Autor |
Zpráva |
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: felda altík 55 vs 70A
V nejhorsim bude po zasahu s tuningovou diodou felda nepojizdna a deda bude sedet doma.Skodovka nebude muset behat do schodu s baterkou..........ale s taskami s nakupem
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
30.12.15, 19:46 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: felda altík 55 vs 70A
Nebo bude mít jeho děda pod kapotou Sodastream s voňavým kyselinovým sirupem.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
30.12.15, 20:33 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
Re: felda altík 55 vs 70A
Moje postřehy...
Když jsem po exnutí 70A altíku nasadil 55A, byl jsem překvapen že se stejným reglerem dává na volnoběh vyšší napětí, čili paradoxně instalace 70A by mohla za specifických podmínek spíše uškodit.
Moje zkušenost s tuningovou diodou není moc dobrá, křemíková dioda má moc velkou ztrátu, takže pak přebíjí prostě moc, navíc vnáší do regulace nevhodnou VA charakteristiku, která způsobuje že napětí na baterii kmitá klidně k 16V, což je prostě moc i na žárovky a další elektroniku v autě.
|
30.12.15, 20:47 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: felda altík 55 vs 70A
A prave proto bych se zrovna na toto reseni vybodnul,jinak te cekaji tasky do schodu .To denni sviceni je asi nejlepsim napadem zde zminenym...
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
30.12.15, 21:29 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: felda altík 55 vs 70A
Mě u toho 70A Magnetronu nešlo napětí přes 14V a už i to bylo max. Ale zase se to lépe popralo s větším odběrem, kdy si to drží napětí výše, dejme tomu pod 13,7V nepadalo. U altíku 55A si zase naopak naprázdno přidá více, dá se dostat i na 14,4V, ale po větším zatížení napětí padá k 13,4V a to už je docela málo.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
30.12.15, 21:42 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: felda altík 55 vs 70A
Šemik píše: Felda má vzadu v každém světle dvě 5W vlákna pro obrysovky. Dobíjení předpisově znamená co? Tipuji to tak, že 14V to nedosáhne nikdy, navíc děda to určitě moc netočí tak se to furt poflakuje kolem 13V.. 70A Magneton alternátorem si příliš nepomůžeš, je to prakticky uplně stejnej krám jak 55A. Dej buď nějaký rozumný (70A Bosch z Fabie 1.4MPi), já ho ve feldě měl, pod 14V tam není nikdy ani na volnoběh se světly a podobný režim to zvládá bez problémů a externího dobíjení, i s větrákem. Pokud do toho nechceš investovat tak bych u stávající alternátoru dotáhl a zajistil nulový můstek a jednoduše pomocí tuning diody udělal, aby altík co tam bude dobíjel aspoň 15V. Je to sice prasárna svym způsobem, ale když vůz využíván na 2km trasy tak je to jedno a aspoň nějaký efekt bych si od toho sliboval Se světlama na volnoběh dává nějakých 13,65V bez světel 13,8V. Při mírně zvýšených otáčkách 13,8V i se světlama a těch 13,8 si mimo volnoběh drží prakticky v celém spektru otáček s různou zátěží. Točit to fakt příliš netočí, ale zase to není nějaký podtáčeč..jeho běžná jízda je odhadem někde kolem 2300rpm. Ten altík z fábie pasuje bez větších úprav, co se týče uchycení? A řemenice je stejná, či se dá prohodit kus za kus? S tím přebuzením pomocí tuningové diody bych měl trochu strach, protože i přesto, že drtivá většina tras je opravdu dvoukilometrových, tak občas vyjede do ostravy k doktorovi (15-20km) no a přes léto jezdí na chatu, což je cca 40km a to by to zase přebil
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
30.12.15, 22:35 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6343 Bydliště: Snina
|
Re: felda altík 55 vs 70A
Nepasuje,musíš vyrobiť nový držiak.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
30.12.15, 22:40 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: felda altík 55 vs 70A
Aha.. Tak na to momentálně nemám čas se s tím trápit a laborovat
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
30.12.15, 22:50 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
Re: felda altík 55 vs 70A
Ještě dva postřehy...
Řekněme že startér si bere 100A. Felicie nastartuje za cca 2s. To dělá něco přes 0.05Ah, řekněme s rezervou 0.1Ah. A to je nabité proudem 1A za 6 minut.
Další postřeh je k napětí, pokud jsi to měřil obyčejným digitálním multimetrem tak se na výsledek moc nespoléhej, jejich přesnost není nejlepší.
|
30.12.15, 22:58 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: felda altík 55 vs 70A
Jo, ale je zajímavé, že když to spočítáš tak pokud si start sebere 0.1Ah (což já došel k podobnému výsledku) tak se 40Ah baterkou bys měl nastartovat 400x po sobě, což prostě neuděláš ani kdybyses postavil na hlavu tipnul bych si, že tak 20x max 40x, ale 400x určitě ne.
Nevím čím to je, jestli tím, že baterka má nějaký vnitřní odpor, a nebo prostě udávané kapacity neodpovídají, ale je to fakt. Tipnul bych to ale spíše na tu první možnost, protože když 40Ah nabíjím 4A, tak by měla být nabitá za 10hodin a ve finále je to tak 15-20 hodin
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
30.12.15, 23:38 |
|
|
Veteranista
Junior TW team
Příspěvky: 6025 Bydliště: Těšnovice
|
Re: felda altík 55 vs 70A
13.8V na tak krátké trasy je velmi bídné, to ani namůže zvládat pořádně nabíjet na tenhle provoz, takže kostry, silové spoje. Na Feldu se dají(dali) sehnat SPDS místo mlhovek na klasické žárovky 21W(kde můžeš dát třeba 15 W). Podle mě jsi 70A altíkem skutečně moc nepomůžeš.
_________________ Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly
|
31.12.15, 05:32 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: felda altík 55 vs 70A
13,8V mi dával altík z feliny 70A. S těmi slabšími 55A Magneton se dá jít i výše, když je altík v dobrém stavu, tak dá i více než 14,2V. Mě ve fávu dává 14,2V při studeném motoru když je přibohacovaná směs a točky jsou trošku výše. Po zahřátí a vypnutí přibohacování spadne napětí asi na 14V, ale po zatížení taky spadne na asi 13,6V, ale já jezdívám(jezdil jsem) větší trasy, kolem 15km, tak to na dobíjení stačí. Ale u tebe bych být tebou zkontroloval délku uhlíků, to dělá hodně a ty tři zadní matičky M5. Ty bývají povolené, hlavně uvnitř u usměrňovače a pak napětí padá. Mám vyzkoušeno, že to někdy dělá i 0,5V, což už je dost.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
31.12.15, 08:44 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
Re: felda altík 55 vs 70A
škodovka píše: Jo, ale je zajímavé, že když to spočítáš tak pokud si start sebere 0.1Ah (což já došel k podobnému výsledku) tak se 40Ah baterkou bys měl nastartovat 400x po sobě, což prostě neuděláš ani kdybyses postavil na hlavu tipnul bych si, že tak 20x max 40x, ale 400x určitě ne.
Nevím čím to je, jestli tím, že baterka má nějaký vnitřní odpor, a nebo prostě udávané kapacity neodpovídají, ale je to fakt. Tipnul bych to ale spíše na tu první možnost, protože když 40Ah nabíjím 4A, tak by měla být nabitá za 10hodin a ve finále je to tak 15-20 hodin nabíječka ti nenabíjí celý čas přesně 4A, postupně se nabíjecí proud snižuje. jak kontroluješ, zda je baterka nabitá? hustoměrem nebo měřením napětí na svorkách ?
|
31.12.15, 09:53 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: felda altík 55 vs 70A
Nejlepší je měřit obojí, jak napětí tak hustoměrem. A to s těmi výpočty spotřeby startéru jsem to vůbec nepochopil. To je nějaká blbost, ne? Zaprvé, startér hlavně ten starý typ si veme mnohem více než jen 100A, při studeném motoru. Ten menší redukovaný si veme kolem 80A. A když točíš 2 sekundy, tak to veme zlomek proudu z akumulátoru, ale že by to bylo jen nějaká desetina kapacity? A je akumulátor nabitý za 6 minut, 2km mám ujeté tak za 3minuty.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
31.12.15, 10:32 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: felda altík 55 vs 70A
Kdybyste cetli recenze autobaterii,tak byste vedeli,ze udavana kapacita nikdy neni skutecne namerena...Je to proste jen cislo,neco jako emise u aut /kauza dieselgate/...
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
31.12.15, 10:58 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|