Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 07:48



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 vyhrievané sanie Rapid 
Autor Zpráva

Příspěvky: 128
Bydliště: Košice, staré mesto
Příspěvek 
Šemik píše:
Tady si někdo plete kompresní poměr a kompresní tlaky..


Pravda uznávam

pomer bol meraný, keď hlava bola dole, a zarovnaná, konštatovanie bolo, že to nieje naj, ale aspoň je rovná. Zas nebola najčistejšia v pracovnom priestore a teda tam asi vznikli najmarkantnejšie odchýlky ( čo nemení na mojom pocite, že na jednej strane by bola akoby zobraná viac... )

_________________
Škoda Favorit 136L '89


7.12.09, 18:38
Profil
Pspvek Reklama

   
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
tak jsi pokrocil s problemem? podle predjizdeni toho moc nepoznas...
kompresni pomer se pozna odlevanim objemu v DU a HU a naslednym vypoctem, nebo pokud znas ubrani hlavy tak z tabulek.
kompresni tlak zmeris tlakomerem.

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


8.12.09, 21:22
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 128
Bydliště: Košice, staré mesto
Příspěvek 
Kachnis píše:
tak jsi pokrocil s problemem? podle predjizdeni toho moc nepoznas...
kompresni pomer se pozna odlevanim objemu v DU a HU a naslednym vypoctem, nebo pokud znas ubrani hlavy tak z tabulek.
kompresni tlak zmeris tlakomerem.


objem sa dá aj inak, bol som pri tom-
objem valca= vŕtanie a zdvih. K tomu sa pridá objem (priestor) tesnenia ( z nejakej tabuľky )
a objem spaľovacieho priestoru v hlave... tak na to mal taký prípravok, sklenenú tabuľku, v ktorej bola diera, priemer okolo 7-8mm, do tej dierky sa zasunula sklenená trubka s ventilom a na ventil sa nastrčila ciachovaná banka s vodou.
Celú tú sklenenú srandu zložil, plochu hlavy potrel vazelínou (tenký film) postupne prikladal tú srandu na spaľovacie priestory a ventilom odpúšťal vodu do toho priestoru, potom odčítal množstvo vody čo odtieklo, dolial vodu a posunul sa o priestor vedľa. Samozrejme v hlave boli ventily a sviečky (inak by tej vody musel odpustiť pekných pár hektolitrov, kým by niečo odmeral :) )

Nakoniec sčot, výpočot a hovoril mi potom čísla, tak som si ich zapísal ( a samozrejme nie v poradí, jak diktoval - ja blbec )
Tlaky som nemeral ja, ale predošlý majiteľ dárcovského auta koncom tohoto leta po GO motora ( asi 10 tis. Km najazdených mal vtedy ) a všetky boli rovnaké 1,5MPa
( myslím, že pôvodný motor 742.136 by mal mať nejak okolo 1,2-1,3MPa )

_________________
Škoda Favorit 136L '89


9.12.09, 00:26
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
Kachnis píše:
tak jsi pokrocil s problemem? podle predjizdeni toho moc nepoznas...
kompresni pomer se pozna odlevanim objemu v DU a HU a naslednym vypoctem, nebo pokud znas ubrani hlavy tak z tabulek.
kompresni tlak zmeris tlakomerem.


naco v DU ??? ved staci naliat spalovak s piestom v HU a dosadit do vzorca.....

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


9.12.09, 01:07
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Čudné, tlaky 1,5 na motor 1,3 MPi 50 kW...a ako máš riešené palivové čerpadlo?

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


9.12.09, 14:07
Profil

Příspěvky: 128
Bydliště: Košice, staré mesto
Příspěvek 
ferrari píše:
Čudné, tlaky 1,5 na motor 1,3 MPi 50 kW...a ako máš riešené palivové čerpadlo?


Neviem aké tlaky by to malo mať. Podľa tabuliek, ktoré mal kamoš v servise sú takéto tlaky OK.

Čerpadlo ťahá benál z nádrže (odkiaľ inakadiaľ :) ) cez filter a tlačí ho do odbublinkovača (kvôli redukcii tlaku). Za odbublinkovačom je rozbočka, jedna vetva do karbecu a druhá vetva späť do nádrže. Vetva, ktorá ide späť do nádrže je vyššie, ako karbec.
Celé to funguje perfektne a zatiaľ bezproblémovo, najazdil som s tým asi 600 kilákov a nič sa zatiaľ nedeje. Jediné, čo ma tankuje, že na voľnobehu počuť v interiéri čerpadlo.
Jo a čerpadlo je mimo nádrže, umiestnil som ho vedľa motora na pravej strane približne ako bola AC pumpa. Vyrobil som si na to držiak, ktorý je uchytený o pravý nosník.

_________________
Škoda Favorit 136L '89


9.12.09, 14:21
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
crossman píše:
Neviem aké tlaky by to malo mať. Podľa tabuliek, ktoré mal kamoš v servise sú takéto tlaky OK.
ja by som povedal, že presne, ako 136ka (vzhľadom na KP) = cca 1,1-1,3

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


9.12.09, 16:35
Profil

Příspěvky: 128
Bydliště: Košice, staré mesto
Příspěvek 
ferrari píše:
crossman píše:
Neviem aké tlaky by to malo mať. Podľa tabuliek, ktoré mal kamoš v servise sú takéto tlaky OK.
ja by som povedal, že presne, ako 136ka (vzhľadom na KP) = cca 1,1-1,3


keďže bola robená generálka a sú tam nové krúžky myslím, že vyššie tlaky budú opodstatnené

_________________
Škoda Favorit 136L '89


9.12.09, 18:48
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Ok, ok...inak, nebolo lepšie vymeniť veci v origo bloku? Mal by si to 100% legálne...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


9.12.09, 19:09
Profil

Příspěvky: 128
Bydliště: Košice, staré mesto
Příspěvek 
ferrari píše:
Ok, ok...inak, nebolo lepšie vymeniť veci v origo bloku? Mal by si to 100% legálne...


bolo by to lepšie a vlastne do origa bloku by som mohol teoreticky napchať čokoľvek a nikto by to asi nezistil pri bežnom pohľade pod kapotu- pravda jest...

no chcel som to mať čím skôr z krku, hotové, urobené a tak som tam napchal priamo ten blok a basta...
...aj tak mi na STK vľmi hubovať nebudú, je to vlastne 135 a nie 136 motor, čo tam teraz mám ( aspoň podľa razenia :evil: )

_________________
Škoda Favorit 136L '89


9.12.09, 19:55
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
Gemini píše:
naco v DU ??? ved staci naliat spalovak s piestom v HU a dosadit do vzorca.....


prece aby nemusel pouzit slozitej vzorecek vrtani x zdvih....ale je to jedno zpusobu je mnoho..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


10.12.09, 18:12
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz