Autor |
Zpráva |
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
DRYVER píše: Nereste tu jestli to je dobre ho tam mit nebo ne - kazdy ma jiny nazor (a ten je nejlepsi) Chsi si to tam dodelat. Vypinac mam s 3 vyvodovy, takze bude i svitit a nejspis ho chci zabudovat vedle popelniku jak tam ma byt zapalovac - mam tam jen ucpavku a akorat by tam pasoval takze asi tak. Jen me zajima jestli to staci kdyz je na 10A Dik
10A ti stačí, ventilátor je 55W....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
14.6.07, 14:59 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
michalkatka píše: Martin píše: Jde o to, že automatika nedokáže předvídat. Já když vím, že za 5min pojedu do strmého kopce, tak si ten větrák zapnu dřív a mám větší šanci ten kopec vyjet bez vyvaření. vetrák je napojený na vodu krorá odchádza s chadiča do motora, jednoducho ak odchádza voda teplejšia ako je vhodné, ventilátor sa zapne... neviem čo chceš predvídať... skôr treba mať v dobrom stave chladič a celý obeh....
Ale ten spínač sepne až když bude u něj kolem 90°C, to když pojedu do kopce, tak už mi voda vzadu v motoru dávno vaří. Pokud zapnu ventilátor před kopcem, voda se mi ochladí řekněme na nějakých 80°C a je lépe schopna převzít teplo od motoru. Škodovka má takovou tepelnou setrvačnost, že to čidlo to prostě není schopné uregulovat při prudším nárustu teploty.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
14.6.07, 17:17 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
10A
10A je v pohodě, pokud si dobře vzpomínám tak jmenovitý proud motoru ventilátoru je 7,5A
|
4.7.07, 18:46 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Martin píše: Ale ten spínač sepne až když bude u něj kolem 90°C, to když pojedu do kopce, tak už mi voda vzadu v motoru dávno vaří. Pokud zapnu ventilátor před kopcem, voda se mi ochladí řekněme na nějakých 80°C a je lépe schopna převzít teplo od motoru. Škodovka má takovou tepelnou setrvačnost, že to čidlo to prostě není schopné uregulovat při prudším nárustu teploty.
Coz takhle dat ten automatickej spinac do hlavy misto teplomeru a cidlo teplomeru dat do domecku termostatu jako se to dela kdyz davas fa motor tim by zmizelo dopravni zpozdeni Akorat je blby zezadu tahat drat k vetraku
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
4.7.07, 19:31 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Jenže ten spínač má závit kolem 20mm.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
4.7.07, 20:15 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Martin píše: Jenže ten spínač má závit kolem 20mm.
ak by som chcel spínač, zrejme by som dal ku chladiču autorelé a spínal ho ventilátorom, alebo spínačom, aspoň by so odlahčil kontakty aj vypínača, aj čidla...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
4.7.07, 20:26 |
|
|
OndraM
Příspěvky: 202 Bydliště: Praha-západ
|
Zdravim, neměl byste někdo schéma jak to zapojit??? (mam feldu 99)......já si v elektrice moc nevěřim....Díky moc
|
4.7.07, 20:44 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
OndraM píše: Zdravim, neměl byste někdo schéma jak to zapojit??? (mam feldu 99)......já si v elektrice moc nevěřim....Díky moc
chceš to priamo, alebo cez to relé?
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
5.7.07, 07:46 |
|
|
OndraM
Příspěvky: 202 Bydliště: Praha-západ
|
michalkatka píše: OndraM píše: Zdravim, neměl byste někdo schéma jak to zapojit??? (mam feldu 99)......já si v elektrice moc nevěřim....Díky moc chceš to priamo, alebo cez to relé?
a co je lepší??? Klidně tam dám i relé, pokud je to bezpečnější. Mě jde hlavně o to, že když se tam nedaj nějaký usměrňovací diody, tak to musí zkratovat né? Přeci k samotnému ventilátoru vedou dva dráty, jeden bude kostra a do toho druhýho pouští termostat proud, no a když já ten proud tam chci pustit sám dřív nežli ten sermostat, tak na tenhle drát k větráku mezi termostatem a větrákem přivedu další drát např od kladného pólu baterky přes vypínač. No jo, ale co když já budu mít ten vypínač zapnutej a budu pouštět proud k věrtáku a najednou se sepne termostat a pustí ho tam taky, to pak asi zkratuje né??? Poraďte jak na to, já na tyhle elektrický okruhy nemam mozek...
|
5.7.07, 11:43 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
OndraM píše: a co je lepší??? Klidně tam dám i relé, pokud je to bezpečnější. Mě jde hlavně o to, že když se tam nedaj nějaký usměrňovací diody, tak to musí zkratovat né? Přeci k samotnému ventilátoru vedou dva dráty, jeden bude kostra a do toho druhýho pouští termostat proud, no a když já ten proud tam chci pustit sám dřív nežli ten sermostat, tak na tenhle drát k větráku mezi termostatem a větrákem přivedu další drát např od kladného pólu baterky přes vypínač. No jo, ale co když já budu mít ten vypínač zapnutej a budu pouštět proud k věrtáku a najednou se sepne termostat a pustí ho tam taky, to pak asi zkratuje né??? Poraďte jak na to, já na tyhle elektrický okruhy nemam mozek...
ale nič sa nestane keď sa tam dostanú dva plusy s toho istého okruhu...
ja by som to zapojil cez relé a to preto že tie čidlá zvyknú odchádzať kôli prúdom ktoré tade tečú pri zapínaní a vypínaní, ono ani tak nie je problém s prúdom ktorý tade tečie ale skôr indukcia pri vypnutí, ventilátor je indukčný spotrebič a pri vypnutí sa v ňom indukujú prúdy ktoré opaľujú kontakty. a autorelé je na 30A...
ale ten vypínač by som zapojil s toho istého okruhu ako je napájaný ventilátor, čiže so zapaľovania, alebo s druhej poistky, zároveň by som ten vodič použil ako spätné hlásenie na kontrolku v palubke, takže ti stačí potiahnuť jeden vodič s druhej poistky cez vypínač, za vypínačom by som pripojil vodič na kontrolku a pri chladiči do zapojíš buď priamo na ventilátor, alebo na cievku toho relé, kde by som priviedol aj plus s čidla a na prívod do čidla pripojiť ešte jeden vodič ktorý by sa prepojil so silovým kontaktom relé a druhý silový napojiť na ventilátor...
ak by si chcel dôkladnejšiu kontrolu (kontrolkou) v tomto pripade by som potiahol ešte jeden sólo vodič do palubky ka kontrolku priamo s ventilátora, to by si mal priamu kontrolu chodu...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
5.7.07, 12:00 |
|
|
Cartmann
Příspěvky: 188 Bydliště: Plzeň
|
OndraM píše: michalkatka píše: OndraM píše: Zdravim, neměl byste někdo schéma jak to zapojit??? (mam feldu 99)......já si v elektrice moc nevěřim....Díky moc chceš to priamo, alebo cez to relé? a co je lepší??? Klidně tam dám i relé, pokud je to bezpečnější. Mě jde hlavně o to, že když se tam nedaj nějaký usměrňovací diody, tak to musí zkratovat né? Přeci k samotnému ventilátoru vedou dva dráty, jeden bude kostra a do toho druhýho pouští termostat proud, no a když já ten proud tam chci pustit sám dřív nežli ten sermostat, tak na tenhle drát k větráku mezi termostatem a větrákem přivedu další drát např od kladného pólu baterky přes vypínač. No jo, ale co když já budu mít ten vypínač zapnutej a budu pouštět proud k věrtáku a najednou se sepne termostat a pustí ho tam taky, to pak asi zkratuje né??? Poraďte jak na to, já na tyhle elektrický okruhy nemam mozek...
máš dvě možnosti , diodu , a nmebo použít přepínač (bu´d bude přepnuto na stav baetrka -větrák a nebo na stav termostat-větrák)
_________________ Škoda 105L "Anísek , Barva bílá , 33,1kW , LPG. - Super teréní přibližovadlo
Ford Escort RS2000 "Anísek 2 , Barva červená , 110kW , motor 2.0. komplet v elektrice , airbag, ABS - Super závodnička ale taky supr papá
|
5.7.07, 12:01 |
|
|
fux.dggn
Příspěvky: 352
|
Cartmann píše: OndraM píše: michalkatka píše: OndraM píše: Zdravim, neměl byste někdo schéma jak to zapojit??? (mam feldu 99)......já si v elektrice moc nevěřim....Díky moc chceš to priamo, alebo cez to relé? a co je lepší??? Klidně tam dám i relé, pokud je to bezpečnější. Mě jde hlavně o to, že když se tam nedaj nějaký usměrňovací diody, tak to musí zkratovat né? Přeci k samotnému ventilátoru vedou dva dráty, jeden bude kostra a do toho druhýho pouští termostat proud, no a když já ten proud tam chci pustit sám dřív nežli ten sermostat, tak na tenhle drát k větráku mezi termostatem a větrákem přivedu další drát např od kladného pólu baterky přes vypínač. No jo, ale co když já budu mít ten vypínač zapnutej a budu pouštět proud k věrtáku a najednou se sepne termostat a pustí ho tam taky, to pak asi zkratuje né??? Poraďte jak na to, já na tyhle elektrický okruhy nemam mozek... máš dvě možnosti , diodu , a nmebo použít přepínač (bu´d bude přepnuto na stav baetrka -větrák a nebo na stav termostat-větrák)
Myslíš takhle že jo......takle nějak bych si to asi udělal já.
|
5.7.07, 12:29 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
A proč ty diody?
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
5.7.07, 12:34 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
A kde je to relé
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
5.7.07, 12:58 |
|
|
fux.dggn
Příspěvky: 352
|
Martin píše: A proč ty diody?
Já si myslim, že kdyby šel proud k větráku od termostatu i od vypínače, tak by se to pokazilo, kdyby tam ty usměrňovačky nebyly, nebo ne???
|
5.7.07, 13:03 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|