Autor |
Zpráva |
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
pohlavní šrouby
potreboval bych zjistit z jakeho materialu jsou srouby na hlavu 742, podle katalogu SKODA by mel byt podle normy CSN 021143.70
abych nastinil proc : potrebuju si vyrobit stefty na motor z materialu pevnosti 10G. pokud budu znat tu ocel, muzu to uz zadat sosutruzne na vyrobu..docela na to pospicham protoze pepcu ceka vymena hlavy a ja bych uz rad steftoval..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
14.1.10, 17:54 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Trochu problém je, že tie ocele musia byť zušlachtené = po vyrobení skrutky kalené + vysokoteplotne popustené...a na hlavičkách skrutiek nie je pevnostná trieda? Tipujem ale 10.9...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
14.1.10, 18:29 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
no je, ale to mam prijit do sosutruzny a rict ze chci stefty s pevnosti 10G?? to staci?
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
14.1.10, 18:40 |
|
|
paži
Příspěvky: 9032 Bydliště: Jihlava
|
myslím, že ondra120 se v tomhle docela vyzná, zkuš napsat jemu
|
14.1.10, 18:57 |
|
|
ondra120
Metal (urg)
Příspěvky: 3730 Bydliště: Vsetín
|
jojo, pevnost je to 10.9, nebo jde použít i 12.9 (vyšší). Lepší je koupit než nechat dělat. Na výběr je široká škála typů a výrobců (ale včil si na žádné nevzpomenu)
pokud dělat, tak zkusit použít nástrojovou ocel DIN 1.2312 (čsn z hlavy nevim) dodává se v zušlechtěném stavu asi na 35 HRc, povnost v tahu něco kolem 1000 MPa, jde dobře obrábět konvenčním způsobem. Ale nevím jestli se dodává v šestihranu, což by vše zkomplikovaloJinak samo jde použít jiný zušlechtěný matroš - na pevnostní šrouby přednostně 14 240, 15 240, 16 720....na výběr je samozřejmě mnoho dalších materiálů. Tyto oceli je nutno zušlechtit na příslušnou pevnost - bývá dle pevnosti šroubu 600 - 1200 MPa.
Osobně doporučuju šrouby koupit a dát všechny imbusové... (vnitřní šestihran)
_________________ Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama ČZ 175/477 ´72 - veterán
Škoda 742 Forever Team
|
14.1.10, 19:17 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
pochop, ze chci stefty, abych je jednou pro vzdy nasrouboval do bloku, nasadil hlavu a jen utahl matkami.. jako Praga..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
14.1.10, 20:30 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
Pán musí být něco extra
|
14.1.10, 20:34 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
no chapu ze u potkana toto neni treba
peace
ale protoze neustalyma vymenama hlav ty zavity trpi, chci to vyresit takhle, neni to nic neobvyklyho, jenom ne tak castyho
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
14.1.10, 20:43 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
No jo určitě je to lepší.
|
14.1.10, 20:49 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
označení/tváření: výchozí materiál: pevnost:
8G - za tepla 12 042-12 050 80-100 kp mm-2
za studena 12 040
soustružený 13 240
10G- pro všecky tváření 14 338 110-130kp mm-2
10K- za tepla 14 240 100-120kp mm-2 (pevnost titanu)
za studena 12 042
soustružením 14 240-15 230
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=v1fMnGwZ ... re=related !!! http://www.youtube.com/watch?v=NAbsLE88 ... re=related ...
|
14.1.10, 21:56 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Celkom nechápem, Patrik, no na 1000 MPa by stačila aj žuslachtená 12050...len neviem, či to je už 10.9...lenže to musíš kúpiť 12050, z nej vyrobiť štifty a potom nechať zušlachtiť...ale hej, ako už bolo napísané, dá sa už kúpiť polotovar na sústruženie s min. 1000 MPa...len sa mi vidí, že je to stále iba pevnostná trieda 8.8...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
14.1.10, 22:03 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Jinak svorníky hlavy měla 1000MB a byly myslím 8G ale nevím přesně...
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=v1fMnGwZ ... re=related !!! http://www.youtube.com/watch?v=NAbsLE88 ... re=related ...
|
14.1.10, 22:09 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Takže, 10.9 má požadovanú Rm 1000 MPa, čo sa dá ltt dosiahnuť aj so zušlachtenou 12.050...a 12.050 je aj ľahko dostupný matroš na obrábanie...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
15.1.10, 07:56 |
|
|
ondra120
Metal (urg)
Příspěvky: 3730 Bydliště: Vsetín
|
ferrari píše: Takže, 10.9 má požadovanú Rm 1000 MPa, čo sa dá ltt dosiahnuť aj so zušlachtenou 12.050...a 12.050 je aj ľahko dostupný matroš na obrábanie...
ale musí ho pak nechat zušlechtit, coř vidím v amatérských podmínkách jako problém, páč to není zrovna levná záležitost (pokud nemám kamaráda v kalírně....)
Kachnis: sory, nepochopil sme to...kulatina je no problemo
_________________ Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama ČZ 175/477 ´72 - veterán
Škoda 742 Forever Team
|
15.1.10, 10:37 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Njn, to je samozrejmé...ale ako som už písal, dá sa kúpiť už aj zušlachtený matroš s 1000 MPa a z neho vyrobiť štifty...ale tiež to nebude najlacnejšie...ešte ideálnejšie by bola asik tie závity navalcovať (12.050) a potom nechať zušlachtiť...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
15.1.10, 13:07 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|