Správná provozní teplota motoru Felicie 1,3 Mpi
Autor |
Zpráva |
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Jj...radši nahodit karton. Má to velmi blahé účinky na teplotu motoru. Ale termostat vyměnit ihned.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
30.12.09, 01:38 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
chemer
Moderátor
Příspěvky: 9916
|
Tak zahřátí motoru trvá stejně dlouho ať je před chladičem karton nebo ne, je přeci zavřenej termostat. Když poprve otevře spadne mi v tomhle počasí teplota cca o 5 - 10 st. a mám vyzkjoušeno, že zda je tam karton nebo ne je jedno. Takže karton já nahazuji, až když je trvale míň než -7 st. celsia.
|
30.12.09, 01:58 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
fatal píše: U 1.3 MPI je pitomé víko domku termostatu. Možná ne u všech, ale u roku 98 ano. Termostat tam drží na dvou plastových "packách" a když jedna packa praskne, termostat nedovírá, teplota roste pomalu a čím je větší zima, tím menší teploty motor dosáhne. Řeší to starší verze víka s kovovým termostatem, u toho bylo nutné jen vyměnit po cca dvou letech těsnící kroužek (investice cca 15kč a půl hodiny času). Jiří Čech píše: Nějaké krabice před chladičem nic neřeší, je to jenom berlička pro kopyta, kteří tomu nerozumí... Raději být označen kopytem, než trápit motor nízkou teplotou, dlouhým nahříváním, velkým rozdílem teplot, a dělat že fyzikální zákony pro mě neplatí...
A ještě lepší je termostat ihned vyměnit, nemyslíš?
_________________ J.
|
30.12.09, 06:40 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
chemer píše: Tak zahřátí motoru trvá stejně dlouho ať je před chladičem karton nebo ne, je přeci zavřenej termostat. Když poprve otevře spadne mi v tomhle počasí teplota cca o 5 - 10 st. a mám vyzkjoušeno, že zda je tam karton nebo ne je jedno. Takže karton já nahazuji, až když je trvale míň než -7 st. celsia.
i škodovky jo ale u předohrabu proudí vzduch přes chladič rovnou na motor
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
30.12.09, 10:29 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
chemer píše: Tak zahřátí motoru trvá stejně dlouho ať je před chladičem karton nebo ne, je přeci zavřenej termostat. Bavíme-li se o předohrabu, tak doba ohřátí motoru na kartonu závisí, i kdybys měl místo termostatu špunt. Tam ti prostě proudící vzduch chladí motor pořád. U zadohrabu má karton velmi dobrý vliv na první válec, jenž jinak dostává zabrat dodávkou vody o teplotě pod bodem mrazu. Samozřejmě se nesmí chladič zakrýt úplně, ale mám ověřeno u užovky, že kolem bodu mrazu se motor uchladí při pohodové jízdě na hory i při extrémním zakrytí cca 90% plochy mřížek (ne chladiče!). Takže zakrytí cca 1/2 - 2/3 mřížky při teplotách pod bodem mrazu motoru určitě prospěje, teplota je stabilnější a vyšší, první válec nedostává tolik zabrat. Jiří Čech píše: A ještě lepší je termostat ihned vyměnit, nemyslíš?
Pokud je termostat špatný, tak samozřejmě vyměnit, o tom není pochyb. Ale i u dobrého termostatu je vhodné chladič částečně zakrýt. Ideální je samozřejmě zakrýt částečně mřížku před chladičem, čímž se neomezí chlazení, ale jen množství vzduchu proudící na chladič a případně také motor předohrabu.
|
30.12.09, 10:41 |
|
|
chemer
Moderátor
Příspěvky: 9916
|
Což to je pravda, vůbec jsem si neuvědomil že je motor ochlazován i prouděním vzduchu. Což on proudí i okolo toho zadomotoru, ale jasný že v daleko menší míře než u předomotoru.
