Autor |
Zpráva |
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: ETHANOL E85
naše prachy tečou do ruska volodovi ne šejkovi
|
30.7.11, 11:49 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: ETHANOL E85
bany.xf.cz píše: Tak já se podělim o svojí zkušenost ze Safrana. První nádrž: 50% N95 a 50% E85 Druhá nádrž: 20% N95 a 80% E85 Na konec jsem do deseti litrů zbytku natankoval 70 litrů E85, čili můžu říct že jezdim na čistej E85 Výsledek je zde: ethanol: 13 l na 100 km 29 Kč / litr cena za 100 km: 377 Kč najeto na nádrž: 615 km cena za nádrž: 2320 Kč
benzín: 12 l na 100 km 35 Kč / litr cena za 100 km: 420 Kč najeto na nádrž: 666 km cena za nádrž: 2800 Kč
rozdíly: o 1 litr větší spotřeba o 6 Kč levnější litr o 43 Kč levnějších 100 najetých km o 51 km najeto míň na nádrž o 480 Kč levnější nádrž
Když si pohraju s plynovym pedálem a trefim tu správnou polohu, tak má to auto daleko větší zátah než na benzín. Na první pohled se spotřeba jeví vyšší o litr, což mě nutí víc šetřit, na druhou stranu i při tý spotřebě je kilometr levnější než s N95. Start při 15°C nebyl vůbec žádnej problém. Během měsíce ještě vyměnim lambda sondu a budu pozorovat dál, co to bude dělat. ------------------- Co bude dál? Postupně si odkrágluješ motor a nevěřím tomu, že máš jen o litr větší spotřebu, to si říkej malým dětem ve školce nebo blondýnám...
_________________ J.
|
31.7.11, 08:53 |
|
|
bany.xf.cz
Příspěvky: 2084 Bydliště: Lovosicko
|
Re: ETHANOL E85
Promiň, lhal jsem. Neni pravda co jsem tam napsal. Všechno jsem si to vymyslel. Vůbec mi to na to nejede a žere to o strašně moc litrů víc, zničilo mi to dvacet vstřiků, šedesát ventilů a jeden vejfuk. Pak mi z toho prasklo čelní sklo. Víš, neznám tě, asi jsem tě nikdy neviděl a vůbec me to nemrzí. Děkuju za radu o tom, co mám komu řikat. Teď poradim tobě - nesmíš mě soudit podle svejch zvyků. Já když něco píšu, tak si to nepřikresluju ani k lepšímu, ani k horšímu. Věř, nevěř, ale jestli kecám, můžu vědět nejlíp já, né ty
_________________ http://fb.com/BJpolepy
|
31.7.11, 16:27 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: ETHANOL E85
tak za poslednich 495km(sraz) spotreba ethanolu 9,05l/100km. jak jezdim, vite vsichni. bylo v tom i spousta popojizdeni a volnobehovani behem cekani..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
31.7.11, 21:31 |
|
|
bany.xf.cz
Příspěvky: 2084 Bydliště: Lovosicko
|
Re: ETHANOL E85
To přece nemůže bejt vůbec možný. To se má řikat blondýnám a malejm dětem
_________________ http://fb.com/BJpolepy
|
31.7.11, 21:38 |
|
|
Martin91
Příspěvky: 4576 Bydliště: Citov Ol.Kraj
|
Re: ETHANOL E85
_________________ Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/ Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.
|
31.7.11, 21:43 |
|
|
bany.xf.cz
Příspěvky: 2084 Bydliště: Lovosicko
|
Re: ETHANOL E85
Jako mě fakt může vytočit, když mi někdo nutí že si vymejšlim... To by mě šlak trefil a jak jsem malej, tak bych si vzal velký boty a ukop bych mu palici.
