Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 07:36



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 140 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další
 vypinač ventilatoru 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
DRYVER píše:
Nereste tu jestli to je dobre ho tam mit nebo ne - kazdy ma jiny nazor (a ten je nejlepsi) :lol: Chsi si to tam dodelat. Vypinac mam s 3 vyvodovy, takze bude i svitit a nejspis ho chci zabudovat vedle popelniku jak tam ma byt zapalovac - mam tam jen ucpavku a akorat by tam pasoval takze asi tak. Jen me zajima jestli to staci kdyz je na 10A Dik


10A ti stačí, ventilátor je 55W....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


14.6.07, 14:59
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
michalkatka píše:
Martin píše:
Jde o to, že automatika nedokáže předvídat. Já když vím, že za 5min pojedu do strmého kopce, tak si ten větrák zapnu dřív a mám větší šanci ten kopec vyjet bez vyvaření.


vetrák je napojený na vodu krorá odchádza s chadiča do motora, jednoducho ak odchádza voda teplejšia ako je vhodné, ventilátor sa zapne... neviem čo chceš predvídať...
skôr treba mať v dobrom stave chladič a celý obeh....


Ale ten spínač sepne až když bude u něj kolem 90°C, to když pojedu do kopce, tak už mi voda vzadu v motoru dávno vaří. Pokud zapnu ventilátor před kopcem, voda se mi ochladí řekněme na nějakých 80°C a je lépe schopna převzít teplo od motoru. Škodovka má takovou tepelnou setrvačnost, že to čidlo to prostě není schopné uregulovat při prudším nárustu teploty.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


14.6.07, 17:17
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 10A
10A je v pohodě, pokud si dobře vzpomínám tak jmenovitý proud motoru ventilátoru je 7,5A


4.7.07, 18:46
Profil ICQ
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Martin píše:
Ale ten spínač sepne až když bude u něj kolem 90°C, to když pojedu do kopce, tak už mi voda vzadu v motoru dávno vaří. Pokud zapnu ventilátor před kopcem, voda se mi ochladí řekněme na nějakých 80°C a je lépe schopna převzít teplo od motoru. Škodovka má takovou tepelnou setrvačnost, že to čidlo to prostě není schopné uregulovat při prudším nárustu teploty.



Coz takhle dat ten automatickej spinac do hlavy misto teplomeru a cidlo teplomeru dat do domecku termostatu jako se to dela kdyz davas fa motor :) tim by zmizelo dopravni zpozdeni :D Akorat je blby zezadu tahat drat k vetraku :(

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


4.7.07, 19:31
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Jenže ten spínač má závit kolem 20mm.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


4.7.07, 20:15
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Martin píše:
Jenže ten spínač má závit kolem 20mm.


ak by som chcel spínač, zrejme by som dal ku chladiču autorelé a spínal ho ventilátorom, alebo spínačom, aspoň by so odlahčil kontakty aj vypínača, aj čidla...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


4.7.07, 20:26
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 202
Bydliště: Praha-západ
Příspěvek 
Zdravim, neměl byste někdo schéma jak to zapojit??? (mam feldu 99)......já si v elektrice moc nevěřim....Díky moc


4.7.07, 20:44
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
OndraM píše:
Zdravim, neměl byste někdo schéma jak to zapojit??? (mam feldu 99)......já si v elektrice moc nevěřim....Díky moc


chceš to priamo, alebo cez to relé?

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


5.7.07, 07:46
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 202
Bydliště: Praha-západ
Příspěvek 
michalkatka píše:
OndraM píše:
Zdravim, neměl byste někdo schéma jak to zapojit??? (mam feldu 99)......já si v elektrice moc nevěřim....Díky moc


chceš to priamo, alebo cez to relé?


a co je lepší??? Klidně tam dám i relé, pokud je to bezpečnější. Mě jde hlavně o to, že když se tam nedaj nějaký usměrňovací diody, tak to musí zkratovat né? Přeci k samotnému ventilátoru vedou dva dráty, jeden bude kostra a do toho druhýho pouští termostat proud, no a když já ten proud tam chci pustit sám dřív nežli ten sermostat, tak na tenhle drát k větráku mezi termostatem a větrákem přivedu další drát např od kladného pólu baterky přes vypínač. No jo, ale co když já budu mít ten vypínač zapnutej a budu pouštět proud k věrtáku a najednou se sepne termostat a pustí ho tam taky, to pak asi zkratuje né??? Poraďte jak na to, já na tyhle elektrický okruhy nemam mozek...


