Autor |
Zpráva |
fux.dggn
Příspěvky: 352
|
deekay píše: presne toto som aj ja povedal ale bohuzial to nepomoze, myslel som si ze ventilator generuje -12V a nie +12V ale bohuzial tam vytvara presne rovnake napatie ako ma baterka a teda prud tecie tym istym smerom a dioda nam nepomoze
Tak je teda budu už jen valit oči, co tu vyprodukujete
|
8.7.07, 16:02 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Matthes píše: fux.dggn píše: No tak jedině snad takhle: viz obr. Jinak už se budu jenom dívat a učit Furt nejak nechapu kdy se ta kontrolka rozne kdyz ji mate na obou koncich uzemnenou
v tomto prípade ti nebude svietiť ani keď ventilátor pobeží...
diódou treba oddeliť silovú časť, nie kontrolku.... čiže treba tam dať silovú diódu (aspoň 5A) a kontrolku zapojiť pred ňu... ja by som to nemusel, pretože tam tú diódu už mám, kôli otáčkomeru pri vypnutí motora pri bežiacom ventilátore, aby ručička nevyletela hore...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
8.7.07, 16:25 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
fux.dggn píše: A kdybych na tu kontolku šel úplně jednoduše, jako třeba takhle: viz obr., byla by v tom nějaká potíž??? Ten spínač je samozřejmě min na 10A, to sem nějak zapoměl zanást do šématu
No takhle ta kontrolka svítit nebude ani kdyby se hory na vrcholky postavily
Proč tam nechceš to relé?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
9.7.07, 08:02 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6589 Bydliště: Kosice
|
pani... a co tak zbehnut si do GM electric, alebo ineho elektrobastlire, kupit si za 25 cechokreditov stvorpolovy prepinac so vstavanym svetlom, ktory je urceny na 24V/5A (maju rozne farby, ja som na ventilator volil modru) a zapojit ho tak, aby svietil iba v pripade spustenia vetraku tymto spinacom? (da sa to zapojit vseliako, aj aby to svietilo vzdy / nikdy / vzdy pri spustenom vetraku / iba pri spustenom vetraku cez rucny spinac) a nemusite sa ondiat s tymto zapojenim
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
9.7.07, 08:21 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6589 Bydliště: Kosice
|
aby to svietilo...
toz, aby to svietilo, malo by to byt zapojene takto:
[/img]
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
9.7.07, 08:27 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
tak takto :
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
9.7.07, 08:27 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6589 Bydliště: Kosice
|
Šemik píše: tak takto :
Tip: Pokial pri tahani ciary v skicari budes drzat klavesu Shift (alebo Control, alebo Alt - s windowsami som robil naposledy nejake 4 roky dozadu a so skicarom este davnejsie), bude sa ti ciara tahat ortogonalne, cize iba v jednom zo smerov rovnobeznych s okrajmi obrazovky.
Nemas tu zenerku naopak? Ved zenerka sa v priepustnom smere chova ako obycajna dioda, zenerov jav sa prejavuje iba v zavernom smere. Okrem toho, myslim, ze to nema zmysel nejako intenzivne riesit, ja som mal spinac s kontrolkou namontovany v aute vyse 3/4 roka, jazdilo sa s tym kadetade, aj poriadne rychlo a nikdy sa mi nestalo, zeby ta kontrolka svietila, alebo preblikavala.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
9.7.07, 09:06 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Jo, namaloval jsem ji tam obráceně To sem ale vůl...........
Za radu jak namalovat čáru rovnou díky
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
9.7.07, 09:10 |
|
|
fux.dggn
Příspěvky: 352
|
Zdarec elektrikáři , tak sem to zapojil, konkrétně takto:
Funguje to bezchybně, ale proč to píšu, nejdřív sem tam měl obyčejnej spínač a vždy, když sem měl větrák zapojený přes vypínač a následně ho vypnul, tak se větrák, patrně svou setrvačností dotáčel až dokud se nezastavil. No ale to bych nebyl já, neustálý vylepšovatel a puntíčkář, abych si nekoupil vypínač se zabudovanou kontrolkou, který má ještě jeden vývod jako kostru (samozřejmě sem zde četl, že se kontolka bude rozsvěcet i při vypnutém stavu, protože větrem roztočený ventilátor vytváří proud, ale to mi nějak extra nevadilo). No a jak sem tam vřadil tento uzeměný spínač s kontrolkou, tak to fungovalo jako předtím, ale všiml sem si jedné věci a to toho, že když sem tlačítko vypnul, tak se ventilátor zastavil, jako když by do něj někdo vrazil klacek, prostě se vůbec nedotáčel jako před tím. A když sem od spínače odpojil kostru, tak tím pádem nesvítila kontrolka, ale i ventilátor se opět po vypnutí dotáčel. A tímto vznáším otázku: Proč se to děje? A může to větrák nebo něco jiného poškodit??? Díky
|
9.7.07, 17:27 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Moje teorie je takova, ze kdyz to das do stetky, tak obvodem by musel tect nekonecny proud a tim by musela na vetrak pusobit nekonecna sila, v idealnim pripade samozrejme Proste altik taky klade tim vetsi odpor proti otaceni cim vic ho zatizis ... A tady mas zatez Z=0 Snad zas neplacam kraviny
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
9.7.07, 18:31 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
To je tím, že ten vypínač při vypnutém stavu spojí plusový kontakt větráku s kostrou a tím pádem vyzkratuje ventilátor, který se při dotáčení chová jako zdroj a energie rotujícího větráku se promění v teplo na vodičích. Nijak nebezpečné to není, normálně se to používá jako brzda u motorů (třeba u autodráhy, nebo letadélek). Jen mě napadá, jestli by nemohl ten větrák když se od větru neroztočí bránit průchodu vzduchu a tím zhoršit chlazení, ale takový vliv to mít nemůže. Jinak je to dobrý nápad pro ty, co se jim rozsvěcí kontrolka.
* Tak to Matthes stihl dřív, no.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
9.7.07, 18:35 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Martin píše: To je tím, že ten vypínač při vypnutém stavu spojí plusový kontakt větráku s kostrou a tím pádem vyzkratuje ventilátor, který se při dotáčení chová jako zdroj a energie rotujícího větráku se promění v teplo na vodičích. Nijak nebezpečné to není, normálně se to používá jako brzda u motorů (třeba u autodráhy, nebo letadélek). Jen mě napadá, jestli by nemohl ten větrák když se od větru neroztočí bránit průchodu vzduchu a tím zhoršit chlazení, ale takový vliv to mít nemůže. Jinak je to dobrý nápad pro ty, co se jim rozsvěcí kontrolka. * Tak to Matthes stihl dřív, no.
Tys to podal lepjeji
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
9.7.07, 19:15 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
9.7.07, 20:24 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
No vy jste se tu vazne vyradili s tema vzkazama (117) ale aspon k necemu to vedlo. Stejne si myslim ze pokud by to "fux.dggn" nerealizoval tak by ta debata nebrala koncu
|
9.7.07, 20:29 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
DRYVER píše: No vy jste se tu vazne vyradili s tema vzkazama (117) ale aspon k necemu to vedlo. Stejne si myslim ze pokud by to "fux.dggn" nerealizoval tak by ta debata nebrala koncu
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
9.7.07, 20:30 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|