Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 18:48



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
 nenastaviteľný karbec 
Autor Zpráva

Příspěvky: 5
Bydliště: Košice
Příspěvek nenastaviteľný karbec
Dobrý deň vospolok,

Máme škodu 120 s motorom 136, plyn LOVATO.

Auto priateľka kúpila pred pár mesiacmi a všetko pracovalo korektne. Vymenil som na karburátore membránu akceleračnej
pumpičky a membránu podtlaku 2. komory- boli zosušené a popraskané od plynu. Auto stále jazdilo na plyn tak som nevedel, ako sa bude správať karbec pri zimných štartoch na benál. Posledné dni malo problém naštartovať, keď chytlo, tak bežalo na sytič pekne, ale po vypnutí sytiča na voľnobeh skapalo- problém benál. Na plyn jazdilo v pohode voľnobeh malo OK.
Karbec som vybral z auta a vyčistil som ho v zmesi benzínu a WIF-ka dokonale a poctivo.

No problém je ten, že teraz po poskladaní a založení do auta má vysoký voľnobeh,cca 2500 otáčok. Nereaguje na skrutku voľnobehu. Nepodfukuje ho, spodok je rovný a neutiahol som ho na smrť. Klapky sú nastavené od výrobcu. Osky sú jemne prečistené a prelapované, idú hladko, nepridierajú sa.
Kdeby mohol byť problém? Nie je to moja prvá škodovka a takéto niečo sa mi ešte nestalo a som z toho trochu mimo, tak prosím raďte.

_________________
škoda 120 (136) sen každého nácka- mobilná plynová komora
AUDI 90 2.3E E- ekologická katastrofa
JAWA 250 559- jediné čo sa nekurví... zatiaľ :D


3.12.13, 12:44
Profil
Pspvek Reklama

   
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: nenastaviteľný karbec
Nenapsal jsi ale jaký karbec na tom máš :oops:

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


3.12.13, 15:04
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: nenastaviteľný karbec
Jestli je tam karbec klasika ze 120ky, tak není zaseknutý sytič? Jestli je tam karbec z favorita, nezůstává zaseknutá ta stupňovitá vačka, která řídí přívěru(sytič)?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


3.12.13, 15:54
Profil

Příspěvky: 5
Bydliště: Košice
Příspěvek Re: nenastaviteľný karbec
karb je klasický 120 s origo otryskovaním bez akýchkoľvek zmien.
Mňa v práci napadlo, že by sa pridrala klapka 2. komory? Možno, zajtra rozoberiem, kuknem aj sytič, či náhodou a budem vedieť viac.
Sytič by mi na rozum neprišiel, teda pozriem poriadne

_________________
škoda 120 (136) sen každého nácka- mobilná plynová komora
AUDI 90 2.3E E- ekologická katastrofa
JAWA 250 559- jediné čo sa nekurví... zatiaľ :D


4.12.13, 16:51
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: nenastaviteľný karbec
No jak máš 120 karbec, tak budeš mít zteřelé O-kroužky na štelovacích šroubech..
Vyměň je, udělej základní nastavení (šrouby utáhneš až na konec a pak vzduchový- ten větěí povolíš o 2.5otáčky a benzínový -ten menší o 3.5) a musí to šlapat ;)

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


5.12.13, 02:51
Profil

Příspěvky: 5
Bydliště: Košice
Příspěvek Re: nenastaviteľný karbec
teda karb som vybral z auta a po vymontovaní na prírube zostala stopa po benzíne v miestach voľnobežnej komory (tam, kde je ten elektrický bazmeg), čo ma primelo k myšlienke, že nie je až taký rovný, ako som si myslel. Po natretí olejom a položení na sklenenú dostičku som sa presvedčil, že je krivý v troch rozmeroch.
Apropo škodovka: Pravda, sú poškodené, vymením ich.

Skúsim karb zrovnať, ako sa dá a koľko dá a zbytok nerovností nakŕmiť kopou tesnení pod karb. Pri iných krivých karboch to pomohlo, pomôže to asi aj teraz.
Vďaka za tipy! ;)

_________________
škoda 120 (136) sen každého nácka- mobilná plynová komora
AUDI 90 2.3E E- ekologická katastrofa
JAWA 250 559- jediné čo sa nekurví... zatiaľ :D


6.12.13, 16:00
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: nenastaviteľný karbec
Todle není nerovností, ale právě těma gumičkama. Jistou nerovnost ,,pohltí,, právě to těsnění, vždyť originál tam patří 2 nebo 3 ;)
Pokud není vyloženě zkřivenej o x desetin, vyměň gumky namontuj, jezdi a nevymejšlej srovnávání..

