unik vody po vymene hlavy-SPECHA
Autor |
Zpráva |
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
unik vody po vymene hlavy-SPECHA
na pecovi (742.12x) jsem vymenil hlavu a nastal problem : mezi hlavou a blokem unika chladici smes na strane jak jsou svody. blok byl ocisteny, hlava byla srovnana. hlava neni brousena na hladko, ale je krapet hrubsi. Pri utahovani jsem postupoval vzorne : utahl jsem do spiralypostupne na 10Nm, 25Nm, 42Nm, 56Nm. tesneni je Victor Reinz. narozdil od Temacu nema na sobe ten cervenej silikon.
Poznamka : pri vymene hlavy v r.2006 se mi tohle stalo taky, jenze to neunikalo tak rychle jako ted a po par set km to prestalo..
Poznamka 2 : presahy vlozek jsou lehce nad 0,1mm a mene nez 0,15.
rano musim vratit momentak, tak nevim co s tim,ale hlavu sundavat rozhodne nechci
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
13.2.10, 21:09 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Utesnovak tekutej zkus.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
13.2.10, 22:17 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
ja to vidim, ze hlava dole... zial
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
13.2.10, 22:33 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Je tam buďto velký rozdíl v přesahu mezi vložkou a hranou bloku-tedy mezi stranou od tyček v porovnání se stranou od výfuku,což se děje i normálně,ale v tomto případě je to tady tak znatelné a nebo těsnení který se jmenuje viktor,které bych vůbec nenazýval nejlepší a konkrétně já bych ho do motoru nikdy nedal ,je tvrdé natolik,že mezi vložkou a válcem je nehybné,tudíž povolený a hlavně předepsaný přesah nedokáže dohnat a utěsnit tak vodu mezi blokem a hlavou Za další to můžou být ty svorníky,pokud je tam tedy máš ...Buď tedy použiješ temac,nebo půjdeš s přesahem dolů,ale tady se naskýtá otázka zda-li vložky sedí na naprosté rovině,nebo jsou na nerovině která vytváří tento rozdíl v utěsnění...To vše musíš zvážit a znovu zkontrolovat.Za starých montážních let se používal i mastný provázek,kterej se na tu jednu stranu položil a byl klid...Ale to je podobný ojeb jako dát pro nešťastný přesah místo pod vložky kroužky pro vymezení vůlí na vložky...tak že hlava dolů a znovu všecko zkontrolovat Zkontroluj taky tu hlavu,jestli někde naspadla a neprdla...možností proč to teče může být více...A zpět dej Temac....ten prostě funguje Reinz ať si dá nějakej tuzer Za další dej větší utahovací moment,protože se zdá že svorníky pruží více než-li pevnější šroub...chtělo by to cca dvojitou matici,aby dokázala přenést tento moment na hlavu...Délka závitu jedné matice není jako délka závitu v závitovém pouzdře,tudíž větší moment a větší přenos síly na hla vu musíš zaručit a to i přes tepelnou deformaci,která se děje ohřátím motoru...
P.S.A to už jsi mimo přesah a to o dvě stovky...což by mělo být normálně dobrý... 0,12-0,16mm
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=v1fMnGwZ ... re=related !!! http://www.youtube.com/watch?v=NAbsLE88 ... re=related ...
Naposledy upravil patrik-hp dne 13.2.10, 22:47, celkově upraveno 1
|
13.2.10, 22:38 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Přetáhni na 70Nm pokud nepomůže tak hlava dolu a hledat problem, Reinz je tvrdší než Temac. Jinak nevidím důvod proč by si ho měl dávat nějakej Tuzer protože Reinz a Elring jsou spolehlivé těsníky.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
Naposledy upravil Kristensen dne 13.2.10, 22:46, celkově upraveno 1
|
13.2.10, 22:43 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
hm, tos me nepotesil, ten Reinz je takovej celej pruznej, docela ohebnej.. doporucili mi ho tady v servisu, ze ho davaj taky, protoze opravdu drzi..to me sere, tesneni pomalu petikilo, vsechny srouby za tri kila novy a vsechno to muzu vyhodit .no nic, rano si privstanu a nejak to doresim..diky
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
13.2.10, 22:44 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Proc vyhazovat srouby? A je to jen voda ke svodum? To nevadi ne, co ten utesnovat? Pokud ti nejde oil do vody a opacne.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
13.2.10, 22:45 |
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
kup tu gebuzinu na utesnenie chladiacej sustavy , ja som to riesil podobne na kamosovej 105ke . alebo si pockaj kym sa to zenesie samo co podla velkosti priesaku moze trvat 500 az nekonecno kilometrov . Ako rychlo to tecie ?
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
13.2.10, 22:46 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
no vytek litr za 15 minut..zskze jako docela dost. Neni tech 70Nm moc? predepsano je 55. aby mi pri tech 70Nm nepraskl nejakej sroub..to bych si moh rovnou strcit hlavu k vejfuku a zhulit se . Ten utesnovac zkusim koupit. mate nejakej typ? Winns? nebo jinej?
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
13.2.10, 22:53 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Jestli jsem někoho urazil,že utrácí za těsnění,který má jiný vlastnosti oproti temacu,tak se mu omlouvám... Jinak 70 krouťák na litinu je taky docela jiný a proto bych ho nedoporučoval...max o 5 st....víš,tedy do 60Nm předepsáno jest pouze 50-55Nm...
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=v1fMnGwZ ... re=related !!! http://www.youtube.com/watch?v=NAbsLE88 ... re=related ...
|
13.2.10, 23:03 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Já ti momeťák klidně pujčím,ale nic tam nepatlej,pokud nepotřebuješ tedy akutně Pepe automobil...
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=v1fMnGwZ ... re=related !!! http://www.youtube.com/watch?v=NAbsLE88 ... re=related ...
|
13.2.10, 23:06 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Na stodvácovou hlavu není problem ani 8 kilo a pokud na těch 70Nm najedeš postupně tak se nic neděje, hodil bych 62-65Nm a potom 70, pokud nepoteče tak najet 500km až si to sedne a přejít hlavu už jen na 60Nm. Na 8 kilo jsem to tahal když jsem si nechal udělat samotnej těsník bez kroužků na vložky a potom jsem na vložku pokládal měděnej těsník.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
13.2.10, 23:09 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Jinak k těm těsníkům nevím jak ostatní ale co se týče škodovek tak buď Temac nebo stejně jako všech aut tak dávat buď originál těsnění nebo v náhradách Elring, Viktor Reinz, a Goetze eventuálně ještě Nipparts, jinak ostatní nevim a čemu se obloukem vyhnout tak Glaser.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
13.2.10, 23:18 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
jenom nemáš tam třeba delší šroub? když mě tekla voda pod hlavou, hocikokot mě strhnul závit v bloku, už jsem vybaven vložkama vcoil M11x1,5
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
13.2.10, 23:31 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
K těm sajrajtům na utěsnění chladicí soustavy (stop leak) - asi je vcelku jedno, jakou značku, ale doporučuji tekuté, nikoli ty v prášku. Já jsem tím řešil netěsnost na Dačiji a dobrý.
Na A°, kde jsem (blbec) závitníkem protáhl zaoxidované závity svorníků parohů v hlavě a když jsem dal nové svorníky, tak jsem to ničím nezatěsnil a tekla mi tam trošku kapalina...
Tak jsem tam nalil před odjezdem do skandinávie ten utěsňovač a zatim (po 8 000Km) taky dobrý
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
14.2.10, 00:33 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|