|
30.12.09, 11:26 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
já to zkouel u fábky SDi s kartonem a bez po ránu stejná teplota cca-1O a chtělo to 10 km, ten karton při vší snaze pomohl tak 30 metrů,
já ho tam dávám jezdíme pořád krátké tratě a když je fakt kosa -2O tak jak se zapne topení teplota motoru padá miloš
|
30.12.09, 12:15 |
|
|
Esus
Příspěvky: 1
|
Re: Správná provozní teplota motoru Felicie 1,3 Mpi
Ahoj, teď jsem to také řešil. To chlazení u felicie je fakt problém. Dá se to vyřešit sladěním 3 komponentů. 1. Termostat je rozbitý a musí se vyměnit. Taková ta umělohmotná kastle vedle motoru s hadicema chlazení. Musí se to rozebrat a chytit kapalinu do nádoby, abysme pak zase nemuseli kupovat novou. Bacha jsou 2 typy termost., dle uchycení v tý krabici (ve víku). Pokud máš typ víka s pacičkama, tak je to před koupí termostatu lepší rozebrat a podívat se, zda ty umělohmotný blbosti nejsou ulomený. Dá se koupit jen termostat, termostat s víkem nebo celá krabice (možná i s teploměrem). 2. Termospínač (na chladiči velká mosazná matka). Dají se koupit 2 typy dle výšky teploty spínání větráku. Opět se musí odchytit kapalina (bacha, připrav si kýbl - je jí dost). 3. V neposlední řadě teplotní čidlo (tzv. teploměr). Hodně se tady řeší právě 2 první případy, ale mě se stalo, že byl špatný teploměr. Tj. motor jel v pohodě, hadice teplý, nic se nepřehřejvalo a termospínač zapínal větrák. Ale ručička na palubce se furt pohybovala okolo dolních čárek, což je blbost. 50,- Kč za novej teploměr a ručička lítá opět kolem poloviny, dle spínání větráku (když se stojí třeba v koloně). Byla to v podstatě jen vizuální chyba... Hodně štěstí s chlazením!
|
30.3.11, 10:53 |
|
|
xXxTRA
Příspěvky: 189 Bydliště: Ostrava
|
Re: Správná provozní teplota motoru Felicie 1,3 Mpi
pokud si zrucny tak pri vymene spinace ventilatoru nepotrebujes kybl a voda ti neutece, v prave ruce nove cidlo, v chladici povolene puvodni a levou povoluju az ho vytahnu hned tam cpu druhe
_________________ Felicia 1.?
|
30.3.11, 10:58 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: Správná provozní teplota motoru Felicie 1,3 Mpi
Ještě k zakrytí chladiče v zimě. Tuto zimu jsem měl na Felicii (nová tvář) zakrytou celou mřížku chladiče na kapotě a vzduch tak proudil pouze otvory v nárazníku pod značkou. Pro teploty pod 0°C se mi to osvědčilo, nebyl problém s chlazením a teplota se dostala na pracovní bod i v silnějších mrazech v rozumném čase. Při teplotách kolem 10°C už bylo znát, že při ostřejší jízdě a jízdě po městě otvory v nárazníku nepustily k chladiči dost vzduchu, takže musel občas zasahovat ventilátor chladiče, většinou při parkování v cíli cesty. Takže odkrytí je vhodné provést s "přezutím" na letní.
|
30.3.11, 11:44 |
|
|
zokot
Příspěvky: 1311 Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
|
Re: Správná provozní teplota motoru Felicie 1,3 Mpi
Co když teplota leze přes 100 st. a voda nevře? Kde hledat chybku?
_________________ Škoda Felicia 1.3 MPi Fiat GP 1.9 JTD Škoda Roomster 1,2 TSI
|
1.6.12, 05:29 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: Správná provozní teplota motoru Felicie 1,3 Mpi
Nikde, protože systém je uzavřený tlakový, tedy bod varu je někde na hranici 105 - 108°C... A je to tak uděláno "schválně", víš?
_________________ J.
|
1.6.12, 05:37 |
|
|
zokot
Příspěvky: 1311 Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
|
Re: Správná provozní teplota motoru Felicie 1,3 Mpi
Budík však ukazuje těch 110 do červena a vždy ukazoval uprostřed, tak jestli není po něm?
_________________ Škoda Felicia 1.3 MPi Fiat GP 1.9 JTD Škoda Roomster 1,2 TSI
|
1.6.12, 05:42 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: Správná provozní teplota motoru Felicie 1,3 Mpi
Spíš je vadné teplotní čidlo, než budík... Nebo máš někde zkrat v kablíku od čidla k budíku.
_________________ J.
|
1.6.12, 06:37 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: Správná provozní teplota motoru Felicie 1,3 Mpi
Zkontroluj reálnou teplotu. Nejprve podle diagnostiky, zda nemáš špatný budík, pak třeba teploměrem přimáčknutým na šroub hlavy...
|
1.6.12, 09:44 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|