžeš pritiahnuť tie 5ky matky na altíku zo zadu, ale s citom...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


18.7.09, 07:13
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2136
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
a když mají být ty blbé spoje, to znamená jako někde povolene draty, špatne kostry atp ?

_________________
minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla


18.7.09, 07:17
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 260
Bydliště: SK, Prievidza
Příspěvek 
sharpers píše:
a když mají být ty blbé spoje, to znamená jako někde povolene draty, špatne kostry atp ?

Blby spoj myslel spoj medzi alternatorom a baterkou a kostra medzi motorom a karoseriou.


18.7.09, 07:21
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
slavik74 píše:
sharpers píše:
a když mají být ty blbé spoje, to znamená jako někde povolene draty, špatne kostry atp ?

Blby spoj myslel spoj medzi alternatorom a baterkou a kostra medzi motorom a karoseriou.


áno, vodiče medzi alternátorom, alebo na samotnom šroube alternátoru, kostry, alebo tak treba merať, a čím väčšia záťaž tým viac sa zlý spoj prejaví úbytkom napätia. napr skús merať na alternátorenapätie medzi očkom a šroubom :idea:

na tieto veci tu máme machra Šemika, ten je expert na prechodové odpory a úbytky...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


18.7.09, 07:47
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Pokud si jen trošičku zručný, tak si altík zrepasuješ sám. Stačí jen rozebrat, pořádně vyčistit, vyměnit poškozené díly a dát dohromady. Já bych to neviděl zase tak černě. Jak psal michal, tak změřit napětí přímo na altíku, na tom šroubu, kde je kabel k akumulátoru. Pak na akumulátoru a nesmí tam být velký rozdíl. Třeba více než 1V. Pokud jsou napětí skoro stejné, tak opravit altík. Diodový můstek odchází málokdy. Jestli jen ložiska a regulátor s uhlíky, tak se vejdeš do 500,- kč + práce. Ale altík bude zase jako nový a ušetříš. Pokud není altík moc zhuntovaný, je škoda kupovat nový. Tím myslím už moc sjeté kroužky na rotoru apod.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


18.7.09, 08:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2136
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
podle tachoše ma auto 77tis km, takže jeslti jo tak by natom altik neměl byt tak blbě....zkusim to proměřit a podle toho uvidim....

_________________
minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla


18.7.09, 09:05
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Kamarád když kupoval felu v bazaru asi před rokem a něco, tak taky problémy s altíkem. Sice to měl už novější typ, ten od r.v. 98, ale altíky jsou asi stejné. Oprava ho vyšla asi na 300,- kč. Vyměnil jen regulátor i s uhlíky, myslím že byly dohromady s regulátorem. Stálo to asi právě těch 300,- kč +/-, nevím přesně. Jen to rozebral, pořádně vyčistil v benzínu, nebo nevím. Ložiska byly jako nové, i diody, prostě všechno jako nocé. Jen ten regulátor šel z nějakého důvodu kakat. Tak ho vyměnil a altík zase šlape jak má.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


18.7.09, 12:18
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz