Autor |
Zpráva |
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
A ta dioda se dává na ten modrý (skoro zelený) drát od altíku k regleru, anodou směrem k alternátoru a katodou k regleru
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
26.7.07, 09:31 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
tope
Příspěvky: 91
|
Šemik píše: 84 už může být jak mechanika tak elektronika Ale z tvého popisu se mi zdá že jde o mechaniku Mechanika se seřídit dá, sundáš víčko a přihejbáním toho nesmyslu s pružinkou to nastavíš. Ideální tak 14.2 - 14.5V se světly v otáčkách. Ale je to starý nemoderní a hlavně nespolehlivý křáp, výhodnější je koupit nový elektronický (pozor - pouze PAL , od polského ruce pryč ) tak za 250kč a dát ho tam. Přeměřit (pro jistotu) multimetrem kolik to kdy dává, ovšem diodě se zřejmě nevyhneš S její poruchou si hlavu moc lámat nemusíš, poruchovost je minimální. Pokud vím, neteče přes ní víc jak 4A. Já tam mám 5A a v pohodě. Sice napětí malinko kolísá (skáče) ale to je podřadné. Důležité je, že to dostatečně dobíjí. Pohledem na žárovku to ani nepoznáš, já mám v autě V-metr tak to vidím na něm. A pokud bys chtěl fakt jistotu, dej tam třeba diodu na 20A (např. KY 717) a máš skoro jisté že to vydrží navždy... Prostě : mechanika ven, elektronika sem
Tak jsem zkusil zahejbat s tim nesmyslem a mám nervy v kýblu. Trvalo to asi dvě hodiny. Vždycky to bylo dobrý a když jsem to dal dohromady - na ho**o. Teď se to ustálilo na 13,6V volnoběh se světly a 14,4V v otáčkách se světly. Víc už to nevyleze i když dám plnej. Sice to trošku kolísá(+-0,3V), ale aspoň si myslím, že alt. je v pořádku. Počkám na tu elektroniku a uvidíme. Jo a taky jsem dal novej řemen. Ten co tam byl stál za h.... Ještě to zkusim až to vychladne.
|
28.7.07, 15:54 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
těch +- 0.3V je u tohoto systému vrozená vlastnost.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
30.7.07, 08:19 |
|
|
tope
Příspěvky: 91
|
Potřebuju poradit. Elektronika má čtyři výstupy, mechanika pouze tři, ale do toho na pravý straně vedou dva dráty. Jak to mám zapojit? A co ta dioda? V mototechně na mě koukali jako trubky. Kde se nechá sehnat a typ jaký mám koupit. Ď.
Mechanika - http://img517.imageshack.us/img517/976/mechyi9.jpg
Elektronika - http://img107.imageshack.us/img107/3845/elektroqm1.jpg
Teď na to tak koukám, a napadlo mě, že na ten pravej kontakt (B-) asi patří kostra, která je u mechanickýho pod šroubkem. Je to tak?
|
1.8.07, 20:14 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Nene, i ta mechanika má 4 svorky Ale u ní je jedna svorka vlastní krabice regulátoru.
Podívej se na nápisy jaké nad sebou mají ty svorky - stejné jsou i na alternátoru (dvě, ty prostřední).
Tam půjdou ty tenké drátky od altíku. Nalevo (svorka 54) půjdou dva dráty, tlustčí žlutý odpředu auta a tenčí černý k cívce. A pravý kontakt (B-) spojíš kouskem drátu së zemí (kastlí auta) .Toto spojení musí být dobré
A tu diodu koupíš v elektronických potřebách. Nejdřív ale změř jaké to dává napětí s elektronikou bez diody (existují různé typy diod s různým saturačním napětím)
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
2.8.07, 08:01 |
|
|
tope
Příspěvky: 91
|
Šemik píše: Nene, i ta mechanika má 4 svorky Ale u ní je jedna svorka vlastní krabice regulátoru. Podívej se na nápisy jaké nad sebou mají ty svorky - stejné jsou i na alternátoru (dvě, ty prostřední). Tam půjdou ty tenké drátky od altíku. Nalevo (svorka 54) půjdou dva dráty, tlustčí žlutý odpředu auta a tenčí černý k cívce. A pravý kontakt (B-) spojíš kouskem drátu së zemí (kastlí auta) .Toto spojení musí být dobré A tu diodu koupíš v elektronických potřebách. Nejdřív ale změř jaké to dává napětí s elektronikou bez diody (existují různé typy diod s různým saturačním napětím)
Tak jsem tam hodil zpátky tu mechaniku. Volnoběh se světly padal až na 11,8V a v otáčkách 12,9V. Mechanika se teď drží na volnoběh se světly okolo 13,4V a v otáčkách to nepřeleze 14,5V.
|
2.8.07, 17:48 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
tope píše: Tak jsem tam hodil zpátky tu mechaniku. Volnoběh se světly padal až na 11,8V a v otáčkách 12,9V. Mechanika se teď drží na volnoběh se světly okolo 13,4V a v otáčkách to nepřeleze 14,5V.
Nezmotal si to trochu?
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
2.8.07, 18:20 |
|
|
tope
Příspěvky: 91
|
Martin píše: tope píše: Tak jsem tam hodil zpátky tu mechaniku. Volnoběh se světly padal až na 11,8V a v otáčkách 12,9V. Mechanika se teď drží na volnoběh se světly okolo 13,4V a v otáčkách to nepřeleze 14,5V. Nezmotal si to trochu?
Podle obrázků jsem dal zleva jako je to na mechanickém žlutý s černým, vedle něj žlutý, vedle žlutého ty dva modrý a úplně napravo kostru. Co se na tom dá ještě zmotat?? Měřák funguje dobře, protože na tu mechaniku a na nabíječce ukazuje OK. Zítra to teda zkusím ještě jednou. Zapojil jsem to dobře?? Na tom mechanickém je značení zleva : 15/54, M, R na elktr. : 54, D+, DF, B- . Jo a po zapnutí zapalování skoro nesvítila kontrolka. Ještě mě napadlo, že u kostry jsem měl jenom zamotaný dráty. Třeba by to chtělo prolejt cínem...
|
2.8.07, 19:14 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Ne, myslel jsem tu větu, píšeš tam, že předtím jsi měl s mechanickým 12V a teď máš s mechanickým 14V, myslel jsem, že jsi dával polovodičové.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
2.8.07, 19:29 |
|
|
tope
Příspěvky: 91
|
Martin píše: Ne, myslel jsem tu větu, píšeš tam, že předtím jsi měl s mechanickým 12V a teď máš s mechanickým 14V, myslel jsem, že jsi dával polovodičové.
Ne, na tom polovodičovém bylo těch 11,8 a 12,9. Mechanický taky nešel, ale někde výš píšu, že jsem ho odkrytoval a trošku si s ním hrál, až jsem se dostal na těch 13,4 a 14,5. Ta elektronika tam prostě nejde, ale asi to ještě zkusím.
|
3.8.07, 01:38 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Podívej se jak jsou značený svorky na alternátoru a ty propoj se stejně značenými svorkami na regulátoru.
Možná jsi nějaký drát přehodil nabo měl špatný kontakt (rozviklaný faston, oxidace)
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
3.8.07, 07:27 |
|
|
tope
Příspěvky: 91
|
Šemik píše: Podívej se jak jsou značený svorky na alternátoru a ty propoj se stejně značenými svorkami na regulátoru. Možná jsi nějaký drát přehodil nabo měl špatný kontakt (rozviklaný faston, oxidace)
Odpoledne na to vlítnu. Když ten mechanickej teď docela šlape. Ale asi né moc dlouho, co? Musel bych to asi pravidelně kontrolovat.
|
3.8.07, 09:56 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6590 Bydliště: Kosice
|
nie som si celkom isty, ale mam pocit, ze v andtovi, alebo kde, sa pise, ze elektronicky regulator je mozne pouzit len na ten 55A alternator, co sa montoval na konci vyroby, pretoze pouziva zapornu regulaciu, ci co, pretoze ten ma (a podla schemy skutocne ma) uplne ine zapojenie budenia, ako 44A alternator. Preto sa tam pouziva ta multivibracna mechanicka regulacia v kladnej vetve.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
3.8.07, 10:57 |
|
|
tope
Příspěvky: 91
|
ventYl píše: nie som si celkom isty, ale mam pocit, ze v andtovi, alebo kde, sa pise, ze elektronicky regulator je mozne pouzit len na ten 55A alternator, co sa montoval na konci vyroby, pretoze pouziva zapornu regulaciu, ci co, pretoze ten ma (a podla schemy skutocne ma) uplne ine zapojenie budenia, ako 44A alternator. Preto sa tam pouziva ta multivibracna mechanicka regulacia v kladnej vetve.
Po otočení klíčku se skoro vůbec nerosvítila kontrolka. Na alt. je u svorek značení M, R a na el. regulátoru jsou svorky 54(tam jsem dal ty dva dráty-žlutej s černym) pak je tam D+ a DF, poslední je B- a tam jsem dal kostru. Co teď ? Kam dát M a kam R z alternátoru? Když jsem to zkoušel, dal jsem je v řadě jako jsou na mechanice.
|
3.8.07, 11:07 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Elektronika může být na jakémkoliv alternátoru (35A, 42A, 55A)
Z vlastní zkušenosti - udržoval jsem jednu 105L kde byl 42A altík a elektronický regulátor a jak pěkně dobíjela
Tope : nemáš andrta? Tam bys to jistě našel, z hlavy to bohužel nedám
Možná je andrt přímo tady na TW v užitečných odkazech...
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
4.8.07, 08:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|