Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 12:06



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Zapalovací soustava Favo 89 (edit) 
Autor Zpráva

Příspěvky: 190
Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
Příspěvek Zapalovací soustava Favo 89 (edit)
Zdar, můžu karburátor napojit přímo na baterku (popř. tam hodím nějakou pojistku ..., jakou ?) s tím, že se mu nic nestane ... ? Není třeba napojen přes něco extra, že bych jsem ho 12V od baterky (přímo od baterky) odpráskl ? A jakou bych měl použít pojistku, kdyby v něm něco zkratovalo ?
Pro objasnění..., karburátor bude zapojen na 15-ku. Neřeště, proč to dělám. má to své důvody :wink: . Díky za rady.


Naposledy upravil ppromi dne 5.6.10, 09:15, celkově upraveno 2



5.6.10, 07:43
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: el. zapojení karburátoru - Favo 89
samozrejme na zapaľovanie ( obvod 15 ), istiť to nejako zvlášť nemusíš, nemá nejaký extra odber, je tam odpor v tele bimetalu a cievka voľnobehu, hodnoty neviem, ale nebude to viac ako 1A...

nezabudni ho poriadne ukostriť, inak nebude fungovať...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


5.6.10, 08:31
Profil

Příspěvky: 190
Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
Příspěvek 
Tak jsem přejmenoval téma, aby to více vystihovalo můj další dotaz...
Je zapalovací soustava tvořená z Indukční cívky, el. jednotky zapalování, rozdělovače.
A teď k otázce. Abych jsem mohl vypnout zbytečné přistroje při startování, včetně palubní desky potřebuji napojit zapalovací soustavu zvlášť na 15-ku, protože jak zhasnu přístrojovku, nejde proud nai do zapalování. Podle schématu stačí na cívku přivést 12V z 15-ky, je to tak ? Když přivedu 12V na indučku na konektor, na kterým je i teď 15-ka, tak by se nic stát nemělo že ? A bylo by potřeba i toto zapojení nějak jistit, kolik A asik ? Díky ... :)


5.6.10, 09:14
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
neviem na akom aute, ale favo má 4 okruhy 15 istené každý svojou poistkou, pre štart potrebuješ napätie na karbec a indučku s ETZ... presné rozdelenie okruhov s poistkovky je na starom TW....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


5.6.10, 09:24
Profil

Příspěvky: 547
Bydliště: Ostrava
Příspěvek 
Tohle je naprosto šílený :D
Ale zpět , mám pocit že zapalování je napojeno přímo ze spínačky, takže tobě by stačilo přihodit elektriku karburátoru na indučku svorka 15 přes pojistku a druhý kabel co jde ze spínačky na napájení 15 prostě přerušit relátkem po dobu startu.
Tím by sis měl zrušit vše co je napojeno na obvod 15 kromě zapalování a karburátoru.
Koukni do schématu jestli nekecám s tím zapalováním, ale myslím že ne.


5.6.10, 09:26
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
je to trocha zložitejšie...

od 7/91
poistky
5 15 A motor stěračů předního a zadního okna, motorek ostřikovačů, zpětné světlomety
6 15 A směrová světla, osvětlení přístrojů
7 15 A motor větráku chlazení
8 15 A motor ventilátoru topení
( relé spína poistky 5,6,7 )

do 7/91
2 8 A motor stěračů, přední i zadní, ostřikovače, zpětné světlomety
3 8 A směrová světla, osvětlení přístrojů, elektromagnetický ventil karburátoru
4 15 A motor chlazení
5 15 A vyhřívání zadního okna
6 15 A motor ventilátoru (topení)
( relé spína poistky 2,3,4 )

nechce sa mi skúmať schémy, ale zapaľovanie ide asi priamo zo spínačky a tieto ostatné veci idú cez to relé, takže by stačilo aby sa počas štartu vypínalo to relé ( do 7/91 prehodiť to napájanie karburátora priamo ) a nejako k tomu pridružiť aj ventilátor kúrenia... v podstate relé X ako je u Felicie...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


5.6.10, 09:42
Profil

Příspěvky: 190
Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
Příspěvek 
No hele, jsem přemýšlel a vymyslel jsem, že jak jde od spínače zapalování 15-tka, která je pro to, aby se zaplo vše, co jede na 15-tkovej obvod, takže to bych jsem napojil na přerušovací relé, vždy jak by se startovalo, tak relé seplo, rozpojilo 15-tku, tudíž ventilátor, stěrače ...., pouze zapalování by mělo svoji 15-tku zvlášť, která by se nevypla :) Nebylo by to tak jednodužší, než se hrabat v pojistkové skříni ? :wink:

EDIT: je to blázina, ale zaprvé to při vybité baterce tršinečku ulehčí :D a za druhé je to originalita, aby favo z 89 umělo vypínat spotřebiče při startování ... :)


5.6.10, 09:51
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
ako som písal, úplne by stačilo ten drát čo ide zo spínačky do poistkovky počas štartu prerušiť tým relátkom, ostatné dôležité je priamo bez relé... ak máš Favo do 7/91 prehodiť to napájanie karburátora priamo, čiže drát čo ide s poistkovky smerom na karbec s konektoru vytiahnuť a napojiť ho pred to relé...

ja by som išiel cestou dorábať čo najmenej relátok a spojov, každá taká vec je eventuálna príčina poruchy....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


5.6.10, 09:59
Profil
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9441
Bydliště: Kolín
Příspěvek 
hodit tam rovnou pojistky z Felicie a je po problemech

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže


5.6.10, 10:18
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
to by si musel prehodiť asi celú káblovčku, nakoľko Felda to má inak a má ťahaný aj (-).....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


5.6.10, 10:20
Profil

Příspěvky: 547
Bydliště: Ostrava
Příspěvek 
Však jsem ti to psal přeruš relátkem kabel co vede od spínačky z kontaktu 15 do pojistkové skříňky a karbec přihoď k obvodu indučky a máš vyřešené.


5.6.10, 10:22
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Je opravdu dobrý nápad mít X relé? Co když zastavíš v noci a chceš si nechat svítit dálková světla? To s X relé nejde.

Udělal bych to tak, že elmg ventil napojit u cívky a jeden z kontaktů X relé dát na vodič mezi spínačkou a relé v pojistkovce. To se mi zdá nejsnažší.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


5.6.10, 21:09
Profil

Příspěvky: 190
Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
Příspěvek 
Proč by to nešlo ? To relé tam bude pouze na to, aby otevřelo obvod při startování, když nebudu startovat, jakoby tam to relé nebylo :wink:


5.6.10, 21:31
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Tak jsem nepochopil jak to chceš zapojovat :oops:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


5.6.10, 21:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek 
ide, len treba mat klucik v 1. polohe 8)

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


5.6.10, 21:59
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz