Autor |
Zpráva |
crossman
Příspěvky: 128 Bydliště: Košice, staré mesto
|
Šemik píše: Tady si někdo plete kompresní poměr a kompresní tlaky..
Pravda uznávam
pomer bol meraný, keď hlava bola dole, a zarovnaná, konštatovanie bolo, že to nieje naj, ale aspoň je rovná. Zas nebola najčistejšia v pracovnom priestore a teda tam asi vznikli najmarkantnejšie odchýlky ( čo nemení na mojom pocite, že na jednej strane by bola akoby zobraná viac... )
_________________ Škoda Favorit 136L '89
|
7.12.09, 18:38 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
tak jsi pokrocil s problemem? podle predjizdeni toho moc nepoznas...
kompresni pomer se pozna odlevanim objemu v DU a HU a naslednym vypoctem, nebo pokud znas ubrani hlavy tak z tabulek.
kompresni tlak zmeris tlakomerem.
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
8.12.09, 21:22 |
|
|
crossman
Příspěvky: 128 Bydliště: Košice, staré mesto
|
Kachnis píše: tak jsi pokrocil s problemem? podle predjizdeni toho moc nepoznas... kompresni pomer se pozna odlevanim objemu v DU a HU a naslednym vypoctem, nebo pokud znas ubrani hlavy tak z tabulek. kompresni tlak zmeris tlakomerem.
objem sa dá aj inak, bol som pri tom-
objem valca= vŕtanie a zdvih. K tomu sa pridá objem (priestor) tesnenia ( z nejakej tabuľky )
a objem spaľovacieho priestoru v hlave... tak na to mal taký prípravok, sklenenú tabuľku, v ktorej bola diera, priemer okolo 7-8mm, do tej dierky sa zasunula sklenená trubka s ventilom a na ventil sa nastrčila ciachovaná banka s vodou.
Celú tú sklenenú srandu zložil, plochu hlavy potrel vazelínou (tenký film) postupne prikladal tú srandu na spaľovacie priestory a ventilom odpúšťal vodu do toho priestoru, potom odčítal množstvo vody čo odtieklo, dolial vodu a posunul sa o priestor vedľa. Samozrejme v hlave boli ventily a sviečky (inak by tej vody musel odpustiť pekných pár hektolitrov, kým by niečo odmeral )
Nakoniec sčot, výpočot a hovoril mi potom čísla, tak som si ich zapísal ( a samozrejme nie v poradí, jak diktoval - ja blbec )
Tlaky som nemeral ja, ale predošlý majiteľ dárcovského auta koncom tohoto leta po GO motora ( asi 10 tis. Km najazdených mal vtedy ) a všetky boli rovnaké 1,5MPa
( myslím, že pôvodný motor 742.136 by mal mať nejak okolo 1,2-1,3MPa )
_________________ Škoda Favorit 136L '89
|
9.12.09, 00:26 |
|
|
Gemini
Příspěvky: 528 Bydliště: Trenčín , Slovakia
|
Kachnis píše: tak jsi pokrocil s problemem? podle predjizdeni toho moc nepoznas... kompresni pomer se pozna odlevanim objemu v DU a HU a naslednym vypoctem, nebo pokud znas ubrani hlavy tak z tabulek. kompresni tlak zmeris tlakomerem.
naco v DU ??? ved staci naliat spalovak s piestom v HU a dosadit do vzorca.....
_________________ Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm
|
9.12.09, 01:07 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Čudné, tlaky 1,5 na motor 1,3 MPi 50 kW...a ako máš riešené palivové čerpadlo?
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
9.12.09, 14:07 |
|
|
crossman
Příspěvky: 128 Bydliště: Košice, staré mesto
|
ferrari píše: Čudné, tlaky 1,5 na motor 1,3 MPi 50 kW...a ako máš riešené palivové čerpadlo?
Neviem aké tlaky by to malo mať. Podľa tabuliek, ktoré mal kamoš v servise sú takéto tlaky OK.
Čerpadlo ťahá benál z nádrže (odkiaľ inakadiaľ ) cez filter a tlačí ho do odbublinkovača (kvôli redukcii tlaku). Za odbublinkovačom je rozbočka, jedna vetva do karbecu a druhá vetva späť do nádrže. Vetva, ktorá ide späť do nádrže je vyššie, ako karbec.
Celé to funguje perfektne a zatiaľ bezproblémovo, najazdil som s tým asi 600 kilákov a nič sa zatiaľ nedeje. Jediné, čo ma tankuje, že na voľnobehu počuť v interiéri čerpadlo.
Jo a čerpadlo je mimo nádrže, umiestnil som ho vedľa motora na pravej strane približne ako bola AC pumpa. Vyrobil som si na to držiak, ktorý je uchytený o pravý nosník.
_________________ Škoda Favorit 136L '89
|
9.12.09, 14:21 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
crossman píše: Neviem aké tlaky by to malo mať. Podľa tabuliek, ktoré mal kamoš v servise sú takéto tlaky OK. ja by som povedal, že presne, ako 136ka (vzhľadom na KP) = cca 1,1-1,3
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
9.12.09, 16:35 |
|
|
crossman
Příspěvky: 128 Bydliště: Košice, staré mesto
|
ferrari píše: crossman píše: Neviem aké tlaky by to malo mať. Podľa tabuliek, ktoré mal kamoš v servise sú takéto tlaky OK. ja by som povedal, že presne, ako 136ka (vzhľadom na KP) = cca 1,1-1,3
keďže bola robená generálka a sú tam nové krúžky myslím, že vyššie tlaky budú opodstatnené
_________________ Škoda Favorit 136L '89
|
9.12.09, 18:48 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Ok, ok...inak, nebolo lepšie vymeniť veci v origo bloku? Mal by si to 100% legálne...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
9.12.09, 19:09 |
|
|
crossman
Příspěvky: 128 Bydliště: Košice, staré mesto
|
ferrari píše: Ok, ok...inak, nebolo lepšie vymeniť veci v origo bloku? Mal by si to 100% legálne...
bolo by to lepšie a vlastne do origa bloku by som mohol teoreticky napchať čokoľvek a nikto by to asi nezistil pri bežnom pohľade pod kapotu- pravda jest...
no chcel som to mať čím skôr z krku, hotové, urobené a tak som tam napchal priamo ten blok a basta...
...aj tak mi na STK vľmi hubovať nebudú, je to vlastne 135 a nie 136 motor, čo tam teraz mám ( aspoň podľa razenia )
_________________ Škoda Favorit 136L '89
|
9.12.09, 19:55 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Gemini píše: naco v DU ??? ved staci naliat spalovak s piestom v HU a dosadit do vzorca.....
prece aby nemusel pouzit slozitej vzorecek vrtani x zdvih....ale je to jedno zpusobu je mnoho..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
10.12.09, 18:12 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|