Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 22:09



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 78 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 felda altík 55 vs 70A 
Autor Zpráva
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
V nejhorsim bude po zasahu s tuningovou diodou felda nepojizdna a deda bude sedet doma.Skodovka nebude muset behat do schodu s baterkou..........ale s taskami s nakupem :mrgreen:

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


30.12.15, 19:46
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
Nebo bude mít jeho děda pod kapotou Sodastream s voňavým kyselinovým sirupem. :D

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


30.12.15, 20:33
Profil
rejpal

Příspěvky: 18275
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
Moje postřehy...

Když jsem po exnutí 70A altíku nasadil 55A, byl jsem překvapen že se stejným reglerem dává na volnoběh vyšší napětí, čili paradoxně instalace 70A by mohla za specifických podmínek spíše uškodit.

Moje zkušenost s tuningovou diodou není moc dobrá, křemíková dioda má moc velkou ztrátu, takže pak přebíjí prostě moc, navíc vnáší do regulace nevhodnou VA charakteristiku, která způsobuje že napětí na baterii kmitá klidně k 16V, což je prostě moc i na žárovky a další elektroniku v autě.


30.12.15, 20:47
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
A prave proto bych se zrovna na toto reseni vybodnul,jinak te cekaji tasky do schodu :-).To denni sviceni je asi nejlepsim napadem zde zminenym...

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


30.12.15, 21:29
Profil

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
Mě u toho 70A Magnetronu nešlo napětí přes 14V a už i to bylo max. Ale zase se to lépe popralo s větším odběrem, kdy si to drží napětí výše, dejme tomu pod 13,7V nepadalo. U altíku 55A si zase naopak naprázdno přidá více, dá se dostat i na 14,4V, ale po větším zatížení napětí padá k 13,4V a to už je docela málo.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


30.12.15, 21:42
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
Šemik píše:
Felda má vzadu v každém světle dvě 5W vlákna pro obrysovky.

Dobíjení předpisově znamená co? Tipuji to tak, že 14V to nedosáhne nikdy, navíc děda to určitě moc netočí tak se to furt poflakuje kolem 13V.. 70A Magneton alternátorem si příliš nepomůžeš, je to prakticky uplně stejnej krám jak 55A.

Dej buď nějaký rozumný (70A Bosch z Fabie 1.4MPi), já ho ve feldě měl, pod 14V tam není nikdy ani na volnoběh se světly a podobný režim to zvládá bez problémů a externího dobíjení, i s větrákem.
Pokud do toho nechceš investovat tak bych u stávající alternátoru dotáhl a zajistil nulový můstek a jednoduše pomocí tuning diody udělal, aby altík co tam bude dobíjel aspoň 15V. Je to sice prasárna svym způsobem, ale když vůz využíván na 2km trasy tak je to jedno a aspoň nějaký efekt bych si od toho sliboval :)


Se světlama na volnoběh dává nějakých 13,65V bez světel 13,8V. Při mírně zvýšených otáčkách 13,8V i se světlama a těch 13,8 si mimo volnoběh drží prakticky v celém spektru otáček s různou zátěží.
Točit to fakt příliš netočí, ale zase to není nějaký podtáčeč..jeho běžná jízda je odhadem někde kolem 2300rpm.

Ten altík z fábie pasuje bez větších úprav, co se týče uchycení? A řemenice je stejná, či se dá prohodit kus za kus?

S tím přebuzením pomocí tuningové diody bych měl trochu strach, protože i přesto, že drtivá většina tras je opravdu dvoukilometrových, tak občas vyjede do ostravy k doktorovi (15-20km) no a přes léto jezdí na chatu, což je cca 40km a to by to zase přebil :?

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


30.12.15, 22:35
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6337
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
Nepasuje,musíš vyrobiť nový držiak.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


30.12.15, 22:40
Profil Zobrazit autorovy stránky
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
Aha.. :?
Tak na to momentálně nemám čas se s tím trápit a laborovat

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


30.12.15, 22:50
Profil
rejpal

Příspěvky: 18275
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
Ještě dva postřehy...

Řekněme že startér si bere 100A. Felicie nastartuje za cca 2s. To dělá něco přes 0.05Ah, řekněme s rezervou 0.1Ah. A to je nabité proudem 1A za 6 minut.

