Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 08:44



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 pohlavní šrouby 
Autor Zpráva
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek pohlavní šrouby
potreboval bych zjistit z jakeho materialu jsou srouby na hlavu 742, podle katalogu SKODA by mel byt podle normy CSN 021143.70
abych nastinil proc : potrebuju si vyrobit stefty na motor z materialu pevnosti 10G. pokud budu znat tu ocel, muzu to uz zadat sosutruzne na vyrobu..docela na to pospicham :( protoze pepcu ceka vymena hlavy a ja bych uz rad steftoval..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


14.1.10, 17:54
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Trochu problém je, že tie ocele musia byť zušlachtené = po vyrobení skrutky kalené + vysokoteplotne popustené...a na hlavičkách skrutiek nie je pevnostná trieda? Tipujem ale 10.9...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


14.1.10, 18:29
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
no je, ale to mam prijit do sosutruzny a rict ze chci stefty s pevnosti 10G?? to staci?

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


14.1.10, 18:40
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9032
Bydliště: Jihlava
Příspěvek 
myslím, že ondra120 se v tomhle docela vyzná, zkuš napsat jemu


14.1.10, 18:57
Profil
Metal (urg)
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3730
Bydliště: Vsetín
Příspěvek 
jojo, pevnost je to 10.9, nebo jde použít i 12.9 (vyšší). Lepší je koupit než nechat dělat. Na výběr je široká škála typů a výrobců (ale včil si na žádné nevzpomenu)

pokud dělat, tak zkusit použít nástrojovou ocel DIN 1.2312 (čsn z hlavy nevim) dodává se v zušlechtěném stavu asi na 35 HRc, povnost v tahu něco kolem 1000 MPa, jde dobře obrábět konvenčním způsobem. Ale nevím jestli se dodává v šestihranu, což by vše zkomplikovaloJinak samo jde použít jiný zušlechtěný matroš - na pevnostní šrouby přednostně 14 240, 15 240, 16 720....na výběr je samozřejmě mnoho dalších materiálů. Tyto oceli je nutno zušlechtit na příslušnou pevnost - bývá dle pevnosti šroubu 600 - 1200 MPa.

Osobně doporučuju šrouby koupit a dát všechny imbusové... (vnitřní šestihran)

_________________
Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo
Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama
ČZ 175/477 ´72 - veterán
Obrázek
Škoda 742 Forever Team


14.1.10, 19:17
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
pochop, ze chci stefty, abych je jednou pro vzdy nasrouboval do bloku, nasadil hlavu a jen utahl matkami.. jako Praga..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


14.1.10, 20:30
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 9049
Příspěvek 
Pán musí být něco extra :-)


14.1.10, 20:34
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
no chapu ze u potkana toto neni treba :-)
peace :)
ale protoze neustalyma vymenama hlav ty zavity trpi, chci to vyresit takhle, neni to nic neobvyklyho, jenom ne tak castyho :)

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


14.1.10, 20:43
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 9049
Příspěvek 
No jo určitě je to lepší.


14.1.10, 20:49
Profil

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
označení/tváření: výchozí materiál: pevnost:

8G - za tepla 12 042-12 050 80-100 kp mm-2
za studena 12 040
soustružený 13 240
10G- pro všecky tváření 14 338 110-130kp mm-2
10K- za tepla 14 240 100-120kp mm-2 (pevnost titanu)
za studena 12 042
soustružením 14 240-15 230

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=v1fMnGwZ ... re=related !!! ;)
http://www.youtube.com/watch?v=NAbsLE88 ... re=related ...


14.1.10, 21:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Celkom nechápem, Patrik, no na 1000 MPa by stačila aj žuslachtená 12050...len neviem, či to je už 10.9...lenže to musíš kúpiť 12050, z nej vyrobiť štifty a potom nechať zušlachtiť...ale hej, ako už bolo napísané, dá sa už kúpiť polotovar na sústruženie s min. 1000 MPa...len sa mi vidí, že je to stále iba pevnostná trieda 8.8...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


14.1.10, 22:03
Profil

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Jinak svorníky hlavy měla 1000MB a byly myslím 8G ale nevím přesně... :wink: :)

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=v1fMnGwZ ... re=related !!! ;)
http://www.youtube.com/watch?v=NAbsLE88 ... re=related ...


14.1.10, 22:09
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Takže, 10.9 má požadovanú Rm 1000 MPa, čo sa dá ltt dosiahnuť aj so zušlachtenou 12.050...a 12.050 je aj ľahko dostupný matroš na obrábanie...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


15.1.10, 07:56
Profil
Metal (urg)
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3730
Bydliště: Vsetín
Příspěvek 
ferrari píše:
Takže, 10.9 má požadovanú Rm 1000 MPa, čo sa dá ltt dosiahnuť aj so zušlachtenou 12.050...a 12.050 je aj ľahko dostupný matroš na obrábanie...


ale musí ho pak nechat zušlechtit, coř vidím v amatérských podmínkách jako problém, páč to není zrovna levná záležitost (pokud nemám kamaráda v kalírně....)

Kachnis: sory, nepochopil sme to...kulatina je no problemo :)

_________________
Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo
Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama
ČZ 175/477 ´72 - veterán
Obrázek
Škoda 742 Forever Team


15.1.10, 10:37
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Njn, to je samozrejmé...ale ako som už písal, dá sa kúpiť už aj zušlachtený matroš s 1000 MPa a z neho vyrobiť štifty...ale tiež to nebude najlacnejšie...ešte ideálnejšie by bola asik tie závity navalcovať (12.050) a potom nechať zušlachtiť...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


15.1.10, 13:07
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz