Nejlepší je se přesvědčit na vlastní oči, kterou převodovku auto má. Ve výrobě se tam práskalo co zrovna přišlo pod ruku a za ta léta to možná poměnili už i předešlí majitelé (i když převodovky se u Fa/Fe zas tak často nekazí). Pak je třeba diskutovat. Podle nepřesných tachometrů i otáčkoměrů se dá zjistit prd.
Je třeba to místo pořádně vyčistit (nejlépe arvou) a potom studovat. Moc vidět to bohužel není.
Abych popsal své zkušenosti. Na Fanoušovi mám 4,16. Na Milošovi 3,89. Fanouš má 42kW, Miloš 46kW. Ta dlouhá převodovka je super mimo město i jaksi do města (dá se jezdit po městě na 3. rychlostní stupeň). Mezi město i na dálnici je to paráda, motor není třeba tolik vytáčet, do 100km/h se to dá pěkně bez kraválu vytáhnout na čtyřku a pak udržovat pětkou. Ale rozdíl mezi krátkou a dlouhou je markantní. Než se to auto rozjede, tak to chvíli trvá. Dalo by se to trochu přirovnat k rozjíždění vlaku. Na semaforech prostě první nebudete.
Přesto se mi tolik pomlouvaná dlouhá převodovka celkem líbí, ale se 135 motorem by to byla už úplná nuda.
Porovnání rychlostí na 5. převodový stupeň.
Fanouš při 2500 ot/min 85 km/h, Miloš 95 km/h.
Fanouš při 3500 ot/min 120 km/h, Miloš 140 km/h.