Další postřeh je k napětí, pokud jsi to měřil obyčejným digitálním multimetrem tak se na výsledek moc nespoléhej, jejich přesnost není nejlepší.


30.12.15, 22:58
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
Jo, ale je zajímavé, že když to spočítáš tak pokud si start sebere 0.1Ah (což já došel k podobnému výsledku) tak se 40Ah baterkou bys měl nastartovat 400x po sobě, což prostě neuděláš ani kdybyses postavil na hlavu tipnul bych si, že tak 20x max 40x, ale 400x určitě ne.

Nevím čím to je, jestli tím, že baterka má nějaký vnitřní odpor, a nebo prostě udávané kapacity neodpovídají, ale je to fakt.
Tipnul bych to ale spíše na tu první možnost, protože když 40Ah nabíjím 4A, tak by měla být nabitá za 10hodin a ve finále je to tak 15-20 hodin

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


30.12.15, 23:38
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
13.8V na tak krátké trasy je velmi bídné, to ani namůže zvládat pořádně nabíjet na tenhle provoz, takže kostry, silové spoje.
Na Feldu se dají(dali) sehnat SPDS místo mlhovek na klasické žárovky 21W(kde můžeš dát třeba 15 W).
Podle mě jsi 70A altíkem skutečně moc nepomůžeš.

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


31.12.15, 05:32
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
13,8V mi dával altík z feliny 70A. S těmi slabšími 55A Magneton se dá jít i výše, když je altík v dobrém stavu, tak dá i více než 14,2V. Mě ve fávu dává 14,2V při studeném motoru když je přibohacovaná směs a točky jsou trošku výše. Po zahřátí a vypnutí přibohacování spadne napětí asi na 14V, ale po zatížení taky spadne na asi 13,6V, ale já jezdívám(jezdil jsem) větší trasy, kolem 15km, tak to na dobíjení stačí.
Ale u tebe bych být tebou zkontroloval délku uhlíků, to dělá hodně a ty tři zadní matičky M5. Ty bývají povolené, hlavně uvnitř u usměrňovače a pak napětí padá. Mám vyzkoušeno, že to někdy dělá i 0,5V, což už je dost.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


31.12.15, 08:44
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6811
Bydliště: Slezsko
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
škodovka píše:
Jo, ale je zajímavé, že když to spočítáš tak pokud si start sebere 0.1Ah (což já došel k podobnému výsledku) tak se 40Ah baterkou bys měl nastartovat 400x po sobě, což prostě neuděláš ani kdybyses postavil na hlavu tipnul bych si, že tak 20x max 40x, ale 400x určitě ne.

Nevím čím to je, jestli tím, že baterka má nějaký vnitřní odpor, a nebo prostě udávané kapacity neodpovídají, ale je to fakt.
Tipnul bych to ale spíše na tu první možnost, protože když 40Ah nabíjím 4A, tak by měla být nabitá za 10hodin a ve finále je to tak 15-20 hodin


nabíječka ti nenabíjí celý čas přesně 4A, postupně se nabíjecí proud snižuje.
jak kontroluješ, zda je baterka nabitá? hustoměrem nebo měřením napětí na svorkách ?


31.12.15, 09:53
Profil

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
Nejlepší je měřit obojí, jak napětí tak hustoměrem. A to s těmi výpočty spotřeby startéru jsem to vůbec nepochopil.
To je nějaká blbost, ne? Zaprvé, startér hlavně ten starý typ si veme mnohem více než jen 100A, při studeném motoru. Ten menší redukovaný si veme kolem 80A. A když točíš 2 sekundy, tak to veme zlomek proudu z akumulátoru, ale že by to bylo jen nějaká desetina kapacity?
A je akumulátor nabitý za 6 minut, 2km mám ujeté tak za 3minuty.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


31.12.15, 10:32
Profil
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: felda altík 55 vs 70A
Kdybyste cetli recenze autobaterii,tak byste vedeli,ze udavana kapacita nikdy neni skutecne namerena...Je to proste jen cislo,neco jako emise u aut /kauza dieselgate/...

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


31.12.15, 10:58
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 78 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz