Zapalovací soustava Favo 89 (edit)
Autor |
Zpráva |
ppromi
Příspěvky: 190 Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
|
Zapalovací soustava Favo 89 (edit)
Zdar, můžu karburátor napojit přímo na baterku (popř. tam hodím nějakou pojistku ..., jakou ?) s tím, že se mu nic nestane ... ? Není třeba napojen přes něco extra, že bych jsem ho 12V od baterky (přímo od baterky) odpráskl ? A jakou bych měl použít pojistku, kdyby v něm něco zkratovalo ?
Pro objasnění..., karburátor bude zapojen na 15-ku. Neřeště, proč to dělám. má to své důvody . Díky za rady.
Naposledy upravil ppromi dne 5.6.10, 09:15, celkově upraveno 2
|
5.6.10, 07:43 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: el. zapojení karburátoru - Favo 89
samozrejme na zapaľovanie ( obvod 15 ), istiť to nejako zvlášť nemusíš, nemá nejaký extra odber, je tam odpor v tele bimetalu a cievka voľnobehu, hodnoty neviem, ale nebude to viac ako 1A...
nezabudni ho poriadne ukostriť, inak nebude fungovať...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
5.6.10, 08:31 |
|
|
ppromi
Příspěvky: 190 Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
|
Tak jsem přejmenoval téma, aby to více vystihovalo můj další dotaz...
Je zapalovací soustava tvořená z Indukční cívky, el. jednotky zapalování, rozdělovače.
A teď k otázce. Abych jsem mohl vypnout zbytečné přistroje při startování, včetně palubní desky potřebuji napojit zapalovací soustavu zvlášť na 15-ku, protože jak zhasnu přístrojovku, nejde proud nai do zapalování. Podle schématu stačí na cívku přivést 12V z 15-ky, je to tak ? Když přivedu 12V na indučku na konektor, na kterým je i teď 15-ka, tak by se nic stát nemělo že ? A bylo by potřeba i toto zapojení nějak jistit, kolik A asik ? Díky ...
|
5.6.10, 09:14 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
neviem na akom aute, ale favo má 4 okruhy 15 istené každý svojou poistkou, pre štart potrebuješ napätie na karbec a indučku s ETZ... presné rozdelenie okruhov s poistkovky je na starom TW....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
5.6.10, 09:24 |
|
|
petr petr
Příspěvky: 547 Bydliště: Ostrava
|
Tohle je naprosto šílený
Ale zpět , mám pocit že zapalování je napojeno přímo ze spínačky, takže tobě by stačilo přihodit elektriku karburátoru na indučku svorka 15 přes pojistku a druhý kabel co jde ze spínačky na napájení 15 prostě přerušit relátkem po dobu startu.
Tím by sis měl zrušit vše co je napojeno na obvod 15 kromě zapalování a karburátoru.
Koukni do schématu jestli nekecám s tím zapalováním, ale myslím že ne.
|
5.6.10, 09:26 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
je to trocha zložitejšie...
od 7/91
poistky
5 15 A motor stěračů předního a zadního okna, motorek ostřikovačů, zpětné světlomety
6 15 A směrová světla, osvětlení přístrojů
7 15 A motor větráku chlazení
8 15 A motor ventilátoru topení
( relé spína poistky 5,6,7 )
do 7/91
2 8 A motor stěračů, přední i zadní, ostřikovače, zpětné světlomety
3 8 A směrová světla, osvětlení přístrojů, elektromagnetický ventil karburátoru
4 15 A motor chlazení
5 15 A vyhřívání zadního okna
6 15 A motor ventilátoru (topení)
( relé spína poistky 2,3,4 )
nechce sa mi skúmať schémy, ale zapaľovanie ide asi priamo zo spínačky a tieto ostatné veci idú cez to relé, takže by stačilo aby sa počas štartu vypínalo to relé ( do 7/91 prehodiť to napájanie karburátora priamo ) a nejako k tomu pridružiť aj ventilátor kúrenia... v podstate relé X ako je u Felicie...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
5.6.10, 09:42 |
|
|
ppromi
Příspěvky: 190 Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
|
No hele, jsem přemýšlel a vymyslel jsem, že jak jde od spínače zapalování 15-tka, která je pro to, aby se zaplo vše, co jede na 15-tkovej obvod, takže to bych jsem napojil na přerušovací relé, vždy jak by se startovalo, tak relé seplo, rozpojilo 15-tku, tudíž ventilátor, stěrače ...., pouze zapalování by mělo svoji 15-tku zvlášť, která by se nevypla Nebylo by to tak jednodužší, než se hrabat v pojistkové skříni ?
EDIT: je to blázina, ale zaprvé to při vybité baterce tršinečku ulehčí a za druhé je to originalita, aby favo z 89 umělo vypínat spotřebiče při startování ...
|
5.6.10, 09:51 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
ako som písal, úplne by stačilo ten drát čo ide zo spínačky do poistkovky počas štartu prerušiť tým relátkom, ostatné dôležité je priamo bez relé... ak máš Favo do 7/91 prehodiť to napájanie karburátora priamo, čiže drát čo ide s poistkovky smerom na karbec s konektoru vytiahnuť a napojiť ho pred to relé...
ja by som išiel cestou dorábať čo najmenej relátok a spojov, každá taká vec je eventuálna príčina poruchy....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
5.6.10, 09:59 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9440 Bydliště: Kolín
|
hodit tam rovnou pojistky z Felicie a je po problemech
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
5.6.10, 10:18 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
to by si musel prehodiť asi celú káblovčku, nakoľko Felda to má inak a má ťahaný aj (-).....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
5.6.10, 10:20 |
|
|
petr petr
Příspěvky: 547 Bydliště: Ostrava
|
Však jsem ti to psal přeruš relátkem kabel co vede od spínačky z kontaktu 15 do pojistkové skříňky a karbec přihoď k obvodu indučky a máš vyřešené.
|
5.6.10, 10:22 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Je opravdu dobrý nápad mít X relé? Co když zastavíš v noci a chceš si nechat svítit dálková světla? To s X relé nejde.
Udělal bych to tak, že elmg ventil napojit u cívky a jeden z kontaktů X relé dát na vodič mezi spínačkou a relé v pojistkovce. To se mi zdá nejsnažší.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
5.6.10, 21:09 |
|
|
ppromi
Příspěvky: 190 Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
|
Proč by to nešlo ? To relé tam bude pouze na to, aby otevřelo obvod při startování, když nebudu startovat, jakoby tam to relé nebylo
|
5.6.10, 21:31 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Tak jsem nepochopil jak to chceš zapojovat
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
5.6.10, 21:40 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
ide, len treba mat klucik v 1. polohe
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
5.6.10, 21:59 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|