Identifikace motoru Škoda Rapid
Autor |
Zpráva |
MATTESS
Příspěvky: 5638 Bydliště: Plzeň
|
Re: Identifikace motoru Škoda Rapid
Viky: měrku oleje měly stejně?
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
8.1.12, 13:49 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Identifikace motoru Škoda Rapid
Jo vidis clovece, to urcite nemely (kvuli rozdilu ve vane), ale to se da provrtat, nalitky budou.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
8.1.12, 13:59 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Re: Identifikace motoru Škoda Rapid
Pokud do originálu, tak jedině 742.136 Bohužel, tohle je docela úzkoprofilové zboží, ale za dva roky určitě nějaký levně seženeš. Hlavní odlišnosti jsou blok, sací a výfukové potrubí (karburátor, filtrbox), vodní a palivová pumpa, domeček termostatu a vana se sacím košem. Ostatní věci jsou víceméně záměnné s Favoritem (klika, válce, písty, ojnoce, setrvák - pozor na věnec, ten má Fa jinej)... ...Vanu se sacím košem, palivové čerpadlokarbec, filtrbox a setrvák můžeš kdyžtak použít z té 742.130 Jinak motoru 130 se nemusíš bát, to jen Šemik a někteří další horkokrevní si k němu vypěstovali averzi. 130ka nemá ráda, když se moc honí, no, jinak je to spolehlivý motor, jako každá jiná 742
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
9.1.12, 21:58 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Identifikace motoru Škoda Rapid
Moc nehoní.. to už rovnou můžu jezdit na kole 130 vydržela první dva dny mého řidičského oprávnění. To i ta vylágrovaná 120 do které jsem v rámci zvýšení komprese lil vyjetý převodový olej vydržela více
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
9.1.12, 23:17 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
Re: Identifikace motoru Škoda Rapid
mě vydržela rok
|
10.1.12, 06:32 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Re: Identifikace motoru Škoda Rapid
No, tak to pak jde o něco jiného, než o motor - třeba ta Šemikova 742.130 (po menší opravě http://bukajovofoto.rajce.idnes.cz/A_-_ ... CF0144.jpg) slouží věrně v mém voze od roku 2008 dodnes. Najel jsem na tom motoru už cca 20 000 km a bez problému. A také ji moc nešetřím, Nepér by mohl vyprávět, jak jsem se snažil mu vystačit na dálnicích v NDR Uznávám, že Nepér má výkonnější vůz, ale já zase tišší
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
10.1.12, 11:27 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Re: Identifikace motoru Škoda Rapid
Jo, kdyby ses náhodou někdy toho motoru 130 chtěl zbavit, tak mám zájem
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
10.1.12, 11:28 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Identifikace motoru Škoda Rapid
Bukaj: Mel jsem dojem, ze vzhledem k harmonizaci vyroby mela 742.136 a 781.136 stejnej odlitek bloku, jenom jinak obrobenej. To neni pravda?
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
10.1.12, 13:39 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Re: Identifikace motoru Škoda Rapid
No, ale obrobenej 781 už na 742 nepředěláš (již zmíněné díry pro měrku, jiný nálitek na číslo motoru u vodní pumpy a nevím, zda 742.136 měla zesílené štefty vodního čerpadla, jako favorit - závity v bloku M10 namísto M8) a hlavně to nebude původní, pokud se jede na originalitu. Samozřejmě nejlepší varianta by byla, kdyby se našel ten původní motor, co tam byl z fabriky, aby se nemuselo řešit přeražení čísla na bloku, ale to brzy zjistíme
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
10.1.12, 14:22 |
|
|
jahody.11
Příspěvky: 36 Bydliště: Teplice
|
Re: Identifikace motoru Škoda Rapid
Tak o jeden motor jsem zakopnul tak už je na dílně. http://jahody11.rajce.idnes.cz/Rapid/#DSC_0024.jpghttp://jahody11.rajce.idnes.cz/Rapid/#DSC_0025.jpgZatím ho tam dávat nebudu jelikož je momentálně Lancie přednější. Jak je to s tím motorem který se údajně válel v garáži nevím zatím prý se tam nebyl podívat. Každopádně pokud nebude tak co mne čeká abych tam tenhle napáchal? Hliníková vana je jasná předpokládám i olej.pumpa. Sání a svody z Rapida 136 (karburátor můžu nechat z té mojí 130?) Jinej domeček na termostat a vodní pumpu. Setrvák a samo sebou spoustu šteftů ktrerý mají jinou délku. Olejová měrka je vzadu. Je nutný vrtat blok na původním místě nebo tam jde nechat tu stávající? Přístup tam na ní je a přiznám se že se mi ten blok moc vrtat nechce.
|
14.1.12, 17:59 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Identifikace motoru Škoda Rapid
Měrku nech kde je, jen bude potřeba přeznačit min/max.
Vanu můžeš nechat plechovou Favo, pokud dáš 742 hliník, bude potřeba jiný sací koš. Vlastní olejové čerpadlo je stejné.
Svody sací + výfukové, domek termostatu, vodní čerpadlo - to jsou nejproblematičtější díly.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
14.1.12, 18:15 |
|
|
jahody.11
Příspěvky: 36 Bydliště: Teplice
|
Re: Identifikace motoru Škoda Rapid
Tak domeček termostatu mám navíc vodní pumpu s novou ucpávkou taky vanu a sací koš použiju z mojeho motoru takže mám problém zatím jenom ty svody. Zatím ten motor přehazovat nechci jelikož to auto budu beztak dělat celý tak až bude hotová kasa a lak tak ho tam teprve fouknu. Ty svody jsem koukal že se občas prodávají tak možná o něco zakopnu. Tu měrku nechám teda vzadu jak je na tom Fáčku. Je tam celkem přístup dobrej a určitě mi víc voní upravit měrku jak vrtat blok.
|
14.1.12, 18:34 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: Identifikace motoru Škoda Rapid
ta favoriti vana je k prdu, je o dost hlubsi, nevim teda kde se pohybujes ty ,ale obcas zajedu i mimo silnici a rozdil mezi favoriti a hlinikovou M je znat.. kdyz tento tyden nezapomenu, projdu svuj sklad ND a mozna tam nejaky saci potrubi na 136ku najdu
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
15.1.12, 21:49 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Identifikace motoru Škoda Rapid
A zsa keď už vaňu drbneš, skôr vydrží plechová
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
15.1.12, 22:13 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: Identifikace motoru Škoda Rapid
na hlinikove ale nejdriv urazis zebro, kdezto u plechove jdes rovnou na vec... jinak samozrejme mas pravdu, plechova se da obouchat a vydrzi..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
15.1.12, 22:24 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 43 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|