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


6.12.13, 22:08
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: nenastaviteľný karbec
všechno máš perfektně seřízené jen to fachčí na kokot prostě ti motor přisává falešný luft nebo visí klapky nic víc :oops:


6.12.13, 22:22
Profil

Příspěvky: 5
Bydliště: Košice
Příspěvek Re: nenastaviteľný karbec
teda pokiaľ sa nedajú dať klapky naopak na osky, tak jediný dôvod, prečo to drží tak nechutný voľnobeh je, že je krivý. Mám ho von, po priložení pravítka som nameral odchýlku 1,3mm v strede karbu. falošného vzduchu kooopec, teda predpokladám že 4 papierové tesnenia jemne potreté silikónom (jemne myslím fakt jemne, aby niekto nenamietal, že toho tam bude veľa) budú stačiť na tú dieru.

Zajtra ak počasie a čas dá, namontujem ho a dám vedieť, ako to dopadlo a či to bolo fakt v tom.

RE milos: vždy si mi dobre poradil, verím, že aj teraz :)

_________________
škoda 120 (136) sen každého nácka- mobilná plynová komora
AUDI 90 2.3E E- ekologická katastrofa
JAWA 250 559- jediné čo sa nekurví... zatiaľ :D


8.12.13, 19:15
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: nenastaviteľný karbec
No tak to je křivej trochu moc..čekal jsem pár desetinek..
Jinak silikon nedávej, benzín ho rozežere a jenom si tím pohoršíš ;)

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


8.12.13, 19:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Bydliště: Žatec
Příspěvek Re: nenastaviteľný karbec
Snad každej karburátor Š105/120/130 kterej jsem z něčeho vymontoval, byl křivej. Srovnával jsem ho kvalitním smirkovým papírem (tuším Saitac nebo tak nějak, ze kterého nelítají kameny - nejprve hrubosti asi 220, pak 400 nebo 600, už nevím, prostě aby to bylo hladký) na skle - mám takový pruh skla odpovídající šíři příruby karburátoru - vyjde akorát mezi ty hejblata na osách s klapkami. Pak to chce samozřejmě důkladně vykoupat, propláchnout (a při práci pokud možno neobracet spodkem nahoru). Matky jsem pak vždy utahoval hodně s citem - klíč jsem držel "na krátko" - a nikdy se mi to nepovolilo.

_________________
Fabia Combi 1.2HTP 2006 -
Žofina - Š110 1972 (1993-2006)
Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93)
Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93)
Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej)
Octavia Combi 1971 (1987-88)


10.12.13, 21:49
Profil

Příspěvky: 5
Bydliště: Košice
Příspěvek Re: nenastaviteľný karbec
Teda auto už jazdí!

Nakoniec som ja mantinel založil naopak klapky na osky a tým pádom zle doliehali a okrem toho bral vzduch spod seba, teda bordel na kvadrát.
Riešenie bolo také, že som zo sania dal dole všetko, pekne očistil a pri spätnom zakladaní som dal na styčné plochy trochu silikónu. Medzi karb a klingeritovú dosku som naskladal sadu 5-tich papierových tesnení tak, že 1. tesnenie som nechal celé, 2.-4. som prestrihol v tretine dĺžky a skladal proti sebe, aby mi v strede urobili väčšiu hrúbku a 5. zas celé. Všetky tesnenia som jemne potrel silikónom, aby ich zlepilo (tak málo, že ho ani von netlačilo po dotiahnutí karbu) a na vrch karb.

Naštartovalo so základným nastavením prakticky hneď, po zohriatí nastavené na benzín aj plyn, priateľka s tým už urobila pár jázd po meste a hovorí, že je to o mnoho lepšie, ako pred čistením.
Teda práca sa zdarila

Odkaz pre ďalších tápateľov na fóre: pokiaľ niekto rozoberie karb a prelapuje osky, alebo proste zmontuje klapky dole, urobte si značky na klapky, ako tam boli, aby ste predišli problému, ako som mal ja.

_________________
škoda 120 (136) sen každého nácka- mobilná plynová komora
AUDI 90 2.3E E- ekologická katastrofa
JAWA 250 559- jediné čo sa nekurví... zatiaľ :D


13.12.13, 11:18
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3328
Bydliště: Studénka
Příspěvek Re: nenastaviteľný karbec
no já jsem jenom zvědavej jak jsi povolil ty šroubky... já je ani za kokot nemoh povolit

_________________
VW Passat 3B3 1.9 TDI 96Kw Obrázek


13.12.13, 14:13
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: nenastaviteľný karbec
Odvrtat :)

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


13.12.13, 17:08
Profil Zobrazit autorovy stránky
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: nenastaviteľný karbec
Žena a ve 742 ve dnešní době :shock: :shock: :shock: tu si hýčkej

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


13.12.13, 19:50
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 15 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 70 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz