Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 04:31



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 140 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
 vypinač ventilatoru 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 352
Příspěvek 
deekay píše:
presne toto som aj ja povedal ale bohuzial to nepomoze, myslel som si ze ventilator generuje -12V a nie +12V ale bohuzial tam vytvara presne rovnake napatie ako ma baterka a teda prud tecie tym istym smerom a dioda nam nepomoze :(


Tak je teda budu už jen valit oči, co tu vyprodukujete :shock: :D


8.7.07, 16:02
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Matthes píše:
fux.dggn píše:
No tak jedině snad takhle: viz obr. :idea:
Jinak už se budu jenom dívat a učit :wink:
Obrázek



Furt nejak nechapu kdy se ta kontrolka rozne kdyz ji mate na obou koncich uzemnenou :shock:


v tomto prípade ti nebude svietiť ani keď ventilátor pobeží...

diódou treba oddeliť silovú časť, nie kontrolku.... čiže treba tam dať silovú diódu (aspoň 5A) a kontrolku zapojiť pred ňu... ja by som to nemusel, pretože tam tú diódu už mám, kôli otáčkomeru pri vypnutí motora pri bežiacom ventilátore, aby ručička nevyletela hore...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


8.7.07, 16:25
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
fux.dggn píše:
A kdybych na tu kontolku šel úplně jednoduše, jako třeba takhle: viz obr., byla by v tom nějaká potíž???
Obrázek
Ten spínač je samozřejmě min na 10A, to sem nějak zapoměl zanást do šématu :)


No takhle ta kontrolka svítit nebude ani kdyby se hory na vrcholky postavily :lol:

Proč tam nechceš to relé?

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


9.7.07, 08:02
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6588
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
pani... a co tak zbehnut si do GM electric, alebo ineho elektrobastlire, kupit si za 25 cechokreditov stvorpolovy prepinac so vstavanym svetlom, ktory je urceny na 24V/5A (maju rozne farby, ja som na ventilator volil modru) a zapojit ho tak, aby svietil iba v pripade spustenia vetraku tymto spinacom? (da sa to zapojit vseliako, aj aby to svietilo vzdy / nikdy / vzdy pri spustenom vetraku / iba pri spustenom vetraku cez rucny spinac) a nemusite sa ondiat s tymto zapojenim :)

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


9.7.07, 08:21
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6588
Bydliště: Kosice
Příspěvek aby to svietilo...
toz, aby to svietilo, malo by to byt zapojene takto:
Obrázek[/img]

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


9.7.07, 08:27
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
tak takto :

Obrázek

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


9.7.07, 08:27
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6588
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
Šemik píše:
tak takto :

Obrázek


Tip: Pokial pri tahani ciary v skicari budes drzat klavesu Shift (alebo Control, alebo Alt - s windowsami som robil naposledy nejake 4 roky dozadu a so skicarom este davnejsie), bude sa ti ciara tahat ortogonalne, cize iba v jednom zo smerov rovnobeznych s okrajmi obrazovky.

Nemas tu zenerku naopak? Ved zenerka sa v priepustnom smere chova ako obycajna dioda, zenerov jav sa prejavuje iba v zavernom smere. Okrem toho, myslim, ze to nema zmysel nejako intenzivne riesit, ja som mal spinac s kontrolkou namontovany v aute vyse 3/4 roka, jazdilo sa s tym kadetade, aj poriadne rychlo a nikdy sa mi nestalo, zeby ta kontrolka svietila, alebo preblikavala.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


9.7.07, 09:06
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Jo, namaloval jsem ji tam obráceně :oops: To sem ale vůl........... :roll:

Za radu jak namalovat čáru rovnou díky :wink:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


9.7.07, 09:10
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 352
Příspěvek 
Zdarec elektrikáři :D , tak sem to zapojil, konkrétně takto:
Obrázek
Funguje to bezchybně, ale proč to píšu, nejdřív sem tam měl obyčejnej spínač a vždy, když sem měl větrák zapojený přes vypínač a následně ho vypnul, tak se větrák, patrně svou setrvačností dotáčel až dokud se nezastavil. No ale to bych nebyl já, neustálý vylepšovatel a puntíčkář, abych si nekoupil vypínač se zabudovanou kontrolkou, který má ještě jeden vývod jako kostru (samozřejmě sem zde četl, že se kontolka bude rozsvěcet i při vypnutém stavu, protože větrem roztočený ventilátor vytváří proud, ale to mi nějak extra nevadilo). No a jak sem tam vřadil tento uzeměný spínač s kontrolkou, tak to fungovalo jako předtím, ale všiml sem si jedné věci a to toho, že když sem tlačítko vypnul, tak se ventilátor zastavil, jako když by do něj někdo vrazil klacek, prostě se vůbec nedotáčel jako před tím. A když sem od spínače odpojil kostru, tak tím pádem nesvítila kontrolka, ale i ventilátor se opět po vypnutí dotáčel. A tímto vznáším otázku: Proč se to děje? A může to větrák nebo něco jiného poškodit??? Díky


9.7.07, 17:27
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Moje teorie je takova, ze kdyz to das do stetky, tak obvodem by musel tect nekonecny proud a tim by musela na vetrak pusobit nekonecna sila, v idealnim pripade samozrejme :) Proste altik taky klade tim vetsi odpor proti otaceni cim vic ho zatizis ... :) A tady mas zatez Z=0 :) Snad zas neplacam kraviny :D

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


9.7.07, 18:31
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
To je tím, že ten vypínač při vypnutém stavu spojí plusový kontakt větráku s kostrou a tím pádem vyzkratuje ventilátor, který se při dotáčení chová jako zdroj a energie rotujícího větráku se promění v teplo na vodičích. Nijak nebezpečné to není, normálně se to používá jako brzda u motorů (třeba u autodráhy, nebo letadélek). Jen mě napadá, jestli by nemohl ten větrák když se od větru neroztočí bránit průchodu vzduchu a tím zhoršit chlazení, ale takový vliv to mít nemůže. Jinak je to dobrý nápad pro ty, co se jim rozsvěcí kontrolka.


* Tak to Matthes stihl dřív, no. :?

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


9.7.07, 18:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Martin píše:
To je tím, že ten vypínač při vypnutém stavu spojí plusový kontakt větráku s kostrou a tím pádem vyzkratuje ventilátor, který se při dotáčení chová jako zdroj a energie rotujícího větráku se promění v teplo na vodičích. Nijak nebezpečné to není, normálně se to používá jako brzda u motorů (třeba u autodráhy, nebo letadélek). Jen mě napadá, jestli by nemohl ten větrák když se od větru neroztočí bránit průchodu vzduchu a tím zhoršit chlazení, ale takový vliv to mít nemůže. Jinak je to dobrý nápad pro ty, co se jim rozsvěcí kontrolka.


* Tak to Matthes stihl dřív, no. :?


Tys to podal lepjeji :P :wink:

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


9.7.07, 19:15
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
vidim ze si sa uz vyliecil zo syndromu :lol: :lol: :lol:

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


9.7.07, 20:24
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2939
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek 
No vy jste se tu vazne vyradili s tema vzkazama (117) ale aspon k necemu to vedlo. Stejne si myslim ze pokud by to "fux.dggn" nerealizoval tak by ta debata nebrala koncu


9.7.07, 20:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
DRYVER píše:
No vy jste se tu vazne vyradili s tema vzkazama (117) ale aspon k necemu to vedlo. Stejne si myslim ze pokud by to "fux.dggn" nerealizoval tak by ta debata nebrala koncu


:lol:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


9.7.07, 20:30
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 140 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 65 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz