Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 04:35



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 Dobíjení Š 105S 
Autor Zpráva

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
A ta dioda se dává na ten modrý (skoro zelený) drát od altíku k regleru, anodou směrem k alternátoru a katodou k regleru :wink:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


26.7.07, 09:31
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 91
Příspěvek 
Šemik píše:
84 už může být jak mechanika tak elektronika :wink:

Ale z tvého popisu se mi zdá že jde o mechaniku :?

Mechanika se seřídit dá, sundáš víčko a přihejbáním toho nesmyslu s pružinkou to nastavíš. Ideální tak 14.2 - 14.5V se světly v otáčkách.

Ale je to starý nemoderní a hlavně nespolehlivý křáp, výhodnější je koupit nový elektronický (pozor - pouze PAL , od polského ruce pryč :!: ) tak za 250kč a dát ho tam.

Přeměřit (pro jistotu) multimetrem kolik to kdy dává, ovšem diodě se zřejmě nevyhneš :roll:

S její poruchou si hlavu moc lámat nemusíš, poruchovost je minimální. Pokud vím, neteče přes ní víc jak 4A. Já tam mám 5A a v pohodě. Sice napětí malinko kolísá (skáče) ale to je podřadné. Důležité je, že to dostatečně dobíjí. Pohledem na žárovku to ani nepoznáš, já mám v autě V-metr tak to vidím na něm.

A pokud bys chtěl fakt jistotu, dej tam třeba diodu na 20A (např. KY 717) a máš skoro jisté že to vydrží navždy... :wink:

Prostě : mechanika ven, elektronika sem :D


Tak jsem zkusil zahejbat s tim nesmyslem a mám nervy v kýblu. Trvalo to asi dvě hodiny. Vždycky to bylo dobrý a když jsem to dal dohromady - na ho**o. Teď se to ustálilo na 13,6V volnoběh se světly a 14,4V v otáčkách se světly. Víc už to nevyleze i když dám plnej. Sice to trošku kolísá(+-0,3V), ale aspoň si myslím, že alt. je v pořádku. Počkám na tu elektroniku a uvidíme. Jo a taky jsem dal novej řemen. Ten co tam byl stál za h.... Ještě to zkusim až to vychladne.


28.7.07, 15:54
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
těch +- 0.3V je u tohoto systému vrozená vlastnost.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


30.7.07, 08:19
Profil

Příspěvky: 91
Příspěvek 
Potřebuju poradit. Elektronika má čtyři výstupy, mechanika pouze tři, ale do toho na pravý straně vedou dva dráty. Jak to mám zapojit? A co ta dioda? V mototechně na mě koukali jako trubky. Kde se nechá sehnat a typ jaký mám koupit. Ď.
Mechanika - http://img517.imageshack.us/img517/976/mechyi9.jpg
Elektronika - http://img107.imageshack.us/img107/3845/elektroqm1.jpg

Teď na to tak koukám, a napadlo mě, že na ten pravej kontakt (B-) asi patří kostra, která je u mechanickýho pod šroubkem. Je to tak?


1.8.07, 20:14
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Nene, i ta mechanika má 4 svorky :wink: Ale u ní je jedna svorka vlastní krabice regulátoru.

Podívej se na nápisy jaké nad sebou mají ty svorky - stejné jsou i na alternátoru (dvě, ty prostřední).
Tam půjdou ty tenké drátky od altíku. Nalevo (svorka 54) půjdou dva dráty, tlustčí žlutý odpředu auta a tenčí černý k cívce. A pravý kontakt (B-) spojíš kouskem drátu së zemí (kastlí auta) .Toto spojení musí být dobré :!:

A tu diodu koupíš v elektronických potřebách. Nejdřív ale změř jaké to dává napětí s elektronikou bez diody (existují různé typy diod s různým saturačním napětím)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


2.8.07, 08:01
Profil

Příspěvky: 91
Příspěvek 
Šemik píše:
Nene, i ta mechanika má 4 svorky :wink: Ale u ní je jedna svorka vlastní krabice regulátoru.

Podívej se na nápisy jaké nad sebou mají ty svorky - stejné jsou i na alternátoru (dvě, ty prostřední).
Tam půjdou ty tenké drátky od altíku. Nalevo (svorka 54) půjdou dva dráty, tlustčí žlutý odpředu auta a tenčí černý k cívce. A pravý kontakt (B-) spojíš kouskem drátu së zemí (kastlí auta) .Toto spojení musí být dobré :!:

A tu diodu koupíš v elektronických potřebách. Nejdřív ale změř jaké to dává napětí s elektronikou bez diody (existují různé typy diod s různým saturačním napětím)


Tak jsem tam hodil zpátky tu mechaniku. Volnoběh se světly padal až na 11,8V a v otáčkách 12,9V. Mechanika se teď drží na volnoběh se světly okolo 13,4V a v otáčkách to nepřeleze 14,5V.


2.8.07, 17:48
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
tope píše:
Tak jsem tam hodil zpátky tu mechaniku. Volnoběh se světly padal až na 11,8V a v otáčkách 12,9V. Mechanika se teď drží na volnoběh se světly okolo 13,4V a v otáčkách to nepřeleze 14,5V.


Nezmotal si to trochu?

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


2.8.07, 18:20
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 91
Příspěvek 
Martin píše:
tope píše:
Tak jsem tam hodil zpátky tu mechaniku. Volnoběh se světly padal až na 11,8V a v otáčkách 12,9V. Mechanika se teď drží na volnoběh se světly okolo 13,4V a v otáčkách to nepřeleze 14,5V.


Nezmotal si to trochu?


Podle obrázků jsem dal zleva jako je to na mechanickém žlutý s černým, vedle něj žlutý, vedle žlutého ty dva modrý a úplně napravo kostru. Co se na tom dá ještě zmotat?? Měřák funguje dobře, protože na tu mechaniku a na nabíječce ukazuje OK. Zítra to teda zkusím ještě jednou. Zapojil jsem to dobře?? Na tom mechanickém je značení zleva : 15/54, M, R na elktr. : 54, D+, DF, B- . Jo a po zapnutí zapalování skoro nesvítila kontrolka. Ještě mě napadlo, že u kostry jsem měl jenom zamotaný dráty. Třeba by to chtělo prolejt cínem...


2.8.07, 19:14
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Ne, myslel jsem tu větu, píšeš tam, že předtím jsi měl s mechanickým 12V a teď máš s mechanickým 14V, myslel jsem, že jsi dával polovodičové.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


2.8.07, 19:29
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 91
Příspěvek 
Martin píše:
Ne, myslel jsem tu větu, píšeš tam, že předtím jsi měl s mechanickým 12V a teď máš s mechanickým 14V, myslel jsem, že jsi dával polovodičové.


Ne, na tom polovodičovém bylo těch 11,8 a 12,9. Mechanický taky nešel, ale někde výš píšu, že jsem ho odkrytoval a trošku si s ním hrál, až jsem se dostal na těch 13,4 a 14,5. Ta elektronika tam prostě nejde, ale asi to ještě zkusím.


3.8.07, 01:38
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Podívej se jak jsou značený svorky na alternátoru a ty propoj se stejně značenými svorkami na regulátoru.
Možná jsi nějaký drát přehodil :roll: nabo měl špatný kontakt (rozviklaný faston, oxidace)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


3.8.07, 07:27
Profil

Příspěvky: 91
Příspěvek 
Šemik píše:
Podívej se jak jsou značený svorky na alternátoru a ty propoj se stejně značenými svorkami na regulátoru.
Možná jsi nějaký drát přehodil :roll: nabo měl špatný kontakt (rozviklaný faston, oxidace)


Odpoledne na to vlítnu. Když ten mechanickej teď docela šlape. Ale asi né moc dlouho, co? Musel bych to asi pravidelně kontrolovat.


3.8.07, 09:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6588
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
nie som si celkom isty, ale mam pocit, ze v andtovi, alebo kde, sa pise, ze elektronicky regulator je mozne pouzit len na ten 55A alternator, co sa montoval na konci vyroby, pretoze pouziva zapornu regulaciu, ci co, pretoze ten ma (a podla schemy skutocne ma) uplne ine zapojenie budenia, ako 44A alternator. Preto sa tam pouziva ta multivibracna mechanicka regulacia v kladnej vetve.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


3.8.07, 10:57
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 91
Příspěvek 
ventYl píše:
nie som si celkom isty, ale mam pocit, ze v andtovi, alebo kde, sa pise, ze elektronicky regulator je mozne pouzit len na ten 55A alternator, co sa montoval na konci vyroby, pretoze pouziva zapornu regulaciu, ci co, pretoze ten ma (a podla schemy skutocne ma) uplne ine zapojenie budenia, ako 44A alternator. Preto sa tam pouziva ta multivibracna mechanicka regulacia v kladnej vetve.


Po otočení klíčku se skoro vůbec nerosvítila kontrolka. Na alt. je u svorek značení M, R a na el. regulátoru jsou svorky 54(tam jsem dal ty dva dráty-žlutej s černym) pak je tam D+ a DF, poslední je B- a tam jsem dal kostru. Co teď ? Kam dát M a kam R z alternátoru? Když jsem to zkoušel, dal jsem je v řadě jako jsou na mechanice.


3.8.07, 11:07
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Elektronika může být na jakémkoliv alternátoru (35A, 42A, 55A) :wink:

Z vlastní zkušenosti - udržoval jsem jednu 105L kde byl 42A altík a elektronický regulátor a jak pěkně dobíjela :D

Tope : nemáš andrta? Tam bys to jistě našel, z hlavy to bohužel nedám :oops:

Možná je andrt přímo tady na TW v užitečných odkazech...

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


4.8.07, 08:29
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz