Autor |
Zpráva |
sharpers
Příspěvky: 2136 Bydliště: Havířov
|
Ondras83 píše: sharpers píše: a co teda to že ten novy by byl druhovyroba...je to velky problem ? zezačátku ne, ale opravovat bych ho nechtěl...sežeň magneton 70A a nebo jinej (valeo, bosch) 90A a je to v pohodě
jenže taky kolik magneton 70A bude stat že....novy šileně, u staršiho mužu byt tam kde jsem teď
_________________ minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla
|
17.7.09, 21:09 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
slavik74
Příspěvky: 260 Bydliště: SK, Prievidza
|
sharpers píše:
jenže taky kolik magneton 70A bude stat že....novy šileně, u staršiho mužu byt tam kde jsem teď
No a nevyšlo by teba lacnejšie nejako dať dohromady ten povodný 55A alternator? Premerať diody, dotiahnuť mostik, to maš zdarma, kup novy regulator, ložiska a nevidím dovod prečo by nemohol služiť dalej. Hm?
|
17.7.09, 21:17 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
slavik74 píše: No a nevyšlo by teba lacnejšie nejako dať dohromady ten povodný 55A alternator? Premerať diody, dotiahnuť mostik, to maš zdarma, kup novy regulator, ložiska a nevidím dovod prečo by nemohol služiť dalej. Hm?
osobne si tiež myslím že to stačí, zmeraj pri tej záťaži napätie priamo na alternátore a na baterke a rozdiel sú straty v spojoch, často krát alternátoru nič nieje...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
18.7.09, 06:46 |
|
|
sharpers
Příspěvky: 2136 Bydliště: Havířov
|
michalkatka píše: slavik74 píše: No a nevyšlo by teba lacnejšie nejako dať dohromady ten povodný 55A alternator? Premerať diody, dotiahnuť mostik, to maš zdarma, kup novy regulator, ložiska a nevidím dovod prečo by nemohol služiť dalej. Hm? osobne si tiež myslím že to stačí, zmeraj pri tej záťaži napätie priamo na alternátore a na baterke a rozdiel sú straty v spojoch, často krát alternátoru nič nieje...
mužeš napsat trochu přesněji jak mam tohle změřit ?
_________________ minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla
|
18.7.09, 07:08 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
sharpers píše: mužeš napsat trochu přesněji jak mam tohle změřit ?
naštartuj, zapni svetlá a ten vetrák, môžeš aj kúrenie skla a hmlovky - zmeraj napätie medzi + na alternátore a telom alternátora, potom meraj napätie na baterke a ak bude rozdiel väščí ako 1V máš niekde blbé spoje...
preventívne môžeš pritiahnuť tie 5ky matky na altíku zo zadu, ale s citom...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
18.7.09, 07:13 |
|
|
sharpers
Příspěvky: 2136 Bydliště: Havířov
|
a když mají být ty blbé spoje, to znamená jako někde povolene draty, špatne kostry atp ?
_________________ minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla
|
18.7.09, 07:17 |
|
|
slavik74
Příspěvky: 260 Bydliště: SK, Prievidza
|
sharpers píše: a když mají být ty blbé spoje, to znamená jako někde povolene draty, špatne kostry atp ?
Blby spoj myslel spoj medzi alternatorom a baterkou a kostra medzi motorom a karoseriou.
|
18.7.09, 07:21 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
slavik74 píše: sharpers píše: a když mají být ty blbé spoje, to znamená jako někde povolene draty, špatne kostry atp ? Blby spoj myslel spoj medzi alternatorom a baterkou a kostra medzi motorom a karoseriou.
áno, vodiče medzi alternátorom, alebo na samotnom šroube alternátoru, kostry, alebo tak treba merať, a čím väčšia záťaž tým viac sa zlý spoj prejaví úbytkom napätia. napr skús merať na alternátorenapätie medzi očkom a šroubom
na tieto veci tu máme machra Šemika, ten je expert na prechodové odpory a úbytky...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
18.7.09, 07:47 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Pokud si jen trošičku zručný, tak si altík zrepasuješ sám. Stačí jen rozebrat, pořádně vyčistit, vyměnit poškozené díly a dát dohromady. Já bych to neviděl zase tak černě. Jak psal michal, tak změřit napětí přímo na altíku, na tom šroubu, kde je kabel k akumulátoru. Pak na akumulátoru a nesmí tam být velký rozdíl. Třeba více než 1V. Pokud jsou napětí skoro stejné, tak opravit altík. Diodový můstek odchází málokdy. Jestli jen ložiska a regulátor s uhlíky, tak se vejdeš do 500,- kč + práce. Ale altík bude zase jako nový a ušetříš. Pokud není altík moc zhuntovaný, je škoda kupovat nový. Tím myslím už moc sjeté kroužky na rotoru apod.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
18.7.09, 08:56 |
|
|
sharpers
Příspěvky: 2136 Bydliště: Havířov
|
podle tachoše ma auto 77tis km, takže jeslti jo tak by natom altik neměl byt tak blbě....zkusim to proměřit a podle toho uvidim....
_________________ minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla
|
18.7.09, 09:05 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Kamarád když kupoval felu v bazaru asi před rokem a něco, tak taky problémy s altíkem. Sice to měl už novější typ, ten od r.v. 98, ale altíky jsou asi stejné. Oprava ho vyšla asi na 300,- kč. Vyměnil jen regulátor i s uhlíky, myslím že byly dohromady s regulátorem. Stálo to asi právě těch 300,- kč +/-, nevím přesně. Jen to rozebral, pořádně vyčistil v benzínu, nebo nevím. Ložiska byly jako nové, i diody, prostě všechno jako nocé. Jen ten regulátor šel z nějakého důvodu kakat. Tak ho vyměnil a altík zase šlape jak má.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
18.7.09, 12:18 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|