Autor |
Zpráva |
jožo
Příspěvky: 44 Bydliště: Liptovský Mikuláš
|
Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994
Zdravím, prosil bych o informaci kde mám najít ukostřovací bod u motoru Favorit BMM. Řeším zvýšení dobíjecího napětí a poradili mi, abych očistil ukostření. Kabel od minus aku jsem už očistil. U motoru má být ukostření někde na jeho přírubě. Hledal jsem, ale nic. Vím, že na starších Favoritech byl kostřící pásek. V tématech jsem taky nenašel odpověď. Děkuju.
_________________ Škoda Forman BMM 1994
|
16.9.13, 18:12 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994
mínus pol z baterky ide na kasňu a pokračuje na motor, hľadaj...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
16.9.13, 18:20 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994
Motor bývá od 93 roku ukostřen tak, že z mínus polu akumulátoru to jde na pravý přední podběh a pokračuje dál k motoru. Většinou to je na konzole vzadu pod vodní pumpou. Konzole je pro spodní silentblok zvaný telefon. Konzole je na motor upevněna 4 šrouby a pod jedním to je utaženo.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
16.9.13, 19:17 |
|
|
jožo
Příspěvky: 44 Bydliště: Liptovský Mikuláš
|
Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994
Varok: Děkuju za výstižnou odpověď.
_________________ Škoda Forman BMM 1994
|
17.9.13, 09:47 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994
tvůj problém bych řešil v 3 x M5 ten alternátor je třífázový generátor a je ukostřen v 3 x M5 pokud se diodový můstek povolí a fáze nekostčí dobíjení povadne ti to někdo vysvětlí
|
18.9.13, 20:05 |
|
|
jožo
Příspěvky: 44 Bydliště: Liptovský Mikuláš
|
Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994
Jo díky. Šroubky byly i malinko povolený. Očistil jsem je, pod matičky dal vroubkované podložky a zakápnul barvou. Na foru radili přeměřit aj klidový odběr baterky. Údajně by měl být tak do 30mA, ale mě ukázal multimetr 540mA. Tak jsem zdělal panel rádia a kleslo to na 140mA. Postupně jsem odpojil centrální zamykání, digitální hodiny a stále 140mA. Tak jsem odpojil rádio - bylo napájený přímo z plusu baterky. A odběr padl úplně na nulu. Přepnul jsem měřák z rozsahu 10A na 200mA a stále nula. Ale řídící jednotka zůstala zapojena, takže nějaký odběr by měl být. Poradí někdo ? Na foru jsem tenhle problém nenašel. Díky.
_________________ Škoda Forman BMM 1994
|
19.9.13, 11:03 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994
Jestli rádio papá i v klidu docela hodně, není nic jednoduššího než ho zapojit ze stálého plusu tedy 30 na 15ku.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.9.13, 14:42 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994
jožo píše: Jo díky. Šroubky byly i malinko povolený. Očistil jsem je, pod matičky dal vroubkované podložky a zakápnul barvou. to si udělal napůl je třeba sundat víko a dotáhnout je i vevnitř
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
19.9.13, 15:31 |
|
|
jožo
Příspěvky: 44 Bydliště: Liptovský Mikuláš
|
Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994
Altík byl rozebraný a přitáhl jsem i diodový mostík. Hodnoty naměřené multimetrem jsem ověřil na ručičkovém avometu. Vcelku se nelišily. Zkusím rádio vyndat z auta a začnu odpojovat pojistky a měřit klidový odběr. Jestli to dělá rádio tak ho vyhodím a bude pokoj.
_________________ Škoda Forman BMM 1994
|
19.9.13, 18:04 |
|
|
Milan Koukal
Příspěvky: 947
|
Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994
Podle toho co píšeš o příspěvek výše tak ti to dělá to rádio
_________________ Škoda 105GL r.v. 1981( nabouráno jedním magorem chystá se náhrada) Škoda 136GL r.v.1989 Oranžák, po částečné rekonstrukci Škoda forman PLUS r.v.1994 135B Škoda Fabia 1.4MPI r.v. 2001 Ford Transit 2.2 TDCI r.v. 2008
|
19.9.13, 18:13 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994
Tak jedině dát na přívod červeného drátu zvlášť vypínač na rádio, zapojit na spínaný plus 15, nebo vyměnit rádio za jiné.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.9.13, 19:29 |
|
|
jožo
Příspěvky: 44 Bydliště: Liptovský Mikuláš
|
Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994
Tak to zkusím. Děkuju všem za dobré rady.
_________________ Škoda Forman BMM 1994
|
20.9.13, 08:19 |
|
|
jožo
Příspěvky: 44 Bydliště: Liptovský Mikuláš
|
Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994
Tak záhada vysokého odběru z baterky v klidu vyřešena. Na jednom tematu tady na foru jsem našel, že při měření proudu se má trochu počkat, protože naměřená hodnota časem klesne. Moc se mi to nezdálo, ale zkusil jsem. První hodnota na multimetru byla 140mA a po minutě klesla na 15 mA. Ověřil jsem to na ručičkovém avometu, kde hodnota po čase klesla na 10mA. Nechápu to, ale funguje to. Snad tento poznatek pomůže i jiným. Děkuju všem za pomoc.
_________________ Škoda Forman BMM 1994
|
21.9.13, 18:37 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994
To většinou u BMM a MPi felícií dělá ŘJ. Když se třeba vypne klíček, nebo odpojí baterie, tak si ŘJ ukládá data a proto je zvýšený odběr.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.9.13, 18:53 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|