Karátek - Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Autor |
Zpráva |
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Re: Karátek - Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Tak tohleto je fakt zajímavej unikát. A navíc krásnej.
Jen jsem se chtěl zeptat. Nemá elektromotor náhodou nejvyšší kroutící moment při nekonečně malejch otáčkách a se zvyšujícíma se otáčkama se kroutící moment snižuje?[/quote]
Nemá, kroutící moment je stejný a neklesá při zvyšujicích se otáčkách. Je to jako u všech elektrických motorů, co máte doma a dají se regulovat.
Jinak na spotřebu funguje opačně proti spalovači, při malé rychlosti bere méně energie než u vysoké rychlosti. Obecně řečeno.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
7.2.10, 22:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
bany.xf.cz
Příspěvky: 2084 Bydliště: Lovosicko
|
Re: Karátek - Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Karátek píše: Nemá, kroutící moment je stejný a neklesá při zvyšujicích se otáčkách. Je to jako u všech elektrických motorů, co máte doma a dají se regulovat. Jinak na spotřebu funguje opačně proti spalovači, při malé rychlosti bere méně energie než u vysoké rychlosti. Obecně řečeno.
Tyjo a nás celý čtyřy roky učili, že elektromotor má nejvyšší kroutící moment při rozběhu a s rostoucíma otáčkama klesá.
_________________ http://fb.com/BJpolepy
|
7.2.10, 22:44 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Tak zjištuji elektromotory a je jich spousta a každý se chová jinak.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
7.2.10, 22:53 |
|
|
bany.xf.cz
Příspěvky: 2084 Bydliště: Lovosicko
|
Karátek píše: Tak zjištuji elektromotory a je jich spousta a každý se chová jinak.
Jo, už jsem na to přišel. Koukám na wikipedii a tam píšou, že tak jak řikám já je to jenom u sériovejch elektromotorů.
_________________ http://fb.com/BJpolepy
|
7.2.10, 22:55 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
7.2.10, 22:55 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
7.2.10, 23:00 |
|
|
bany.xf.cz
Příspěvky: 2084 Bydliště: Lovosicko
|
Taky koukám
A jakej máš teda typ elektromotoru?
_________________ http://fb.com/BJpolepy
|
7.2.10, 23:01 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Jedná se o sériový stejnosměrný motor (ELIS PLZEŇ). Víc zatím nevím, ale zjistím.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
7.2.10, 23:04 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Něco tady nehraje, to má být seriový motor? Možná máš pravdu, ted musím zjistit co tam vlastně je za motor.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
7.2.10, 23:06 |
|
|
bany.xf.cz
Příspěvky: 2084 Bydliště: Lovosicko
|
Tak jestli je sériový, tak je to jasný. Vytaženo z Wikipedia:
Sériový
Místo permanentního magnetu se pro statory běžných větších motorů využívá elektromagnetu. Pokud je vinutí statoru (budicí vinutí) spojeno s vinutím rotoru do série, mluvíme o sériovém elektromotoru. Tento typ elektromotoru má točivý moment nepřímo úměrný otáčkám. To znamená, že stojící elektromotor má obrovský točivý moment. Využívá se proto především u dopravních strojů a v elektrické trakci (vlaky, metro, tramvaje). Ve spojení s generátorem je schopen ideálně nahradit mechanickou převodovku. Dostupnější sériový elektromotor (na rozdíl od střídavých) proto často nalezneme také v levnějších přestavbách elektromobilů.
_________________ http://fb.com/BJpolepy
|
7.2.10, 23:06 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Též jsem četl, ještě zjistím podrobnosti o tom elektromotoru.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
7.2.10, 23:08 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
http://www.ekolo.wz.cz/index_more.php?idzpravy=10
Zítra se zeptám odborníků. A jak koukám, převodovka je jiná, má jiný stálý převod. Ale na jiných stránkách jsem četl, že jde o stejnou převodovku, jen má zablokovanou 5tku. Ještě se tady přiučím.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
7.2.10, 23:13 |
|
|
bany.xf.cz
Příspěvky: 2084 Bydliště: Lovosicko
|
Tak jo
Elektrotechniku mě učil ing. Kroa. Takovej menší blázen. Rád se ztrácel. Kolikrát ani nepřišel na hodinu, nikdo o něm nic nevěděl. Jeho kamarád ing. Kobrle na tom byl ale hůř. My měli na školnim dvoře takovou konstrukci, kde byly dvě kruhový závaží zavěšený na třech kladkách po 120°. Obě byly stejně těžký ale jedno mělo větší průměr a to druhý menší průměr. Kobrle tvrdil, že je to hvězdná brána a z dlouhý chvíle si počítal složitý výpočty, prej aby vstoupil do tý brány.
_________________ http://fb.com/BJpolepy
|
7.2.10, 23:13 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
7.2.10, 23:17 |
|
|
bany.xf.cz
Příspěvky: 2084 Bydliště: Lovosicko
|
To teda. Oni ty elektrikáři na naší škole tak nějak všichni byli blázni.
_________________ http://fb.com/BJpolepy
|
7.2.10, 23:18 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|