|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Autor |
Zpráva |
misob
Příspěvky: 5 Bydliště: Košice
|
nenastaviteľný karbec
Dobrý deň vospolok,
Máme škodu 120 s motorom 136, plyn LOVATO.
Auto priateľka kúpila pred pár mesiacmi a všetko pracovalo korektne. Vymenil som na karburátore membránu akceleračnej pumpičky a membránu podtlaku 2. komory- boli zosušené a popraskané od plynu. Auto stále jazdilo na plyn tak som nevedel, ako sa bude správať karbec pri zimných štartoch na benál. Posledné dni malo problém naštartovať, keď chytlo, tak bežalo na sytič pekne, ale po vypnutí sytiča na voľnobeh skapalo- problém benál. Na plyn jazdilo v pohode voľnobeh malo OK. Karbec som vybral z auta a vyčistil som ho v zmesi benzínu a WIF-ka dokonale a poctivo.
No problém je ten, že teraz po poskladaní a založení do auta má vysoký voľnobeh,cca 2500 otáčok. Nereaguje na skrutku voľnobehu. Nepodfukuje ho, spodok je rovný a neutiahol som ho na smrť. Klapky sú nastavené od výrobcu. Osky sú jemne prečistené a prelapované, idú hladko, nepridierajú sa. Kdeby mohol byť problém? Nie je to moja prvá škodovka a takéto niečo sa mi ešte nestalo a som z toho trochu mimo, tak prosím raďte.
_________________ škoda 120 (136) sen každého nácka- mobilná plynová komora AUDI 90 2.3E E- ekologická katastrofa JAWA 250 559- jediné čo sa nekurví... zatiaľ
|
3.12.13, 12:44 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: nenastaviteľný karbec
Nenapsal jsi ale jaký karbec na tom máš
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
3.12.13, 15:04 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: nenastaviteľný karbec
Jestli je tam karbec klasika ze 120ky, tak není zaseknutý sytič? Jestli je tam karbec z favorita, nezůstává zaseknutá ta stupňovitá vačka, která řídí přívěru(sytič)?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
3.12.13, 15:54 |
|
|
misob
Příspěvky: 5 Bydliště: Košice
|
Re: nenastaviteľný karbec
karb je klasický 120 s origo otryskovaním bez akýchkoľvek zmien. Mňa v práci napadlo, že by sa pridrala klapka 2. komory? Možno, zajtra rozoberiem, kuknem aj sytič, či náhodou a budem vedieť viac. Sytič by mi na rozum neprišiel, teda pozriem poriadne
_________________ škoda 120 (136) sen každého nácka- mobilná plynová komora AUDI 90 2.3E E- ekologická katastrofa JAWA 250 559- jediné čo sa nekurví... zatiaľ
|
4.12.13, 16:51 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: nenastaviteľný karbec
No jak máš 120 karbec, tak budeš mít zteřelé O-kroužky na štelovacích šroubech.. Vyměň je, udělej základní nastavení (šrouby utáhneš až na konec a pak vzduchový- ten větěí povolíš o 2.5otáčky a benzínový -ten menší o 3.5) a musí to šlapat
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
5.12.13, 02:51 |
|
|
misob
Příspěvky: 5 Bydliště: Košice
|
Re: nenastaviteľný karbec
teda karb som vybral z auta a po vymontovaní na prírube zostala stopa po benzíne v miestach voľnobežnej komory (tam, kde je ten elektrický bazmeg), čo ma primelo k myšlienke, že nie je až taký rovný, ako som si myslel. Po natretí olejom a položení na sklenenú dostičku som sa presvedčil, že je krivý v troch rozmeroch. Apropo škodovka: Pravda, sú poškodené, vymením ich. Skúsim karb zrovnať, ako sa dá a koľko dá a zbytok nerovností nakŕmiť kopou tesnení pod karb. Pri iných krivých karboch to pomohlo, pomôže to asi aj teraz. Vďaka za tipy!
_________________ škoda 120 (136) sen každého nácka- mobilná plynová komora AUDI 90 2.3E E- ekologická katastrofa JAWA 250 559- jediné čo sa nekurví... zatiaľ
|
6.12.13, 16:00 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: nenastaviteľný karbec
Todle není nerovností, ale právě těma gumičkama. Jistou nerovnost ,,pohltí,, právě to těsnění, vždyť originál tam patří 2 nebo 3 Pokud není vyloženě zkřivenej o x desetin, vyměň gumky namontuj, jezdi a nevymejšlej srovnávání..
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
6.12.13, 22:08 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: nenastaviteľný karbec
všechno máš perfektně seřízené jen to fachčí na kokot prostě ti motor přisává falešný luft nebo visí klapky nic víc
|
6.12.13, 22:22 |
|
|
misob
Příspěvky: 5 Bydliště: Košice
|
Re: nenastaviteľný karbec
teda pokiaľ sa nedajú dať klapky naopak na osky, tak jediný dôvod, prečo to drží tak nechutný voľnobeh je, že je krivý. Mám ho von, po priložení pravítka som nameral odchýlku 1,3mm v strede karbu. falošného vzduchu kooopec, teda predpokladám že 4 papierové tesnenia jemne potreté silikónom (jemne myslím fakt jemne, aby niekto nenamietal, že toho tam bude veľa) budú stačiť na tú dieru. Zajtra ak počasie a čas dá, namontujem ho a dám vedieť, ako to dopadlo a či to bolo fakt v tom. RE milos: vždy si mi dobre poradil, verím, že aj teraz
_________________ škoda 120 (136) sen každého nácka- mobilná plynová komora AUDI 90 2.3E E- ekologická katastrofa JAWA 250 559- jediné čo sa nekurví... zatiaľ
|
8.12.13, 19:15 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: nenastaviteľný karbec
No tak to je křivej trochu moc..čekal jsem pár desetinek.. Jinak silikon nedávej, benzín ho rozežere a jenom si tím pohoršíš
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
8.12.13, 19:39 |
|
|
Sir_Jarek
Příspěvky: 76 Bydliště: Žatec
|
Re: nenastaviteľný karbec
Snad každej karburátor Š105/120/130 kterej jsem z něčeho vymontoval, byl křivej. Srovnával jsem ho kvalitním smirkovým papírem (tuším Saitac nebo tak nějak, ze kterého nelítají kameny - nejprve hrubosti asi 220, pak 400 nebo 600, už nevím, prostě aby to bylo hladký) na skle - mám takový pruh skla odpovídající šíři příruby karburátoru - vyjde akorát mezi ty hejblata na osách s klapkami. Pak to chce samozřejmě důkladně vykoupat, propláchnout (a při práci pokud možno neobracet spodkem nahoru). Matky jsem pak vždy utahoval hodně s citem - klíč jsem držel "na krátko" - a nikdy se mi to nepovolilo.
_________________ Fabia Combi 1.2HTP 2006 - Žofina - Š110 1972 (1993-2006) Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93) Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93) Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej) Octavia Combi 1971 (1987-88)
|
10.12.13, 21:49 |
|
|
misob
Příspěvky: 5 Bydliště: Košice
|
Re: nenastaviteľný karbec
Teda auto už jazdí!
Nakoniec som ja mantinel založil naopak klapky na osky a tým pádom zle doliehali a okrem toho bral vzduch spod seba, teda bordel na kvadrát. Riešenie bolo také, že som zo sania dal dole všetko, pekne očistil a pri spätnom zakladaní som dal na styčné plochy trochu silikónu. Medzi karb a klingeritovú dosku som naskladal sadu 5-tich papierových tesnení tak, že 1. tesnenie som nechal celé, 2.-4. som prestrihol v tretine dĺžky a skladal proti sebe, aby mi v strede urobili väčšiu hrúbku a 5. zas celé. Všetky tesnenia som jemne potrel silikónom, aby ich zlepilo (tak málo, že ho ani von netlačilo po dotiahnutí karbu) a na vrch karb.
Naštartovalo so základným nastavením prakticky hneď, po zohriatí nastavené na benzín aj plyn, priateľka s tým už urobila pár jázd po meste a hovorí, že je to o mnoho lepšie, ako pred čistením. Teda práca sa zdarila
Odkaz pre ďalších tápateľov na fóre: pokiaľ niekto rozoberie karb a prelapuje osky, alebo proste zmontuje klapky dole, urobte si značky na klapky, ako tam boli, aby ste predišli problému, ako som mal ja.
_________________ škoda 120 (136) sen každého nácka- mobilná plynová komora AUDI 90 2.3E E- ekologická katastrofa JAWA 250 559- jediné čo sa nekurví... zatiaľ
|
13.12.13, 11:18 |
|
|
CrazyMan
Příspěvky: 3328 Bydliště: Studénka
|
Re: nenastaviteľný karbec
no já jsem jenom zvědavej jak jsi povolil ty šroubky... já je ani za kokot nemoh povolit
_________________ VW Passat 3B3 1.9 TDI 96Kw
|
13.12.13, 14:13 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: nenastaviteľný karbec
Odvrtat
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
13.12.13, 17:08 |
|
|
Veteranista
Junior TW team
Příspěvky: 6025 Bydliště: Těšnovice
|
Re: nenastaviteľný karbec
Žena a ve 742 ve dnešní době tu si hýčkej
_________________ Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly
|
13.12.13, 19:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|