_________________ http://fb.com/BJpolepy
|
31.7.11, 21:51 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: ETHANOL E85
bany.xf.cz píše: Promiň, lhal jsem. Neni pravda co jsem tam napsal. Všechno jsem si to vymyslel. Vůbec mi to na to nejede a žere to o strašně moc litrů víc, zničilo mi to dvacet vstřiků, šedesát ventilů a jeden vejfuk. Pak mi z toho prasklo čelní sklo. Víš, neznám tě, asi jsem tě nikdy neviděl a vůbec me to nemrzí. Děkuju za radu o tom, co mám komu řikat. Teď poradim tobě - nesmíš mě soudit podle svejch zvyků. Já když něco píšu, tak si to nepřikresluju ani k lepšímu, ani k horšímu. Věř, nevěř, ale jestli kecám, můžu vědět nejlíp já, né ty --------------- Asi tak - jestli jsi jel na skoro čistý E85, tak jsi musel mít větší spotřebu minimálně o takových 25 - 30%, což je hodnota běžně měřená na autech, které na tuto směs jezdí. A rozdíl mezi 12 a 13 litry u mne tedy není 30% ani omylem... Blbnutí s lihem mám zhruba 30 let za sebou a vím, co se s lihem dá a co se nedá. A určitě se nedá jezdit s karburátorovým motorem na čistý E85 beze změny trysek a dalších elementů (trysky okamžitě a pryžové části časem). Prostě je ta směs příliš chudá, nejde zapálit a auto má problém se rozjet. Vstřikový motor by se mohl, ale nemusel, rozdílu ve směšovacím poměru přizpůsobit, ale opět s nárůstem spotřeby okolo 30%. Pokud jsi měl jen litr rozdíl, tak je někde chyba, možná ten element mezi volantem a pedály neumí jezdit autem na benzín, protože mít spotřebu 12 l/100 km je skutečně hodno zvláštního ztřetele, i když jde o relativně velké auto...
_________________ J.
|
1.8.11, 12:50 |
|
|
bany.xf.cz
Příspěvky: 2084 Bydliště: Lovosicko
|
Re: ETHANOL E85
Pravděpodobně i ing. konstruční element toho motoru je hodnej zvláštního zřetele a možná by ho měli zavřít do kriminálu, protože do techničáku nechal napsat ještě o dva litry větší spotřebu po městě než mám já. A to, že 30 let blbnete s lihem... Podivejte se, muj táta byl taky alkoholik a taky je strašně moc chytrej. Přitom nadělá kravin víc než já a to je mezi náma rozdíl asi 25 let. Nezdá se mi, že by před 30 lety (kolem roku 1980 v době slávy benzínu Normál, Speciál nebo Super) fungoval už nějakej E85 a byl furt stejnej až do teď. A kdyby jo, tak by to znamenalo, že jestli jste ve dvaceti letech začel, teď je vám 50 let. A jestli máte, pane, za tu dobu takový poznatky, bylo by dobrý se E85 ještě nějakej čas věnovat
_________________ http://fb.com/BJpolepy
|
1.8.11, 13:24 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: ETHANOL E85
Pro bany.xf.cz: ten ing. element napsal spotřebu ve městě přesně podle předepsaného testu podle EHK, tak jak mu vyšla (to je definovaný postup rozjíždění, řazení a brzdění na určitém úseku, přepočítaný na 100 km, takto se dají mezi sebou dobře porovnat různé vozy). Otázkou je, po jakém městě jezdíš a kdy, po ránu jsem i v Praze na šesti litrech... Jinak se 120 LS jsem po Praze jezdil za 8 l/100 km a se 742/136 za 7,2 l/100 km. Dnes to už nejde, protože všude nastrkali radary a díky rozkopané Letné atd. se hodně kličkuje a courá... Je mi 49, před vojnou i po ní jsme měl přístup k sudům denaturáku a později v menším množství i téměř čistému lihu (98,5%) a jelikož tehdejší cena benzínu v poměru k platu byla vyšší, než je dnes, zkoušeli jsme jezdit na kdeco, abychom ušetřili. Takže vím, co se s lihem dá a nedá vymyslet. Proto nevěřím nikomu, kdo mi tvrdí, že se mu spotřeba zvýšila jen o litřík nebo podobnou hodnotu, možná tak v porovnání s provozem na LPG... Směšovací poměr ethylalkoholu je 7,9:1 a benzínu 14,7:1, když si odmyslím těch 15% benzínu, tak jsem někde na více, než 30% rozdílu ve spotřebě při zhruba stejném výkonu. Když se nastaví kompresní poměr někam na 13 - 13,5:1, udělají se další úpravy na motoru, tedy důkladně se předehřívá spodek příslušeně přetryskovaného karburátoru (nebo upravené mapy vstřikování) a dá se pořádné zapalování s příslušeně upravenou charakteristikou předstihu, tak se dosáhne asi o 20% vyššího výkonu motoru při provozu na čistý líh, ovšem při spotřebě asi o 40 - 50% vyšší. U E85 se těchto hodnot nedosáhne proto, že je tam benzín, který svým způsobem degraduje hodnoty čistého lihu. Tedy na cca 30% zvýšení spotřeby u vstřikových motorů slyším, jiné hodnoty neberu vážně. Přednedávnem jsem viděl technické údaje několika typů vozidel, prodávaných v USA, které jsou upraveny jak na jízdu na benzín, tak na E85. U všech byl rozdíl okolo 30% na spotřebě... Všichni vidíte jen tu nízkou cenu, ale líh je agresivní látka, která má sice jakási pozitiva, ale více negativ při provozu v motoru s vnitřním spalováním... Brazilci by mohli povídat, kolik úprav se muselo na vozidlech na třtinový líh udělat, aby ty motory jely a něco vydržely... Jo, někde si ještě nastuduj, jaký je rozdílo mezi výkonem a točivým momentem... Zkus to tady: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=387
_________________ J.
|
1.8.11, 17:03 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
Re: ETHANOL E85
chlapi lih se chlasta a ne leje do nádrže kdo chce jezdit levněji, tak LPG jasná volba. by mě zajímalo, jak se přišlo na tohle: Omezujícím faktorem pro takový postup je dimenzování převodovky na takový točivý moment, u škodovek byla převodovka počítána na 120 Nm, Favorit spolehlivě snáší 165 Nm jinak důležité čísla pro ty, co chtěji do škodovek montovat silnější motory, že ?
|
1.8.11, 17:14 |
|
|
bany.xf.cz
Příspěvky: 2084 Bydliště: Lovosicko
|
Re: ETHANOL E85
Jiří Čech píše: Pro bany.xf.cz: ten ing. element napsal spotřebu ve městě přesně podle předepsaného testu podle EHK, tak jak mu vyšla (to je definovaný postup rozjíždění, řazení a brzdění na určitém úseku, přepočítaný na 100 km, takto se dají mezi sebou dobře porovnat různé vozy). Otázkou je, po jakém městě jezdíš a kdy, po ránu jsem i v Praze na šesti litrech... Jinak se 120 LS jsem po Praze jezdil za 8 l/100 km a se 742/136 za 7,2 l/100 km. Dnes to už nejde, protože všude nastrkali radary a díky rozkopané Letné atd. se hodně kličkuje a courá... Je mi 49, před vojnou i po ní jsme měl přístup k sudům denaturáku a později v menším množství i téměř čistému lihu (98,5%) a jelikož tehdejší cena benzínu v poměru k platu byla vyšší, než je dnes, zkoušeli jsme jezdit na kdeco, abychom ušetřili. Takže vím, co se s lihem dá a nedá vymyslet. Proto nevěřím nikomu, kdo mi tvrdí, že se mu spotřeba zvýšila jen o litřík nebo podobnou hodnotu, možná tak v porovnání s provozem na LPG... Směšovací poměr ethylalkoholu je 7,9:1 a benzínu 14,7:1, když si odmyslím těch 15% benzínu, tak jsem někde na více, než 30% rozdílu ve spotřebě při zhruba stejném výkonu. Když se nastaví kompresní poměr někam na 13 - 13,5:1, udělají se další úpravy na motoru, tedy důkladně se předehřívá spodek příslušeně přetryskovaného karburátoru (nebo upravené mapy vstřikování) a dá se pořádné zapalování s příslušeně upravenou charakteristikou předstihu, tak se dosáhne asi o 20% vyššího výkonu motoru při provozu na čistý líh, ovšem při spotřebě asi o 40 - 50% vyšší. U E85 se těchto hodnot nedosáhne proto, že je tam benzín, který svým způsobem degraduje hodnoty čistého lihu. Tedy na cca 30% zvýšení spotřeby u vstřikových motorů slyším, jiné hodnoty neberu vážně. Přednedávnem jsem viděl technické údaje několika typů vozidel, prodávaných v USA, které jsou upraveny jak na jízdu na benzín, tak na E85. U všech byl rozdíl okolo 30% na spotřebě... Všichni vidíte jen tu nízkou cenu, ale líh je agresivní látka, která má sice jakási pozitiva, ale více negativ při provozu v motoru s vnitřním spalováním... Brazilci by mohli povídat, kolik úprav se muselo na vozidlech na třtinový líh udělat, aby ty motory jely a něco vydržely... Jo, někde si ještě nastuduj, jaký je rozdílo mezi výkonem a točivým momentem... Zkus to tady: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=387Tak jo
_________________ http://fb.com/BJpolepy
|
1.8.11, 17:18 |
|
|
sachmar
Příspěvky: 47 Bydliště: Nový Jičín
|
Re: ETHANOL E85
Takže závěrem co? Vykalit se na Ethanol? u nás ho zloději mají za 27kč.
|
6.8.11, 10:24 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: ETHANOL E85
LPG je jasna volba ked uz setrit...
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
6.8.11, 11:34 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
Re: ETHANOL E85
jasně, že jo, i přes počáteční náklady je časem uspora mnohem větší a bez rizik
|
6.8.11, 21:35 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|