5.7.07, 11:43
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
OndraM píše:
a co je lepší??? Klidně tam dám i relé, pokud je to bezpečnější. Mě jde hlavně o to, že když se tam nedaj nějaký usměrňovací diody, tak to musí zkratovat né? Přeci k samotnému ventilátoru vedou dva dráty, jeden bude kostra a do toho druhýho pouští termostat proud, no a když já ten proud tam chci pustit sám dřív nežli ten sermostat, tak na tenhle drát k větráku mezi termostatem a větrákem přivedu další drát např od kladného pólu baterky přes vypínač. No jo, ale co když já budu mít ten vypínač zapnutej a budu pouštět proud k věrtáku a najednou se sepne termostat a pustí ho tam taky, to pak asi zkratuje né??? Poraďte jak na to, já na tyhle elektrický okruhy nemam mozek...


ale nič sa nestane keď sa tam dostanú dva plusy s toho istého okruhu...
ja by som to zapojil cez relé a to preto že tie čidlá zvyknú odchádzať kôli prúdom ktoré tade tečú pri zapínaní a vypínaní, ono ani tak nie je problém s prúdom ktorý tade tečie ale skôr indukcia pri vypnutí, ventilátor je indukčný spotrebič a pri vypnutí sa v ňom indukujú prúdy ktoré opaľujú kontakty. a autorelé je na 30A...
ale ten vypínač by som zapojil s toho istého okruhu ako je napájaný ventilátor, čiže so zapaľovania, alebo s druhej poistky, zároveň by som ten vodič použil ako spätné hlásenie na kontrolku v palubke, takže ti stačí potiahnuť jeden vodič s druhej poistky cez vypínač, za vypínačom by som pripojil vodič na kontrolku a pri chladiči do zapojíš buď priamo na ventilátor, alebo na cievku toho relé, kde by som priviedol aj plus s čidla a na prívod do čidla pripojiť ešte jeden vodič ktorý by sa prepojil so silovým kontaktom relé a druhý silový napojiť na ventilátor...

ak by si chcel dôkladnejšiu kontrolu (kontrolkou) v tomto pripade by som potiahol ešte jeden sólo vodič do palubky ka kontrolku priamo s ventilátora, to by si mal priamu kontrolu chodu...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


5.7.07, 12:00
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 188
Bydliště: Plzeň
Příspěvek 
OndraM píše:
michalkatka píše:
OndraM píše:
Zdravim, neměl byste někdo schéma jak to zapojit??? (mam feldu 99)......já si v elektrice moc nevěřim....Díky moc


chceš to priamo, alebo cez to relé?


a co je lepší??? Klidně tam dám i relé, pokud je to bezpečnější. Mě jde hlavně o to, že když se tam nedaj nějaký usměrňovací diody, tak to musí zkratovat né? Přeci k samotnému ventilátoru vedou dva dráty, jeden bude kostra a do toho druhýho pouští termostat proud, no a když já ten proud tam chci pustit sám dřív nežli ten sermostat, tak na tenhle drát k větráku mezi termostatem a větrákem přivedu další drát např od kladného pólu baterky přes vypínač. No jo, ale co když já budu mít ten vypínač zapnutej a budu pouštět proud k věrtáku a najednou se sepne termostat a pustí ho tam taky, to pak asi zkratuje né??? Poraďte jak na to, já na tyhle elektrický okruhy nemam mozek...

máš dvě možnosti , diodu , a nmebo použít přepínač (bu´d bude přepnuto na stav baetrka -větrák a nebo na stav termostat-větrák)

_________________
Škoda 105L "Anísek , Barva bílá , 33,1kW , LPG. - Super teréní přibližovadlo :twisted:
Ford Escort RS2000 "Anísek 2 , Barva červená , 110kW , motor 2.0. komplet v elektrice , airbag, ABS - Super závodnička ale taky supr papá :twisted:


5.7.07, 12:01
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 352
Příspěvek 
Cartmann píše:
OndraM píše:
michalkatka píše:
OndraM píše:
Zdravim, neměl byste někdo schéma jak to zapojit??? (mam feldu 99)......já si v elektrice moc nevěřim....Díky moc


chceš to priamo, alebo cez to relé?


a co je lepší??? Klidně tam dám i relé, pokud je to bezpečnější. Mě jde hlavně o to, že když se tam nedaj nějaký usměrňovací diody, tak to musí zkratovat né? Přeci k samotnému ventilátoru vedou dva dráty, jeden bude kostra a do toho druhýho pouští termostat proud, no a když já ten proud tam chci pustit sám dřív nežli ten sermostat, tak na tenhle drát k větráku mezi termostatem a větrákem přivedu další drát např od kladného pólu baterky přes vypínač. No jo, ale co když já budu mít ten vypínač zapnutej a budu pouštět proud k věrtáku a najednou se sepne termostat a pustí ho tam taky, to pak asi zkratuje né??? Poraďte jak na to, já na tyhle elektrický okruhy nemam mozek...

máš dvě možnosti , diodu , a nmebo použít přepínač (bu´d bude přepnuto na stav baetrka -větrák a nebo na stav termostat-větrák)


Myslíš takhle že jo......takle nějak bych si to asi udělal já.

Obrázek


5.7.07, 12:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
A proč ty diody?

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


5.7.07, 12:34
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
A kde je to relé :?:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


5.7.07, 12:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 352
Příspěvek 
Martin píše:
A proč ty diody?


Já si myslim, že kdyby šel proud k větráku od termostatu i od vypínače, tak by se to pokazilo, kdyby tam ty usměrňovačky nebyly, nebo ne???


5.7.07, 13:03
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 140 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 51 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz